kesäkuussa 2010 laskettuaika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haicu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
oikein! Kivaa kun saadaan kohta lisää hyviä uutisia tänne. Tää alku on ollu niin pelokasta, kysymysmerkkejä ja paniikkia täynnä. Nyt varmaan pikkuhiljaa alkaa meillä kaikilla mieli muuttumaan ja keskustelun aiheetkin muuttumaan.. Itsellä on ainakin suuntautunut jo paljolti kaikkiin erilaisiin hankintoihin mitä pitää millonkin tehdä jne...

Löysin aivan ihanan Leader vauvankehdon, hintava se oli, mutta just sellanen mitä olen aina vauvalleni toivonut!!! Tällasia juttujja nyt jo voi hiukan kurkistella ja katella, kun tietää, että sisällä on oikeesti joku! =)

Hei, onko kellään muulla unettomuutta yöllä?? Mulla on nyt viikon verran vaivannut.. Herään aina yöllä joskus puol kolmen, kolmen aikaan ja en saa oikeen unta vasta kun mies on lähteny töihin viiden aikaan.. Ei muuta haittaa kun et oon ihan sairaan kiukkunen kokoajan ja se kyllä käy miehen päälle täysin.. ei kivaa = ( En vaan mahda sille mitään, että räjähdän ja v...ttaa pienetkin asiat, kuten tiskialtaassa lojuva likainen paistinpannu!! Huh..

Hei kaikille,

Olen myös ekaa kertaa raskaana ja odotettu aika olisi 18.6! On ihan epäuskoinen olo, ja jotenkin pelkään koko ajan että menee kesken (n. 2vuotta sitten meni kesken, tosin silloin ei raskaus ollut suunniteltu, päiv vastoin tuli pahimpaan mahdolliseen tilanteeseen). En jotenki uskalla iloita asiasta vielä. Nyt menossa 5:s viikko ja 6:s päivä. Missä vaiheessa olette kertoneet töissä asiasta?

Itsellä myös unettomuutta sekä raivostun helposti miehelle, vo raukkaa :). Kylmäkin on koko ajan...

Jee e
Ensimmäinen!! Sulla nyt siis jännät paikat seuraavana.. Hyvin se menee, usko vaan! Siellä pikku sydän läpättää ja saat odottaa rauhassa kolmanneksen päättymistä! =) Miten pitkällä sulla nyt raskaus taas olikaan?

Tervetuloa Yammy mammy! itse en ole vielä kertonut raskaudesta, eka raskaus siis menossa. Ajattelin kertoa tossa nelisen viikon kuluttua, kun kolmannes lopuillaan.. Jos vaan pystyn sinne asti pitämään asian salassa.. kun on niin "krapulainen" olo ja väsyttää.. katotaan nyt..

No niin, nyt rupee oleen täälläkin pientä kuvotusta ilmassa, mutta jos tälläisenä pysyy niin hyvä. aikalailla krapulaolo, eli mulla reagoi tuo suoli ennemminkin. Varsinaisesti eipä tässä ole juuri kerinnyt aamupahoinvoimaan kun on aika kiirettä pitänyt tuolla rakennusrintamalla. Samoin eilen en meinannut saada unta, kai sitä käy sen verran ylikierroksilla monestakin syystä.
Tuohon varhaisultraan en taida mennä, nyt jo valmiiksi saikulla ei tuota rahaa liiemmin ole. ja täällä keskisuoen periferiassa pitäisi erikseen matkustaa varmaankin Jyväskylään moiseen toimenpiteeseen, eli kerkeehän sitä sitten. 4D yms jätän myös väliin. Lisäksi se mitä siellä on tai ei ole ei muuksi muuutu ultraamalla tms, eli koitan pitää mielen kurissa keskittymällä muujun ajankohtaisempaan. Töissä ajattelin mainita tuossa marras-joulukuussa pomolle, muille ehkä vähän myöhemmin. Sikäli on onnellinen tilanne että palaan töihin vasta tuossa talvella, heh, muutamaksi kuukaudeksi. Saan siis voida pahoin tai hyvin ihan rauhassa kotosalla :)

Ekaakertaako? Mulla on neuvolan mukaan 5.6 laskettuaika, mutta kun mulla on pidempi kierto kun normaali ja tiedän milloin mulla on ollut ovulaatio, niin luulen, että laskettuaika siirtyy suht samoihin sun kanssa, eli 10.6.
Noh, huomennahan se tosiaan selviää. Hirvee jännitys. Onhan se niin uutta koko ultraus. Kuinkahan sitä pysyy aisois;)

Huomenna tasan tähän aikaan olen siellä.. :)

Krapulainen olotila täällä jatkuu, mutta töitä on taas jatkettava!

