** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** HELMIKUUSSA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lily-Jane
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sunburned oon noita asioita kyllä pähkäilly tosi paljon mut en muista oonko tänne kirjotellu et aika hyvä intuitio :D mullahan nää asiat nyt muuttu raskauden alussa ja kaik on vähä epäselvää mikä vaivaa tosi paljon kun en tiiä miten paljo tuun rahaa samaan : / tai lähinnä miten vähän :kieh:

pupeltaja tota mäki laivalla ihmettelin et lapsia viedään baareihin ja pidetään siellä yömyöhään :O ite en sitä nähny mut kuulin yheltä äidiltä mikä oli kävässy yökerhossa. muutenki oli osaksi hyvin välinpitämätöntä menoa vanhemmilta, ykski pariskunta oli ihan naamat vaikka mukana oli noin 2 vee tyttö... ne hukkas sen pienen ainaki yhen kerran ruokasaliin aamupalalla ja sillon laivan henkilökunta puuttu asiaan mut lapsi sai kuitenki jäädä vanhemmilleen mitä ihmettelen suuresti. ne ei kyllä ollu kykeneväisiä niin pienestä huolehtimaan. hyvä kuitenki et pääsitte vähän keskenään viettämään aikaa vaikka laiva ei nyt ollukkaa se paras vaihtoehto. sullahan on hyvä mies kun ei juo ollenkaan :) mä oon ite kans suht absolutisti, ei vaan maistu mut en kato pahalla jos mies tai muut juo. tietty jos juominen olis runsasta ni sit ei onnais mut mun mies juo vaan vkl sen saunalonkeron tai pari. yletöntä ryyppäämistä en siedä enkä sellaisiin tilaisuuksiin ees mene missä dokataan paljon.

lily kiva pieni masu :) mulla kans aika mitätön mun kokoon nähden. hei sä ku käyt spinningissä ni onko sulla uusinta tietoa siitä et miten pitkälle voi vatsalihaksia treenata? mulla on nyt vaan ristiriitasta tietoa kun fyssarin selkäohjeissa oli et vikalla kolmanneksella vasta pitäs rajottaa mut neukussa sano et nyt jo pitäs välttää sen vatsalihaksissa olevan raon takia. ei oikee selvinny et miks ja mä oon nyt kyllä vatsoja tehny ihan normisti ku se ei aiheuta mitään kipuja tai tunnu pahalta. niin ja mäkään en tiedä vauvan sukupuolta :)

luomumilkki toivottavasti ja luultavasti on vaan vaarattomia ne rytmärit, tossa on jotain tietoa:

http://www.sydanlapsetja-aikuiset.fi/filebank/1401-Sikioopas.pdf

lopussa on tietoa sikiön sydämen rytmihäiriöistä.

sannikki mulla on ollu sekä lisälyöntejä että muljahduksia ja molemmat pitäs olla suht vaarattomia. mut vaan pitäs, niistä kun ei koskaan tiedä. mä luulen että mulla niitä aiheuttaa nyt tää vajis, aiemminki ollu mut ei ihan tässä mittakaavassa. raskauskin toki lisää riskiä niihin. mulla oli ekassa raskaudessa tosi paha takykardiakohtaus, syke nous reippaasti yli 200, ei ollu hyvä olo ei...

jumpassa eilen käyty ja illalla sit piti vetää puol levyy suklaata :headwall: perustelin ukolle sen sillä et tarvin vauvalle nyt 500 kaloria enempi ni sama kai se on mistä sen ottaa :whistle: :D no tätä menoo jään kyllä kiinni sokerirasituksessa...
juniori kipeenä, onneks kuume ainaki laskenu ja ihan pirtee on. töitäki ois taas tiedossa, ainoo vaan et alotus olis jo aamulla puol 6 :eek:

jessi ja pikkuj 21+4

Sain uuden mamma tunikan, tai huuto.net ostos niin sovittelin sitä ja mietin onko se käyttökelpoinen, koska se ei oo kokonaan musta ja mulla on kamala quasimodon lihava yläselkä, sukuvika niin tuntuu kamalalta kun näyttää että paita korostaa sitä :/ olispa mulla yhtään parempi itse tunto kropan suhteen..

mutta otimpas masu päivitystä, eli 21+5

voi veee. kirjotin kauheen pitkän tekstin mut se hävis sit.

huoh.

