Kertokaa miten nykyaikana vielä joku ei ymmärrä että yhdynnästä voi tulla raskaaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei tajua ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei tajua ei

Vieras
Ihminen osaa lääketieteellä tehdä miehestä naisen,poistaa kasvaimia,palauttaa näkö,siirtää elimiä.. mutta aina on joku joku ei ymmärrä että yhdynnästä voi tulla raskaaksi!

Ystäväni tuli raskaaksi lysyessä suhteessa,olivat ilman ehkäisyä kun siitä ei oltu vielä ehditty puhua (mutta ehtivät harrastaa seksiä) ja on tekemässä aborttia. Ja kuulin vähän aikaa sitten miehestä joka jätti naisen joka tuli raskaaksi,mies ei ollut käyttänyt kortsua kännissä. Nainen ei halunnut aborttia ja mies lähti.
Ja nyt palstalla joku itkee kun keskeytetystä on tullut raskaaksi.

Noita ns vahinkoraskauksia minäkin olen minäkin monesti ihmetellyt! Minusta kun vahinko/yllätysraskaudesta voipi puhua vasta silloin, kun oikein käytetty ehkäisy (pillerit, kierukka, kondomi yms.)on pettänyt. Mikä tosiaan on niin vaikeeta ymmärtä tosiasiassa, että ehkäisemmätöstä seksita voi tulla raskaaksi!!!!!!

Jaa-a, onhan noita tilanteita. Toisaalta, hivenen ehkä itsekin ihmettelen, jos kolmen lapsen äiti ihmettelee alkanutta raskauttaan, kun ei tiennyt että niin nopeasti vauvan jälkeen (noin vuosi ) voikin raskautua uudelleen...

Joo, ja sitten selitellään vahingoista.. Mun mielestä ainoa vahinko on se jos ehkäisy on hoidettu kunnolla ja silti tulee raskaaksi, itse asiassa tunnustan että näin on itsellekin päässyt käymään. Mutta kuitenkin, ihmisten pitäisi ymmärtää että joka kerta kun harrastaa seksiä (vaikka olisi se ehkäisykin) siitä -voi- olla seurauksena se mahdollinen raskaus. Jos tähän ei ole valmis niin on syytä jättää ne hommat väliin.

Mä olen miettiny monesti samaa. Mä en usko tänäpäivänä tietämättömyydestä johtuviin vahinkoihin -edes nuorilla. Oikea syy on välinpitämättömyys/ajattelemattomuus/"ei sitä mulle tapahdu"-ajattelu, joku ihan muu kuin se, että ei tiedä, että seksistä voi tulla raskaaksi ihan joka kerta, vaikka käyttäis ehkäisyä.

kaitpa sitä puhutaan "vahingosta" koska ei haluta suoraan sanoa että olin tyhmä ja kaivoin verta nenästäni ;)
ja siis itselle on käynyt vahinko kerran, miehen ei pitänyt koskaan saada lapsia.. no olisi saanut mutta ei halunnut.. ja jos todella oli lääkärin toteama asia niin mahtaa sitten miestä nyt vituttaa jos tuo oli yhden kerran ihme... no mutta kuitenkin, pointti on että kyllä kaikki sen tiedostaa jollain tasolla että se mahdollisuus on aina kun ilman ehkäistyä harrastetaan, omaa tyhmyyttä vaan ei ole niin helppo myöntää.. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Jaa-a, onhan noita tilanteita. Toisaalta, hivenen ehkä itsekin ihmettelen, jos kolmen lapsen äiti ihmettelee alkanutta raskauttaan, kun ei tiennyt että niin nopeasti vauvan jälkeen (noin vuosi ) voikin raskautua uudelleen...

Meidän 2. on ylläys. Ei tullu mieleen, että voisin tulla raskaaksi heti synnytyksen jälkeen, kun eka antoi odottaa alkuaan pari vuotta, mutta silti mä olen sitämieltä, etä jos mä oikeasti olisin kokenu, etten todella halua toista lasta, sitä ehkäisyä olisi käytetty ihan vaan varoiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
kaitpa sitä puhutaan "vahingosta" koska ei haluta suoraan sanoa että olin tyhmä ja kaivoin verta nenästäni ;)
ja siis itselle on käynyt vahinko kerran, miehen ei pitänyt koskaan saada lapsia.. no olisi saanut mutta ei halunnut.. ja jos todella oli lääkärin toteama asia niin mahtaa sitten miestä nyt vituttaa jos tuo oli yhden kerran ihme... no mutta kuitenkin, pointti on että kyllä kaikki sen tiedostaa jollain tasolla että se mahdollisuus on aina kun ilman ehkäistyä harrastetaan, omaa tyhmyyttä vaan ei ole niin helppo myöntää.. ;)
Mä uskon tähän!

Kännissä voi tulla lipsahduksia ,ajattelua että ei se mitään ym.
Jokainen tietää varmasti että raskaaksi tulon mahdollisuus on kun harrastaa seksiä ilman ehkäisyä.
En silti ala dissaamaan näitä joille vahinko käynyt, eiköhän siinä ole murhetta tarpeeksi!

