KESÄKUUN 2012 ODOTTAJAT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piipii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heipähei!

Täällä yksi Hämeen keiju. Nimittäin tonnikeiju. Paino nyt noussut 7kg. Ens viikolla lääkärineuvola, jolloin viikkoja täynnä 28+1.Sinne sokerirasitukseen en sitten mennyt ku alko ummettaan ja ku ei tuu peräpäästä ni sitten se tulee sillon tällön yläpäästä. Nyt kyä oon saanu mahan joten kuten toimimaan kun oon tyhjentänyt kauppojen puuro-, lese- ja luumuvarastot. Olen mittaillut sokereita nyt kotona ja tehnyt omia sokerilitku testejä. Mun sokeri on korkeimmillaan 6,0 mmol/l ja matalimmillaan 3,6 mmol/l.

Mulla supistelee ja herkästi, mutta siihen vaikuttaa osittain vanhat sektioarvet ja kiinnikkeet. Selkä on edelleen kipeä ja liitoskipuja on. Mun sf-mitta oli 25 rv:llä 22, joten saa nähdä paljoks on kasvanu. Minutkin leikataan todennäkösesti viikoilla 38 ja toukokuun puolelle saattaa mennä. Nuorimmainen poika leikattiin viikoilla 38+5 ja paino sen 4300g ja 52cm pitkä. Ja mulla ei sokereissa oo koskaan ollu mitään. Isoa nytkin meinaavat tulevan. Harmittaa vaan kun kaikki on neuvolassa on niin kauheen tilastopohjaista. Isoa lastahan ei tietysti voi syntyä jos ei oo raskausajan diabetestä. Lasteni isä on 2m pitkä ja syntyessään oli 57 cm. Voisko joskus geeneillä olla asiaa?

Täällä edelleen ikuinen räkätauti päällä nuoremmalla pojalla. Ja vanhemmalla puhkes korva tiistaina. Se ei paljosta valita ja itke, mut nyt huusi ja itki kipuansa. No puhkeaminen helpotti painetta ja kipia korvassa. Nyt pitäs vaan muistaa suojata se muutama viikko et reikä tärykalvolla menee umpeen.

Onkos muille tullut tätä ihanaa kömpelyyttä? Mikään ei pysy kädessä. Kaikki tippuu ja sit pitäs yrittää nostaa lattialta naama punasena jos pystyy.

Heippa!

Mulla on jo 30. raskausviikko lähtenyt käyntiin, ihanaa! :) Mites te ootte voineet? Mä oon voinut muuten ihan hyvin paitsi väsy on ihan kauhea. Meen nykyisin aika usein jo puoli yhdeksän maissa nukkumaan, nyt yritän vähän pitempään jaksaa valvoa, ehkä sinnittelen ihan yhdeksään asti... :D töissä on sen verran kiireinen tahti (oon opettaja), että oon töitten jälkeen aina ihan puhki ja tuntisuunnitelmien laatiminen yms. iltapuuha tuntuu kyllä jo niin nihkeiltä, iltaisin ei jaksaisi mitään muuta kuin köllöttää. No, enää 6 viikkoa töitä! Onneks on pääsiäispyhät yms. vähän lyhentämässä viikkoja.

Mulla oli viime viikolla neuvolalääkäri. Se oli aika suurpiirteinen lääkäri ja kaikki sen ottamat mitat tuntui olevan vähän "sinne päin". Esimerkiksi kohdunsuuta kokeillessaan se totesi, että se on kiinni ja kiinteä ja sit näytti sormilla mitan, joka mun mielestä oli ainakin 2,5 cm. Neuvolakorttiin se kuitenkin kirjoitti, että kohdunkaulan pituus 1,5 cm. Sf-mitankin se suurin piirtein arpoi (25 cm). Lähes kaikki aika meni siihen, kun se kertasi omansa ja lastensa synnytystarinat. No, oli ainakin mielenkiintoinen kokemus jos ei muuta :)

Mä oon menossa perjantaina Turkuun 4D-ultraan, jännää...haluaisin varmempaa tietoa sukupuolesta ja mun äiti on vähän sellainen hysteerikko, joka pelkää ties mitä (mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, joka voi vaikuttaa sikiöön) ja se sitten sponsoroi tämän ultran, itsellä ei ois kyllä varaa moisiin hienouksiin. Mutta varmasti aika mielenkiintoista nähdä tuollaista 4D-kuvaa! Oon muuten käynyt Raumalla ultrissa ja täällä nuo laitteet on aika vanhoja enkä oo saanut mitään painoarvioita tms.

