kesäkuussa 2010 laskettuaika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haicu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
hei vielä yks asia.. olin tuossa eilen sukuloimassa juhlissa ja siellä oli tarjolla voilepäkakkua, missä oli Violan tuorejuustoa. Jätinkakun syömättä, mutta miehen sisko oli kovin tietäväinen, että Violaa voi syödä koska se on pastöroituun maitoon tehty.. Eli kysymys.. SAAKO NIITÄ HEMMETIN TUOREJUUSTOJA SYÖDÄ VAI EI? =) Onko pääsääntö siis pastörointi vai mikä??

Ekaakertaako, voi että on sulla jännät paikat. Varmaan ihanaa päästä sinne ultraan. Minusta ultran odottaminen on aivan tuskastuttavan pitkä. Mä olen kyllä aivan liian kärsimätön kaikessa. Mun pitäisi jaksaa vielä melkein kaksi viikkoa odotella.
Kovasti odotellaan sinulta hyviä uutisia päivällä!

Mulla on noiden juustojen kanssa kyllä hirveä kriisi. Ne ovat mun suurinta herkkua ja nyt niitä pitäisi ruveta välttelemään. Kyllä mulla sellainen käsitys on, että mitään tuorejuustoja ei oikein suositella.

Huomenta kaikille!

Noista juustoista pikainen kommentti eli sain maanantaina neuvolasta lapun, jossa lukee näin:

Harkittu valinta raskauden aikana

...

pastöroimaton maito, sitä valmistetut juustot, home- ja tuorejuustot
-vältä listeriavaaran vuoksi

...

Catriina rv 7+3

Huomenia! Sellaisia tuorejuustoja, joiden pakkauksessa lukee, että on käytetty pastöroitua maitoa voi ihan huoletta syödä. Sama koskee pastöroituja homejuustoja jne. Tuo mainitsemasi Viola on siis ihan turvallista syödä.

Toivottavasti ekaakertaako? ultrakuulumiset ovat positiivisia :).

Kiitos taas kaikille. Olen varmasti huomattavasti viisaampi ensi viikolla neuvolan jälkeen =) Itse tein eilen sellaisen päätöksen, etten syö mitään mitä vähänkin epäilen, jos vain voin olla ilman! Sanoivat ja katsoivat sitten miten hyvänsä.. PÖH!

Tulen totta kai infoamaan miten meni ja mitä näkyi.. tuntuu, että tänne olisi ihan tervetullutta saada positiivistakin ja tsempaavaa kokemusta joukkoon.. Kaikilla niin varhaisessa vaiheessa raskaus vielä, etä itseäni ainakin lämmittää ajatus jos / kun jollain on kaikki hyvin.. Tuntuu että netti on vaan pullollaan ikäviä kokemuksia ja melkein jokaisella on km tai tm takana menneisyydessä.. huh.. no katsotaan ja palataan..

Ei varmaan kovin paljon tulee aamupäivällä hommia tehtyä! = /

Ekakertaako?: Paljon tsemppiä sinne ultraan ja tule sitten kertomaan meille ne hyvät uutiset! Itse en ole varhaisultraan menossa. Np-ultra on vasta tasan kolmen viikon päästä.

Miten teidän oireet? Mulla on pahoinvointi pahentunut. Vielä viikonloppuna aamut oli suht ok, ja aamupala meni hienosti alas. Vasta ennen puoltapäivää alkoi ällötys, joka kesti sitten iltaan saakka. Nyt ällötys alkaa kun silmät aamulla aukaisen ja kestää iltaan saakka. Sitrushedelmät ja piimä auttaa jonkin verran.

hmm.. kuulostaa, että kaikilla on aika pahoja oireita.. mulla ei oikeestaan muuta kun rintojen arkuus (=ei paljon mahallaan ole kiva olla). Pahaa oloa ei varsinaisesti ole, lähinnä jotain pientä kuvotusta aamulla, mutta enemmänkin uskon, että johtuu vetämättömästä olosta ja väsymyksestä.. Hiukka sellanen olo, että olis pikku pöhnä eilisestä. Ei muuta... kai se vaan hyvä on, mutta tuntuu, että pitäs olla jotain kun kaikilla muillakin on.. =/

