kertokaa, älä avaa jos sikaintauti kyselyt ärsyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ainaki muualla maailmassa siitä varoitellaan raskaana olevia et pitäis esim. vältellä väkijoukkoja ja onhan siihen kuolluki sekä raskaana olevia että äskettäin synnyttäneitä. Paniikkia toki ei kannata aloittaa asian vuoksi. Mutta ehkä kannattaa miettiä lähteekö johonki vaikka isoon konserttiin tms. ja hyvä käsihygienia on paikallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja raskaana:
Siis onko tuo nyt vakava tauti jos se vaikka minuun tarttuu ja lapseen`? Normaali influenssa vai tappava tauti?

No, kun virus on uusi, niin tutkijatkaan eivät vielä varmuudella tiedä, että minkä kanssa ollaan tekemisissä. Sen kuvan olen saanut, että vakavasti pitää ottaa, mutta tuskin nyt tappava kuitenkaan :)

En pelkää, mutta kaikella vakavuudella suhtaudun.

Kaikki taudit ovat raskaana olevalle jonkinasteinen "riski".. koska elimisö ei ole normaalitilassa (esim. sydän ja verenkiertoelimistö, sekä munuaiset ovat kuormittuneet)! Mutta ei tuo mun ymmärtääkseni ole sen vakavampi riski, mitä normi infulenssakaan! Itse tauti ei ymmärtääkseni ole "vaarallinen", vaan sen aiheuttamat jälkitaudit voivat olla vaarallisia!
Sikiölle voi olla haittaa silloin, kun on herkin kehityskausi menossa.. niin kuin monesta muustakin sairastetusta taudista!
Itseasiassa jo pitkään maailmalla olleet taudit kuten "norovirus", vesirokko, parvorokko jne ovat myös raskaanaolevalle "vaarallisia" ja voivat vaurioittaa sikiötä..
ps. en halunnut pelotella, vaan todeta realiteetit, et ei tuo sikalunssa ole ainoa "riski" vaan paljon tavallisemmatkin taudit ovat pahimmillaan vaarallisia

Ylen Teksti tv:n uutisissa lukee parhaillaan, että "Nopeaa H1N1 -rokotteen kehittämistä vastaan on herännyt arvostelua, koska epidemia on osoittautunut liki tavanomaiseksi influensaksi."

Influenssa on vakava riskiryhmille. Samoin tuo sikainfluessa, mutta ilmeisesti sitten riskiryhmä on hieman laajempi tuossa sikainfluenssassa tai muuten sitten on hieman ärhäkämpi tauti.

Eikös tuon sikanuhan virusrakenne ole sama kuin Espanjantautia aiheuttanut virus? Ja sehän oli todella tappava! Kai se huoli siitä on ollut lähtöisin, mutta sit todettukin vaarattomammaksi kuin toi. En mä tiiä, veikkailen vaan... :/

Yhteistyössä