Kertookaa mulle, miksi haluatte ottaa toisten pienet vauvat syliinne vaikka väkisellä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos

Vieras
Mä en tajua niitä ihmisiä, joille on lähes pakkomielle ottaa syliin kaikki tuttujen, sukulaisten, kaverien tms. vauvat vaikkei vanhemmat ilmiselvästikään halua vauvaansa antaa syystä tai toisesta vieraan syliin. Sitten käydään nappaamassa vauva vaivihkaa äidin sylistä tai päiväunilta eikä millään haluttais antaa takaisin vanhemmilleen vaikka vauva silmin nähden on ahdistunut tai itkee.

Mä tykkään lapsista kyllä, mutten todellakaan halua olla kaappaamassa toisten vauveleita omaan syliini. Mun periaatteena on, et jos vanhemmat eivät itse tyrkytä vauvaansa syliin, niin ei sitä tarvii mennä kinuamaankaan.

Voisiko joku ystävällisesti selventää mulle syliin haluajan mielenlaatua, että miksi on pakko saada vauva syliin?

mä taas ihmettelen miksi jotkut vanhemmat väkisin haluaa tumpata pienen vauvansa kaikkien puolituttujenkin syliin!!! Vauva ahdistunut ja itkee ja sylissä pitäjäkin vaikuttaa lähinnä ahdistuneelta niin äiti vaan vieressä katsoo että kyllä tuo meidän pieni nuppu...ja sitten eikun seuraavalle puolitutulle...

Onhan se ihana pitää pikkuista vauvaa sylissään, mutta ymmärrän ap:n pointin. Musta oli ärsyttävää kuin poju oli vauva ja se vierasti aika pienestä pitäen tosi rajusti ja ihmiset sitten kaappas sen heti syliinsä ja loukkaantui kun se alkoi itkemään.

Todella hyvä kysymys! Ja samalla kertokaa vielä miksi sitä vauvaa ei millään annettaisi takaisin äidille, jos vauva huutaa nälkäänsä ja äiti seisoo vieressä tissit räjähdyspisteessä. Miksi sitä lasta pidetään väkisin sylissä ja katsotaan murhaavasti äitiä joka väkisin ottaa vauvan syömään?

En kyllä kanssa tajua. Kauhistuttaa jo valmiiksi. Kun joskus sen ihanaisen ihmisen alun käsivarsilleni saan, kannan sitä ainakin sen elämän ekat kolme vuotta enkä taatusti anna kaikenmaailman hyypiöille palluteltavaksi. Toinen mitä en ymmärrä on ne jotka vaativat vauvaa myös lastensa pideltäväksi, siis että halutaan antaa se vastasyntynyt erkki-klaudian 0-12v joka vääntää nukeiltakin niskat nurin, "syliin", eli siis toisin sanoen jaloille roikkumaan epäinhimillisessä asennossa niska lähes katkeamispisteessä. Ja siinä pitäisi tuoreen äidin sitten rauhallisin mielin katsella ja hymyillä onnellisesti vaikka mieli tekisi kaapata vauva kainaloon ja juosta huutaen niin kauas kuin mahdollista. Voi olla, että kun joskus vihdoin sen vauvan saan, kaivan jonnekkin siperian perukoille maakuopan ja tulen esiin vasta kun lapsi varmasti selviää yli-innokkaan sukulaistädin, seniilin mummon tai tappajaserkun käsittelystä, eli noin 18 vuoden kuluttua.

No kun äiti on omistushaluinen ja haluaa OMIA vauvan! Eihän niin saa haluta! Lapsi pitää myös antaa vieraille hoitoon niin pian kuin mahdollista! Eihän sitä lasta kukaan enää halua hoitaa kun sille oikeasti tarvetta olisi, kun sitä pikkuvauvaa on vaan niin kiva pitää sylissä...

Kyse on siitä, että tuoreet äidit ovat niin niin herkkiä. Kaikki mitä teet, on väärin.