Minä otan sikapiikin varmasti heti kun saan. Tällä hetkellä olo on niin kamala ja voimat niin loppu, että influenssa tähän päälle tekisi musta varmasti ruumiin. Varmaan tuntuu liioittelulta, mutta tässä fiiliksessä kuolema tuntuu muutenkin tulevan joka ikinen päivä. Huomenna menen neuvolaan testauttamaan mahdollista kuivumista, jotta tietää, pitäisikö mennä jo nyt tiputukseen.

Ollaan saatu onneksi hyvin apuja, joudun olemaan esikoisen kanssa vain pari-kolme tuntia kerrallaan kaksin (päiväuniaika poislukien). Joku kysyi kunnan tarjoamasta avusta: sitä on kuulemma "työntekijätilanteen mukaan" saatavilla, eli on tai ei. Toistaiseksi ei olla sitä vielä tarvittu ja en mä hirveästi haluaisikaan aina jotain uutta ihmistä tänne. Pitää nyt miettiä, että palkkaisiko sitä ihan jonkun kotiapulaisen muutamaksi kuukaudeksi.

Parempia oloja muille ja onnea ultriin!

Ekaakertaako? tsemppiä ultraan, kyllä siellä on kaikki hyvin:).

Mä oon kans lukenu ihan liikaa kaikkea kauhujuttuja rypäleraskauksista keskenmenoihin ja voitte uskoo,ettei ne ainakaa tosiaan helpota oloa. Nyt oon päättäny et saapi riittää nuo vierailut noilla palstoilla:)

Mulla ei oo huonoo oloa lainkaan, voin oikein mainiosti. Toisaalta jostain luin,että 8-12 rv on raskaushormonit korkeimmillaan, joten voihan se olla et jossain vaihees olo heikkenee. Toivottavasti ei.

Muuten olen kyl aika positiivisin mielin, ei ole vuotoja eikä kamalia kipuja..satunnaisia juilintoja sillon tällön..mut ne varmaan kuuluupi asiaan:).

Tänään teen vielä raskaustestin ja sit perjantaina soittelen neuvolaan.Pääseepä sitten tekeen jotain konkreettista tän rojektin eteen.:)

Miten teidän miehet on suhtautununeet?Meillä oli tottakai ilonen uutinen, mutta vähän tuo on hämmentyneen olonen...varmaan ku raskaus ei vielä päälle päin näy ja oon höpötelly silleki kaikenmaailman tuulimunista ja jne. Tänään se tosin totesi,että jos tuolla mahassa on joku ni päästään viettään eka isänpäivää ja sit vasta äitienpäivää:).Ihana.

ekaakertaako? mulla ei ole pahaa oloa lainkaan. Mutta luin yheltä palstalta et sekin alkaa joillain vasta myöhemmillä viikoilla:). Älä huoli, kuulostaa että sulla on kaikki hyvin mun mielestä. nauttikaamme että voidaan (vielä) hyvin:)

Heti ensiksi jaksamista Nimbulle! Täällä kohtatoveri nimittäin. Kaikki joilla ei ole pahoja oireita niin olkaa vain onnellisia ja nauttikaa :). Netissä ainakin monessa paikassa lukee, että jos ei ole oireita niin se on ihan normaalia ja voi vain nauttia. Itsellä siis nyt rv5+6 menossa ja tosiaan 4. päivää aika kamala olo. Tänään testasin taas oikein rauhallista nousua (ja sängyssä sitä ennen syömistä) mutta pystyin oleen pystyssä puol tuntia ja vaivuin takas tänne sängyn pohjalle haukkomaan henkeäni. Oksentanut en ole vieläkään eli sinänsä kuivumisvaaraa ei ole -vain tämä kamala pahaolo, väsymys ja huippaus. On kait pakko soittaa huomenna saikkua lisää kun ei tästä tunnu tulevan mitään.. Huono omatunto painaa vain kamalasti mutta onneksi yks kaveri lohdutti eilen, että nyt vain kuuluu olla hyvällä omalla tunnolla niin paljon sairaslomalla kuin vaatii. Juuri eilen miehelle sanoin, että jos tässä olisi jo yksi lapsi tai useampi niin en kyllä varmaan jaksaisi hoitaa.. Onneksi Nimbu olette saaneet apua!