no pääasiassa kirjotin siis siitä et tosiaan mun mies on paras mitä ikinä voisin löytää ja sitten oli oikein kattavat perustelut, eli säästytte nyt siltä sellaselta rakastuneen höpötykseltä kun en jaksa uuestaa kirjottaa niitä juttuja :D ♥

ja sitten oli siitä et vauva liikkuu nyt niin harvoin. enkä jaksais odottaa sinne rakenneultraan.
ja mulla on ihan kipee olo ku oon flunssassa enkä jaksais tänää tehä muuta ku makoilla ja
aionkin siis vaan makoilla, hoidan vaan pakolliset ruuat ja vaipanvaihdot yms. Lapset onneks osaa jo keskenää viettää aikaa ja leikkiä ja osaavat ite syliinki tulla jos sylityttää :) ni mun ei tarte sit liikkuu jos ei huvita. Aivastelen niistän ja yskin vähän väliä! pää tuntuu niin tukkoselta!! wc-paperirulla kulkee kokoajan mukana. ei täst kirjottamisestaka meinaa tulla mitää ku aivastan kokoajan!! :O oon just sellane oksettavan nuhanen..

no meen sairastelee tonne sohvalle. heippa taas!

pupeltaja & pilke 19+6 ♥

Jessi75 Juu onhan toi aika mini toi mun maha, mut toisaalta eiköhän siitä jättimahasta saa loppuvaiheessa tarpeekseen, vai? :D Mulle yks personal trainer selitti, että synnytyksessä ne vatsalihakset jotka muodostaa ns. six-packin on ne, jotka laittaa synnytyksessä vastaan, et parempi olisi treenaa noita syviä vatsalihaksia ja lantionpohjalihaksia, jotka taas ponnistaessa on ne lihakset, jotka aktivoituu ja auttaa sua ponnistamaan vauvaa ulos. Näin mä ymmärsin, mut sellanen ulompien vatsalihasten ylläpito ei varmaan oo pahasta jos ei ylitreenaa. :) En kyl uskalla sanoa nyt varmasti, et onks se pahasta vai ei.

tintsu ja mmilia Kiitos :)

Nyt tuntu eilen ihan kunnon potku miehen käteen, vitsi se tuli onnelliseks :) Se muutenkin silittää ja höpöttelee vauvalle kauheasti. Mua oikein liikuttaa välillä. Mut joo, meidän Alien (oon alkanut kutsua vauvaa toks.. Tosi kiva työnimi heh) oli eilen ihan sairaan hiljainen koko päivän ja mua jo huolestutti. Eikä tietenkään siks et luin siitä Britain's got talent- tuomarista jonka vauva kuoli 7. kuulla kohtuun :rolleyes: Oli tosi surullinen juttu muuten, ihan pahaa teki ku luin siitä. Sit kuuntelin dopplerilla, ja kuulin sydänäänet, ja sit vasta myöhän illalla alko fuditus ja rentouduin. Tää on eka kerta kun mä tosissani huolestun..

Täällä on tosi aurinkoista tänään ja +9°c, taidan lähteä vetämään kunnon kävelylenkin. Toivottavasti ei tuu hirveä pissahätä kesken kaiken...

Voikaa kaikki oikein hyvin :)

Lily & Alien :heart: 20+4

Mut sit, meillä oli tänään se rakenneultra ja siinä paljastui, että sikiöllä on ryhmihäiriöitä.:| Mua kävi ahdistamaan aika rankasti, vaikka kätilö koittikin rauhoitella ja sanoi, että niitä esiintyy aina silloin tällöin monissa raskauksissa. No, mennään parin päivän kanssa kontrolliin, jossa tutkimuksen tekee lääkäri ja sanoo mielipiteensä asiasta. Todella toivon, että nämä ryhmihäiriöt ovat vaaratonta sorttia, eikä mitään toimenpiteitä tarvita. Onko kellään muulla ollut aikaisemmissa tai nykyisessä raskaudessa tällaista? Kokemuksia?