Jos et ota lasta, niin vedetään herneet nenään, että ei olla kiinnostuneita toisen lapsesta. Jos otat, niin valitetaan. Jos kyselet lapsesta ihan mitä vaan, niin haukutaan, että miksi pitää kysellä ja kommentoida lapsen asioita, jos et kysele, niin loukkaannutaan taas.

Eli ei ole mikään hyvin, vain itse ollaan niin 100 % täydellisiä. Ihan kuin kaikki mummut, anopit, tädit ja jopa sedät ei olis aivan menestyksellisesti kasvattaneet lapsia.

Ja tosiaan, jollei lastaan anna syliin kellekään ennen kuin 15-vuotiaana, niin tokihan siitä tulee pillittävä arka mammanpoika.

Joo ja sit se vauva pitäs antaa myös kaikkien pikkasen hölmöjen syliin, jotka ei osaa vauvaa pitää, niinkuin nyt vaikka jollekin vähän jälkeenjääneelle, ku se niin tykkää vauvoista. Loukkaannutaan, jos ei anneta.

Voi sentään... minäkin yleensä kyllä ihan kohteliaisuudesta yritän olla kiinnostunut vauvasta ja muka tykkään ottaa syliin sun muuta. Mutta tunnustan - ihan mielistelyä se on. Tosiasiassa paljon mieluummin juttelisin aikuisten kesken. Mutta voispa olla tuore äiti taas itku kurkussa, kun ei olisikaan hänen vauvastaan kiinnostuneita.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Joo ja sit se vauva pitäs antaa myös kaikkien pikkasen hölmöjen syliin, jotka ei osaa vauvaa pitää, niinkuin nyt vaikka jollekin vähän jälkeenjääneelle, ku se niin tykkää vauvoista. Loukkaannutaan, jos ei anneta.

Tai vaikka jollekin anopille, joka luultavimmin koskaan ei ole pitänyt vauvaa sylissään.

Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:
... Toinen mitä en ymmärrä on ne jotka vaativat vauvaa myös lastensa pideltäväksi, siis että halutaan antaa se vastasyntynyt erkki-klaudian 0-12v joka vääntää nukeiltakin niskat nurin, "syliin", eli siis toisin sanoen jaloille roikkumaan epäinhimillisessä asennossa niska lähes katkeamispisteessä. Ja siinä pitäisi tuoreen äidin sitten rauhallisin mielin katsella ja hymyillä onnellisesti vaikka mieli tekisi kaapata vauva kainaloon ja juosta huutaen niin kauas kuin mahdollista...

Voisko tuota enää hauskemmin sanoa? :D

Pikkasen hölmöjä jälkeenjääneitä sun tuttavapiirissä, se tais olla sieltä rukouspiiristä, voin hyvin kuvitella.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Pikkasen hölmöjä jälkeenjääneitä sun tuttavapiirissä, se tais olla sieltä rukouspiiristä, voin hyvin kuvitella.

No, jos nyt kuvittelet, että henkilö on 7 vuotiaan tasolla ja harjoitellut vauvan kohtelua nukella. :| Ihan kiva muuten, mutta en kyllä ihan vastasyntynyttä tykkää antaa silloin syliin. Oikeasti.

Voi sentään... minäkin yleensä kyllä ihan kohteliaisuudesta yritän olla kiinnostunut vauvasta ja muka tykkään ottaa syliin sun muuta. Mutta tunnustan - ihan mielistelyä se on. Tosiasiassa paljon mieluummin juttelisin aikuisten kesken. Mutta voispa olla tuore äiti taas itku kurkussa, kun ei olisikaan hänen vauvastaan kiinnostuneita.

vauvasta voi olla niin monella tavalla kiinnostunut. Ei se syliin kaappaaminen (josta aloituksessa oli kyse) ole ainut tapa osoittaa kiinnostustaan vauvaa kohtaan. Eri juttu, jos äiti lapsen tyrkkää syliin.

