KESÄKUUN 2012 ODOTTAJAT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piipii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei!

Tervetuloa Roki82! En kyllä valitettavasti osaa yhtään auttaa sua sun tilanteessa.. Aika kinkkinen tilanne.

Mulla oli kanssa ultra eilen. Vauva oli aika hiljaisella päällä eikä suostunut näyttämään edes sivuprofiiliansa. Hyvin oli kuitenkin kaikki, vaikka tietysti olis ollut kiva nähdä vähän enemmän liikettä. Kyllä me varmaan kysytään sukupuolta seuraavassa ultrassa, ihan käytännön syistäkin olisi kiva tietää, että saanko jo myydä kaikki tytön / pojan vaatteet pois, kun alkaa olemaan lasten vaatelaatikoita joka paikka täynnä. :)

Itsellä on tällä hetkellä armoton flunssa, joka vie kaikki voimat. Just kun muuten alkais voimaan paremmin...

Lunta, aah.. Täällä etelässä tuli eilen räntää ja tänään vaan vettä.. =/

haudi hau!

ollaan taas tiputtu alaspäin niin piti tulla nostelemaan :) Noh mitäs kuuluu? kaikilla varmaan taitaa olla joulutohinat päällä, itse kans yrittäny parhaani mukaan joulua järjestellä, armotonta siivousta, pyykkäystä ja kuusen kalastelua :) Huomenna olisi taas neuvola ennen joulua ja samalla pitää ottaa mittarit kotia ja ruveta seurailemaan kotona sokereita kun viime viikolla oli sokerirasitus ja todettiin raskausdiabetes :/ ei kiva mutta näillä mennään.

tämmöinen nopsa päivitys vaan, kirjoitelkaa tytöt kuulumisia kun kerkeette, hyvää joulunodotusta kaikille! =)

mörri 16+1

Mites on uusi vuosi alkanu meillä kesämasuilla ja mitä teille tytöt kuuluu? =)

Täällä on alkanut jo liikkeet tuntumaan aika hyvin, iltaisin varsinkin alkaa jytinä, alkaa vähitellen ruveta tuntumaan todemmalta tämä odotus :)
Mulla on tullu aivan semmoinen olo että tyttö olisi tulossa. lähinnä jotenki alusta lähtiin ollu semmonen olo, naama kukkii aivan älyttömästi mitä ei kummankaan pojan aikaan ole ollut..mutta vielä tässä on parin viikon ajan kärvisteltävä ennenkuin on rakenneultra.

Hei kaikille! Ajattelin liittyä kesäkuun odottajien joukkoon, laskettu aika 4.6. :) Esikoista odotan, joten kaikki on uutta ja jännää. Ei malttais odottaa rakenneultraa, joka on parin viikon päästä, toivottavasti saadaan selville, tuleeko tyttö vai poika.

Tää keskiraskaus on ollut aika ihanaa alkuraskauteen verrattuna, ei pahoinvointia, eikä väsymystäkään niin pahasti ja vauva on jo reilun viikon ajan potkinutkin niin reippaasti, että oon ne ihanat potkut tuntenut. Vielä kun saatais se ilo, että mieskin pääsisi tuntemaan nuo potkut vatsan päältä...sitä odotellessa :)

Hyviä vointeja kaikille! t: Esmis (rv 18+6)

Heippa!

Pitkästä aikaa ajattelin kirjoittaa. Paljon on ollut muuta, kun vanhimmalla pojalla alkoi epilepsia -lääkitys ja ollaan juostu tutkimuksissa. Syyksi selvisi syntymän aikainen hapenpuute, mikä on jättänyt arvet aivoihin. Mutta lääke nyt toistaiseksi purrut ja minäkin saanut/uskaltanut pitkästä aikaa nukkua. Monet itkut itketty, mutta eiköhän se tästä nyt ala toiseen suuntaan taas vähitellen muuttua. Nuorempikin sopeutunut tilanteeseen ja osasi jo heti auttaa kun isoveikalle viimisimmät kouristuskohtaukset tuli.
Sit itse asiaan. Maha kasvaa ja liikkeitä tuntuu. Mun ruokavalioni on kyä aivan erilainen kuin poikia odottaessani ja painokaan ei ole nyt noussut (koputtaa puuta :) ). Alamahaa kiristää ja kumarrella ei kauhiasti voi. Ilmeisesti vanhat pitkät sektioarvet siellä ilmottelevat itsestään. No jalat ja selkä eivät taho jaksaa pitkää seisomista ja selkä varsinkin vihottelee aika ajoin. Vali vali.
Aika kuluu hurjaa vauhtia ja ensi neuvola kerralla tehdään paperit Kelaan.
Mitä teille muille kuuluu? Toivottavasti joltakulta löytyis hitunen aikaa kirjotella kuulumisia.
Heips taas vähäks aikaa!