Mulla ei ole kokemuksia _sikiön_ rytmihäiriöstä, mutta haluan vaan rauhoitella sinua ja todella ymmärrän huolen. Esikoinen sydänlapsi, leikattu nyt syksyllä. Toivotaan tietenkin että kyseessä on väärä hälytys ja sikiön sydämen rytmi vähän vaan "hakee paikkaansa", mutta jos joku "pieni" vika paljastuu (en tarkoita vähätellä mitenkään, jos kuitenkin neljä kammiota ja läpät ja isot suonet olivat kohdillaan :) ) niin Suomi on mitä paras maa hoitamaan pienokaisten sydämiä. Älä huoli vielä, vaikka kokemuksesta tiedän että huoli painaa ennenkun tietoa saa lisää :heart:

heissan mammat! Tänään on ollu ilkee tunne vatsassa, johtunee siitä kai ku alotin raudan syönnin. mulla tuli ku ootin esikkoa ja söin rautaa, niin kauheet mahakivut.
Saa nähä syönkö enää ollenkaa ja kärsin kaaheesta väsystä. :headwall:
MULLA ON TÄNÄÄN RAKENNEULTRA JEEE!
Hyvä ku en oo ees oottanu koko ultraa sen koommin, ku oon tienny et peenellä on kaikki ok,
ku potkii jo aika kipeesti <3 Mut nt on ihanaa, ku pääsee kurkkaan peipiä!

Heippa Mammat!
Ihan lyhyesti vain, kaaduin ja mursin perjantaina kyynäräni niin tämä kirjottaminen on hieman hidasta ja jotensakin vaikeaa.. 2viikkoa saikkaria tuli kyllä ihan tarpeeseen :$
Puoli väli poksui sunnuntaina ja eilen aamulla oltiin ultralla, pienellä kaikki hyvin. Mittaa noin 20cm ja painoa 350g. Vastaa hyvin viikkoja ja oli kovin vilkas :heart: Tyttöä lupasivat! Ihanaa, sittenhän meiltä löytyy molemmat. Ompelukone alkaa heti surrata kun käsi toimii taas :D
Massu kasvaa ja viimeiset muutama päivä on liikkeetkin olleet voimakkaampia. Olo olisi mitä mainion jos käsi ei särkisi (eivät uskaltaneet määrätä kuin panadolia josta ei kyllä mitään iloa ole..), närästys on vähentynyt selkeästi ja pahoinvointikin oli jo poissa- paitsi tietty eilen ja tänään... Flunssa alkaa helpottaa. Aloitin Möllerin Luustolle- kuurin kun iho ja limakalvot on tosi kuivat. Sitä oon nyt syönyt 1,5viikkoa ja vaikka ei iholla näykkään niin ainakin nenän limakalvot on paremmassa kunnossa eikä niistäminen tee enää niin pahaa.
Joo ja itku on herkässä, ja se mikä, varsinkin isäntää, kummastuttaa on että musta on tullut kauhean hiljanen- oon yleensä aika papupata..
Pesin muuten aamun iloksi 4 koneellista pyykkiä. Mites niiden viikkaaminen yhdellä kädellä? Hmpf..

Mukavaa viikonjatkoa. Mä varmaan jatkan taustalla teidön seuraamista kunnes kirjottaminen sujuu paremmin..
-Hiq ja Essi 20+2

Huomenna rakenneultra, jännittää!!! Onnea Hiqille tyttölupauksesta. Mä haluaisin niiin tietää sukupuolen, mutta mies ei.Pitää toivoa että sen näkis kysymättäkin ;)

Tänään on ollut ihan kotipäivä, oon vaan lueskellut ja siivoillut. Poika on leikkiny hienosti itse ja just lähtivät isänsä kanssa moottorikelkkaileen :) Vauva potkii hupsuna ja mä vaan oon yhtä hymyä täällä.

Onko muilla koko ajan nälkä?
Musta tuntuu että mä voisin syödä jatkuvaan jotain, tuntuu ettei ollenkaan tule täyteen kuin hetkeksi ja taas jääkaapille..Onneks ei vielä oo näkyny painossa tämä syönti mutta varmasti alkaa näkyä jos sama meno jatkuu. Huomenna ois myös ravitsemusterapeutin luona käynti. Ihan hyvillä mielin voin mennä sinne kun oon saanu tuon painon nousun pidettyä kurissa. Pääsin sinne siis neuvolan kautta jo ennen np-ultraa tuon vähän koholla olevan painoindeksin vuoksi.

Bre ja vauveli 21+2

Pakko tulla vähän merkkailemaan välillä kun tekstiä tulee niin tiuhaan tahtiin :)

Hiq paranemista kädelle ja lepoa nyt!

Onnea kaikille tyttö ja poika lupauksista!!

