A
ap.
Vieras
[QUOTE="noh";26261981]Minusta käytöstavat opitaan ihan pienenä, eli juurikin se että toisen oma ei ole minun oma, ja suu on puhumista varten.
1-vee ei ehkä osaa kysyä saako lainata, mutta luulisi äidin osaavan.
toisekseen mitä tulee noin törkeään luonteeseen että repii toisilta tavaroita käsistä ja vielä sen jälkeen uhmaa ja vaatii saada toiselta, niin miettisin millaisen esimerkin itse annan, jos pent on noin itsekäs.[/QUOTE]
Luitkos ollenkaan aiemmpia kommenttejani? Ja voitko tosissasi väittää, että oma lapsesi ei ole yksivuotiaana kertaakaan yrittänyt ottaa mitään toisten käsistä?
En usko hetkeäkään jos väität että ei! Niin pieni ei vielä ymmärrä, että toisen kädestä ei oteta vaan silloin kun lapsi yrittää niin tehdä, niin vanhempi kieltää, ei sen kummempaa. Sillähän ne tavat opitaan, yksikään lapsi ei opi käytöstapoja ilman, että kokeilee rajoja ja vanhemmat sitten opettavat mikä on sallittua ja mikä ei. Yksivuotias ei myöskään osaa olla itsekäs, sen ikäisen aivot eivät ole niin kehittyneet vielä, vaan sen ikäinen vasta hakee niitä rajoja, ihan vain vinkiksi 
1-vee ei ehkä osaa kysyä saako lainata, mutta luulisi äidin osaavan.
toisekseen mitä tulee noin törkeään luonteeseen että repii toisilta tavaroita käsistä ja vielä sen jälkeen uhmaa ja vaatii saada toiselta, niin miettisin millaisen esimerkin itse annan, jos pent on noin itsekäs.[/QUOTE]
Luitkos ollenkaan aiemmpia kommenttejani? Ja voitko tosissasi väittää, että oma lapsesi ei ole yksivuotiaana kertaakaan yrittänyt ottaa mitään toisten käsistä?