Moikkelis! ja tervetuloa esmis mukaan! :)

Ahti, harmillinen juttu teidän esikoisella, mutta ilmeisesti jo parempaan suuntaan kun lääkityksen saanut nyt? voimia teille paljon asian kanssa <3 ikäviä tuollaiset..

Omaa napaa hiukan tässä nopsaa, elikkä raskausdiabetes todettu ja nyt seurailtu kotona sokereita mitkä näköjään hyppii miten sattuu.. selkä valittaa koko ajan, sellanen ihana lotina/pauke kuuluu jatkuvaan :D rappusien kävely ottaa masuun aikalailla jo, repii ilkeesti mut ei voi ku valittaa.. :/ maha on kyllä kasvanu mutta paino on edelleen 1 kg vähemmän ku lähtöpaino :D syön kyllä mutta ei kilot vaan tule, mutta terkka sanokin että ei haittaa yhtään koska on raskausdiabetes että kiloja ei ylimääräsiä hirveenä tuliskaan, ihanteellinen lisä olisi vain 5-7 kg..saapa nähdä miten tämä kuvio toteutuu..

Ylihuomenna ois rakenneultra, sitä jännittäessä, toivottavasti olisi kaikki ok ja vielä kaveri suostuisi sen verran jalkoväliään näyttämään että selviäisi että kumpiko sieltä tulee.. mutta sitäpä odotellessa.

Voikaa hyvin ja kirjotelkaa :)

toivottelee mörri 20+1

Meillä on mörri näköjään sama laskettu aika :) mullakin on huomenna rakenneultra, jännittää kauheasti, että onko kaikki kunnossa...ja haluttaisiin sukupuoli selville, saas nähdä :) ihanaa joka tapauksessa nähdä pitkästä aikaa ultrakuvaa, viime ultrasta onkin jo aikaa, se oli 12. viikolla. Viime torstaina kävin neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä, en kyllä itse pyytänyt aikaa sinne, mutta "neuvolan täti" sanoi puhelimessa, että kannattaa tulla käymään ettei sitten tarvitse murehtia. Soitin neuvolaan, kun liikkeet olivat vähentyneet paljon, vaikka tiesinkin, että ylipäänsä on vielä varhaista niitä tuntea. Mutta kun pienokainen oli just viikonlopun möngertänyt jatkuvasti ja olin jo tottunut niihin ihaniin muljahduksiin niin sitten tuntui jotenkin epäilyttävältä, kun koko viikko oltiin ihan hiljaiseloa, silloin tällöin tuntui vain vaimea muksahdus. Neuvolassa oli kaikki hyvin ja nyt oon tottunut tähän vaihtelevaan liikerytmiin.

t: Esmis 20+2

kappas vaan Esmis niimpäs on sama la :D Hyvä että pääsit kuuntelemaan sydänääniä, itellä oli kans yks viikko hieman huolta että kun liikuskeli olevinaan vähemmän mutta sitten luin joltain palstalta että se on ihan normaalia että näillä viikoilla ne ei välttämättä ihan jatkuvaan vielä tunnukaan. sitten otin sokerista mehua niin rupeshan se siellä myllertämään.
Mites kävi rakenneultrassa? näkykö kaverin sukupuoli siellä? pitäs varmaan tehdä jotain listaa meistä niin olisi helpompi seurata kun h-hetki lähenee.. missäköhä muuten kaikki muut kesämasut luuraa? :)