Vaavi masussa ilmeisesti kääntynyt jotenkin kun potkut ei enää niin tuonne alaosastoon tunnu vaan lähinnä kylkiin.. :D tekee aika nannaa välillä.

Tänne ei mitään ihmeempiä..Töitä vaan ja kotiarkee :) Kohta tyttö jumpalle ja ite postissa käymään. Huomenna onneks ilta niin saa vähän pitempään nukkua kun 5.30..
Torstaina katsomaan ystävän parin viikon ikäistä vauvaa,ei malttas odottaa :)

Mukavaa alkavaa viikkoa mammat!!

Perdy 23+5

Täälläkin tänää kauan odotettu ja jännitetty rakenneultra jo takanapäin :D. Kaikki oli vaavilla hyvin :heart:. Kaikki mitä pitikin näkyä niin näkyi ja oli niin kuin pitääkin :heart:. Ihanaa! Mie oon niin ONNELLINEN :D ja olo on helpottunut. Vähän jännitti, jos ei kaikki ookaan hyvin johtuen minuu vaivanneesta stressistä, mut onneks huoli oli turha. Kätilö ei ainakaan löytäny mitään, et ei ois ollu kunnossa. Painoarvio huikeat 460g :eek:, et on ottanu hyvin kiinni kasvussa, ku aluks oli viikkoihin nähen pienempi ja koko vastas viikkoja rv 21+4 :O. La:ta ei kyl muutettu.

Ja asia mikä myös selvis oli tulevan vauvan sukupuoli :D. Meille on sit tulossa POIKA :heart: Se siitä tyttöolosta :D. Olin vähän hämillään, ku kätilö vastas miehen kyselyyn, et näkyykö siel kumpi tulee ni kätilö sano, et tuos näkyy selvä pippeli :D. Mie olin vähän aikaa ku puulla päähän lyöty. Olin aika varma, et tää olis tyttö, mut ei haittaa. Pääasia et pikkusella oli kaikki kunnossa ja on ainakin näillä näkymin terve :heart:. Se on tärkeintä. Nyt aletaan sit ajattelemaan, et meiän perheessä on ens kesän jälkeen äijävalta :heart:. Oisin kyl halunnu ostaa sitä pinkkiä ja pukea tän Hello Kittyyn :D, mut miun miehel ei näköjään oo tytön tarpeita :D.

Onnea mmilia, suski ja Hiq hyvistä ultrakuulumisista :D! Ja muutkin jos oli muita!

Tervetuloa uudet!

Pyyter ja Otto 21+0

Eilen käytiin rakenneultrassa, kaikki oli hienosti, vauva liikkui paljon ja teki vaikka mitä temppuja siellä<3 Painoa oli nyt 360g. Sukupuolta ei kysytty, joten saadaan vielä jännätä ja arvuutella:) Minulle voisi muuttaa lasketun ajan 23.6 ja toista tosiaan odotan.
Nyt on viikkoja 20+5. Liikkeet on tuntunu pitkän aikaa jo tosi selkeesti, ja useasti pitkin päivää. Eilen näki tyttö jopa vatsan läpi potkun!

Hiipatihei ja pompsis pinoon! :)

Ultrassa olikin moni käynyt eilen ja tänään, myös me! Ultraajana tosi kiva kätilö, joka koko ajan kertoi mitä tutki ja ihan rauhassa ultras jotain 20-25min. Kaikki oli hyvin pikkumiehellä ja mitatkin vastasi viikkoja. Oli vaan taas niin liikkuvainen ettei meinattu saada tutkittua! Ekaa kertaa mulla on etinen istukka, ei kuitenkaan synnytyskanavan edessä ja pitäisi siitä nousta vieläkin ylemmäs, onneksi. Ehdin jo siinä miettiä sektiojuttuja..
Meillä tämä toistaiseksi kuopus piti jalkoja aina ristissä, kun yritettiin ylimääräisissä ultrissa vehkeitä tiirailla ja poikahan tuo on. Ei kyllä enää pidä kalleuksiaan piilossa, vaan esittelee ylpeänä :D

mimmimami ja pikkubaby 20+6

Viimeksi muokattu:
Ihana masut Lily ja mmilia! En edelleenkään saa kuvia otettua koska kamera on ilmeisesti käyttökelvoton :(