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

Meidän 2. on ylläys. Ei tullu mieleen, että voisin tulla raskaaksi heti synnytyksen jälkeen, kun eka antoi odottaa alkuaan pari vuotta, mutta silti mä olen sitämieltä, etä jos mä oikeasti olisin kokenu, etten todella halua toista lasta, sitä ehkäisyä olisi käytetty ihan vaan varoiksi.

Joo, niin tää meidän kolmaskin oli. :D Ajateltiin että ei nyt aloiteta ehkäisyä, kun se vauva kuitenkin on ihan tervetullutkin, tosin en uskonut että tärppäisi niin heti piakkoin kun tota jätkää ei kuulunut, ei näkynyt.. Mutta musta "yllätys" ja YLLÄTYS on ihan eri asia. Siis jos tietää mahdollisuudesta ja ottaa tietoisesti sen riskin, kuin että ottaa riskin ja väittää, ettei tullut mieleenkään että mahdollisuus voi olla olemassa..

Selitinpä vaikeasti. :D

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

Joo, niin tää meidän kolmaskin oli. :D Ajateltiin että ei nyt aloiteta ehkäisyä, kun se vauva kuitenkin on ihan tervetullutkin, tosin en uskonut että tärppäisi niin heti piakkoin kun tota jätkää ei kuulunut, ei näkynyt.. Mutta musta "yllätys" ja YLLÄTYS on ihan eri asia. Siis jos tietää mahdollisuudesta ja ottaa tietoisesti sen riskin, kuin että ottaa riskin ja väittää, ettei tullut mieleenkään että mahdollisuus voi olla olemassa..

Selitinpä vaikeasti. :D

Mä kyllä tajuan, mitä sä tarkoitat. Me ei ollu asiasta puhuttu, mutta kun mä tajusin sitä toista odottavani, niin ei siitä mitään keskustelua käyty edelleenkään. Kyllä se siis oli ihan luonnollinen asia kummallekin, että niin voi käydä (vaikka imettää). Siis vaikka se oli yllätys, se ei ollu shokki. Asia kuittaantui yhdellä puhelinsoitolla, kun mä kävin aamulla raskaustestissä matkalla johonkin "Joo, kyllä mä olen raskaana" "ai jaa".

Kyllä jokainen sen tietää. Mutta sillä hetkellä se tieto menee vähän syrjään. Kyllä se luonto on asiat niin hoitanut, että ei aina järki voita. Ja eiköhän suurin osa vauvoista ole toivottuja. Järkyttyy monet plussatestistä vaikka olisi toivottukkin. Se on niin iso askel.

Eniten ihmettelen niitä useamman lapsen (3-4)äitejä, jotka sitten myöhemmin kadehtivat pieniä perheitä. eikö 1-2 lasta tehnyt vielä ole huomannut, miten lapsia tulee?

Voihan sitä jeesustella jos niin haluaa päivänsä viettää. Mikäs siinä, omathan on päiväsi.
Minulle on kortsujen kanssa sattunut kaksi vahinkoa, joihin hain jälkiehkäisyn.
En olisi koskaan uskonut, että kortsu voi lähteä kesken päältä, tai että kortsu voi hajota sisälle.

Ne oli vahinkoja.

Ehkäisypillereitten kanssa tapahtui yksi vahinko. Söin silloin pitkää antibioottikuuria, joka jo itsessään heikensi pillereitä. Mutta siitä myös seurasi pahoinvointia ja ripulia.
En sitten laskenut yhteen yhtää ja toista, ja raskaaksihan siinä tultiin.
Aborttihan siinä oli sitten tehtävä.

Olen kaverilta kuullut jopa, että kierukkakaan ei ole täysin varma.

Joten nykyään syön pillereitä ja käytän kortsua.
On se jumalauta kun aikuinen ihminen ei saa sterilisaatiota.

Alkuperäinen kirjoittaja kaksipiippuista:
Voihan sitä jeesustella jos niin haluaa päivänsä viettää. Mikäs siinä, omathan on päiväsi.
Minulle on kortsujen kanssa sattunut kaksi vahinkoa, joihin hain jälkiehkäisyn.
En olisi koskaan uskonut, että kortsu voi lähteä kesken päältä, tai että kortsu voi hajota sisälle.

Ne oli vahinkoja.

Ehkäisypillereitten kanssa tapahtui yksi vahinko. Söin silloin pitkää antibioottikuuria, joka jo itsessään heikensi pillereitä. Mutta siitä myös seurasi pahoinvointia ja ripulia.
En sitten laskenut yhteen yhtää ja toista, ja raskaaksihan siinä tultiin.
Aborttihan siinä oli sitten tehtävä.

Olen kaverilta kuullut jopa, että kierukkakaan ei ole täysin varma.

Joten nykyään syön pillereitä ja käytän kortsua.
On se jumalauta kun aikuinen ihminen ei saa sterilisaatiota.

Sterilisaation saa yksityisellä jos on varaa maksaa. Ja minä en jeesustele,oikeita vahinkoja ymmärrän. Itselläkin ehkäisy on pettänyt oikeinkäytettynä. Minä puhuinkin siitä että ehkäisyä EI KÄYTETÄ aloituksessa joten turha minulle valittaa jos kolahti.

Yhteistyössä