Mullakin on tullut tuota ahdin mainitsemaa kömpelyyttä, onko se joku yleinenkin "raskausoire"? Kylässä tiputin yhtäkkiä kahvikupin lattialle, sellaista ei ole koskaan aiemmin tapahtunut ja muutenkin tavarat tipahtelee sinne tänne. Mistähän se johtuu..?

Mun miestä on ihmetyttänyt, kun joka paikassa toitotetaan, että raskaana oleva nainen käy läpi hormonimuutoksia ja tunnekuohuja ja on tosi ailahtelevainen ja sen mielestä mä oon ollut paljon tasaisempi raskausaikana kuin normaalisti...hassua :) ja kun itsekin mietin niin eipä tässä mitään sen kummempia tunteenpurkauksia ole ollutkaan paitsi jos on ehtinyt tulla niin kova nälkä, että raivo muuttaa näkökentänkin punaiseksi :D

Leppoisia raskauspäiviä kaikille!

t: Esmis (29+0)

Heippa!

Mua alkaa kohta jännittämään kans vauvan koko, kun en siihen sokerirasitukseenkaan halunnut mennä. Tai en kokenut sitä oikeen tarpeellisena.. Maha on isompi kuin edellisten kanssa ja makea on maistunut... =/ Sf-mitta oli ihan normaali, katotaan miten ens kerralla. Ens viikolla olis lääkäri.

Kremppoja ei paljoa täällä, muuta kun selkä välillä. Sitten oon vähän huolissani mun vatsalihaksista, kun tuntuu, että aivastamisestakin kramppaa lihakset. :D Että mitenkäs niillä jaksaa punnertaa tän asukkaan ulos?! :D Vois katella netistä jotain odottavan vatsalihasliikkeitä, jos niitä jaksais tehdä.. Muuten oon ollut hyyyyvin laiska liikkumaan, alussa ei ollut voimia mihinkään, nyt olis, mutta selkä menee niin helposti pahaksi. Pitäis silti saada itseään vähän käppäilemään esim. Supistelee aika sillon tällön, mutta ei kipeästi, vähän ilkeältä saattaa toki tuntua. Hemppa oli vieläkin 108, vaikka syön kahta tabua per päivä, mutta kunhan nyt ei mahottomasti laskis ainakaan enää. Se tietty väsyttää, vaikka ihan ok olo mulla on. Kaikki on plussaa alun HUONON olon jälkeen. :)

Mä oon kanssa ollut ihan "normaali" raksausaikoina, muutenkin oon tosin suht tasainen luonne, itku saattaa tosin tulla vähän herkemmin.

Leppoisaa masun kasvattelua!

piipii 26+4

Aijuu ja piti kanssa lisätä, että jotain 7-8kg on tullut painoa. Esikosta tuli yhteensä vaan jotain 9kg, mutta tokasta kyllä enempi. Saa nähdä mihin lukemiin tällä erää päästään.. :) Olo tuntuu ihan ok silti, siis tuntuu, että kilot on lähinnä mahassa ja rinnoissa kiinni, mutta voi olla kuvittelen vaan. :D

Heippa!

Niin se aika vaan mennä hurisee kovaa vauhtia. Mulla alko nyt vuosilomat pyöriin ja sit alkaakin äitiysloma. Eilen tuli postissa kutsu synnytyksen suunnitteluun ja viikkoja sillon 36+4. Siitä sitten reilun viikon päästä leikkaavat. Eli toukokuun puolelle menee.
Uudet yhdistelmävaunutkin tuli eilen, mitkä mies oli tilannu. Meillä kun ei enää ollu mitään säilössä. On kummiski sen väriset et on helppo myydä eteenpäin. Sopii sekä tytölle että pojalle.
Esikoinen tosiaan alottaa nyt elokuussa koulun ja kovasti ollaan tästä vierestä haettu kaveria, joka tulisi samalle luokalle. Muutenkin on vähän ollut kavereita. Suurin osa tyttöjä ja tai sit pitää hakee serkut kylään. Kuinka ollakaan oman äitini avustuksella tästä läheltä löytyi toinen ekan luokan aloittava poika, joka kaipaa myös kaveria. On nyt tänään tulossa tänne meille tutustumaan äitinsä kanssa ja meillä ei meinata pysyä nahoissa. Toivottavasti pojilla menee hyvin!