Itsellä oli siis tänää ultra ja siellä oli vaavilla kaikki hyvin, käyrillä kasvaa, kohta jopa yli :D on tuo raskausdiabetes riesana niin sokereista tuli huutia mutta ku ei tosiaan pysty syömään mitään etteikö ne hyppäis yli normiarvojen..siitäpä sitten onki nyt että varmaan joutuu ottamaan ne insuliinit kehiin..jippii. Seuraavan ultra tulee vielä viikoilla 36 tai 37, katotaan vähä synnytystapa arvioo tällä kertaa että pitääkö sitten käynnistelläki aikasemmin jos sattuu sokerivauva tulemaan..voi voi..vähä kyllä harmittaa..mutta pääasia että vauvalla pysyy kaikki kunnossa :)
Ja selvis kumpiko tulee, ei epäilystäkään että pippelihän se siellä sojotti :D että meidän taloudessa on totaalinen ukko valta, nyt siis kolmas poika tulee =)

vaan tämmöstä tällä kertaa,

mörri 20+3

Heips!
Mörri! Kun on ukkovalta, ni ne pitää kyä hyvää huolta ainoosta naisestaan. Mäkin mietin kumpiko mahtaa tulla, kun kas poikaa entuudestaan. No katotaan sit mitä siellä ultrassa sanotaan.
Meillä on täällä ihana oksennustauti kylässä. Nyt nuoremmaisella, mäkin olen vähän oksennellut ja nyt toivotaan ettei vanhemmalle tule sen epilepsialääkityksen vuoksi. Isännällä nyt ei ookaan niin väliä vaikka oksentais koko suolistonsa pellolle :). Lapset ennen kaikkee! No täällä kattellaan telkasta junioria ja mulla on huisin jänskää täsä tietokoneella.

Hei!! Kiva että täällä on elämää! :) Pitkään aikaan en oo käynyt edes kurkkimassa täällä. Mä oon nyt ite aloittanut kokopäivätyön ja tuntuu, että aika ei riitä mihinkään.

Mä oon nyt viikon verran(?) tuntenut jonkinlaisia muljahduksia masussa, mutta mulla on vissiinkin istukka edessä, joten kunnon potkut voi tuntua vähän myöhemmin. Jos sattuu potkasemaan tuonne kohdunsuulle niin sen tuntee aika hyvin. Muuten oon voinut hyvin, vaikka selkä menee jumiksiin aina välillä jos joutuu kantamaan tai tekemään jotain huonossa asennossa (esim. imuroimaan). Paha olo hellitti joulukuussa, joulunalusviikolla oksensin viimeiset 2 kertaa. Välillä vielä saattaa olla huono olo ja paha maku suussa, mutta muuten olo on aivan loistava alkukuukausiin verrattuna!

Itellä on poikaolo, meillä ennestään molempia sortteja... mutta saas nähdä. :) Toivottavasti ens ultrassa...

Ja voi ahti, aika hurjaa, että synnytyksen aikainen hapenpuute ilmenee vasta noin myöhään..! Voimia teille! Nyt lähdetään saunomaan, joten palaillaan myöhemmin asiaan. :)

Torstaina oltiin ultrassa ja siellä kaikki hyvin. Vasta jälkeenpäin hoksasin, ettei mitään painoarviota saatu. Yksi ultrakuva saatiin mukaan, josta tulkitsin, että reisiluun mitta on 3 päivää päälakimittaa edellä lasketussa ajassa, mutta ei kai sillä mitään merkitystä ole? Ultrapäivänä rv oli 20+3 ja vauva vastasi 20+0 viikkoja eli menee ihan sen lasketun ajan mukaan, mitä ennen ekaa neuvolaa itse laskin menkkojen perusteella, mutta täällä on joku erilainen laskentatapa käytössä ja laskettu aika otetaan aina samaksi viikonpäiväksi kuin edellisten menkkojen alkamispäivä...no, muutaman päivän heitto sinne tänne on varmaan ihan normaalia. Mulla ja mun miehellä on molemmilla ollut "tyttöolo" ja yli 50 prosentin todennäköisyydellä tulossa on tyttö, mutta mä oon kuullut niin paljon juttuja siitä, että on povattu tyttöä ja onkin tullut poika, että ei me kauheasti mitään tyttöjen vaatteita kyllä hankita ennen syntymää.