Ja tässä olossa kieltämättä alkaa kallistumaan sen sikainfluenssa piikin puolelle mutta pitää vielä miettiä..

Ja ekakertaako: toivottavasti oikein onnellisia uutisia odotellaan täälläkin! Varmasti jännittää aika tavalla! Sitä joo kun netistä lukee niin tuntuu siltä, että ei tervettä lasta voi saadakkaan, mutta sehän on vain pelkästään ymmärrettävää, että juuri niihin ikäviin asioihin haetaan kohtalotovereilta tukea. Mulla on tosin kaveripiirissä sattunut jo paljon kaikkea epämieluisaa, joten kyllä sitä skeptiseksi tulee. Pitäisi vain yrittää nauttia ja murehtia vasta sitten, jos tarvitsee murehtia.

Ja ihanaa, että tällä palstalla on aktiivisia kirjoittajia! Näiden viestien luku piristää kivasti päivää täällä sängynpohjalla :)

Ja heti sillä aikaa kun kirjoitin oli tullut uusia viestejä -kivaa :)

Miehen suhtautuminen: ollut kerrassaan ihanaa. Toisaalta vielä viime viikolla ei ehkä uskaltanut uskoa todeksi että testi tosiaan näytti plussaa kun kovasti ollaan tätä toivottu. Tällä viikolla kun oloni meni näin huonoksi se tavallaan on varmaan konkretisoitunut miehellekkin, kun en ole enää "oma itseni". Mutta varmasti vasta ekat ultrakuvat, joissa sydän sykkii konkretisoittaa asian ihan oikeesti.
Toisaalta ihana huomata, että miehelle tullut jo kova into kertoa kaikille iloisesta uutisesta. Olen vähän yrittänyt toppuutella, että kerro vain niille, joille jaksat sitten kertoa myös jos menee kesken.. Mutta ei tosiaan murehdita siitä vielä :)

Miehen suhtautumisesta: me ollaan molemmat oltu yhtä onnellisen hämmentyneitä tämän uutisen edessä. Ollaan niin monta vuotta yritetty, että oli jo vähän alkanut luopumaan toivosta saada lapsi. Tämä varmaan on myös syynä siihen, että niin jännittyneenä odottelen ultraa. Pelkää, että kumminkin on jokin pielessä. Anteeksi, jos tästä jankutan täälläkin. Koitetaan pitää mieli positiivisena.

Moikka kaikille!

Jotenkin niin terapeuttista lukea tekstiänne..kun ihan samanlaisia on omat ajatukset ja mietteet..hauskaa :))

Täällä voin kans ihan hyvin. ei vieläkään öklötä tms. Krapulainen olo se on mullakin ollut jo useita viikkoja ;) kertoo oloa hyvin.
7+3 meneillään. Mutta uus juttu tuli tänään. En ole 29 ikävuoteeni syönyt koskaan puolukkaa, koska jo pelkkä haju etoo/inhottaa. No, tuossa kävin lounaalla jossa oli annos valmiina ja seassa puolukkahilloa. Ja mä SÖIN koko hillon. Taitaa tää raskaus tehdä tällaiset tepposet. TUntuu ihan uskomattomalta. * nauraa*

Meillä mies on kans hölmistyneen onnellinen. Kauan on jo mietitty kuitenkin tällä iällä et voidaanko ees saada. Molemmat oltiin heti plustestin jälkeen sitä mieltä, et tulee olla onnellinen kun on onnistanut. Tiedetään nyt ainakin, että saamme lapsia, lähtee sellainen paniikki arjesta pois, jos luonto korjaa tms.

