Kertokaa nyt mikä hemmetti tähän auttaa!!joo tiedän, synnytys!! (valitusta kivuista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Manskumamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Manskumamma

Aktiivinen jäsen
19.08.2005
1 025
0
36
Ilmeisesti synnytys lähestymässä pikkuhiljaa.. nyt rv 38.
Mulla on viime perjantaista asti ollu supistelua, selkäsärkyä, vihlontaa, vauva vauva painautunu alemmas niin että todella kipeetä ottanu, menkkamaista kipua mahassa, supisteli toissayönä 3min välein kivuliaasti ja siitä sit pikkuhiljaa supistukset ja kivut hiipui pois. Maha voi olla päivisinkin miten pitkään tosi kova, jotain kestosupistelua :|

Mutta siis tämä selkäsärky on kamalaa. Ainut mikä hetkellisesti auttaa on tuo lämmitettävä vehnätyyny, ei sauna eikä kävely eikä lepäily auta, koko ajan aaltomaista kipuilua alaselässä.

Siis tää on mun kolmas raskaus ja mä en tiedä mitään näin kamalaa.. Aivan meinaa hermot mennä, kun selkäsärkyä koko ajan.
Edellisten raskauksien supistelut tuntui myös selässä enimmäkseen ja mahan kovettumisena..

Neuvola aika oli torstaina ja kaikki kuulemma hyvin, tuumas vaan et etsä varmaan enää viikonpäästä tänne tule, että oot jo synnyttämässä, mutta miten hemmetissä mä kestään tään kivun. Yöt menee niin huonosti, että muutamia tunteja vaan saa nukkuttua..

Kertokaa neuvoja millä saan selkäsäryn helpottamaan tai sit synnytyksen kunnolla käyntiin.. Mä en jaksa |O |O

Oletko koittanut särkylääkettä? Panadolia, Buranaa tai Panacodia? Buranaa saa myös ottaa, olen itse joutunut sitä loppuraskaudesta syömään ihan lääkärin luvalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Ootko kokeillu kaurapussia? Mulla autto tosi hyvin.

Mulla on tuollainen lämmitettävä vehnäpussi, mut kun sitä sais olla ihan koko ajan lämmittämässä, hetkellinen apu vain. Sitä mä oon kyllä täs vähän väliä lämmitelly :D

Alkuperäinen kirjoittaja manskumamma:
Juu 1g panadolia oon ottanu, mutta hetkellinen apu siitä vain on. Muuta mulla ei täällä kotona nyt olekaan.
Voi kun olis kylpyamme, siellähän mä makaisin koko ajan. :ashamed:

No juu, toivotaan sitten, että synnytys käynnistyisi jo pian. Vaikka ensi yönä! ;)

Jaksamisia!

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja manskumamma:
Juu 1g panadolia oon ottanu, mutta hetkellinen apu siitä vain on. Muuta mulla ei täällä kotona nyt olekaan.
Voi kun olis kylpyamme, siellähän mä makaisin koko ajan. :ashamed:

No juu, toivotaan sitten, että synnytys käynnistyisi jo pian. Vaikka ensi yönä! ;)

Jaksamisia!

Kiitti :flower:

En kyllä Buranaa suosittelis,tai mulla ainakin lääkäri kielsi käyttämästä lähelläsynnytystä kun sen käyttöön saattaa liittyä lisääntynyttä verenvuotoa synnytyksessä ja vauvalla kanssa.

