Kertokaa miulle yksikin hyvä syy...!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kielletty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kielletty

Aktiivinen jäsen
29.03.2008
7 796
1
36
...miksi olisin enää tekemisissä biologisen isäni kanssa?!? |O

Joka puhelu, joka tapaaminen, KAIKKI kontaktit päättyy siihen että petyn taas, kaikki tekemiseni ja sanomiseni on haukuttu armotta. Ikinä en tee mitään oikein - hänen mielestään. Oli kyse ihan mistä tahansa, aina vastaus on jotakuinkin "vitun idiootit, te ette vaan osaa" , "no vittu vittu vittu, no vittu ku oot noi vitun, nii, kannattaisko vittu vähä ajatella, kusipää". Tuota rataa, ja tuollaisen vastauksen olen saanut mm. siihen että meidän auto jäätyi mieheni työpaikalle, eikä liikkunut mihinkään ja kerroin tuon ihan muuten vaan. Olin myös siinä vaiheessa jo sanonut että se hinataan samana päivänä korjaamolle, että kaikki on jo sovittu.

Taustaa nyt sen verran että äidilleni ja isälleni tuli ero ollessani kolme-neljävuotias, isä häipyi, ja otti seuraavan kerran yhteyttä kun olin jotakuinkin yhdeksän. Sitä ennen kukaan ei tiennyt missä hän oli. Sen jälkeen tapailtu satunnaisesti, aina kun hänelle on sopinut, eli ehkä pari kertaa vuodessa, aina oli mukamas niin helvetinmoinen kiire, ja kun oltiin siellä kahden veljeni kanssa, oltiin joko hänen työpaikallaan, tai asunnollaan kun hän oli töissä. Haukkui jokaisessa mahdollisessa välissä äitiämme huoraksi, läskiksi, siaksi ja milloin miksikin, ja joka vitun pentu on täysi kusipää idiootti. Muistan että minulla oli aina lopulta tosi paha olla, ja halusin kotiin. Meni taas jonkun aikaa, ja soitin taas että voisimmeko tulla käymään. No yleensä ei, mutta sitten kun sopi, niin petyin, taas.

Tänään sitten kerroin että meille on mahdollisesti tulossa toinen lapsi. Jos nyt tähän asti luitte niin voitte vain kuvitella minkälaista kommenttia sieltä tuli, esikoinen nyt 7 kk vanha. Edellisellä kerralla ei sanonut asiaan mitään, kunnes aikaa meni, ja alkoi taas haukkua.
Vanhin veljeni on saanut esikoisensa samanikäisenä kuin minä, 21-vuotiaana, meni naimisiin juuri ennen esikoisensa syntymää, meillä 4 vuotta ikäeroa. Tänä päivänä hänellä on kolmas lapsi syntymässä nyt minä päivänä tahansa. Ja näistä lapsista isäni puhuu kovaan ääneen, kehuu, tapaa aina kun ehtii, ja aina kun näitä vauvauutisia on tullut, onnitellut isoin fanfaarein. Auttaa heitä aina kun voi, milloin vienyt traktoria heidän maatilalleen ja rahallisestikin, jos tarve on vaatinut. Meidät haukkuu persaukisiksi vaikkei edes tiedä mistään mitään, itseasiassa tienataan varmaan tällä hetkellä jopa paremmin kuin veljeni, vaikkei sellaisilla seikoilla mitään merkitystä olekaan. Niin, saati että oltaisiin tältä ikinä pyydetty yhtään mitään.

Nyt alkaa sormet ja varpaat loppua oikeasti kesken kun mietin syitä miksi en haluaisi enää olla tekemisissä. Soitan oikeastaan enää vain pakosta, tai kohteliaisuudesta, ja AINA saa pettyä... miksi minä enää vaivaudun?!?

Anteeksi tekstihirviö, ja jos pääsit tähän asti, kiitos että luit.

Kannattaa varmasti lopettaa yhteydenpito,tai sanoa hänelle että jos ei muutuu niin lopetat kokonaan. Halaus sinulle. Turha pitää tuollaista negatiivisuutta elämässään.