Jano mulla on edelleen valtava. Outoa, kun aina juonut tosi vähän ni janontunne on ny päällä. Menee kai tääkin oire, niinkuin vetämätön olo krapulan piikkiin ;)

Ekaakertaako taitaa nyt olla just siellä ultras..siistiä. Aivan jännittää sun puolesta. Taidan kans ottaa puhelun ja tilata meillekin sen. Onpa sitten varma vastaus.
Just tuos mietin et on tää maailma menny aikamoiseksi kun ei enää positiivinen testi kerro kaikkea. Vaan tehdään lisäselvityksiä jne.

Iloa päivään tuo töissä että arjessa se, että aina välillä raskaus unohtuu ja jostain putkahtaakin mieleen, " ai niin, mähän odotan"..!

Kävin muutes apteekissa ja luontaistuotekaupassa. Kun hieman on ummettanut niin suositeltiin hakemaan magnesiumia, no mä hain heti ja apteekista sitten monivitamiinia raskaana oleville. Suosittelen, nyt ainakin elimistö/vauva saa niitä aineita mitä tarviikin, vaikka itse syön suht terveellisesti.

Jeps, mutta mukavaa päivää/viikkoa kaikille meille :)

Hei!
HYVIÄ UUTISIA! Siellä köllötteli 9mm tyyppi ja sydän kuulemma hakkas kovin. Tyyppejä näkyi vain yksi. Mitään en itse erottanut vaikka sormella näytti.. no munasarjatkin oli kuulem kunnossa, mutta musta se ruutu mun mielestä oli!! =) *nauraa* Tämän mittauksen mukaan olis rv 6+6 ja laskettu 10.6, mutta seuraavassa ultrassa tietää paremmin.. tuohon en ihan usko, koska tein plussa testin niin aikasin, menkat tyylillä yhden päivän myöhässä.. no PÄÄASIA ON ETTÄ TYYPPI ON ELOSSA JA OIKEASSA PAIKASSA!! =) =) =)

On NIIN huojentunut olo!! En voi muuta sanoa kun että suosittelen LÄMPIMÄSTI kaikille pelokkaille varhaisultraa!! Siitä saa niin paljon rauhallisemman mielen! Kustannus ennen kelaa oli 155€ ja maksettavaa jäi 107.70€ Diacorissa. Mielestäni oli todella joka pennin arvoinen! itku siellä pääsi kun lääkäri totesi, että elon merkkejä on! =) =) =)

Sikapiikistä kysyin naistentautien ja synnytysten erikoislääkäriltä (=gynekologi?) ja hän suositteli ehdottomasti piikkiä. Hän itse ottaisi piikin jos olisi vastaavassa tilanteessa. Rokote on kehitetty nopeasti ja jos aikaa olisi ollut enemmän olisi rokotteesta tullut tehokkaampi, nyt suoja on noin 60%:nen. Tauti voi edelleen tulla, mutta todennäköisesti se ei pääse niin voimakkaasti valloilleen kuin mitä olisi ilman rokotetta. Sikiö vaaroja ei rokotteessa kuulema ole. Syy miksi rokote on otettu näin nopeasti markkinoille on se, että ovat todenneet, että on parempi olla edes tämä rokoite kun ei mitään. Eli paremmalla tutkimisella olisimme saaneet vain paremman ja suojaavamman rokotteen kuin nyt. Hän oli erittäin vahvasti rokotteen kannalla ja suositteli minua sen ottamaan.

Miehen suhtautuminen raskauteen on ollut enemmän kun hienoa. Koko raskaus asia lähti häneltä. Hänellä on jo yksi entuudestaan. Mies on kovasti tsempannu ja lohdutellut, että "meidän tyypillä on viitta päällä siellä kohdussa" =) Kovasti oli iloinen ja helpottunut myös tästä ultran tuloksesta. Vissiin tämä mun panikointi tarttunut häneenkin = /

Loppuun lyhyesti! Menkää naiset ultraa, mutta odottakaa sinne rv 8 asti niin varmemmin saatte tuloksia eikä tule epätoivoinen fiilis viikoksi lisää!! Tätä fiilistä täytyy juhlia tänään leffalla ja sipseillä! =) hih..