No, jos nyt kuvittelet, että henkilö on 7 vuotiaan tasolla ja harjoitellut vauvan kohtelua nukella. :| Ihan kiva muuten, mutta en kyllä ihan vastasyntynyttä tykkää antaa silloin syliin. Oikeasti.

Ai jaa, no kyllä meillä on alle 7-vuotiaat sisarukset tosi hyvin pitäneet vauvaa, vaikka nukeilla ovatkin vaan ennen harjoitelleet. Tykkäävät vauvasta hurjasti ja pitävät hyvin kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin mutta:

vauvasta voi olla niin monella tavalla kiinnostunut. Ei se syliin kaappaaminen (josta aloituksessa oli kyse) ole ainut tapa osoittaa kiinnostustaan vauvaa kohtaan. Eri juttu, jos äiti lapsen tyrkkää syliin.

Kuule kun kaikki eivät osaa lukea ajatustoimintaa, millainen kiinnostuneisuus juuri tälle mimosanherkälle tuoreelle äidille tällä hetkellä parhaisen sopisi. otanko syliin, enkö ota syliin, kysynkö jotain, enkö kysy... Kun hänen ylhäisyyttään voi loukata niin monin tavoin.

Niin tai jollekin satavuotiaalle, kun haluaa ottaa vauvan kanssa kuvan muttei kynttää sitä pitämään enää.

Meillä oli tällainen tilanne ja se hoidettiin niin, että mie kannattelin vauvaa tämän henkilön sylissä. Ei mitään ongelmaa, ei pelkoa ja ilo tämän henkilön kasvoilla oli valtava =) Ei kaiken tarvitse olla niin mustavalkoista; joko täysin syliin tai sitten ei lähellekään vauvaa.

Itse kysymykseen en osaa vastata sillä varmistan aina, että onhan ok, että otan jonkun toisen vauvan syliin. Ja mistä lie johtuu, että aina on sanottu "sopii toki" tai "nyt en mielellään antais" ja tilanne on sillä selvä.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin mutta:

Kuule kun kaikki eivät osaa lukea ajatustoimintaa, millainen kiinnostuneisuus juuri tälle mimosanherkälle tuoreelle äidille tällä hetkellä parhaisen sopisi. otanko syliin, enkö ota syliin, kysynkö jotain, enkö kysy... Kun hänen ylhäisyyttään voi loukata niin monin tavoin.

Ei se niin vaikeeta ole. Jos tuore mimosa näyttää vaivaantuneelta, kun otat vauvan syliin tai se haluaa ottaa vauvan heti takaisin tai vahtii vieressä koko ajan, niin toden näköisesti ei halua sinun ottavan vauvaa syliin.

Mä ainakin olen odottanut, että jos minulle annetaan vauva syliin, otan sen, muuten en kahmaise. Minä kun voin katsoa vauvaa ihan hyvin, kun hän on jonkun muun sylissä, tai kopassaan. Tai voin odottaa, että hän kasvaa niin isoksi, että osaa itse päättää, kenen sylissä tahtoo olla.

Mä en ymmärrä, mikä pakko on saada käyttäytyä omistajan elkein, kun on kyse toisen vauvasta.

Mä taas oon tosi huono tuputtaan vauvaa kenenkään syliin, monet kaverit ja sukulaiset onkin sitten kysyny et saako vähä pitää ja ihan mielelläni annan syliin jos vauva hyväntuulinen jne. Jos joku ei tajua pyytää syliin niin en kyllä ite tuputa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
Mä taas oon tosi huono tuputtaan vauvaa kenenkään syliin, monet kaverit ja sukulaiset onkin sitten kysyny et saako vähä pitää ja ihan mielelläni annan syliin jos vauva hyväntuulinen jne. Jos joku ei tajua pyytää syliin niin en kyllä ite tuputa.

Saat olla onnellinen noin kohteliaista kavereista/ sukulaisista, kun kysyvät ensin. Kaikki kun eivät älyä kysyä, vaan kysymättä koppaavat vauvan syliinsä.

Yhteistyössä