Kertokaahan teenkö väärin tässä asiassa? (exä,lapsi ja nykyinen perhe..)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
ollaan siis erottu exänkanssa kun lapsi oli 1v. elämä ennen sitä oli ihan hirveetä eikä tuo kyseinen henkilö viettäny aikaana ikinä lapsenkanssa.

uuden miehen löysin kun lapsi oli 1,5v ja ollaan siittä lähtien oltu yhdessä.
sain toisen lapsen kun esikoinen oli 3v ja senjälkeen vasta rupes exä kyseleen jos joskus vois nähdä.
ok,käytiin lastenvalvojalla ja on nähnyt sillon kun se kerkee.

nyt siis meillä on miehenikanssa kaksi yhteistä lasta ja minun aiemmasta suhteesta yksi,mies on alusta asti kasvattanut kuin omaansa ja suku myös ottanut hönet alustapitäen vastaan kun oman.

näin joulunalla tietty taas tulee kinaa siittä jouluaatosta. exän perheellä ei ole minkäänlaisia juhlia aattona,ei tuile pukkia eikä syö yhdessä. se tapahtuu joulupäivänä.
kuitenkin mun pitäs antaa lapsi sinne.
meillä kuitenkin on aina ollut sukujuhlat aattona. tänäkin vuonna lähimmät sukulaiset kokoontuu meillä ja tänne tulee lapsille joulupukki.
oonko mä ihan hirvee kun vaadin tuon aaton itselleni tai lapselle,että saa viettää veljiensäkanssa joulun? lapsi ei halua edes itse lähteä kun niin pukkia odottaa. on nyt 6v.

joulupäivänä taas menee sukuloimaan exän sukulaisille niinkun ne muutkin.
exällä ei ole lapsia,siis muita ja oonkin sanonut sille että heti kun on ja viettää joulua niin lapsikin tulee varmaan mielellään sinne.

musta tuntuu että tekee kiusaakin koska joululla ei ole minkäänlaista merkitystä sille ja on aina vain jounut senkin päivän. koskaan ei halua ottaa juhannuksena,uudenvuoden aattona jne. juhlapyhinä lasta luokseen. en tosin ehdota niitä enää kun tiedän ettei se sovi.

nii,teenkö väärin? monethan jakaa juhlapyhät että saa juhlia tasapuolisesti. tiivistettynä kuitenkin että kukaan exän puolelta ei juhli aattona vaan kokoontuu joulupäivänä ja mun suku kokoonnnutaan aattona pukinkera.

Kyllä mun mielestä isällä on oikeus haluta ja saada viettää lapsen kanssa omanlaisensa jouluaatto. Yleensähän tapaaminen on aatonaatosta tapaninpäivään, eli kyllä voisit nyt joustaa aaton kohdalla.

[QUOTE="vieras";22458309]Kyllä mun mielestä isällä on oikeus haluta ja saada viettää lapsen kanssa omanlaisensa jouluaatto. Yleensähän tapaaminen on aatonaatosta tapaninpäivään, eli kyllä voisit nyt joustaa aaton kohdalla.[/QUOTE]

Niin että viis lapsesta, vai?

juu, lapsi haluaa olla täällä aaton,mutta haluaa seuraavana päivänä sukuloimaan sinne.
olen kysynyt lapselta sen.

exä juo kavereittensakanssa jouluaattona. lapsi ois sitten illan ja yön ikivanhojen isovanhempiensaluona,joten se siitä isän ja lapsen aatosta. kerran mä vein sen aattoillaksi sille ja noin kävi. niinkun oikeestaan aina jos tapaaminen on vkonloppuna.

ja siis nuo isovanhemmat on oikeesti siinä iässä,etteivät jaksa lasta enää kauaa. molemmat on täyttäny 70v en muista koska, ja varsinkin mummo on monesti viimeaikoina joutunu kiireesti sairaalaan.
isovanhemmat on todella tärkeitä lapselle,mutta ihan yksin en sitä sinne enää jättäis koska ne ei jaksa. tätä asiaa on exän vaikee sisäistää,ehkei sitä sitten itse huomaa kuinka väsyneitä ja vanhoja omat vanhemmat on. he on myös sanonut ettei enää jaksa niinnkun ennen vaikka mieluusti onkin lapsekanssa. tänkin vuoksi mun mielestä ois parempi jos lapsi on koko suvunkanssa joulupäivänä eikä niin että ensin attoaamuna exänkanssa ja illan ja yön sitten muiden harteilla.