Paljon onnea hyvistä uutisista! Siltähän se vaikuttikin, että kaikki on varmasti ihan hyvin. Nyt sitten odottelemaan neuvolaa ja siellä tehtävää ekaa ultraa. Sekin on tosi hieno kokemus.

Varasin meille sen varhaisultran vähän aikaa sitten ja se sijoittuu tuonne viikon 46 maanantaille, eli parisen viikkoa odottelua että sinne päästään. Tosiaan meillä tuo ultra oli jo ihan plussatestistä saakka itsestäänselvyys, kun esikoisestakin oltiin ja oli hyvä kokemus. Siinä satasen paikkeilla se hinta pyörii täälläkin. Neuvolaan soittelen vasta ultran jälkeen.

Tuo possurokotus mua vähän huolettaa, kun sitä ei ole testattu kunnolla ja sen sivuvaikutuksista ei ole tietoa. Pitää miettiä tarkkaan sen ottoa. Siis ehkä otan, ehkä en...

No niin, hienoa Ekaakertaako!!! Onnellinen teidän puolesta..
Arvaa, meidän paikallislehdessä oli juuri että raskaana oleville ei suositella sipsien syöntiä... :)))))
Mutta mitä me saatais syödä..ei paljon mitää jos kaikkea uskoo..:)

hih!! Kiitos Ensimmäinen! hih.. juu näin se on, että salaattia ja rasvatonta lihaa sais vaan syödä ja niitäkin kohtuudella, ettei vaan liho!! =) Hih, sipseistä en kyllä tule koskaan luopumaan.. NE ON NIIN HYVIÄ JA PITÄÄ MIELEN HYVÄNÄ LEFFAA KATELLESSA!! No tänään ei varmaan mikään saa mieltä huonoksi enää.. = )

Ei muuta kun ultra-aikoja joukolla varaamaan!!
Huomiseen. mä lähden aikaisin kotiin tänään miehen kainaloon! =)

Ihanaa lukea ekakertaako iloisista uutisista! Varmasti mahtava tunne!
Varaamme kyllä kanssa heti varhaisultran ensi maanantain ekan neuvolan jälkeen ja toivotaan, että menee yhtä hyvin.

Mä söin kanssa eilen sipsejä kun tuntui että ne meni alas vaikka ei niin muuta mennyt. Ei kai nyt ihan kaikki voi olla vaarallista? mikä niissä nyt sitten on (vaikka kyllä tiedän, että eihän ne terveellisiä ole, mutta ajattelin että hyvä jotain syödä)?

Täällä ollut ekaa kertaa neljään päivään ok olo iltapäivästä -elämä alkaa voittaan :)!

ekaakertaako? Oi että!! Kuulostaa niiin mahtavalle! Onnea kovasti! :) Mä jännään ensi viikon torstaille. Pelottaa, että löytyykö sieltä mitään. Ensi viikon lopussa olen itsekin tosi tosi onnellinen ja varmempi jos kaikki on hyvin. :)
Tänään on ollut vähän parempi olo jo. Edeltävät 3 pv oli ikävämpää oloa ja oisko se nyt väistymässä hieman.
On ihana kyllä käydä lukemassa samassa tilanteessa olevien ajatuksia ja helpottaa jotenkin omaakin oloa, kun ei ole yksin samanlaisten ajatusten kanssa. :) Illan jatkoja kaikille!

Hymyn toi huulille ekakertaako? uutiset, kiitos piristyksestä!

Voidaan Sanni80 jännätä yhdessä, sillä meille on myös varattu ultra ensi torstaille. Silloin pitäisi kasassa olla 9+0, joten ajankohta on varmaan jo ihan sopiva.

Uusimmat

Yhteistyössä