Olenko sitten vaan liian kiltti vai mikä vaivaa, en ikinä "uskalla" sanoa oikein mitään vastaan, tai siis lähinnä jaksan joka kerta järkyttyä noista jutuista niin paljon etten osaa edes oikeastaan kommentoida asiaa mitenkään, ja jätän sikseen. Mie niin toivoin että edes lapsenlapsen myötä voitaisiin tulla paremmin toimeen, mutta mitään tunnesidettä ei meidän välillämme kyllä ole, eikä tule. Vauvan on nähnyt kaiketi kaksi kertaa, ja on kuitenkin lähimpänä asuva lähisukulainen, n.30 km. Meidän on turha yrittää kylään, kun ei ole koskaan kotona.

Tekisi suorastaan mieleni soittaa miehelle että tulee töistä kotiin, ja painetaan maistraattiin, että tämä tyttö saa vaihdettua sukunimen |O

:( Harmillinen tilanne. Mitä jos koittaisit olla pitämättä yhteyttä jonkin aikaa, ettet pitäisi yhteyttä edes "velvollisuuden" takia. Kun ei sellaista velvollisuutta ole jos ei isäsikään osaa sanoa mitään positiivista sinulle ja teidän perheelle. Vaikeaksi tuon varmaan tekee se kun kumminkin kyseessä oma isä, ja vaikka onkin miten kuspää niin silti se on "oma isä", ja haluaisi pysyä yhteydessä.

Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Isäs näyttää ilmeisen hyvin tuon asian sulle, poika on tärkeämpi hänelle kun tyttö. :hug: Mä en olisi tuollaisen kanssa tekemisissä, en.

Joo, mutta kyllä tuo toki heitäkin luonnollisesti jaksaa haukkua, auton ostamisista, asunnon remontin tarpeesta ja ties mistä. Määrällisesti vain huomattavasti vähemmän. Äitini viittaa kintaalla ja sanoo sen "vain olevan sellainen, tiedäthän sinä."

Tokkopa itsekään olisi muuten hänen kanssaan ollut, mutta sai aikoinaan tuomion että lapsia tuskin saat, ja isäni kanssa olikin kuin ihmeen kaupalla tärpännyt, menivät sitten naimisiin, kolme lasta ja siinä vaiheessa olikin jo aika selvää että miten tulee käymään...

Älä nyt ihmeessä enää mene sen äijän lähelle! :o Ethän sä tommosta tarvitse.

Oikeastaan jos mä oisin sä, mä kirjottasin sille kirjeen, jossa kertoisin syyt siihen, että en enää viitsi tavata. Ja siis niin, että sekin sais osansa pahasta mielestä.

Alkuperäinen kirjoittaja sativa:
:( Harmillinen tilanne. Mitä jos koittaisit olla pitämättä yhteyttä jonkin aikaa, ettet pitäisi yhteyttä edes "velvollisuuden" takia. Kun ei sellaista velvollisuutta ole jos ei isäsikään osaa sanoa mitään positiivista sinulle ja teidän perheelle. Vaikeaksi tuon varmaan tekee se kun kumminkin kyseessä oma isä, ja vaikka onkin miten kuspää niin silti se on "oma isä", ja haluaisi pysyä yhteydessä.

Näin juurikin. Oikeastaan lähinnä siksi soitin tänäänkin että olisiko lähtenyt meidän kanssa katsomaan nuorempaa veljeäni sairaalaan, oli työtapaturmassa telonut jalkansa aika pahasti. Samalla sitten tosiaan kerroin nyt tästä toisesta tulokkaasta ettei muut ehdi, ja tässä tosiaan lopputulos...

Vauvan takia mie oikeastaan yhteyksiä yritän edes pitää, ettei kävisi niin että ihmettelee miksi vaari on vaan veljen muksujen kanssa, miksei hän ole yhtä tärkeä? Itse kärsinyt vastaavista ajatuksista, ja monesta muustakin lapsena ihan tarpeeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Oikeastaan jos mä oisin sä, mä kirjottasin sille kirjeen, jossa kertoisin syyt siihen, että en enää viitsi tavata. Ja siis niin, että sekin sais osansa pahasta mielestä.

