Mulla ei oo vielä omakohtasta kokemusta OYS:sta, mutta kaveri synnytti siellä 2 vuotta sitten, silloin ei ollut edes ruuhkaa, mut
imetysohjausta ei saanut 3 vrk sairaalassaolon aikana. Eikä mitään muutakaan, synnytystä ei käyty läpi jne, vaikka tuli 3-4 asteen repeämä ja kirurgin jatkokontrollit jne. Itse vastustan näitä isoja liukuhihnasairaaloita, joissa ei saa mitään ohjausta pyytämättä ja anelematta, olis kiva synnyttää jossain pienessä ja inhimmillisessä yksikössä, mutta kun niitä lopetetaan kiihtyvällä tahdilla, tosi mahtavaa!
Mulla on Imsevimsen
kestiksiä, kun joku sanoi, että kannattaa olla sellasia, joissa on kunnon reunaläppä reisien kohdalla. Pari Fuzzia ja Myllymuksua. Alkuun aloitetaan kertakäyttöisillä ja käytetään paria kolmea kestistä päivässä, samalla lailla kuin joku aikoi täällä käyttää, pikkuhiljaa lisäten käyttöä, kun pissaamis/kakkaamishommat tulee tutuiksi, eli ei oteta asiasta paineita, mutta kokeillaan kuitenkin. Meillä on ihan älyttömästi kuoria + flanellisia sisävaippoja, muutama tasku sekä vino pino AIO:a, lisäksi ollaan hankittu riisipaperia, lisäksi on harsoja paljon, valkoiset on vaipoiksi, värilliset puklailuun yms.
Tänä-aamuna tein kaksi tuntia liikelaskentaa, kun vauva ei ollut liikkunut kunnolla sitten toissaillan. No tänään se sitten liikkui loppupäivän oikein urakalla, että hieman vaihtelevaa on liikehdintä tällä vauvalla ja minä tietysti säikyn heti. Onneksi on koti-Dopplerkin, niin saatiin kuunneltua sydänääniä myös.
Tänään on alapäätä vihlonut, varsinkin kun vauva heiluttaa päätä. Eli pää ei ole aivan kiinnittynyt. Mutta alaspäin se varmaan on valunut, koska paineen tunnetta alapäässä. Limatulppaa ei näy ja supistuksia ei ole tavallista enempää eli tuskin synnytystä lähiaikoina näkyvissä
RBB 38+2