Kertokaas joku helppo (suolainen)

Emme-Liina 37

Aktiivinen jäsen
28.12.2007
1 614
0
36
piirakka tms. ohje.
Iitalla huomenna nimipäivät ja olis tarkoitus pitää pienet juhlat... Kun ei näin kesällä oo muuten mitään merkkipäiviä...
Niin, mutta siis suolaista ohjetta... Vois olla tosiaan jokin piirakka tai rulla tms.
Muuna tarjoamisena on jäätelöä, mansikoita, kermavahtoa (nämä tytön toiveen mukaisesti)

Käyttää mahdollisimman paljon valmiita aineksia niin johan on helppoa =D Esim. valmis piirakkataikina pohjaksi, täytteeksi marinoituja broilerisuikaleita ja pakastevihanneksia, päälle kermaviiliä parilla munalla ja mausteilla höystettynä.

Mä tein pojan synttäreille sellasia kieppuja:

1pkt voitaikinalevyjä (kaulitaan vähän pidemmäksi/ohuemmaksi)
200g pippurituorejuustoa (levitetään levyjen päälle)
2 paprikaa (pilkotaan ja ripotellaan levyjen päälle)

Sit vaan levyt rulliksi ja puoleksi tunniksi jääkaappiin, sit leikataan ne noin kuuteen palaan ja palat pellille. Paistetaan taikinapaketin ohjeen mukaan.
Hyviä ja helppoja :)
Väliin sopisi hyvin myös kinkkusuikaleet..

meetwursti juusto täytettyjä pasteijoita ja sit vielä päälee emmentaalraastetta, voitaikinasta. ja sit jos haluaa vielä epäterveellisemmän niin aurajuustoa sisälle :p ihan sairaan hyviä

Alkuperäinen kirjoittaja NANNA:
meetwursti juusto täytettyjä pasteijoita ja sit vielä päälee emmentaalraastetta, voitaikinasta. ja sit jos haluaa vielä epäterveellisemmän niin aurajuustoa sisälle :p ihan sairaan hyviä
:x Sorry, ei oo ihan mun makuun... Mutta mä olenkin tälläinen "ruokarajoitteinen" ollu aina, siis nirppanokka ruuan suhteen :ashamed:

Mä tein tämmösellä ohjeella piirakan tässä:
Pohjaan
½ pkt hiivaa
3 dl vettä
Jauhoja
suolaa pikkusen.
Pohjan tein ikäänkuin pizzapohjan, ja alustin sen hyvin, annoin kohota tunnin verran. Kaulitsin pohjan irtopohjavuokaan, ja tein siihen myös vähän reunoja. Täytteeksi laitoin kinkkukuutioita, ohuita paprika suikaleita, fetajuustoa ja sipulirenkaita. 2 prk ranskankermaa sekoitin 3 kanamunaa ja kaadoin piirakan päälle. Paistoin piirakkaa 220 asteessa niin kauan, että munat oli hyytyny ja pohja oli kypsää.
:p Ja oli taas viuh vaan kun piirakasta oli vaan muisto jäljellä

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Mä tein tämmösellä ohjeella piirakan tässä:
Pohjaan
½ pkt hiivaa
3 dl vettä
Jauhoja
suolaa pikkusen.
Pohjan tein ikäänkuin pizzapohjan, ja alustin sen hyvin, annoin kohota tunnin verran. Kaulitsin pohjan irtopohjavuokaan, ja tein siihen myös vähän reunoja. Täytteeksi laitoin kinkkukuutioita, ohuita paprika suikaleita, fetajuustoa ja sipulirenkaita. 2 prk ranskankermaa sekoitin 3 kanamunaa ja kaadoin piirakan päälle. Paistoin piirakkaa 220 asteessa niin kauan, että munat oli hyytyny ja pohja oli kypsää.
:p Ja oli taas viuh vaan kun piirakasta oli vaan muisto jäljellä

voi vitsi, varmaan oli hyvää! nam nam :p

Alkuperäinen kirjoittaja Emme-Liina 36:
Helppoahan sen pitääkin näin kesällä olla=). Mutta mä olen niin huono tollasiin laita vähän sitä ja vähän tätä ohjeissa...
Mutta kuulosti kyllä hyvälle...

Mä teen aina vähän sitä sun tätä -ohjeella ruoat. Katson perusohjeen jostakin ja muuntelen mieltymysteni mukaan. Onnistuu useimmiten, mutta ei tietenkään aina.

Pakastevihanneksista piirakkoihin tykkään käyttää herne-maissi-paprikaa tai herne-maissi-porkkanaa. Sopii niin tonnikalan, kinkun kuin broilerinkin sekaan.

Päälliseen voi käyttää vaikka maitoa, kermaa, kermaviiiliä, ranskankermaa... Noin kahden desin verran. Kaksi munaa on sopiva määrä, yksikin saattaa riittää noihin kermaviiliin ja ranskankermaan.

Mausteiksi esim. suolaa, pippuria, paprikajauhetta, yrttejä (tuoreet ihania)...

Pinnalle voi ripotella juustoa maun mukaan

Alkuperäinen kirjoittaja Tigrita:
Alkuperäinen kirjoittaja Emme-Liina 36:
Helppoahan sen pitääkin näin kesällä olla=). Mutta mä olen niin huono tollasiin laita vähän sitä ja vähän tätä ohjeissa...
Mutta kuulosti kyllä hyvälle...

Mä teen aina vähän sitä sun tätä -ohjeella ruoat. Katson perusohjeen jostakin ja muuntelen mieltymysteni mukaan. Onnistuu useimmiten, mutta ei tietenkään aina.

Pakastevihanneksista piirakkoihin tykkään käyttää herne-maissi-paprikaa tai herne-maissi-porkkanaa. Sopii niin tonnikalan, kinkun kuin broilerinkin sekaan.

Päälliseen voi käyttää vaikka maitoa, kermaa, kermaviiiliä, ranskankermaa... Noin kahden desin verran. Kaksi munaa on sopiva määrä, yksikin saattaa riittää noihin kermaviiliin ja ranskankermaan.

Mausteiksi esim. suolaa, pippuria, paprikajauhetta, yrttejä (tuoreet ihania)...

Pinnalle voi ripotella juustoa maun mukaan

Kiitti, tätä ajattelin kokeilla, otin jo itseasiassa broileria sulamaan kun sitä näky pakkasessa olevan, täytyy vaan pakastetaikina käydä hakee ja kermaviiliä

Jos oikeen helpon haluat....

Ostat sunnuntain valmiin piirakkataikinan.

2 purkkia tonnikalaa tomaatissa.
Kerma-maito-munaseos ja juustoraastetta ja paprikaviipaleita päälle. Ja uuniin. Helppoa ja hyvää!!!!

Yhteistyössä