Kesä piloilla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhake
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
:/ Harmi!
Imettäen olisi niin paljon helpompaa.

Tuo on aika tylysti sanottu. Kaikilta kun se imetys ei aina joko syystä tai toisesta vaan onnistu.

Mutta nyt kun mullakin on jonkin verran kokemusta pulloruokinnasta, niin täytyy todeta, että onhan tuo meidänkin Pörrö kyllä ulkonaollessa juonut "kassilämmitä" Tuttelia, siis mikrottamatta, vaikka kotona se tuleekin lämmitettyä ihan jo siksi, että kotona mie käytän niitä isompia tetroja.
Noita "pikkutetroja" käytetään sit just kun liikutaan jossain. Eli jospa se maito kelpais lämmittämättä ap:nkin vauvalle ulkoilmassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:

Tuo on aika tylysti sanottu. Kaikilta kun se imetys ei aina joko syystä tai toisesta vaan onnistu.

Mutta nyt kun mullakin on jonkin verran kokemusta pulloruokinnasta, niin täytyy todeta, että onhan tuo meidänkin Pörrö kyllä ulkonaollessa juonut "kassilämmitä" Tuttelia, siis mikrottamatta, vaikka kotona se tuleekin lämmitettyä ihan jo siksi, että kotona mie käytän niitä isompia tetroja.
Noita "pikkutetroja" käytetään sit just kun liikutaan jossain. Eli jospa se maito kelpais lämmittämättä ap:nkin vauvalle ulkoilmassa.

Tottahan se on, että imettäen on helpompaa. :headwall:

Ja mä ootan tätä kesävauvan syntymää kovasti :) (rv38+4 nyt). Kun aattelin että kesällä olis univelan kestäminen ja valvominen helpompaa ja vauvaa vois imettää ulkonakin toisin kuin talvella. Kaks edellistä lasta syntyneet just talvea vasten, vuoden pimeimpänä aikana, ja niiden pikkuvauva-ajan koin raskaana kun oli koko ajan vaan pimeää ja väsytti jo senkin takia ja ulkoilut piti suunnitella niin että pääsi aina imettämään sisätiloihin. aattelin että nyt olis helpompaa ku on kesä?

Voimia ap, mä tiedän miltä susta tuntuu. Mulla myöskin kesävaavi täällä ja välillä tuntuu että kesä menee hukkaan. Katson ikkunasta kun aurinko paistaa ja istun sohvalla ja imetän. Mä kun en näe itseäni imettämässä missään torin penkillä tai rannalla. EIkä ton "lussuttajan" kanssa julkisesti kyllä imetetä, joka paikka maidossa ja syönti KESTÄÄ. Onnellinen olen lapsestani ja joo, yövalvomiset ehkä jaksaa paremmin kun on valoisat yöt, mutta _kesästä_ ei kyllä pääse nauttimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:

Mutta tylyys ei vie totuutta pois.

Mie olen ollut auttamassa aikanaan mm. mun siskoa, joka paini imetysongelmien kanssa. Hän ei "osannut" imettää istualtaan, vaan ainoastaan makuuasennossa.
Kaikki muut asennot olivat hänestä luonnottomia, lapsi ei asettunut nätisti rinnalle, siskon selkä väsyi, käsi puutui jne.
Kylään tai muualle mennessään hän sitten antoi lapselle korviketta, jos ei kehdannut pyytää makuusijaa imettääkseen siellä. Ja jossain retkellä ois aika hankala heittää maate viltille, jos pitäs vielä isompiakin lapsia samalla vahtia.

Että voi se imetyskin olla joskus vaikeaa - tuossa tapauksessa korvikkeen antaminen oli helpompi vaihtoehto kodin ulkopuolella (ja tietty ihan tutussa kyläpaikassa, mm. omalla äidillä ).

