Kertokaas mulle, perheelliset, missä kohtaa kuukautta maksatte laskut, mitä laskuja on, minkälaiset tulot molemmilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti kertaa kolme
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kylläpäs on ap:lla suuret menot, kun meillä tulot yhteensä 2000, nyt kun oon hoitovapaalla ja säästöönkin jää kuukaudessa n. 100e. Eikä joka ostosta kyllä lasketa tarkkaan. Eli jos elettäisiin nuukasti niin jäisi vielä paljon enemmän säästöön. Laskuja ei kuitenkaan ole kuin laina, vakuutukset (nuoriso, auto, vauva), puhelimet ja astianpesukoneen osamaksu.

Tosin, menot riippuu varmasti myös paikkakunnasta?

Nettilaskun unohdin.

Vuokra 500€/kk (sis. sähkö, vesi, netti), puhelinlaskut yht. 40€/kk, vakuutukset 1000€/vuosi. Tulot tällä hetkellä käteen 2400€/kk kun vain toinen on töissä.

Me maksetaan laskut aina eräpäivänä ei ennen eikä jälkeen
Laskuja meille tulee
kuukausittain - netti, puhelimet
2kk välein - sähkö, vakuutukset
sitten harvemmin 1-2 krt/vuosi - tv-lupa, sanomalehti, jätehuolto, kiinteistövero, paskakaivojen tyhjennys

muuta en kyllä nyt keksi - vesilaskua ei tuu kun on oma kaivo, hoitomaksuja ei kun lapset on koulussa

tietty satunnaisesti tulee vaikka jostain henkkamaukalta - mä tilaan postimyynnistä aina laskulle kahdestakin syystä 1. postimaksu on pienempi 2. jos pitää palauttaa niin maksaa vain siitä mitä pitää ja ei tartte odotella rahoja takasi

Tulot vaihtelevat, mutta peruspalkkani kuussa on jotain 2300 euroa bruttona. Ylityöt, tulospalkkiot yms. nostavat sitä toisinaan. Maksan laskut sitä mukaa kun tipahtavat postiluukusta. Laskuja on vuokra, puhelimet, netti, sähkö, liiton jäsenmaksu, matkakortit, lehtitilaukset, koulumaksut, vakuutukset, lääkkeet ja lääkärit...

Yhteistyössä