Joo tää kirje on hyvä, ei hyökkää heti silmille jos vaikka soittais. Ja kerkee miettiin asiaa, ehkä jopa sisäistään lukemansa. Ehkä.

Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Vauvan takia mie oikeastaan yhteyksiä yritän edes pitää, ettei kävisi niin että ihmettelee miksi vaari on vaan veljen muksujen kanssa, miksei hän ole yhtä tärkeä? Itse kärsinyt vastaavista ajatuksista, ja monesta muustakin lapsena ihan tarpeeksi.

Siksi mä en edes pitäis yhteyttä. En haluaisi samaa tunnetta lapselle, mitä itsellä on ollut.

Kannatan tätä. Ja koneella kirjoitat, että on mahdollisimman kliininen, paitsi itse sanat. Saatat lunastaa isäsi kunnioituksen, vaikka sitä rakkautta et enää voikaan saada, mitä vaille olet jäänyt.
Olen käynyt nuorenpana läpi ihan samankaltaisia tunteita, mutta isä haukku aina veljiäni seläntakana, vaikka veljille isän hyväksyntä oli paljon tärkeämpää kuin minulle. Joskus menetin hermoni ja annoin palaa, sanoin suoraan mitä mieltä olen: menetetyt vuodet, sanat, juominen... En stressannut infarktista, en säälinyt lonkkaleikkauksen jälkeen, en pönkitä kehuilla jos se joskus saakin jotain aikaiseksi. Vittuilen edelleen päin naamaa jos tarve vaatii. Mutta välit on paremmat kuin koskaan.

Ei sun tarvitse olla tekemisissä tuollaisen "isän" kanssa, ja mistä sen tietää mitä se SUN lapsille sit puhuu tai haukkuu sua ja mummoa?? Sellanen on henkistä väkivaltaa, enkä mä ainakaan ikinä altistais omaa lastani sellaselle. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Rahina:

Kannatan tätä. Ja koneella kirjoitat, että on mahdollisimman kliininen, paitsi itse sanat. Saatat lunastaa isäsi kunnioituksen, vaikka sitä rakkautta et enää voikaan saada, mitä vaille olet jäänyt.
Olen käynyt nuorenpana läpi ihan samankaltaisia tunteita, mutta isä haukku aina veljiäni seläntakana, vaikka veljille isän hyväksyntä oli paljon tärkeämpää kuin minulle. Joskus menetin hermoni ja annoin palaa, sanoin suoraan mitä mieltä olen: menetetyt vuodet, sanat, juominen... En stressannut infarktista, en säälinyt lonkkaleikkauksen jälkeen, en pönkitä kehuilla jos se joskus saakin jotain aikaiseksi. Vittuilen edelleen päin naamaa jos tarve vaatii. Mutta välit on paremmat kuin koskaan.

Sitä päivää olenkin odottanut että saan kerättyä pirstaleet kasaan, ja kerättyä rohkeutta niin, että saisin sanottua asiani. Että mikä vittu hää on minua haukkumaan, itse ei ikinä ollut paikalla olemassa isä, toisin kuin isäpuoleni, ei koskaan sanonut meistä mitään hyvää vaikka parhaamme ollaan varmasti tehty! Sitä hyväksyntää olen odottanut koko ikäni - turhaan, ja se on vaikuttanut elämässäni turhankin moneen asiaan, ja se sattuu, enkä todellakaan ymmärrä miksi. Mitä minä olen häneltä saanut, en mitään, ja niin on aina ollut, miksi sellaista edes odotan?

Jonain päivänä vielä minä tämän kaiken annan tulla... kun se sopiva hetki koittaa. Vielä minussa ei taida olla naista siihen, mutta ainakin se, että olen alkanut myöntää itselleni että minussa ei ole se vika, taitaa olla edes askel siihen suuntaan. Lapseni syntymä on selvästi nostanut myös tämän asian pintaan, kun kyseessä on siis muidenkin kuin minun asiani kyseessä, mitä häneen tulee.

joo ymmärrän sua jonkun verran. mun mies on mulle aikas samanlainen :/ ei tietty hauku meidän lapsia tai puhu niille rumasti mutta mulle senkin edestä... ja samat mietinnän aiheet on mulla miehen kanssa mitä sulla isäsi :hug:

Vaikka kyseinen ihminen onkin oma isä, ei hällä ole silti oikeutta käyttäytyä noin, mutta ymmärrän, että ei ole helppo tehdä päätöstä, että sulkisi hänet pois omasta ja lasten elämästä.

