Vesirokkotietäjät, voiko rokotettu lapsi kantaa virusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neuvosta kiitollinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Neuvosta kiitollinen

Vieras
Eli siskon lapsi on rokotettu virusta vastaan ja lapsen päiväkodissa on puolet sairastunut rokkoon. Sisko on tuomassa lasta meille huomenna hoitoon ja pelkään, että vaikka poika on rokotettu, niin tauti tarttuu omaan lapseen. Siispä kyselen, josko joku täältä tietäis, onko se mahdollista.

rokotettu lapsi voi joskus saada viruksen mutta sairastaa hyvin lievänä. jos oikein muistan niin rokotuksen suojaprosentti oli jotain 90 luokkaa. meillä lapset siis rokotettu. eivät ole sairastaneet vaikka vesirokkoisten kanssa ollaan oltu tekemisissä.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Uskoisin näin koska sellainenkin henkilö joka on aiemmin sairastanut vesirokon,voi kantaa sitä

Vesirokon voi sairastaa uudestaankin, mutta periaatteesa sairastanut , vaikka virusta kantaisi, ei tartuta sitä.
Siis, jos on sairastanut rokon, niin ei kanna virusta tartuttaen sitä muihin. Ooon joskus asiaa kysynyt lääkäriltä ja vastaus oli, ettei tartuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Neuvosta kiitollinen:
Eli siskon lapsi on rokotettu virusta vastaan ja lapsen päiväkodissa on puolet sairastunut rokkoon. Sisko on tuomassa lasta meille huomenna hoitoon ja pelkään, että vaikka poika on rokotettu, niin tauti tarttuu omaan lapseen. Siispä kyselen, josko joku täältä tietäis, onko se mahdollista.

Montako piikkiä poika on saanut? Yhden vai kaksi? Jos kaksi niin poika ei voi sairastua enää vesirokkoon eikä pysty olemaan taudin kantaja. Kun meidät (juu meidät) rokotettiin sanottiin ettemme voi olla myöskään taudinkantajia.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Miksei voisi, jos kerran rokotettu tai taudin jo sairastanut henkilö voi sairastua uudelleen...

Itse oon lapsena sairastanut rokon tuplasti, vaikka sen ei pitäis olla mahdollista. Eka kerta oli lievä ja toka sitten se "varsinainen" rokko.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Miksei voisi, jos kerran rokotettu tai taudin jo sairastanut henkilö voi sairastua uudelleen...

Itse oon lapsena sairastanut rokon tuplasti, vaikka sen ei pitäis olla mahdollista. Eka kerta oli lievä ja toka sitten se "varsinainen" rokko.

Sama täällä: lapsena ensin lievempi rokko, pari vuotta siitä niin tuli rajumpi rokko. Ja kolmas rokko, neljällä näpyllä, oli viime vuoden lopussa, samaan aikaan kuin rokotettu poikani oli vesirokossa :D

Alkuperäinen kirjoittaja neltsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Neuvosta kiitollinen:

Montako piikkiä poika on saanut? Yhden vai kaksi? Jos kaksi niin poika ei voi sairastua enää vesirokkoon eikä pysty olemaan taudin kantaja. Kun meidät (juu meidät) rokotettiin sanottiin ettemme voi olla myöskään taudinkantajia.

En tiedä, oli mukana vesirokkorokotetutkimuksessa kolmisen vuotta sitten.

Yhteistyössä