Vointeja kaikille!

pikaista päivitystä kun maha röllöttää jotenki nii huonossa asennossa tällä hetkellä ettei jaksa kauaa koneella istua :D

mitä kuuluu tytöille? itse olen kyllä lukenut kuulumisia mutta en ole jaksanut/kerennyt kirjoitella kun on ollut tosiaan jotenki kiireistä aikaa kaiken maailman muuttojen ym kanssa plah.. :/

paljonko teille on tullut kiloja tähän mennessä? mulle on tullut jotain 4 kg vasta, johtuu kuulema aika pitkälti siitä raskausdiabeteksestä ettei ne kilot oo kertyny. mut eipä haittaa yhtään, mahaa on kyllä kasvanu silti siitäkin eestä.

huomenna olisi taas äippäpolilla käynti, saapi ravata näitä ylimääräsiä käyntejä nyt kun nuo sokerit hyppii, huomenna puhetta insuliin alotuksesta :( jotenki harmittaa hirveesti.

mites ahti? löytykö se kaveri teidän pojalle? =)

joku kyselikin että onko kömpelyyttä, minulta ainaki löytyy, tuntuu välillä että käsissä ei pysy tavarat ja sitte kävelee pitkin seiniä ja kompuroi joka ikiseen tavaraan, halluisin jo niiiiiin nähdä omat varpaani että huhheijaa sitä päivää odotellessa :)

mutta kyllä se tästä vielä aika juoksee kun lumet sulaa, kohta ollaan jo toukokuussa ja osahan taitaakin jakaantua silloin? :)

hyviä vointeja kaikille ja ihanaa kevättä, tää kömpii nyt laiskottelee sohvalle..

-mörri 32+2

pakko tulla tänne porisee ku kiehuttaa niin helvetisti.. onko teillä muilla pinna ollu tiukalla nyt loppuajasta? mulla sitä hermoo ei tosiaan oo enää yhtään toisina päivinä.. jotenki vaan ärsyttää kaikki. varmaan ihan eniten se että ku ite joutuu tekee joka jumalan asian yssikseen, ukko paukkaa töissä ympäri pyöreetä, myös vloppusin, hyvä jos se yks vapaa päivä on joku vloppu erehtyny väliin tulemaan nii oujee. Kaiken saapi hoitaa kotitöistä lapsiin yksin, ymmärrän kyllä se että hää tekee pitkää päivää ym mutta ei varmaan ois liikaa vaadittu että laittas ees apuna lapsia joka ilta nukkumaan, okei, tekee kyllä välistä, mutta välillä se niin uppoutuu tuonne töllön ääreen perseensä kanssa ettei se kuule ei nää mitään vaikka kuinka koittas "vihjata" että vois tulla avuks. tai vaikka sen päin naamaakin hälle kertoo nii saattaa olla että joo ihan kohta tulen..ja sitä kestää. ite oon tottunu siihen että ku sanon jonku asian nii se on tapahduttava heti :D nii ei oikein jaksa eina jankuttaa ja käskyttää toista.. kait sitä alkaa olla jo niin pirun kärsimätön tämän olotilan kanssa että tekis mieli vaan äkkiä synnyttämään että sais normaalin olon ja hermot takas.. tässäpä vähä vuodatusta :/ kettu kuittaa..

mörri 33+3.. kai.

Moron!

Jep, jep. Hermot menny täälläkin aikaa sitten. Nyt ollut viikon ajan niin, etten pääse oikeestaan ollenkaan käveleen kun muutaman tunnin aamupäivästä. Mitään ei pysty tekemään ja mukulat juoksuttaa. Just kun on päässy sohvalle, nii pitäs samantien nousta ylös ettimään jotain. Mies kyä yrittää auttaa aina kun on viikonloppusin kotona. Mää kysyn vaan , ETTÄ MISSÄ ON MIESPUOLISTEN SILMÄT??? MITEN NE VOI OLLA NIIN SOKEITA??? Kaiken tän remppaamisen jälkeen pohkeet, nilkat ja nivuset niin kipeet et hyvä kun saan nostettua ne sängylle. Toipuminen vaatii yli yön jos saa nukuttua. Kävely sattuu myös alapäähän ja välillä tuntuu et se repeis.

Siis hyvät kanssa sisareni! Tämähän ei ole teidän vika, vaan vika on siinä että näille miespuolisille pitäs pitää joku pirun kurssi missä opetetaan etsimisen taitoa sekä miten kaikki pelit ja vehkeet toimii tai miten toimitaan missäkin tilanteessa.

