Kertokaas nyt tyhmälle, että mikä on hyvä syy pettämiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Tämän palstan mukaan maailma on todella paha paikka ja kaikki ihmiset pahoja :(

Tänään kuultua:

-Jokainen mies pettää, jos on hyvä tilaisuus :whistle:
- Suurin osa ihmisistä on pettänyt puolisoaan :o
- Ihminen ei voi itse valita, pettääkö vai ei :|

Millaiseen maailmaan olenkaan mennyt syntymään :kieh:

Ihan siihen maailmaan mitä tämä maailma on ollut jo vuosituhansien ajan! ;)

No mä henk.koht en usko, että nuo 3 väitettä pitää paikkansa.

Kohta kolme: Ihminen toki voi ja saa valita, että pettääkö vai ei! En ymmärrä mistä olet muuta päähäsi saanut. Elämähän on valintoja täynnä. Onneksi...! :D

Eli pettämiselle ei ole syytä pohtia oikeutusta tai muutakaan, koska ihminen tiedostaa pettäessään, mitä on tekemässä. Harmi, että mulla ei ole mielestänne vapautta valita :| Miksi en saisi jo tässä elämänvaiheessa päättää, etten petä koskaan? Mitö pahaa siinä on? Se nyt on erittäin todennäköistä, että mä en koskaan petä tai jos petän niin sitten on kyllä ihme tapahtunut.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:

Tänään kuultua:

Ja ajattele, tosta puuttuu vielä NE IHAN OIKEAT ONGELMAT mitä maailmasta löytyy.

no kaikkien meidän ongelmat taitaa olla pienempiä kuin mitä maailmalta löytyy.. omat ongelmat on kuitenkin omia ongelmia vaikka maailmalla tapahtuisi mitä ja ne voi satuttaa niin pahasti et ihminen muuttuu lopullisesti.

Tämä on varmasti ihan totta. Kyllähän me uppoudumme niihin omiin ongelmiimme ja pidämme niitä tärkeinä, vaikka muualla maailmassa kuinka tapahtuisi pahaa tai toisaalta hyvääkin (kai sitäkin sentään tapahtuu?). Mutta sitten sitä taas ajallaan toivon mukaan osaa laittaa oikeaan kokoluokkaan niitä oman elämänsä murheita ja myöskin iloja, kun tunteet eivät niin kuohu.

No minä en menisi pettäjiä ihan suoralta kädeltä väittämään PAHOIKSI ihmisiksi, voivathan he olla hyvinkin kilttejä ja tunteellisia.

No minä ajattelin ihan semmoista varsinaista pahuutta, jota vaikka on usein sodissa.

niin minäkin ajattelin.. sotia, nälänhätää ym

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
ajallaan kyllä, mut tällaiset asiat kuin esim petetyksi tuleminen voi ottaa pitkänkin ajan ennenkuin asian kanssa on edes jollain tasolla sinut. kyllähän tämä maailma olisi varmasti parempi paikka jos otettaisiin ne muutkin huomioon, kunnioitettaisiin toisia eikä oltaisi itsekkäitä. ihmisten pahoinvointi alkaa pienistä asioista, samoin hyvinvointi. pienillä teoilla voi voikuttaa suurestikkin läheisten elämään, hyvällä tai pahalla tavalla..

Ymmärrän mitä tarkoitat.

Tuli muuten mieleen, että eihän kukaan teistäkään voi tietää tälläkään hetkellä, että tuletteko joskus pettämään tämänhetkistä puolisoanne, kun kerran mitään ei voi tietää..omien sanojenne mukaan :whistle:

En jaksanut lukea koko ketjua mutta muistan itse myös ton ajan kun olin sun ikäinen ja elämä oli niin mustavalkoista. Ei ollut olemassa mitään muita värejä ja sitä aina oli niin ehdoton kaikissa asioissa.. mutta elämä opettaa jopa suakin tytsi. Itse en ole koskaan pettänyt eikä toivottavasti sellaista tilannetta tulekaan. Mutta koskaan ei pidä sanoa ei koskaan.. sen olen huomannut ja sinäkin vielä huomaat.

Mutta kysynpä sinulta että onko sulla ollut pitempää suhdetta takanasi tai tällä hetkellä menossa?
Entäs onko sulla ystäviä, kun tuntuu et aina kun koneen aukaisee olet täällä
Mä ainakin olin sun iässä aina menossa ja jos olin kotona niin ei olis kyllä tullut mieleenkään kirjoitella äideille ja aikuisille tarkoitetulla foorumilla.