Vaikkei se olekaan sama asia, niin toisen puolen isoäitini on vähän samantyyppinen, ainut lapsenlapsista, joka on jotain, on poika, muut ei ole mitään. Ja meitähän saa loukata miten haluaa. Kuitenkin mummolassa pitäis käydä, vaikkei yleensä kenelläkään ole mitään (ainakaan hyvää) sanottavaa. Itse olen sulkenut kyseisen ihmisen elämästäni niin, että en ajattele häntä, ellei ole ihan pakko, enkä koskaan itse ota yhteyttä häneen. Käymme siellä kerran vuodessa, joulupyhinä. Mutta oman isän kohdalla tämä on tietysti hankalampaa.

Onnea, jos teille tulee toinen lapsi :hug:

En oo minäkään äitini kanssa.

Se on vaan biologiaa. Biologia ei pakota sosiaaliseen kanssakäymiseen. Ei isäksi tai äidiksi biologia vielä tee (no biologiseksi isäksi ja äidiksi kyllä), eihän adoptiolapsillekaan ole tärkeintä se että on samoista soluista todellisten vanhempiensa kanssa, vaan se sosiaalinen suhde.

:hug:
tuttavallani hieman vastaava tilanne (eroperhe, väkivaltainen isä, ei lapsille mutta lsten äitille, rikollista taustaa :lue vankilassa ollut jostai pahoinpitelystä ) . Ystävälläni vanhempi veli johon pitää yhteyttä enempi ja jota selkeästi enempi "rakastaa" tai pitää tunneyhteyttä.
Ystäväni haluaisi että isä olisi enemmän isämäisempi eikä sellainen ikuinen narsisti ja valittaja. Joskus kun menevät käymään hänen luonaan (alle 250 km) on pelkkä puheenaihe isän vaivat ja ongelmat eivät suinkaan tyttären ja hänen perheensä kuulumiset ja lapsenlapsi.. ystäväni aprikoikin useaan otteeseen kun on oman elämänsä isänsä jälkeen saanut kasaan ja terapeutillakin lopettanut käymästä juttujaan puimassa on hän kovin mietteliäs sen suhteen haluaako oikeasti isäänsä elämäänsä jos ainoa mitä siitä seuraa on aina vertailu hänen ja veljensä elämään. Veljellä siis asiat ihan ok kuin myös ystävälläni. Isänsä vain aina kovin niillä kilpailee ja koska ystäväni ja veljensä eivät myöskään ole läheisiä, sanoi hän että tuntuu kuin isänsä yrittäisi pitää myös hänen ja veljensä välit etäinä.. ?
Koskaan isä siis ei ole kuitenkaan valmis esim tulemaan tyttären kotiin käymään aina pitää mennä hänen luoksensa. Ja jaksaminen usein tyttären harteilla..

Onko siis vaivannäkö tuloksen/vastineen arvoinen ?
Olen sanonut että mielestäni ei mutta minähän en ko heppua tunne samalla tavalla tietysti. Tähän vielä todettakoon että isänsä ei ollut ajalla kun tyttö oli 10v-25 pitänyt mtn yhteyttä. EI siis MTN. Eräs taannoinen joulu tuli vain joulukortti isältä missä toivotteli hyvää joulua ja yhteydenottoa mutta ei muuta siinä, ei edes puhelinnumeroa, senkin sai tyttö itse etsiä |O ?
Voimia sulle tommoisen ihmisen kanssa sulla pitää olla pitkä pinna. Lastenlasten takia ehkä itse jaksaisin tiettyyn rajaan (että ukin tietävät) mutta henkilökohtaisuudet on hyvä pitää poissa silloi kun lapset alkaa ymmärtämän jo enempi.. keep it simple and short.. tapaamiset siis.

Yhteistyössä