Niin, ja uusille tervetuloa remmiin mukaan. On tää hauskaa :))

Ihanaa kun täällä ollaan näin aktiivisia :). Nyt kun tarkemmin mietin, niin täälläkin on vähän sellainen "eilen on tullut valvottua/juhlittua" fiilis, vaikka nukun 8h yössä, syön tervellisesti ja liikuntaakin tulee harrastettua. Pomokin kysyi tossa lounaalla kun haukottelin että "mitäs sitä on tullu eilen tehtyä kun noin väsyttää ;)"..

Jännä kuulla että monella on jo näinkin alussa noin vahvoja oireita! Saas nähdä miten itsellä jatkossa...

Tervetuloa mukaan Yammy mammy! Lisäsin sinut myös tähän listaan. Onko ok?
Oiskohan tuo ajantasalla.

2.6.2010 Corianteri, ensimmäinen
?.6.2010 KiiraLiina, toinen
4.6.2010 Nimbu,toinen
5.6.2010 Eka kertaako?, ensimmäinen
6.6.2010 Catriina, toinen
12.6.2010 Kesävauva, ensimmäinen
13.6.2010 Sanni80, ensimmäinen
? Tiukku
16.6.2010 Pyry09, ensimmäinen
17.6.2010 Pinja28, ensimmäinen
18.6.2010 Yammy mammy, ensimmäinen
21.6 2010 Vintti10 ensimmäinen
24.6.2010 barbalala, toinen - esikoinen syntyi 17.11.08

ja täällä voidaan edelleen suhteellisen hyvin..ei pahoinvointia tai muuta:D Ihanata.

Oon saanu mieleni nyt rauhottumaan kummasti..eka ultra sit kunnallisella, mutta siis sinne asti jaksellaan hyvin odotella.

Huomenna varaan ekan neuvolan ja eilen illalla tein vielä raskaustestin josta vahva plussa pärähti...mutta totta tosiaan nykyään säikähtää ku on valkovuoto runsastunu ni sitä oikeen holahtaa välil ni saapi sitten olla kurkkimassa ettei vaa oo verta tms. mutta siis eipä oo vielä ollu hätiä mitiä, ihan on sitä itteensä mitä pitääkin olla:D.Onko siis muita jotka ei mee varhaisajan ultraan?

Nyt on hyvä mieli.,.muuten nippaileeko teillä massuja siis alamahaa, nivusten luota koskaan? Mulla aina välillä mutta tosiaan ohi menee ja aika satunnaista eikä millään lailla oikestaa kovaa kipua:).

Hei voiko joku lisää minutkin.millonkahan mun alskettu aika mahtas olla jos vikat menkat oli 6.9? Hmmph..varmaan aika likellä tuota kesäkuun puoliväliä:)

Tiukku: käyppä sellaisessa osoitteessa kun: http://www.vau.fi/Laskurit/raskauslaskuri/
Saat sieltä kaikkia suuntaa-antavia päivämääriä. Niitä on iahn kiva seurailla =) Sieltä saat la ja ajan jolloin 1/3 ohi.. tarkat tiedothan saa vasta ultrassa ja sekin suuntaa-antava. Myöhemmin kait saattaa la. vaihtuakin, mutta virallista aikaa eivät enää muuta. Lasku/mittavirheistä kai raskausaikakin on tuon ns 38-42 viikkoa..

Juu, jännäillään yhdessä ultraan menoa :) Tehtiinkö sulle ekaakertaako? se ultra sisäkautta?! Vai vatsan peitteiden päältä? Olen kyllä lukenut, että sisäkautta tehdään alkuraskauden ultra. En muistanut sitä silloin varatessa kysyä. Eikä sen nyt niin väliä,kuhan näkyy sydämen läpätys :) Puhuttiin tuossa mieheni kanssa, et se lähtee mukaan ultraan ja ekalle neuvola käynnillekin. Onko muilla miehet tulleet mukaan?! Juu ja saa tullakkin mukaan. On se mukava saada tuki ja turva mukaan. Ja kun aikataulutkin sopivat hänelle, että pääsee töistä lähtemään.
Tänään on ollut taas kuvottavampi olo ja saa miettiä että mitä sitä pystyis syömään, jotain mikä vähän edes maistuis. Mandariinit ovat nyt olleet hyviä. Ne ei yökötä yhtään :) Mutta kaikki nämä kestän kyllä kuin nainen :) Ihanaa vaan olla raskaana ja kyllä nämä olot jossain vaiheessa helpottaa. Mukavaa illan jatkoa kaikille ja ihana kun meitä on niin paljon jo täällä odottamassa!