Ja tiedän että pidät itseäsi aikuisena ja hyvä niin mutta aikuinen on oikeesti vasta sitten kun on elänyt, nauranut kärsinyt, surrut, kokenut jne.
Niin ja kyllämäkin ajattelin olevani niin aikuinen nuorempana.

Tänään kuultua:

Kohta kolme: Ihminen toki voi ja saa valita, että pettääkö vai ei! En ymmärrä mistä olet muuta päähäsi saanut. Elämähän on valintoja täynnä. Onneksi...! :D

Eli pettämiselle ei ole syytä pohtia oikeutusta tai muutakaan, koska ihminen tiedostaa pettäessään, mitä on tekemässä. Harmi, että mulla ei ole mielestänne vapautta valita :| Miksi en saisi jo tässä elämänvaiheessa päättää, etten petä koskaan? Mitö pahaa siinä on? Se nyt on erittäin todennäköistä, että mä en koskaan petä tai jos petän niin sitten on kyllä ihme tapahtunut.

Tottakai sinulla on oikeus päättää oman elämäsi suhteen ihan millaisia asioita vaan, en usko, että kukaan on sinulta sitä oikeutta epäämässä. Minä ainakin kyllä toivon, että elämä kohtelee sinua hyvin ja saat kokea hienoja asioita ja selviydyt myös melkoisen väistämättömistä kriiseistäkin voittajana =)

Alkuperäinen kirjoittaja Sarmiina:
Teidän mielestä ei saa vastustaa pettämistä? Ei saa ajatella kenestäkään pettäjästä, että ompa tuo huono ihminen? Ei voi edes omista tekemisistään noin suurin piirtein tietää? :o Ei voi koskaan ajatella, että mä en tekis noin mun rakkaalle, jos vaikka joku pettää jollakin todella törkeällä tavalla puolisoaan?

Olenko mä siis huono ihminen? Eipä oo kukaan ennen tollasta päätelmää tehnyt..Katsos, ei virheet tee ihmisestä huonoa, vaan ihmisen.

Ja sanoinko mä, että kaikki pettäjät ovat huonoja ihmisiä? Niin se ikävä kyllä menee, että tekomme/valintamme määrittävät sen, millaisia olemme. Sanoisin, että pettänyt olisi vielä parempi ihminen, jos olisi jättänyt pettämättä. Virhe voi olla niinkin paha, että se jopa tekee ihmisestä huonon ihmisen..esim. jos murhaa toisen ihmisen, on mun mielestä ainakin osittain huono ihminen.

Kertoisitko Tytsi kiltti nyt, että luetko ylipäätään näitä vastauksia, joita ihmiset sulle kirjoittavat? Minusta ainakin näyttää näiden kirjoitusten perusteella, että moni on ihan oikeasti ajatellut näitä juttuja monelta kannalta ja yrittänyt vastata esittämiisi kysymyksiin. Sen sijaan sun ajatuksenjuoksusi junnaa noissa muutamassa samassa fraasissa, joita intät joka asiaan. Yritä unohtaa ne (ja oma itsesi) vähäksi aikaa, ja lukea sen sijaan, mitä sulle vastataan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Teidän mielestä ei saa vastustaa pettämistä? Ei saa ajatella kenestäkään pettäjästä, että ompa tuo huono ihminen? Ei voi edes omista tekemisistään noin suurin piirtein tietää? :o Ei voi koskaan ajatella, että mä en tekis noin mun rakkaalle, jos vaikka joku pettää jollakin todella törkeällä tavalla puolisoaan?

Ei ole sun asias tuomita huonoks ihmiseks jos on pettänyt puolisoaan! Kun yleensä suhteessa on joku vialla jos toinen menee vieraisiin! Tai jos olet niin täydellinen ja silloin ehkä tuomitset mutta tulet tolla huomaamaan että kohta sulla ei ole ystäviä! Mielipiteitä saa tietysti olla mutta joissakin tapauksissa ne kannattaa pitää ominaan!

Pettäminen ei koskaan ole petetyn vika! Sitä on turha väittää. Mikään suhde ei ole täydellinen, mutta silti se ei oikeuta pettämään. Omasta pettämisestä on turha syyttää parisuhdetta.

Olenko mä siis huono ihminen? Eipä oo kukaan ennen tollasta päätelmää tehnyt..Katsos, ei virheet tee ihmisestä huonoa, vaan ihmisen.