Mulla oli painoa tullut lähtöpainosta vaan 600 g lisää, kun laihduin alkuraskaudessa pari kiloa, edelliseen neuvolakäyntiin verrattuna oli tullut parisen kiloa lisää. Olin aika yllättynyt ettei sen enempää, koska tuntuu, että syön koko ajan, mutta ihan hyvä näin. Verenpaine huiteli 140 korvilla, mutta varmaan vaan sen takia, että mua jännitti niin sairaasti se ultra :)

Nyt huomaa, että pitkät automatkat ei enää oikein meinaa sujua, jouduin viikonloppuna istumaan autossa hautajaisten takia 5 t/suunta ja kyllä rupesi alaselkä juilimaan. Onko teillä muilla kokemusta siitä lantiovyöstä, onko sellaisesta apua? (Mä odotan esikoista ja mulle kaikki on ihan uutta :))

Onko joku ollut siinä sokerirasituskokeessa? Meneekö siihen tosiaan monta tuntia aikaa, kun pitää jotain litkua juoda ja sitten niitä sokeriarvoja otetaan vähän väliä? Mun pitää osallistua siihen, koska oon yli 25-vuotias ensisynnyttäjä.

Hyviä vointeja kaikille!

Heippa!

Nopsaan tukivyöstä, että mulle sanottiin, että täällä ainakin saa lainata kaupungilta sellaista (ei siis ihan trikoista vaan jotain jykevämpää), jos tarvii. Mulla on ollut selkä, just alaselkä/pakara jumissa välillä aika pahasti. Nyt välttelen kantamista (töissä joudun aika paljon kantamaan), ja selkäon tullut paremmaksi, että saa nyt nähdä haenko sen vyön. Edellisissä raskauksissa mulla on ollut semmoinen trikoinen vyö käytössä, mutta nyt en tiedä mihin oon sen hävittänyt...

Ja vielä sokerirasituksesta, niin siitä oli just täällä juttua, missä aika hyvin selitettiin sen kulku. Mulle vähän ehdoteltiin sitä, mutta en tiiä... Siinä joutuukuitenkin olemaan töistä useamman tunnin pois, ja meille se ainakin on palkatonta. Kun noita neuvolakäyntejäkin alkaa sit tulla useammin, niinei kauheasti innosta, vaikka toisaalta mielenkiintoista.. Muissa raskauksissa mulla ei olla sitä otettu ja vauvat on olleet aika kevyitä.

Painoa on mulle tullut muutama kilo.. :) Katselin just, että painoin nyt tossa vkolla 16 saman verran kuin edellisillä kerroilla monta viikkoa myöhemmin. Eli vois olla hyvä idea katsella vähän mitä suuhunsa laittaa, mutta mun itsehillintä esim. karkkia kohtaan on ihan nollassa.. =/ Lähtöpaino oli onneksi alhainen / normaali, että en vielä ainakaan liikoja stressaa. :)

No, tuli vähän enemmänkintekstiä kun piti kirjoittaa... Kaikkea hyvää!

Heippa!
Ultrassa oltu tänään ja tytöltä näyttää 99%:sti. Eli kahden pojan perään tyttö. Isolta taas vaikutti. Virallista laskettua aikaa ei muuteta (mikä oli 14.6), mutta toukokuun puolella tullaan leikkaamaan. Eli mulla taustalla yks hätäsektio ja elektiivinen sektio. Nyt jäin sairaslomalle, koska kumartelemaan en enää pysty ja kumarassa olemaan mitä mun työni vaatii. Nyt taas saa sit juosta lääkärin pakeilla kun eivät voi kirjoittaa heti äitiysloman alkuun asti s-lomaa vaan pitää kirjottaa pätkissä. Sf-mitta oli jo 25. Se omasta navasta.
Missä kaikki kesäkuulaiset?? HUHUU! Miten teillä menee ja oletteko olleet terveinä? Tällä alueella vatsatauti jyllänny ja iski kyllä meidänkin perheeseen. Kertokai kuulumisia!

Heippahei!