Sit on nää synttärinperk....t. Niitä ois vaikka muille ja jakaa niihin pitäs mukuloita raijata, mutta miten. Sit kattellaan silmät suurina ja ihmetellen et mikset sää ite? Eskaristakin tulee ihme toiveita ja viä pitäs olla itekin hyppimässä kaikenmaailman ulkoilmatapahtumissa. Aaaaaaargh! Mulla on menny hermot.

No mitäs teille muille kuuluu? Mitäs muiden pääkoppaan kuuluu? Mörrilläkin ilmeisesti kiristää jonkin verran.

Ihanaa päivän jatkoa! :) :)

P.S Ja jos joku tunkee meille sairaalasta kotiuduttuani, keittäköön piru ite kahveensa.

Moi kaikille!

Mä oon ollut nyt toista viikkoa sairaslomalla, kun rupesi olemaan kipeitä supistuksia, mutta ne on onneksi jo loppuneet ja varsinainen äitiyslomakin alkaa huomenna :) jee! Reilu 5 viikkoa laskettuun aikaan, mä oon jo niin kärsimätön, että miten jaksan odottaa nuo viimeiset viikot...mahakin on jo niin iso, että ihan hirvittää. Mun sisko, joka on myös raskaana ja mua 3 viikkoa pidemmällä, niin sen maha on sellainen kohtuukokoinen sievä pieni paketti, mulla on taas tällainen kuumailmapallon kokoinen...tosi hassua, koska painoa on muuten tullut vain aika vähän, vajaa 7 kiloa tähän mennessä. 4D-ultrassa arvioitiin syntymäpainoksi 3 kg ja varoiteltiin, että sokerin syömisellä sen saa siitä kyllä kasvamaan, koska vauva pystyy viimeisellä kolmanneksella "hyödyntämään" kaiken sokerin ja mä nyökyttelin siellä, että joo, nyt stoppi herkuille, mutta silti oon lähes joka päivä vetänyt jotain sokeripitoista naamariin. Mulla on ihan älytön makeanhimo!!! Mä en pysty hillitsemään itseäni mitenkään, jos meillä ois vaikka vahingossa jäänyt kaappiin jotain hyvää niin en pysty olemaan syömättä...ostettiin kavereille tuparilahjan yhteyteen karkkeja ja mun miehen oli pakko viedä ne karkit työpaikalleen oottelemaan niitä tupareita, mä oisin muuten syönyt ne. Sitten kun oon taas jotain suklaata tai karkkia vetänyt niin tulee aina kauhea morkkis, että voi voi, minkähänkokoinen tästä vauvasta nyt sitten tulee, ja taas seuraavana päivänä himoitsen jotain hyvää enkä pysty pysymään lujana. Raivostuttavaa!

Muuten tää raskaus onkin mennyt tosi hyvin, kun nuo supistuksetkin on nyt loppuneet. Mä oon ihme ja kumma edelleen pysynyt aika tasaisena, enkä saanut mitään raivareita. Sellaisia hassuja rajuja naurukohtauksia, jotka muuttuu välillä itkuksi, oon saanut aika usein, on kauheaa, kun tämän mahan kanssa nauraminen on välillä aika tuskaista ja silti ei saa naurua loppumaan millään.

Eipä tässä enää kauhean pitkästi tarvitse odotella :) ihanaa, kun äitiysloma alkaa. Oon sairaslomasta huolimatta hoitanut joitakin työasioita kotoa käsin, esim. korjannut kokeita, mutta huomisesta eteenpäin saan vaan keskittyä vauvanvaatteiden pesuun yms. valmisteluun.

Hyviä vointeja kaikille!

t: Esmis (rv 34+2)