Jouluaatto kotona ja joulupäivänä exälle korkeintaan. Oikeasti, nää juhlapyhät varsinkin Joulu, voivat epäonnistuessaan jättää melkoisen arven pienelle lapselle :|
(Kokemusta omasta lapsuudesta yhdestä perseelleen menneestä joulusta)

juu, lapsi haluaa olla täällä aaton,mutta haluaa seuraavana päivänä sukuloimaan sinne.
olen kysynyt lapselta sen.

exä juo kavereittensakanssa jouluaattona. lapsi ois sitten illan ja yön ikivanhojen isovanhempiensaluona,joten se siitä isän ja lapsen aatosta. kerran mä vein sen aattoillaksi sille ja noin kävi. niinkun oikeestaan aina jos tapaaminen on vkonloppuna.

Kyllä minusta tuossa pitäisi jo kuulla lasta ja vähän muutakin sukua. Eli lapsi juhlisi jouluaaton tiedän kanssa ja sitten juolupäivänä tai tapanina (miten ex:lle ja hänen suvulleen parhaiten sopii) lähtee isälleen.

[QUOTE="vieras";22458309]Kyllä mun mielestä isällä on oikeus haluta ja saada viettää lapsen kanssa omanlaisensa jouluaatto. Yleensähän tapaaminen on aatonaatosta tapaninpäivään, eli kyllä voisit nyt joustaa aaton kohdalla.[/QUOTE]

Hah! Eikös sillä lapsella ollutkaan oikeuksia? En minä etänä ilkeäisi vaatia lasta luokseni aatoksi, jos lapsi mieluummin viettää aaton sisarustensa kanssa.

Pitäisin lapsen kotona...hittoako se exä sitä tahtoo jos ei sitten kuitenkaan edes olisi yötä isän kanssa vaan isovanhempien? Lapselle paras jos saa kunnon joulun vlejiensä kanssa eli miun mielestä et ole mitenkään kamala, itse toimisin samalla lailla.

Huom, lapsella on oikeus ei isällä tai äidillä. Koettakaa nyt muistaa tämä asia. Jos lapsi ei tahdo mennä silloin aattona niin isä on voimaton asian suhteen.

Niin että viis lapsesta, vai?

No tuskin se on viis lapsesta jos isä haluaa viettää joulua oman sukunsa tapaan? Vai sinustako isä ei saa koskaan lasta jouluksi koska äidin uuden perheen joulu on niin paljon hienompi? Ja hitostako sitä tietää millaisen joulun isä aikoo tänä vuonna järkätä jos lapsen luokseen saa, tuskin onkaan aiempina jouluina ilman lasta mitään järkännyt?

Kukas lapselle on hoksannut sanoa ettei pukki tule jos menet isin luo, kun 6 vuotias jo sillä perusteella osaa olla haluamatta isän luo?

Jos lapsi oikeasti mielummin on aaton teillä, niin pitäisin aaton kotona ja joulupäivänä voisi mennä isälle. Jos he eivät edes erityisemmin meinaa attoa juhlia, niin tajuaahan tuon, että varsin tylsää lapselle semmoinen, etenkin jos tietää, että kotona olisi kaikkea jännää.

Jos lapsi ei ole koskaan ennen ollut isän luona joulua, mistä etukäteen tiedät millaisen joulun isä on ajatellut lapselle järjestää?

En minäkään viettänyt joulua samalla tavalla itsekseni kuin sitten myöhemmin perheen kanssa, eikä itsekseen vietettynä joulu mitään ihmeempää mulle merkannut vaikka siten olikin ihana sitä lapselle järjestää.

[QUOTE="Joo";22458816]No tuskin se on viis lapsesta jos isä haluaa viettää joulua oman sukunsa tapaan? Vai sinustako isä ei saa koskaan lasta jouluksi koska äidin uuden perheen joulu on niin paljon hienompi? Ja hitostako sitä tietää millaisen joulun isä aikoo tänä vuonna järkätä jos lapsen luokseen saa, tuskin onkaan aiempina jouluina ilman lasta mitään järkännyt?

Kukas lapselle on hoksannut sanoa ettei pukki tule jos menet isin luo, kun 6 vuotias jo sillä perusteella osaa olla haluamatta isän luo?[/QUOTE]

Joulu isän oman suvun tapaan = isä aaton ryyppäämässä kavereiden kanssa ja lapsi 70v isovenhemmilla jotka eivät omien sanojensakaan jaksaisi ottaa tästä vastuuta. Ei mitään joulun juhlallisuuksia.