Vatsatautia täälläkin.. Muuten olo on hyvä, tukiliivin meinaan käydä lainaamassa, vaikka selkä on nyt tällä erää jo parempi. Mä en tiedä sf-mitasta vielä mitään, seuraavaa neuvolaa ja myös ultraa odotellessa. Kivaa, että ahti teille olis tyttö tulossa! Mulla on edelleen ihan poikaolo, mutta mutta... Liikkeitä on alkanut tuntumaan kivasti, mutta vielä ei olla onnistuttu miehen tai lasten kädelle tuntumaan potkuja. Mulla on istukka ilmeisesti edessä, niin se vaimentaa niitä jonkin verran. Meidän kuopus kyselee melkein joka päivä, että "koska se vauva syntyy ja tulee täne meille?" Söpöä. :) Saa nähdä miten söpöä on sisarusrakkaus sitten todellisuudessa. ;)

Tänään oli neuvola ja siellä kaikki onneksi hyvin :) liikkeet tuntuvat koko ajan selkeämmin, mieskin jo tuntee niitä ja nyt oon oikein nähnytkin, miten maha pompahtaa, kun vauva oikein myllertää :) sf-mitta oli 22 cm (rv 24+0) eli vähän keskikäyrän yläpuolella ja mulle oli tullut painoa kuukauden sisällä 1,8 kg lisää, mä kyllä arvasinkin, että nyt viikonlopun jäljiltä puntari näyttää aika paljon, kun söin koko viikonlopun synttärijuhlien yms. takia niin että napa meinasi ratketa...ehkä se tästä tasoittuu :) kaiken kaikkiaan mulle on tullut lähtöpainoon 2,6 kg lisää. Hb oli noususuuntainen, jes, oon kyllä popsinutkin rautaa niin että maha on siitä ihan ummessa.

Tällä viikolla saa sitten hakea äitiysavustusta ja muita etuuksia, melkoinen paperihomma edessä! Vähän on ollut stressiäkin normaalia enemmän, kun työnantajan kanssa jouduin käymään ikävää vääntöä työsopimuksen jatkosta, mutta kun tasa-arvovaltuutetun toimistosta soitettiin töihin ja puhuttiin pomolle raskaana olevan äidin syrjinnän lainvastaisuudesta niin johan löytyi jatkoa työsopparille...

Tässähän ollaan kohta jo viimeisen raskauskolmanneksen puolella :) hauskaa helmikuuta kaikille!

Moi!

Täällä sitä nyt sit ollaan sairaslomalla aina vuosiloman alkuun asti ja sit alkaakin äitiysloma. Vanhat vaivat hiipi esiin. Selkä alko vaivaamaan ja maanantaina tossa kotipihalla petti jalka alta ja sit sitä katseltiin vähän aikaa selältään kuinka taivaalta sato lunta. Liiallista liikkumista ja rasitusta pitäs nyt sit välttää kaatumisvaaran takia. Sama homma oli esikoista odottaessa ja hävis sit vähitellen ku vauva oli tullut maailmaan. Joo. Tekemistä pitäs nyt sit keksiä. Kirjastosta oon hakenu kirjoja ja nyt pitää kutomisessa pitää tauko ettei hartiat mee enempää jumiin.
Maha muuten on jo aika valtava ja asukki siellä heiluu aikaa lailla. Nykäyksiä näkyy myös päältäpäin. Näyttää aktivoituvan vielä enemmän kun youtubesta etsin ja kuuntelen musiikkia.

Olenko ainoo vaivanen täällä vai mites teillä muilla? Kuka on raskaana hehkee, kukkaan puhjennut ja energinen odottaja? :) Niitäkin nimittäin on, mutta olo ei oo koskaan näinä kolmena kertana osunut mun kohdalle!

Hah! :D Mulle sanoi just työkaveri, että "sä oot just tollanen, joka hehkuu raskaana". No, itestä ei oikein tunnu siltä. Justiin istun tässä koneella kun en pysty selän takia liikkumaan. Vähänkin jos ei ota rauhallisesti vaan kuten tänään esim. tein vähän lumihommia niin saa sitten kärsiä.. Mulla oli tätä viime raskaudessa, mutta se meni ohi varhasemmassa vaiheessa. Nyt ei loppua näy, ja töissäkin joutuu nostelemaan ja olemaan epäergonomisissa asennoissa. Mutta toivon, että ei tarvis sairaslomalle joutua!

Mulla on ultra ens viikolla, saa nähdä näkyykö kumpi olis tulossa.. Verikokeessakin pitäis läydä, kun hemppa oli laskenut 110:een jo tuolla aika alussa. Nyt oon yrittänyt kahta tablettia syödä... Lisäksi mulle suositeltiin sokerirasitusta, vaikka edellisten kanssa ei oo ollut mitään ongelmia ja oon ihan normaalipainonenkin. En sitten yhtään haluis mennäsinne, ja ehkä "unohdankin" varata sen ajan.. Muutenkin pitää olla töistä pois neuvoloiden yms takia. Ja muutenkin..yök...

