kertokaa minulle vauvan hereillä oloajasta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masennunko vai maitä tää on?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masennunko vai maitä tää on?

Vieras
3,5kk on vauvani ja esikoiseni.Leikittekö hänen kanssaan koko ajan?Oletteko "läsnä" vaikka hän olisi sitterissä tai leikkimatolla ja viihtyisi siinä itsekseen leikkien?
Itse tunnen huonoa omaatuntoa,kun annan olla itsekseen leikkimässä.Tietenkin välillä käyn "juttelemassa" ja ehkä lauleskelen siinä samalla..mutta kun toinen on niin kiltti,että ei välttämättis tarvi seuraa..
tää on vaikeaa mulle,kun tuntuu etten osaa antaa sitä mitä haluaisin..vaikka kuitenkin parhaani yritän :(

Pidä muutama leikkihetki päivässä lapsen kanssa muun normaalin hoitamisen lisäksi. Ja nauti nyt vielä kun voit, kun lapsi viihtyy itsekseen. Kohta on eri ääni kellossa.

voi ole onnellinen tuollaiseta helposta esikoisesta. Anna sen leikkiä. Tuommoinen lapsi on isompanakin omatoimisempi ja osaa leikkiä itsekseen ja hänellä on hyvä mielikuvitus keksiä itsekseen leikkejä. Minun kuopus oli vauvana tuollainen. Esikoinen taas aivan vastakohta. Yhtään ei halunnut olla yksin ja ilman syliä. Ja edelleen 5vanhana on sellainen ettei yksin osaa leikkiä. Onneksi on pienempi sisarus nyt kaverina sille.
Tämä meidän pienempi vaan haluaisi mieluusti leikkiä yksinkn ja nauttii kun isompi lähtee kotoa esim kerhoon tms ja hän saa leikkiä yksin!!! :D

Anna vaan olla itsekseen siinä sitterissä/lattialla, kyllä se aika tulee vielä kun et enää pysty istumaan yhtä minuuttia niin ettei tarvitsisi nousta tai mennä vaavin perässä jonnekin :)
Ja oppii touhuamaan itsekseen, ettei tarvitse aina leikkeihin mukaan jotain esiliinaa!

Kyllä mä annan olla itsekseen leikkimässä. Tosin mun on ihan mahdotonta olla koko ajan vieressä kun on nuo kaksi isompaakin huliviliä (2 ja 3v). Tietysti jos hätä tulee, otan syliin ja leikin ja välillä käyn ihan muutenkin "leikittämässä" mutta en ole kokoaikainen seuraneiti.

Peesi edellisiin. Lapsi viihtyy hyvin "omissa leikeissään", ei mitään tarvetta potea syyllisyyttä =) Tulet sen huomaamaan vuoden sisällä ;) Leppoisaa ja ihanaa vauva-aikaa rauhallisen ja kiltin vauvan kanssa! :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja masennunko vai maitä tää on?:
3,5kk on vauvani ja esikoiseni.Leikittekö hänen kanssaan koko ajan?Oletteko "läsnä" vaikka hän olisi sitterissä tai leikkimatolla ja viihtyisi siinä itsekseen leikkien?
Itse tunnen huonoa omaatuntoa,kun annan olla itsekseen leikkimässä.Tietenkin välillä käyn "juttelemassa" ja ehkä lauleskelen siinä samalla..mutta kun toinen on niin kiltti,että ei välttämättis tarvi seuraa..
tää on vaikeaa mulle,kun tuntuu etten osaa antaa sitä mitä haluaisin..vaikka kuitenkin parhaani yritän :(

Voi, tämä oli melkeen ku minun kirjottama, meidän vauva on parisen viikkoa nuorempi :) Syyllinen olo ajoittain että en leikitä/pidä seuraa jatkuvasti, vaikka toinen viihtyy hyvin itsekseen.. Vaipan vaihdon yhteydessä juttelen ja laulan vauvalle usein pitkäänkin.

Toisaalta uskon tulevaisuudessakin olevani sellainen äiti joka ei jatkuvasti leiki ja viihdytä lasta vaan ottaa hänet mukaan arkisiin askareisiin, en sitten tiedä onko hyvä vaiko huono asia..

Olen päiväkodissa ollut töissä ja sinä nähnyt paaaljon erilaisia lapsia, minusta on hyvä että lapsi (reilu 3v..) osaa itse ottaa tekemistä ja keksiä leikkejä, se liittyykö vauva-ajan leikittäminen/leikittämättömyys tähän en kyllä tiedä..

Yhteistyössä