Täällä on painonnousukriisi!
En tosin tiedä paljonko paino on tähän mennessä noussut (puntarista paristot loppu), mutta veikkaan että vähintään 5 kiloa. Neuvola on viikon päästä. Maha on kasvanut järjettömästi parin viime viikon aikana, ehkä nyt on vain sopeutumisvaikeuksia uusiin muotoihin. Esikoiselta painoa kertyi n. 16-18 kiloa. Mielestäni ruokavalioni on ihan kunnossa, syön säännöllisesti ja välipaloina hedelmiä yms. Juon paljon vettä. Turvotusta tuntuu olevan varsinkin iltaisin (selvät sukanjäljet nilkoissa yms). Voisin kyllä vilkaista tuota raskausdiabetesruokavalioa kun täällä on siitä ollut puhetta. EN kestä jos paisun taas niin hirveäksi! Tuntuu pahalta valittaa tästä, mutta jostain syystä tämä asia on vain niin vaikea käsitellä :(

Niin jokohan kerroin rakenneultrastamme... Vauveli oli rauhassa koko puolituntisen vaikka yleensä onkin kova potkimaan. Jalat olivat tiukasti ristissä koko toimituksen ajan, mutta lääkäri meinasi että tyttö olisi kyseessä. Asia jäi kuitenkin sen verran auki, että fifty-fifty mennään myös täällä... Ihan kiva, ettei ole satavarma sukupuolesta! :) Painoa pienellä on 360g.

Onnea Suski, Pyyter Hiq
ja muut jotka olitte ultrassa käyneet :)

Jessi ja Bretagne,
täällä vaivaa jatkuva jano ja nälkäkin on vieläkin aika usien, tosin ei enää sellainen kuin alkuraskaudesta että kädet rupesivat vapisemaan jos ei saanut tarpeeksi usein murua rinnan alle.

Nimi olisi täällä tytölle tiedossa, mutta pojalle ei kyllä tunnu löytyvän nimeä millään!

Sain juuri kuulla, että esikoinen on todennäköisesti saanut vesirokkotartunnan, eli kahden viikon päästä varmaankin sairastetaan... Lisäksi aivan järjettömän pitkiä koulupäiviä ja hirveästi töitä tehtävänä... Kunhan toukokuu koittaa, niin nautin kyllä lomasta täysillä...

hienoja ultrakuulumisia, onnea kaikille siellä käyneille!

suski muuttuko sulla la ultrassa? meillä nyt sama la näköjään :)

pyyter aika iso vauva ainaki mitä täällä on noita painoarvioita ollu mut tässä vaiheessa ne voi kyllä vaihdella isostikki ja nyttehän se vauvan kasvu vasta muuttuu yksilölliseksi. sulla vauvan koko vastas mun vkoja, meillä vaukin painoarvio oli 395g. varmasti muuten vähän hämmästytti sukupuoli jos olit jo kovasti kerinny uskoa tyttöön, mä olin ihan varma kakkosesta et on tyttö ja sit ku syntyki poika ni olin ihan et mit vit, väärät vehkeet :D

hiq paranemisia käden kanssa! varmasti vaikeeta nyt kun ei saa kunnon kipulääkkeitä syödä : /

mimmimami sulla on luultavasti etuseinäistukka, etinen tarkottaa just sitä kohdunsuun päällä olevaa mikä ei enää siirry. saitko kontrolliajan? mulla ei kyllä etuseinäistukasta oo ollu mitään pelkoa et ois kohdunsuun lähellä, esikoisella oli takaseinä ja sillon kontrolloitiin uusintaultrassa et oli noussu.

iina vesirokko ei kiva : / oothan ite sairastanu sen? luultavasti kyllä, varmaan aika harvassa ne ketkä ei oo sairastanu.

vaukki potkiskelee nyt urakalla tai siltä tuntuu kun ne liikkeet nyt vihdoin tuntuu paremmin, ihanaa kyllä :heart:

Kiitti Jessi huomiosta, oli tarkoitus tarkistaa tuo asia mutta väsymykseltä unohtui. Eli vesirokko ja sen vaarallisuus raskaana olevalle. En nimittäin ole ihan satavarma olenko ko. taudin sairastanut, koska äitini mukaan minulla oli hyvin pienenä vauvana pari näppyä rokkoepidemian aikoihin... Soitan huomenna YTHS:lle voiko asiaa tarkistaa jotenkin.