Painoa on tullut yhteensä jotain 5kg, en tiiä pitäiskö herkuttelua vähän miettiä.. ;) Siis että miten paljon herkuttelee siis. :)

Vointeja kaikille!

heipä hei pitkästä aikaa!

pikainen päivitys vaan, täällä ollu muuttopuuhat menossa niin ei ole kerinnyt istuskelemaan koneen ääressä :)

täällä on onnistuttu vielä ainaki *koputtaa puuta* välttämään vatsatauti, flunssa kyllä kierti lapset ja hiukan minullakin, mutta meni muutamalla niistämisellä itsellä ohi.

Maha kasvaa ja kasvaa..voi että niin alan oottaa että pääsisi jo synnyttämään, ei muuten mitään niin ongelmaa mutta tosiaan jo hankala saada sukkia jalkaan ja liikkuminen ylipäätään on tuskasta välillä. Toissa päivänä kävellessäkin rupee tuntumaan supistusten tapasta jomotusta että tässä enää mitään yltiömäisiä hyppelyjä pihalla enää tehä.. rauhallinen pingviini kävely näköjää paras, sitäki korkeintaa 1 km ja sitten ollaa nii voimat lopussa.

mites muilla? mistäpäin te asustelette? pitäs tehä se lista niin olis kiva kattoo synnytyssairaalaa ym siihen että sattuuko kukaan samaan paikkaan :)

mörri 26+2.. muistaakseni :D

Heippa!

Kiva kun Mörri kirjotteli. Meiän perhe on täältä Lounais-Hämeestä, joten mut leikataan Kanta-Hämeen keskussairaalassa.
Kävely on tosiaan hankalaa ja mietin jo seuraava varpaiden kynsien leikkuuta :). Jospa se oma äiti hoitaisi sen, niin kun viimeksikin raskaana ollessa. Mähän en täältä muutenkaan ton selän takia paljoa liikuskele. Vatsakin heitti pikkuruisen tenän, mut ei nyt niin pahaa ku aikasemmin. Joka tapauksessa apukeinot on pitänyt ottaa käyttöön, kuten luumut ja leseet. Jos maha ei toimi kunnolla, sit sitä vasta tuskanen olo on. Yöllä saa juosta vessassa ja sit kun just nukahtaa, ni ei voi olla että taas on pissahätä.
Meidän pojat nyt hiihtolomalla ja täällä saa vähän väliä olla erotuomarina ja korottaa ääntänsä. Mää olen jo ihan kyllästyny kuuntelemaankin omaa äänäni. Luulis mukuloillakin olevan mukavampaa, kun äiti ei ois aina huutamassa.
Ja nyt saunaan. Pitää kirjotella myöhemmin taas uudestaan.

Hei!

Täälläkin maha kasvaa ihan hulluna, talviloman jäljiltä maanantaina töissä työkaverit ihmetteli, miten paljon oon "lihonut"...tuntuu, että ihan viikossa pullahti tämä maha näin isoksi, ei meinaa talvitakkikaan mennä kunnolla kiinni enää. Ja vielä kolmisen kuukautta synnytykseen, huh! Ja heti kun syö vähän raskaammin niin nielussa asti tuntuu olevan ruokaa...kävelykin on ruvennut olemaan hankalampaa, ei siis "tavallinen" kävely vaan jos esim. joudun kävelemään työmatkat (3 km). Alku menee hyvin ja sit reilun kilsan jälkeen rupeaa vihlomaan kyljestä ja joutuu vähän väliä pysähtelemään. Onneks joudun nykyisin kävelemään töihin vain satunnaisesti. Ja ONNEKSI äitiysloma alkaa 2 kk päästä :)

Ensi viikolla on sokerirasitustesti ja samalla tsekataan kilppariarvot (mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta). Vähän jännittää, että määräsikö lääkäri viimeksi vähän turhan rajun Thyroxin-annosnoston. Toivon ettei olla menty liikatoiminnan puolelle.

Tällä viikolla (27. viikko) oon tuntenut vauvan liikkeitä kunnolla pitkin päivää töissäkin enkä pelkästään iltaisin / makuuasennossa. Ja iltaisin meno on ihan hurjaa. Onko teidän vauvat sellaisia, että kun isä laittaa kätensä vatsan päälle tai puhuu vatsalle niin potkut loppuvat kuin seinään ja vasta pienen tuumaamisen jälkeen jatkuvat?