Eikös tuossa nimenomaan sanottu että isän suku juhlii joulua vasta noina myöhempinä joulupäivinä, silloin lapsikin haluaa sinne ja se on ok myös lapsen äidille. Minusta on ihan ymmärrettävää että lapsi haluaa viettää aaton "oman" perheensä kanssa tutuin menoin, eikä isänpuolen isovanhempien luona ilman mitään joulun juhlintaa.

Mitä siihen pukin tulematta jättämisestä kertomisene tulee, niin jos on tiedossa ettei isän suvulla ole tuolloin mitään joulun juhlintaa niin minusta olisi myös väärin valehdella lapselle että kyllä se pukki tulee ja kaikki joulujutut on niin kuin kotonakin. Olettaisin siis että lapsi itsekin kyselee mitä sitten jouluna tehdään isän luona.

Eikös tuossa nimenomaan sanottu että isän suku juhlii joulua vasta noina myöhempinä joulupäivinä, silloin lapsikin haluaa sinne ja se on ok myös lapsen äidille. Minusta on ihan ymmärrettävää että lapsi haluaa viettää aaton "oman" perheensä kanssa tutuin menoin, eikä isänpuolen isovanhempien luona ilman mitään joulun juhlintaa.

Mitä siihen pukin tulematta jättämisestä kertomisene tulee, niin jos on tiedossa ettei isän suvulla ole tuolloin mitään joulun juhlintaa niin minusta olisi myös väärin valehdella lapselle että kyllä se pukki tulee ja kaikki joulujutut on niin kuin kotonakin. Olettaisin siis että lapsi itsekin kyselee mitä sitten jouluna tehdään isän luona.

ISÄN SUKU juhlii myöhemmin? Isähän sitä lasta on halunnut luokseen, eikä isän suku?

Musta tuossa ei missään vaiheessa kerrottu että isä on ilmottanut että pukkia ei tule ja mitään ei joulun eteen tehdä, vaan kyse on ap:n johtopäätöksistä. Miksi ei voi sitten isälle sanoa että lapsi kovasti odottaa pukkia, tuleehan se sitten aattona?

Miksei pukku voi käydä ap:n kotona jo päivällä ja sitten illaksi isän luo?

vastaan inttäjät on tyhmiä täällä näköjään. Ette tiedä lapsen oikeuksista mitään.

Lapsi on sinun luona aaton niin kuin haluaa ja sit jos haluaa olle isän luona jpulupäivän niin sitten on. miksi edes moista miettimään.miksi sitä ukkoa pitää nyt jotenkin tässä miellyttää. Menen lapsen halun mukaan ja sillä siisti.

Ap, ensinnäkin opettele kirjoittamaan. Toiseksi miksi jouluaattoa ei voi viettää vain kahdestaan lapsen kanssa? Ei meillä ole ikinä sukua kylässä eikä me mennä mihinkään vaan kahdestaan ollaan lapsen kanssa koko joulu. Onko meidän joulu nyt sitten jotenkin vähäpätöisempi kuin teidän?

[QUOTE="Niin";22458979]ISÄN SUKU juhlii myöhemmin? Isähän sitä lasta on halunnut luokseen, eikä isän suku?

Musta tuossa ei missään vaiheessa kerrottu että isä on ilmottanut että pukkia ei tule ja mitään ei joulun eteen tehdä, vaan kyse on ap:n johtopäätöksistä. Miksi ei voi sitten isälle sanoa että lapsi kovasti odottaa pukkia, tuleehan se sitten aattona?

Miksei pukku voi käydä ap:n kotona jo päivällä ja sitten illaksi isän luo?[/QUOTE]

No, yleisesti en pidä minään ihmeenä että lapsi haluaisi juhlia joulua perinteisin menoin sen oman perheen malliin, mielummin kuin isän kanssa kaksin. Tietysti lastenkin on opittava ettei kaikkea voi aina saada mutta liekö tämä jouluaatto sitten oikea paikka kouluttaa tuohon? Voisin kuvitella että isäkin ymmärtääisi tämän eikä haluaisi ex-vaimon kiusalla riistää lapseltaan tätä joulua.