Aargh! Nyt mua on sitten ruvennut ärsyttämään oikein toden teolla, pakko oli tulla tänne avautumaan...mun mieli on kuin joku karuselli, yks tunnetila ei kyllä kauan pysy. Mutta nyt parin päivän ajan mun mies ei ole pystynyt tekemään mitään oikein, mua ärsyttää kaikki, jopa sen tyyli hengittää!! Ja mä en voi sille mitään - mä yritän vetää syvään henkeä ja miettiä, että se ei ole tehnyt mitään väärää, päinvastoin, se yrittää parhaansa auttaakseen mua ja hemmottelee ja hieroo mua ja ties mitä kaikkea, sen käyttäytymisessä ei ole mitään vikaa. Mua vaan yksinkertaisesti ärsyttää! Eilen kuuntelin, kun se söi ruokaa töitten jälkeen ja mietin siinä mielessäni, että miten joku voi syödä noin ärsyttävästi...miten jonkun hengitys voi kuulostaa noin raivostuttavalta...mä en ois jaksanut yhtään kuunnella sen juttuja, mietin siinä, että miten joku voi puhua noin tylsästi ja jaaritella jostain mikä ei kiinnosta ketään...samaan aikaan kuitenkin tiedostan sen, etten oikeasti ajattele siitä tuolla tavalla, oon vaan koko ajan tosi ärsyyntynyt! Tää on ihan kauheaa! Muutenkin mielialat vaihtelee koko ajan - välillä oon tosi tarmokas ja haluan suurin piirtein pestä naapureittenkin ikkunat ja kerätä ojista roskat, sitten tulee kauhea uupumus ja haluaisin vaan nukkua, sitten taas ärsyttää joku asia, sitten itkettää...jos tää loppuodotus on tällaista niin huhhuh!

Eipä tässä sen kummempaa, piti vaan avautua :D

Moi!

Sori esmis, mut mä sain sun kirjotuksestas hyvät naurut. Ihan ku meillä. Hengitys tosiaan on oikeestikin ärsyttävää jos sen tekee väärin saati sitten syömisestä lähtevä ääni. Ainoo, et mä oon kouluttanu nyt pojat valittamaan mun puolesta jotta ite ei enää tarvi. Se valittaminenkin ottaa voimille. On tää kaiken kaikkiaan aivan kippeetä! :)
Oon menossa maanantaina ylimääräselle äitipolikäynnille. Niin kovasti supistelee ja vanhat sektioarvet vaivaa. Sit onkin pian meno synnytyksensuunnitteluun Hämppälinnaan ja epäilen, et sille tielle jään, aluks kyä seurantaan taas.
Jotenkin on väsyny olo, kun ei mitään pysty tekemään.Olen tottunu touhuamaan koko ajan ja nyt ku ite ei voi niin kaikki muut tekee väärin. No mut jaksamisia teille muille! Ei jaksa nyt kirjottaakaan.

Moi!

Tässä oottelen miestä kuskiks. Kiireellisellä lähetteellä Hämeenlinnaan. Vauvan sykkeet yli 200, samanlailla kun meitin kakkosellakin oli. Sisälle otetaan ja taas aletaan katsomaan koska voidaan leikata. Palaan taas astialle myöhemmin.

Hei kaikille!

Toivottavasti ahti kaikki sujuu hyvin! Ilmoittele sitten uutisista :) mun siskolle syntyi tänä aamuna vauhdilla poikavauva, rv 40+1. Kun sen esikoinen syntyi, se kesti toista vuorokautta, lapsivettä tihkui pikkuhiljaa ja supistukset kesti iän kaiken. Nyt kaikki tapahtui paljon nopeammin, se ehti olla alle 3 h sairaalassa, kun poika jo puski maailmaan. Ihanaa! :)

Itse vielä odottelen, nyt on rv 37+2 ja olo alkaa käydä malttamattomaksi...vaikka jos vauva menee yli niin onhan tässä vielä noita viikkoja jäljellä...eilen olin synnytystapa-arviossa, hyvin pitäis mahtua alakautta syntymään. Mitään kokoarviota ei tehty, sf-mitta oli keski- ja yläkäyrän välissä. Painoa on tullut nyt reilu 9 kg lisää, mutta tuntuu, että osa ainakin on pelkkää turvotusta. Paikat oli pehmenneet, kohdunkaula lyhentynyt ja olin sormelle auki, mutta vauvan pää ei ollut vielä kiinnittynyt. Kun odottaa esikoista niin tuntuu, että kaikki aika (ja sitä on äitiyslomalla PALJON) kuluu tähän vauvan kuulosteluun ja miettimiseen. Jos ois jo lapsia tuossa ympärillä niin ois tietty tekemistäkin enemmän.

Mielialat on vähän vaihteeksi tasaantuneet, en ole ollut enää niin ärtyisä, mutta välillä aika tunteellinen. Eilen kaupassa mulle tuli kyyneleet silmiin, kun valikoin, mitä lettuaineksia ostan. Letuthan on niin tunteita herättävä asia... :D

Eilen käytiin miehen kanssa synnytysvalmennuksessa (sellainen yleinen luentoilta, ei neuvolan järjestämä) ja tuli sellainen olo, että en malta odottaa, että pääsen synnyttämään. Miltähän musta siellä synnärillä tuntuu :D

Hyviä vointeja kaikille! Kirjoitelkaahan kuulumisia!