4.6 Raskaus ja imetys

Ibuprofeeni läpäisee istukan. Muiden propionihappojohdannaisten tavoin sen ei ole todettu aiheuttavan synnynnäisiä kehityshäiriöitä. Jos raskauden aikana joudutaan käyttämään ibuprofeenia, hoidossa tulee käyttää pienintä tehokasta annosta mahdollisimman lyhytkestoisesti. Käyttöä on kuitenkin syytä välttää raskauden ensimmäisen (teratogeneesin riski) ja viimeisen kolmanneksen aikana (ductus arteriosuksen sulkeutumisen ja synnynnäisen pulmonaalihypertension kehittymisen riski). Prostaglandiinisynteesin estäjät voivat pitkäkestoisessa käytössä aiheuttaa sikiölle munuaisten vajaatoimintaa, mistä voi seurata lapsiveden vähäisyyttä sekä verenvuototaipumusta sikiölle trombosyyttifunktion häiriintyessä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
En kyllä Buranaa suosittelis,tai mulla ainakin lääkäri kielsi käyttämästä lähelläsynnytystä kun sen käyttöön saattaa liittyä lisääntynyttä verenvuotoa synnytyksessä ja vauvalla kanssa.

4.6 Raskaus ja imetys

Ibuprofeeni läpäisee istukan. Muiden propionihappojohdannaisten tavoin sen ei ole todettu aiheuttavan synnynnäisiä kehityshäiriöitä. Jos raskauden aikana joudutaan käyttämään ibuprofeenia, hoidossa tulee käyttää pienintä tehokasta annosta mahdollisimman lyhytkestoisesti. Käyttöä on kuitenkin syytä välttää raskauden ensimmäisen (teratogeneesin riski) ja viimeisen kolmanneksen aikana (ductus arteriosuksen sulkeutumisen ja synnynnäisen pulmonaalihypertension kehittymisen riski). Prostaglandiinisynteesin estäjät voivat pitkäkestoisessa käytössä aiheuttaa sikiölle munuaisten vajaatoimintaa, mistä voi seurata lapsiveden vähäisyyttä sekä verenvuototaipumusta sikiölle trombosyyttifunktion häiriintyessä.

No en mä kyllä buranaa uskaltais tässä vaiheessa enää ottaakaan.

Mulla oli vastaavaa kaameaa olotilaa jatkuvasti ihan tossa raskauden loppuvaiheessa. Synnytys alkoi sitten tosi rytinällä ja kesti kaksi tuntia. Eli paikkasi saattavat kunnon pehmittelyn seurauksena olla niin pehmeät, että synnytät nopsaan.

Toivottavasti pääset jo tänä yönä lähtemään! Kaikkea hyvää synnytykseen ja vauva-aikaan! Tule sitten kertomaan, miten kaikki meni.

Alkuperäinen kirjoittaja Kohta sulle tulee lähtö:
Mulla oli vastaavaa kaameaa olotilaa jatkuvasti ihan tossa raskauden loppuvaiheessa. Synnytys alkoi sitten tosi rytinällä ja kesti kaksi tuntia. Eli paikkasi saattavat kunnon pehmittelyn seurauksena olla niin pehmeät, että synnytät nopsaan.

Toivottavasti pääset jo tänä yönä lähtemään! Kaikkea hyvää synnytykseen ja vauva-aikaan! Tule sitten kertomaan, miten kaikki meni.

Mä kyllä vähän aavistankin, että tämä synnytys alkaa ja etenee nopeasti, kun nuo kaks aikasempaa on ollu ihan erilaisia loppu vaiheessa..ja tää melkein viikko on ollu kyllä niin kivuliasta aikaa, et varmasti paikat kypsyy parhaillaankin.

Voipi olla, että vielä ainakin tää yö valvoskellaan kotona..
Tulen kyllä sitten kertomaan miten kaikki lopulta meni =)

Selkäsäryt edelleen jatkuu..
Eilen tein 4km maastolenkin reippaasti kävellen ja kävin saunassa.Kävi niin, että supisteli hiukan, mut kipuja ei ollu, jopa selkäsärky loppui. Sain yöllä muutaman tunnin nukuttua, kunnes heräsin oksettavaan oloon ja sit meni vessas istumiseen kauan,koko maha tyhjentyi ja tuota ei ole tapahtunu aikoihin.
Tänään on muutama pieni supistus tullu ja edelleen oksettaa, ruokakaan ei maistu ja selkäsärky tuli takaisin.

Montako viikkoa mahtaa vain oireilla synnytystä..mä en jaksa, ihan voimat lopussa |O :snotty:

Yhteistyössä