Toisaalta tässä nyt ei olla kuultu kuin ap:n versio, mutta siis olettaisin että jos ap on sanonut ex:lleen että lapsi haluaa olla aaton kotona koska heilla juhlitaan joulua silloin ja voisi tulla isälle sitten seuraavana päivänä, niin kuvittrelisin että joulun ohjelmaa suunnitellut isä olisi tässä vaiheessa ilmoittanut myös että hänellä on noita aattosuunnitelmia lapsen varalle ja joulupukki vierailee kyllä heilläkin.

Ymmärsin että ap:lla on perinteinen sukujoulu johon kuuluu siis muitakin juhliji kuin se ydinperhe, joten ihan ymmerrettävää ettei he halua koko jouluaaton ohjelmaa tunkea aamupäivän tunteihin.

[QUOTE="Joo";22458816]No tuskin se on viis lapsesta jos isä haluaa viettää joulua oman sukunsa tapaan? Vai sinustako isä ei saa koskaan lasta jouluksi koska äidin uuden perheen joulu on niin paljon hienompi? Ja hitostako sitä tietää millaisen joulun isä aikoo tänä vuonna järkätä jos lapsen luokseen saa, tuskin onkaan aiempina jouluina ilman lasta mitään järkännyt?

Kukas lapselle on hoksannut sanoa ettei pukki tule jos menet isin luo, kun 6 vuotias jo sillä perusteella osaa olla haluamatta isän luo?[/QUOTE]

en sanoisi hienompi,mutta perhekeskeinen. meidän suku on aina viettänyt selviä perhejouluja.
kerranhan olen lapseni vienyt illalla aattona exälle ja se lähti enivei ryyppään. ninkun jokainen joulu ennenkin. oltin yhdessä 4 vuotta. sillonkin kun lapsi oli 6kk ikäinen ni se lähti ryyppään. ei sitä kiinnosta joulu. muutenkin koittaa sotkee kaikki asiat ja tuntuu että toi jouluna lasta kysyminenkin on pelkästään vaan kiusaamista koska kaikki sen kaverit juo jouluna ja myös se. ei ole yhtäkään poikkeusta etteikö kaverit ois mennyt lapsen edelle. ei kertaakaan. exä ei oo mikään järjen jättiläinen jolle menis oppi ja sanat perille. sen mielestä on ihan sama jos lapsen jättää omille vanhemilleen ja lähtee ite juomaan. ennemmin sitten se lapsi on täällä meidänkanssa viettämässä perhejoulua.

ja tuosta pukista,lapsi on kysyny joulupäivisin että tuleeko pukki niin sille on sanottu ettei siellä käy pukki vaan jättää vaan lahjat johkin.

[QUOTE="Anki";22459035]Ap, ensinnäkin opettele kirjoittamaan. Toiseksi miksi jouluaattoa ei voi viettää vain kahdestaan lapsen kanssa? Ei meillä ole ikinä sukua kylässä eikä me mennä mihinkään vaan kahdestaan ollaan lapsen kanssa koko joulu. Onko meidän joulu nyt sitten jotenkin vähäpätöisempi kuin teidän?[/QUOTE]

Useimpien mielestä joulu on yhdessäolon aikaa ja on mukava nähdä muitakin kun niitä samoja naamoja, joiden kanssa arkisin viettää kaiken ajan. Itselleni ainakin joulussa on parasta juuri se sukulaisten ja perheen tapaaminen. Aika ankeaa olisi kahdestaan lasten kanssa mököttää kotona... ja veikkaan että lapsista etenkin olisi erityisen tylsää viettää pelkästään vanhemman kanssa joulu.

[QUOTE="Anki";22459035]Ap, ensinnäkin opettele kirjoittamaan. Toiseksi miksi jouluaattoa ei voi viettää vain kahdestaan lapsen kanssa? Ei meillä ole ikinä sukua kylässä eikä me mennä mihinkään vaan kahdestaan ollaan lapsen kanssa koko joulu. Onko meidän joulu nyt sitten jotenkin vähäpätöisempi kuin teidän?[/QUOTE]

kirjotan nopeesti enkä tarkastele juur aikaansaannoksiani. että sorry..
jos viettäskin kaksin joulun lapsenkanssa ni se ois eriasia. ehdottomasti!
mutta koska se ei sitä tee vaan vie lapsen vanhemmilleen ja menee juomaan. kysytty ja koettu montakertaa. tänäkinvuonna asiasta puhuttu eikä sille oo ongelmaa että lapsi on illan ja yön sen vanhemmilla.

Yhteistyössä