Kotiin pääsin onneks takasin. Vauvan sydäntä seurailtiin ja sykkeet tasaantu. Leikkausajan sain ja se on 31.5. Nyt kun sais vielä nukutuks niin hyvä olis.
Esmis kirjoittelikin kuulumisiaan, mut mitä muille kuuluu? Meitä ei taida olla montaakaan enää jäljellä tässä ketjussa verrattuna siihen mitä aluks oli.

Olen seurannut tätä ketjua jo pari kuukautta, mutta en oo saanut aikaiseksi kirjoittaa. Olen rv 36+5 ja odottelen siis toista lasta. Ykkönen täytti tänään kaksi vuotta! Tää toimen raskaus on mennyt yhtä vaivattomasti, kuin ekakin. Muutaman viikon oli pientä pahoinvointia ennen joulua, mutta eipä paljon muuta. Nyt loppuraskaudesta on alkanut peräpukamat vaivata ja se on sitten vihoviimeistä kipua! Viimeks ne tuli vasta synnytyksessä... Teidän juttuja on ollut kiva seurata. Jatkan siis edelleen ja odotan kuulumisianne. Mulla siis LA 10.6. Ensi viikolla on vielä lääkärineuvola ja taas tietää ehkä jotain enemmän.
T, Kassandra 36+5

Moi!

Leikkaus lähestyy (31.5 to) ja vähän on alkanu jänskättää. Toisaalta olo niin tukala kun jalat ei nouse ja maha on jopa autoa ajaessa tiellä, et oottaa et pääsee näin aluks osasta painoa eroon. Mä oon kun ilmapallo. Jos joku parsinneulalla pistäs niin pihinä vaan kuuluis. Naapuri just päivitteli kuinka mahtava maha mulla on, vaikka on pienempi ku pojista.
No nyt nautitaan aivan mahtavista ilmoista kivan keltaisen sateen keskellä. Tota siitepölyä nimittäin sit on.
Miten olette saaneet nukuttua yönne? Ite en oikeestaan nuku enää ollenkaan. Pissalla saa rampata ja kaikki paikat niin kipeät ettei saa käännettyä kylkeään. Joskus sattuu kohdalle hyvä joten kuten nukuttu yö.

No hei!
Oon käynyt lukemassa, mutta en vaan oo saanut aikaseksi kirjottaa. Mulle kuuluu ihan hyvää, äitiyslomalle jäin tuossa pari viikkoa sitten, ja tuntui, että olis voinut vielä jatkaa töissäkin. Tosin pienten ihmisten pukeminen alkoi olla rankkaa..

Maha on aika alhaalla, ja on tommonen jalkapallo/ilmapallo, turvotusta on kans jonkin verran. Yöt nukun välillä hyvin, välillä taas sattuu, pissattaa ja on nuha (allergiaa tai flunssaa, ei ota aina selvää) tai jalkoja pakottaa. Oon alkanut kans hikoilla, tai aina on kuuma! Yleensä olen vilukissa ja nukun yövaatteet & peitto päällä, nyt on välillä pitänyt luopua molemmista.. Supistelee, enimmäkseen kivuttomasti tai semikipeästi, mutta ei mitään tosipaikan suppareita vielä. Mulla on nää muut 2 mennyt yliaikaseksi, edellisin syntyi 42+1 eli en vielä odota mitään tapahtuvaksi pitkään aikaan. :)

Viime viikon synnytystapa-arviossa oli vielä täydet 3cm kohdunkaulaa ja kohdunsuu kiinni ja kova, että ei siis minkäännäkösiä merkkejä. Toisaalta ihan hyvä, ettei tarvi odottaakaan mitään, niin ei tunnu aika sitten niin pitkältä. Nyt onkin ihan ihanaa nauttia vaan kesästä ja lomasta lasten kanssa ja voi ihan luvan kanssa vähän rehkiäkin, jos vaan jaksaa. :)

Tsemppiä ahtille, jännää!!!!

Ahti, hirmuisen paljon tsemppiä huomiselle päivälle! <3 toivotaan että kaikki menee hyvin, tule kertomaan kuulumiset kun jaksat :) kiva että pääset jo jakaantumaan, helpottaa kummasti :)

Kassandralle tervetuloa mukaan näin viime metreillä :) täällä ollut aika hiljaista nyt, mut ymmärrän varsin hyvin ku ei oo itekään jaksanu kirjotella kaiken kiireen ja kipujen keskellä vaikka lukemassa olen käynytkin.