Juu, listaan vaan! Joku tossa kyseli mistäpäin kukin on niin itse olen Vantaalta ja 26v jos jotakuta kiinnostaa :). Oletteko muuten harrastanut liikuntaa normaaliin tapaan (jos siis olette harrastelleet aikaisemmin)? itseä syö tämä väsymys tosi paljon.

Mulla mies tulee myös mukaan neuvolaan ja joka paikkaan mihin töiltään ehtii. Onko muilla mammoilla muuten koiria?

Tervetuloa Yammy mammy!

Meillä kans mies tulee mukaan ekaan neuvolaan ja se on musta oikein kiva.

Liikuntaa oon harrastanut aika aktiivisesti aikaisemmin mutta nyt tosiaan ollut niin väsynyt ja pahoinvoiva, että ei ole enää pystynyt. Korkeintaan käynyt laahustamassa 2 km. Juuri miehelle selitin, että on tää sitten outoa tai en olisi etukäteen uskonut, että raskaus vaikuttaa näin paljon. Huomaan haaveilevani siitä olosta mikä on kunnon saanut hikoilla ja hengästyä ihan kunnolla -no eiköhän senkin aika vielä tule :)

Niille jotka nyt alkanut voimaan enemmän pahoin niin uskon vahvitamiseksi itselleni maistui tänään ekaa kertaa ruoka tällä viikolla ja oli kyllä heti kivempi päivä ja pystyi oleen töissäkin. Hyvä että maistui kun aloin jo huolestuun että on paino tippunut, vaikka sen varmaan pitäisi paremminkin nousta tai tässä vaiheessa pysyä tasoissa.

Heipä hei ystäväiset!

Ihana lukea näitä viestejä, kun meitäkin kesäkuun odottajia alkaa olla niin paljon! Ensimmäinen neuvola oli tiistaina ja se oli lähinnä sellainen info raskauteen liittyvistä asioista. Ensimmäinen ultra-aika varattiin ja se on 27.11 eli odotella saapi vielä.. itse en todennäköisesti mene varhaisultraan, joten kärsivällisyyttä vaaditaan. Mieskin alkaa jo olemaan hermona, että onkohan siellä masussa ketään.. =) Hassua, kun toinen on niin tohkeissaan asiasta. Meillä mies lähtee ensimmäiseen ultraan mukaan, neuvolassa ei vieä ollut. Pahoinvointikohtauksia tulee lähinnä silloin, kun alkaa olla jo kova nälkä ja ruokailu viivästyy. Turvottaa edelleen. Nyt ollaan siis rv 6+5. On tämä kyllä uskomatonta..

Iloista odotusta kaikille!

Yammu mammy: Meillä on kaksi koiraa (pienempi ja isompi) ja erinomaisesti ovat tulleet toimeen meidän pojan (11kk) kanssa pikkuvauvasta asti. Ei myöskään mitään allergioita ole ilmaantunut, joten hyvin menee. On hauska katsella kun koirat välillä käyvät lipaisemassa pojua naamaan ja alkaa kikotus :). Muutenkin ovat hyviä kavereita.

Varhaisultra ja viikon 12 ultrakin tehdään yleensä sisäkautta. Tuskimpa tuossa varhaisultrassa mitään näkyisikään, jos tehtäisiin vatsan päältä, niin pieni "sintti" on vielä vatsassa kasvamassa :).

Tänään taas etovaa oloa ja suorastaan krapulainen olo. Yökkäämään en onneks joutunut. Väsykin on iskenyt päälle kunnolla. Muuten olo hyvä ja onnellinen :).