Sieviä masuja. :)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja niihin vauvan rytmihäiriöihin komppaan tintsua; ystävättären vauvelilla oli hyvinkin vakava sydänvika (keuhkojen ja sydämen välistä puuttui pätkä valtimoa) ja se saatiin ihan hyvin korjattua. Rankkaahan se on tietenkin vanhemmille, mutta Suomessa tosiaan on maailmanhuippu lastensairaanhoito. JA aina on mahdollsita että kyseessä on väärä hälytys. Tsemppiä! :hug:

Nimi meillä oli tytölle valmiina, mutta nyt kun tyttöolo vaihtui poikalupaukseksi niin uusiksi meni. Kovasti ollaan nimeä taas pohdittu ja hauskaa hommaahan se on, vielä ei stressaa. :) Jos haluatte herkutella kummallisuuksilla niin täältä pesee: Luettelo suomalaisesta nimipäiväkalenterista poistetuista etunimistä – Wikipedia Mulla riitti tästä väsyneenä iloa koko illaksi.

Suolinkainen ei anna äiteen nukkua, ja aamulla juoksin niin vauhdilla bussipysäkiltä töihin että töissä jouduin makaamaan lattialla toimistossa jalat kattoa kohti puoli tuntia etten olisi pyörtynyt. Kummallista. : / Muuten vointi hyvä, onneksi huomenna on iltavuoro niin saa nukkua pitkään.
smiley-sleep017.gif

MJ & Salarakas 21 POKS

Viimeksi muokattu:
JessiNo se oli ihan alussa 20.6 ja sitte se hyppi siinä 18 ja 19 päivän väliä :confused:
Sit aattelin oottaa tohon rakenneultraan että ne sit kattoo siel, niin juuu, tänään tarkallee menos 21+4, eli la ois sitteki 17.6. ei mitää suurta eroo, mut ois kiva, ku la ois merkitty oikeen, eikä hyppiä joissain päivissä, se alkaa ahdistaa :D

Heippa pitkästä aikaa! Muutamia kertoja oon kirjotellut, mutta viimeaikoina enemmän vaan taustalla lueskellut, kun on jotenkin niin vaikea kirjoittaa mitään, kun ei ole oikein mitään erityistä asiaa.

Nyt oli kumminkin pakko avata suunsa ja sanoa Luomumilkille että mulla on kokemusta sikiön rytmihäiriöistä, vakavista sellaisista. On tuo kello kumminkin niin paljon nyt, että en enää viitsi alkaa aivot solmussa kirjottaa vaan kirjottelen huomenissa kunhan ehdin.
Kovasti jaksuja sulle!! Tiedän miten tuollainen huolestuttaa ja saa sydämen sykkyrälle :hug:

Paljon onnea kaikille hienoista ultrakuulumisista ja tyttö- ja poikalupauksista!

Meilläkin oli rakenneultra alkuviikosta ja siellä näytti olevan kaikki niin kuin pitääkin. Sukupuolikin selvisi :)

Nyt nukkumattia treffaamaan :)

Viimeksi muokattu:
Huomenta mammat :)

Onnea hienoista ultrakuulumisista kaikille:flower: Taitaa olla jakauma aika tasainen tyttöjen ja poikien kesken!?

Neuvolapäivä tänään :) kiva nähdä mihin sf-mitta on liikkunut :D

Kuvittelenkohan vaan mut välillä tuntuu vauvan liikkeet niin erilailla että tuntuu kun vaavilla olis päreet palanut:laugh: voiko sitä aistia lapsen mielentilaa???

nimiasiaa Meillä oli molemmille sukupuolille nimi valmiina ja tyttövaihtoehto on edelleen mieleinen, masukki tuntuu ihan nimeltään :D
Poikavaihtoehto oli Elmo, tytön pidänkin nyt salassa ;D

tein synnytystoivelistaa se kyllä muotoutui synnytys vaatimuslistaksi :ashamed:
vaatimuksia siis etten suostu oksitosiinitippaan ellei synnytys pysähdy, koksissa kun laittavat sen vissiin tervetulotoivotuksena... eikä tartte tunkea vauvan päähän scalp-anturia, jos kaikki näyttää hyvältä muuten, sit ei enää saa liikkua. Eli periaatteessa jos kaikki menee normaalisti, en halua ylimääräisiä toimia ja tutkimuksia... Ja synnytysasentojen kokeilusta laitoin toiveeni tiukasti...

Yhteistyössä