Mitähän muille kuuluu? liekkö kukaan vielä saanut vauvvaa syliin?

Ite kävin viikolla suoraan synnärillä valittamassa olooni ku joka kohtaan koski ja ei saa nukuttua enää..tai oikeestaan saanu enää moneen kuukauteen kunnolla nukuttua, noh lääkäri teki melko ronskin sisätutkimuksen ja tänä aamuna lähti monta paperillista venyvää rusehtavaa limaa ja sitten semmonen iso hytkyvä lima klöntti paperiin, että eiköhä tässä kohta pääse tositoimiin. tosin jos tää vauva ei oo suostunu tulemaan maanantaihi mennessä nii meen sillon heti aamusta klo 8 synnärille ja alotetaan käynnistämään, wohoo!! :)

mut kirjotelkaa vielä kuulumisia jos vaan jaksatte, ja hyviä vointeja tyttöset! :)

mörri 39+2

Moikka! Meille syntyi 29.5 yllättäen aikaisin pieni tyttö! Raskausviikot oli 38+2. Ensimmäinen lapsi meni 4 päivää yli lasketun ajan, joten en osannut odottaa näin aikaista neitoa. Synnytystä ennakoi jo neljä päivää aiemmin alkanut vereslimainen vuoto ja edellisenä päivänä tulleet lievät supistukset. Yöllä alkoi suht säännölliset supparit ja aamulla ne oli niin tasaisia, että uskoin lähdön tulevan. Siinä pitikin sumplia järjestelyitä, kun olin vanhempieni luona kylässä ja siskoni poika oli lisäksi mukana. Mieheni hälytin sai aamulla aikaisin hälytyssoiton hakemaan ja saatiin omalle pojalle myös hoitopaikka. Kotona kärvistelin puoleenpäivään asti ja sitten mentiin laitokselle. Homma meni suht helpolla. Otin ilokaasua ja sain vielä spinaalin. Ponnistusvaihe oli 3min! Tästä synnytyksestä jäi tosi positiivinen kuva, kun edellinen synnytys oli niin tuskallinen ilman kunnon puudutuksia. Mulle riitti kivuiksi nyt vain hurjat supistukset. Onneksi otin puudutuksen.
Nyt tyttö on rinnalla ja kotiuduttiin eilen. Korvapolille tulee lähete, kun ei saatu lähtötarkastuksessa toisesta korvasta tulosta.
Odottelen muiden kuulumisia. Ahti varmaan kotiutuu viikonlopun aikana tai ensi viikolla?
Onnea matkaan kaikille!

T, Kassandra

Onnea Kassandra ketjun ensimmäisestä vauvasta (tai ainakin täällä ilmoitetusta)! :) Nytkö te kaikki jo alatte jakautumaan, kun mulla on vielä melkein 3 viikkoa laskettuun aikaan?! :D Kauheasti on ihmetelty mun jo niin alhaalla olevaa mahaa ja vitsailinkin, että kohta se on tuolla polvissa... Mutta muuten oon ihan hyvillä mielin ja uskon jaksavani odotella vielä sen max. 5 viikkoa. Mites mörri?? Vieläkö kasassa? Entäs Esmis..?

Vointeja kaikille mahan kanssa tai nyytin kanssa!

Onnea Kassandralle vauvasta! Onkohan ahtin vauva jo syntynyt, entäs mörrillä? Mulla on LA huomenna, mutta mitään kunnon jämäköitä supistuksia ei ole ollut vielä. Kivuttomia suppareita on jonkin verran + päivittäin vihloo alapäästä tosi kipeästi, varsinkin lenkillä, limaa tihkuu silloin tällöin, nyt on ruvennut olemaan vähän liitoskipuja nivusissa, mutta muuten ei mitään ihmeellistä. Turhauttaa, kun joka päivä on jotain pieniä tuntemuksia, muttei kuitenkaan mitään isompaa. Mulla oli rv 37+1 kohdunkaulaa jäljellä 2,5 cm + pehmeä + sormelle auki ja siitä asti oon jotenkin odotellut, että jotain tapahtuisi, mutta ei...Mä niin toivoisin, että tää syntyis ensi viikolla, kun mun miehellä alkaa loma 11.6. ja ois tosi kurjaa, jos siitä osa menee sitten tähän kärvistelyyn ja odotteluun. Oon voinut ihan hyvin, jaksanut lenkkeillä jne. mutta pääkoppa ei kohta enää kestä tätä jännitystä :) enkä kestä sitä, kun vanhemmat soittelee, että joko joko joko joko joko...

