Kertokaa viisaammat ja vanhemmat mitä tämä oikein on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kermaperuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kermaperuna

Aktiivinen jäsen
14.03.2007
1 553
0
36
Eli mun tyttöni on aivan kauhea. Ikää neidillä on 2v1kk ja siitä on tullut ton 2-vuotta täytettyään aivan hirveä :kieh: . Heittelee mua tavaroilla, heittää isäänsäkin, mutta kun se vähemmän kotona niin mä olen yleensä se "väkivallan" kohde. Sitten kiukuttelee JOKA IKISESTÄ asiasta ja mikään ei ole hyvä esim. tahtoo kaakaota ja kun sitä antaa niin ei haluakaan, ja kun on pois laittamassa niin haluaakin ja ei otakaan jne... Järki on multa pakenemassa hitaasti mutta varmasti :headwall: . Huutoraivareita ja muuta mukavaa, mutta osaa kyllä olla enkelikin. Kaupassa on aina ollut tosi kiltti, mutta viime aikoina ei suostu istumaan kärryissä ja juoksee pitkin kauppaa päättömänä ja toinen on se että koko aika pitäisi kantaa sylissä... Roikkuu lahkeessa ja huutaa syliin, mutta emmä sitä tässä paksussa tilassani rupea tod.kaan kantamaan.. Sitten on näitä perusjuttujakin, että tekee pahaa vaikka kielletään ja nauraa päälle :o , sitten kun laittaa tytön jäähylle tms. niin huutaa hullun lailla... Voiko tämä vielä pahentua vai voisiko olla jo jotain uhmanpoikasta? |O

uhmaa. lakkaa antamasta periksi ja tee rajat selväksi, pystyt tai et. jos vonkuu kaakaota tai muuta ja ei kuitenkaan huoli niin älä anna takaisin vaikka pyytäis. ja anna tytön huutaa jäähyllä, kyllä se sinne hiljenee ku huomaa ettei kukaa noteeraa vaikka kuinka raikkuais. tee selväksi että vanhempia ei heitellä leluilla yms. kovalta se tuntuu ja kuulostaa, sitä miettii tekeekö oikein.. mutta jos niitä rajoja ei tee alusta alkaen selväksi ja antaa kaiken periksi niin kehnosti voi käydä :/ elä anna sen pirpanan päästä niskanpäälle.

Alkuperäinen kirjoittaja flow87:
uhmaa. lakkaa antamasta periksi ja tee rajat selväksi, pystyt tai et. jos vonkuu kaakaota tai muuta ja ei kuitenkaan huoli niin älä anna takaisin vaikka pyytäis. ja anna tytön huutaa jäähyllä, kyllä se sinne hiljenee ku huomaa ettei kukaa noteeraa vaikka kuinka raikkuais. tee selväksi että vanhempia ei heitellä leluilla yms. kovalta se tuntuu ja kuulostaa, sitä miettii tekeekö oikein.. mutta jos niitä rajoja ei tee alusta alkaen selväksi ja antaa kaiken periksi niin kehnosti voi käydä :/ elä anna sen pirpanan päästä niskanpäälle.

Siis periksi en annakaan. Mutta kun tuntuu ettei se tajua vaikka kuinka sanoo ja tekee mitä! Tota huutoa ei jaksa vaan kuunnella, kun se ei tunnut ikinä loppuvan. Ja muutenkin on pinna ollut kireämmällä tän raskauden takia :/. Siis mun tekstistä voi saada kuvan että luovutan, mutta tarkoitan sitä että koska se lapsi oppii että jos ei tottele niin siitä kärsii jäähyllä..

Rajojen kokeilua se on.. meillä kans tyttö täytti nyt 2-vuotta ja sillon se alko ihan kauhee rajojen kokeilu, huutamista, repimistä yms. periksi ei vaan saa antaa ja pitää muistaa että lapsi ei siihen pieneen itkuun ja huutoon kuole.

Jaksuja sinne

Yhteistyössä