Ja jos toinen ei imetä, niin auttaako se totuus imetyksen helppoudesta siinä vaiheessa yhtään mitään?
Varsinkaan äitiä, joka on ilmeisen uupunut. Mulle vaan tuli mielikuva, että käännetään ikäänkuin veistä haavassa - olisit imettänyt, niin olisit päässyt helpommalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Voimia ap, mä tiedän miltä susta tuntuu. Mulla myöskin kesävaavi täällä ja välillä tuntuu että kesä menee hukkaan. Katson ikkunasta kun aurinko paistaa ja istun sohvalla ja imetän. Mä kun en näe itseäni imettämässä missään torin penkillä tai rannalla. EIkä ton "lussuttajan" kanssa julkisesti kyllä imetetä, joka paikka maidossa ja syönti KESTÄÄ. Onnellinen olen lapsestani ja joo, yövalvomiset ehkä jaksaa paremmin kun on valoisat yöt, mutta _kesästä_ ei kyllä pääse nauttimaan.

Mä oon imettäny tasan siellä missä oon sattunu olemaan eikä ikinä oo kukaan mitään sanonu. Toki imetän niin että ei tissit näy yhtään, vauva harson alla piilossa ja monesti ihmiset onki luullut et se vaan nukkuu sylissä. Mutta en mä ala kotona istumaan puolta päivää imettämisen takia. Mun mielestä on ihan luonnollista imettää siellä missä nälkä tulee.

Miksi tästäkin tuli imetyskeskustelu, kun ap selvästi sanoi, ETTEI imetä. Turha silloin kertoa kuinka helppoa itsellä oli.

Mutta tosiaan, masentuneelta ap kuulostaa. Tiedän tunteen, mäkin aikoinani sanoin neuvolassa, että tekis mieli paiskata vauva parvekkeelta alas kun tuntuu ettei jaksa! Ja mitä vastasi terkkari? "Se on ihan luonnollista, että tuollaisia ajatuksia tulee. Niin kauan kun et mitään tee niin kaikki on hyvin." WTF?? Ei mitään apua siltä suunnalta siis tullut. Tosin tästä on jo monta vuotta.

Nyt ap ota yhteyttä neuvolaan ja kerro tuntemuksistasi. Kenties lääkityksesi voisi myös osaltaan aiheuttaa väsymystä ja masennusta? Ja toisaalta, eihän tämä ole kuin yksi kesä. Niitä tulee lisää, jos tämä menisikin ns. "hukkaan". Kovasti tsemppiä toivottelen!

:hug: Eiköhän se nanni mene ihan kassilämpöisenäkin alas, mulla siis kanssa kesävauva, ihan pieni sellainen ja joo, univelkaa tulee kun tuntuu ettei missää välissä kerkiä nukkumaan.. (meillä vielä näemmä tiheän imun kausi meneillää ) ja jos oliskin aikaa nukkua niin mä en ainakaa pysty nukkuu päivisin kun on niin pirun kuuma..
Kyllä se siitä, ei kannata ottaa turhaa ressiä asioista vaan menee vaan juttu kerrallaan..

Korvikketahan voit antaa myös ihan huoneenlämpöisenä, ei muutakuin tuttelit kassiin valmiiksi, siitä kaadat sitten pulloon vaan :) Jos vaan siis teidän vauvalle maistuu.

Koita saada itseäs hetkeksi niskasta kiinni, ettei mene kesä pilalle!

Viimekesänä minun lapsi oli 3kk, ja tosiaan ensimmäinen lapsi, ja olo kauhean epävarma. Silloin kanssa harmitti ja vtutti kun ei tavallaan uskaltanut lähteä minnekkään, rannalle tms. vauvan kanssa, kun tuo syöminen stressas mua. Muutenkin oli aika itkuinen vauva, ja tosiaan söi tosi usein.
Otin pulloon huoneenlämpöistä korviketta ja pakattiin kassit ja lähettiin rannalle nauttimaan! Hyvin se meni :)