Jaksamisia kaikille! :)

t: Esmis (rv 39+6)

Moi!
Meiän prinsessa yntyi sektiolla torstaina 31.5 poikien keskelle. Nyt en oo enää ainoo nainen tässä perheessä. Kaikki meni hyvin ja tehtiin samalla sterilisaatio, mikä oli kuulemma todella hyvä koska ihmettelivät kuinka kohtu oli näinkään pitkälle kestänyt. Oli onnea matkassa ja onneksi olin jäänyt ajoissa sairaslomalle. Neito oli 50 cm pitkä, paino 3450g ja pään ympärys 35cm. Paikat ei tosiaan ois kestänyt yhtään sen pitempään vaiikka nytkin kaks viikkoo etuajassa syntyi.
Me kotiuduttiin eilen ja vauvan syöminenkin lähti kotona hyvin liikenteeseen kun sairaalassa se on aina sitä mitä se on. Nyt syötän tisseiltä ja pullosta kun noi mun tissini taas on rikki ja tekevät tulehdusta. Saan kuurin onneks tänään. Haava on lähtenyt parantumaan hyvin, mut kyä on meno hidasta. Ja nyt menoo hidastaa nää turvotukset mitä on tulle lanne- ja haava-alueelle ja jalat on ku hyllyvät geelipussit. No parisen viikkoo se on yleensä kestänyt joten jos sit taas alkais elään normaalimmin.
Semmosta täällä. Olen onnellinen :) !

Onnea ahti!!! Tytöt on kyllä ihania! Siis onhan pojatkin, mutta pojan / poikien jälkeen tytön saaminen on kuitenkin aina vähän erityistä. :)

Täällä kaikki hyvin, laskettuun aikaan on 2 viikkoa, mutta toivon oikeastaan, että vauva syntyy vasta heinäkuun puolella tai kesäkuun lopussa, jolloin miehellä alkaa loma. Olokin on parempi kuin koko raskauden aikana on ollut, joten mikäs tässä lomaillessa ja touhutessa. :) Vauvan vaatteita en oo vielä edes pessyt, saatika mitään sairaalalaukkuja miettinyt.. Närästys on, lähinnä makuuasennossa, iltaisin nukkumaan mennessä häiritsevää, muuten en keksi valitettavaa. ;)

Toivottavasti Esmiksen vauva nyt päättää pian syntyä, tai jos ei, niin voimia ja iloa sulle vielä viime metreille! Koittakaa keksiä miehen kanssa vielä jotain kivaa tekemistä / luxusta mitä ei sit taas hetkeen pääse tekemään. :)

piipii 38+0

Hei!

Meille syntyi ihana tyttö tiistaiaamuna 5.6. Painoa vauvalla oli 3360 g, pituus 50 cm. Aivan täydellisen ihana tuuheatukkainen rakkauspakkaus! Oon ollut niin onnesta sekaisin, etten ole aikaisemmin ehtinyt päivittämään vauvauutisia tänne.

Supistukset alkoivat ma-iltana yhdeksältä (laskettuna päivänä siis) ja tulivat heti säännöllisesti 5 min välein. Kärvistelin kotona 3 tuntia, minkä jälkeen lähdettiin synnärille. Olin 4 cm auki siinä vaiheessa. Puoli kuudelta alkoi ponnistusvaihe ja siihen meni reilu tunti. Voi sitä onnea ja iloa, kun vauva sitten syntyi :)

Sairaalassa meni kaikki hyvin, multa rupesi tulemaan maitoa tosi hyvin ja päästiin kotiinkin jo torstaina, koska vauvan paino kääntyi jo 2 vrk:n iässä nousuun. Kotona on nyt ihasteltu, haisteltu ja suukoteltu tätä vauvaa niin ettei meinaa muuta ehtiä tekemään :) Ihanaa! Onhan tässä vähän särkyjä vielä alapäässä ja olo välillä heikko, mutta kaiken kaikkiaan voin jo aika hyvin. Miehelläkin alkoi kesäloma ja saadaan nyt nauttia tästä vauva-arjesta kunnolla yhdessä.

Onnea kovasti ahdille tyttövauvasta ja piipiille ja muillekin vielä odottaville tsemppiä loppumetreille.

Yhteistyössä