Ja sanoinko mä, että kaikki pettäjät ovat huonoja ihmisiä? Niin se ikävä kyllä menee, että tekomme/valintamme määrittävät sen, millaisia olemme. Sanoisin, että pettänyt olisi vielä parempi ihminen, jos olisi jättänyt pettämättä. Virhe voi olla niinkin paha, että se jopa tekee ihmisestä huonon ihmisen..esim. jos murhaa toisen ihmisen, on mun mielestä ainakin osittain huono ihminen.

Murha ja uskottomuus on kaksi ihan täysin eri asiaa, niistä ei voi samassa aiheessa edes keskustella. Yritä pysyä aiheessa, äläkä taas suurentele tätä juttua murhiin sun muihin moraalittomiin asioihin..

Alkuperäinen kirjoittaja Kaalikääryle:
Kertoisitko Tytsi kiltti nyt, että luetko ylipäätään näitä vastauksia, joita ihmiset sulle kirjoittavat? Minusta ainakin näyttää näiden kirjoitusten perusteella, että moni on ihan oikeasti ajatellut näitä juttuja monelta kannalta ja yrittänyt vastata esittämiisi kysymyksiin. Sen sijaan sun ajatuksenjuoksusi junnaa noissa muutamassa samassa fraasissa, joita intät joka asiaan. Yritä unohtaa ne (ja oma itsesi) vähäksi aikaa, ja lukea sen sijaan, mitä sulle vastataan.

Minulle alkaa myös piisata tälle illalle =)

Tänään kuultua:

Sinä saat sanoa ihan mitä tahansa omasta elämästäsi, kukaan ei sitä kiellä. Päättääkkin voit vaikka mitä maan ja taivaan välillä. Se ei silti poissulje yllättäviä käänteitä tulevaisuudessa.
Ja mikseisinulla olisi oikeutta valita? Onhan se kaikilla muillakin.

Pettäminen on siis mielestäni väärin ihan kaikissa tilanteissa! Sitä on turha selitellä/puolustella, koska se ei koskaan voi olla oikein. On kuitenkin tilanteita, joissa saattaa ymmärtää myös sitä pettäjää, mutta se ei tarkoita, että hyväksyy sen pettäjän teon...Ihmisen tulisi pettämisen hetkelläkin pohtia mahd. pettämisen seurauksia, mitä menettää ja onko siitä pettämisestä todella jotain pysyvää hyötyä/iloa. Mun on vain suoraan sanoen mahdoton kuvitella tilanne, jossa en voisi itse hallita itseäni, päätöksiäni ja tunteitani, pelottava ajatuskin.

No niin tytsi, kun olet niin erinomainen ja viisas ja moraalisesti kaikkien muiden yläpuolella niin kerropas mitä tekisit seuraavassa tilanteessa:
Puoliso sairastuu vakavasti. Lääkärit arvioivat elinaikaa olevan jäljellä 1-5 vuotta. Seksuaalisuus on hävinnyt suhteesta kokonaan. Joka ilta puoliso kysyy kyyneleet silmissä että "ethän jätä minua yksin"?

Pitäisikö siis sanoa tylysti "tsori nää vuodet ei merkinny mitään mä haluun suhteen missä seksiä. hyvää (lyhyttä ) loppuelämää"
Vai pitäisikö hylätä oma elämä, kuolettaa tunteet ja seksuaalisuus, olla selibaatissa niin pitkään kuin puoliso kuolee, siis mahdollisesti jopa 5 vuotta?

Vai mitä pitäisi tehdä? Kerropa viisaat neuvosi..

Tää ketju menee kyllä niin pitkällä ja lujaa jo taas etten perässä pysy, mutta sanonpa vaan:
Kun mä olin 18, mä sanoin etten ikinä petä. (sanoin paljon muutakin, mutta ei palata niihin nyt).
Vaan ihme tapahtui, ja petin lapseni isää, avopuolisoani, sitä jonka kanssa olin päättänyt perheen perustaa (en sano että sitä jota rakastin, koska valinta se oli ollut sekin: ottaa kyseinen mies nimenomaan lapseni isäksi, ja opetella rakastamaan vasta sitten). Jos olisin ollut viisas, olisin jättänyt vannomatta, usein niin on paras.

Kun teitä selvästi vaivaa tuo, kun sanoin, että tiedän, etten koskaan petä niin sanon sitten: Uskon/luulen/toivon, että en koskaan petä ja tällä hetkellä en ainakaan pysty edes kuvitella tilannetta, jossa pettäisin..kaikki periaatteet olisi hukkaan heitetty siinä vaiheessa, häpeäisin syvästi itseäni jne. Jos kävisi niin, että mä joskus pettäisin niin en luultavasti olisi silloin oma itseni enkä ns. sama ihminen kuin nyt.