Mä synnytän (ainakin toivottavasti) TYKS:ssä, Turussa siis. 4.6. on laskettu aika.

Pakko taas mennä juomaan vettä, meinaa unohtua tuo nesteytyspuoli, vaikka siitä joka paikassa toitotetaankin :)

t: Esmis

Iltoja!

Kuulostaa tutulta tuo, että vauva "ujostelee" isiä tai sisaruksiaan, vaikka muuten melskais miten näkyvästi ja tuntuvasti. Mikä lie siinä.. :)

Mulla on edelleen selkä huonona, ja lisäksi liitoskipuja on alkanut tuntumaan. Kivuttomia (mutta vähän ikävän tuntusia) supistuksia on ollut kans jo pitkään. Lepo ja jumppa tekis hyvää selälle, mutta jos on sellanen ihminen, että ei osaa vaan olla (esim. lasten kanssa ulkona on paljon kivempi lapioida vesipuroja jäähän kuin istua katsomassa toisten leikkejä) ja toisaalta niin laiska, ettei jaksa jumpata niin saa itseäänkin syyttää selkäkivuista. Töissä oon kuitenkin pystynyt olemaan, jos ottaa (tai yrittää ottaa) rauhallisemmin.

Kuulosti muuten jännältä tuo Esmiksen 3kk päästä synnyttäminen, mulla kun on vasta 24 vkoa täynnä ja oon asennoitunut, että vielä 4kk on odotusta jäljellä. Huomenna on toka ultra, jännää. :)

Alanpa koota jonkinnäköistä listaa meistä, lisätkää muutakin infoa jos haluatte:

Piipii - 30v - 3. lapsi - 21.6. - TYKS

huomenta kaikille ja ihanaa viikonloppua, täällä ainaki paistaa niiiiin nätisti aurinko =)

meijän maha asukki on kans ujo :D jos mies laittaa käden mahan päälle sillo ku pikkumies potkii nii varmaa loppuu ku seinää! sitte saapi tosiaan vähä aikaa ootastella josko hää ruppeis taas liikuskelemaan, huvittavaa :) muuten kyllä myllertää jatkuvaan..

vaan tuli pikainen päivitys, lähdettävä viemään kaatopaikka tavaraa, joten paremmalla aikaa taas kirjottelen,lisäilen itseni samalla listaan. Voikaa hyvin!

mörri - 26v - 3. lapsi - 4.6 - KYS
Piipii - 30v - 3. lapsi - 21.6. - TYKS

iltaa naiset! nostellaampas meitä vähä ku ollaan tiputtu alas.. =)

mites masun kasvattelut sujuu? täällä tuntuu ainakin maha kasvavan, eilen oli nla+lääkäri ja sf mitta oli 30 :O Hiukka jäi suu auki mittauksen jälkeen. Saappa nähä onko siellä sitten tosiaan jättiläisvauva vai onko sitten lapsivettä enemmän, lääkäri kyllä epäili enemmän sitä jättiläisvauvaa, saas nähdä. sano sitten kuitenki siitä että jos tosiaan näyttää että kasvaa isompana niin sitten viimestää viikoilla 38 pyritään jo käynnistämään kaveri pihalle, elikkäs tää tuppais sit tulemaan jo toukokuussa ihmisten ilmoille. vähä kyllä ruppee jännittämään että kuinka isoo vauvaa sitä saapi pihalle pungertaa..

onko teillä jo ollu näitä loppuajan vaivoja? mulla alkaa supistamaan tosi vähästä jo, meet kyykkyyn poimimaan lattialta jotai lelua nii siitä alkaa jo kipeetä tehä, ja nyt lähipäivinä on ruvennu vihlomaan tonne alakertaan..muutenki alkaa olla jo aika kömpelö olo ton mahan kanssa että välillä kyllä hymy hyytyy ku tuntuu et kaikki on niin pirun vaikeeta. ja vielä pitäs kuitenki useempi viikko kärvistellä. mutta kyllä se tästä! =)

kirjoitelkaa kuulumisia ja voikaa hyvin,

mörri 28+1

Yhteistyössä