Kun teitä selvästi vaivaa tuo, kun sanoin, että tiedän, etten koskaan petä niin sanon sitten: Uskon/luulen/toivon, että en koskaan petä ja tällä hetkellä en ainakaan pysty edes kuvitella tilannetta, jossa pettäisin..kaikki periaatteet olisi hukkaan heitetty siinä vaiheessa, häpeäisin syvästi itseäni jne. Jos kävisi niin, että mä joskus pettäisin niin en luultavasti olisi silloin oma itseni enkä ns. sama ihminen kuin nyt.

Nyt minä olen täysin tyytyväinen =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei ole sun asias tuomita huonoks ihmiseks jos on pettänyt puolisoaan! Kun yleensä suhteessa on joku vialla jos toinen menee vieraisiin! Tai jos olet niin täydellinen ja silloin ehkä tuomitset mutta tulet tolla huomaamaan että kohta sulla ei ole ystäviä! Mielipiteitä saa tietysti olla mutta joissakin tapauksissa ne kannattaa pitää ominaan!

Pettäminen ei koskaan ole petetyn vika! Sitä on turha väittää. Mikään suhde ei ole täydellinen, mutta silti se ei oikeuta pettämään. Omasta pettämisestä on turha syyttää parisuhdetta. En ole syyttänytkään petettyä mutta yleensä parisuhde ei ole kunnossa jos petetään !!! Niin se vain on!

Murha ja uskottomuus on kaksi ihan täysin eri asiaa, niistä ei voi samassa aiheessa edes keskustella. Yritä pysyä aiheessa, äläkä taas suurentele tätä juttua murhiin sun muihin moraalittomiin asioihin..

Täh, pettäminenkö ei ole moraalitonta??? :o Ja eihän kukaan voi myöskään tietää, ettei koskaan tulee murhaamaan ketään, jos sille linjalle lähdetään.

Mua ei ainakaan vaivaa yhtään se, että oot jo nyt päättänyt ettet ikinä petä. En petä minäkään, enää. Mutta se, että sä taas kerran tuomitset kaikki muut jyrkästi, ärsyttää suunnattomasti. Sä olet itsekin myöntänyt olevasi lapsellinen, et ole ikinä seurustellut, etkä ilmeisesti kovin paljoa elämää nähnyt, ja silti sä tulet tänne moralisoimaan muita, joiden elämistä ja elämäntilanteista et tiedä paskankaan vertaa. Se on se, mikä näissä sun jutuissa ärsyttää.

Aivan niin, moni huomaa ettei olekaan enää sama ihminen.. ja sitten taas toisissa tilanteissa huomaa, että ihan sama ihminen sitä on virheineen aina vaikka kuinka koittaa jalustalle kiivetä! Ristiriitaista tämä elämä, sitä se on!

Täh, pettäminenkö ei ole moraalitonta??? :o Ja eihän kukaan voi myöskään tietää, ettei koskaan tulee murhaamaan ketään, jos sille linjalle lähdetään.

Sanoinko mä että ei ole moraalitonta? Mutta murha ja uskottomuus on kaks ihan eri kategorioissa olevaa asiaa, kyllähän sä nyt sen varmaan itsekin tajuat..

Ja sit on näitä naisia tai miehiä kun vaan pettävät ku haluttaa mitkä ei sitoudu koskaan kunnolla mihkään mut itsekkin olen pettänyt mutta ainoastaan huonossa suhteessa ja siis todella huonossa suhteessa jossa lopulta mies sai vankeustuomion!

Eikö kukaan teistä ihan oikeasti ole koskaan paheksunut ketään pettäjää? Kun olette sitä mieltä, ettei saisi tuomita muita.

Kyllä mä esim. paheksun syvästi miehiä, jotka pettää silloin, kun vaimo on raskaana tai synnärillä.

No, siinähä siulle se hyvä syy pettämiselle, mitä ehit :D

Miekin vähän mietin, että luetkohan sie miten tarkkaan vastaukset mitä saat? Moni täällä puhhuu ihan viisaita. Siekin välillä, mutta jankkaamiseksi meinoo nyt mennä. Vaan niihän se on monella tähän aikaan yöstä :xmas:

Enpä ole mäkään sama ihminen kuin17 vuotta sitten. Toisaalta onneksi, toisaalta ikävä kyllä. Mutta niin se vaan menee.

Status
Viestiketju on suljettu.