Yammy mammy; koira löyty täältäkin, sekarotuinen koirannäköinen koira. Vähän se on jäänyt vähälle huomiolle raksakiireiden aikana, mutta parin viikon päästä pitäis taas helpottaa kun ei oo enää työmehiä. Kumma miten kiireisenä se voikin pitää kun muut tekee ne varsinaiset hommat.. No, pian päästään taas vaelteleen metsiin. Mutta käy tuo raksakin liikunnasta, on painojen kanssa hiekassa tarpomista ja rappusissa juoksua yms.. Mutta uimassa tekis mieli käydä, mikäli löydän uikkarit ja mahdun niihin. Ei tullut viimekesänä tarvittua..

Ekaakertaako?; onko se kehto katosta roikkuva valkoinen? Joku semmoinen olis tosi kiva, ja helppo siivota alta. Periaatteessa iso pärekoppakin ajais saman asian, kun vähän tuunais. Kauanko se vauva mahtuu tuollaiseen? Ei kai montaa kuukautta..

mukava kuulla että muillakin on koiria ja hyvin on mennyt. Meillä on 2 ja isompi (rotweiller mix) on kyllä maailman lempein hauva, mutta suhtautuu lapsiin vähän epäilevästi..on kyllä antanut lasten ihan komentaa itseään ja tottelee niitä. Kai se on totuttelukysymys.

Meillä neuvola aika on 2.11

Huomenta!

Olot sen kun heikkenee, lähinnä "yleiskunto".. mä en vaan saanukuttua.. mitä ihmettä?? Nytkin iltapäivällä yritin töitten jälkeen nukkua, mut ei siitä tulllu mitään. Illalla sänkyyn jo yhdeksältä, mutta nukkumaan yritin edes ruveta vasta 23 aikaan.. sain nukuttua hetken, mutta sit taas 01.30 heräsin ja valvoin jonkun peri tuntia.. Mistä ihmeestä tämä johtuu??? Onko neuvoja?

Sanni80: Ultra tehtiiin joo alakautta ja vissiin ensimmäinen kunnantarjoamakin.. Tähän ekaan ultraan en ottanut miestä huoneeseen mukaan, kun halusin ensin tietää mitä siellä tapahtuu.. kuitenkaan miehen ei ole tarvinnu moista tutkimusta ennen nähdä.. no tässä ultrassa ei näy varsinaisesti edes mitään, joten ei kauheesti mitään katsottavaa kummallekaan.. Lähinnä lääkärin antama tieto, että sydän lyö on se mitä sieltä saa! =) Kuulemani mukaan toisessa ultrassa kannattaa ehdottomasti miehen olla mukana kun siinä näkee hyvin vauvan "kokonaisena" ruudulla, kun seuraavassa ultrassa vauva on jo niin iso, että sen näkee vaan "osissa". Mies tulee siis muutaman viikon päässä olevaan ultraan mukaan kyllä, mikä tehdään siis myös alakautta..

Yammy Mammy: itse ole 29 v HKI. Mulla on 8,5 kk jackrussellinterrieri -riiviö =) Oon miettiny, että tuleeko siitä ongelma, mutta en usko sitä ollenkaan koska on tosi lapsiystävällinen, kovin riehakas vaan ja ei oikein halllitse hampaitaan kunolla mutta uskon, että tulee pitämään pikkuisesta oikein paljon! =) Liikunta on jääny mulla melkein kokonaan (pois lukien koiran ulkoilutukset) pois jo tossa puol vuotta sitten. Oli muutot ja remontit jne. Tarkoitus on ollut kokoajan aloittaa liikunta uudelleen, mutta nyt niin heikko ja väsynyt olo, ettei tule mieleenkään lähteä jumpalle = /

Ois kyllä mahtaa ottaa jossain kohtaa tapaaminen kahvin äärellä jossain (siis kunhan mahat kasvaa ja aikaa kuluu). Täällä tulee kuitenkin niin paljon avauduttua ja saatua tukea, että olis ihan mahtava joskus tavata ihan kasvotustenkin! :)

Vintti10: Joo on just tuommonen valkonen. Löytyy Pikkukengurun sivuilta. Aika hintava on 209€ + verho jonkun 50€ + postikullu jonkun 5€, eli sellanen 270€ se on, mutta mun on pakko saada sellanen. Sen saa kattoon roikkumaan tai sellaseen kolmijalkaan kiinni. Itse ajattelin sitä ihan kattoon. Laittaa pari koukkua, makkariin ja eteiseen. Meillä sellanen avokeittiö-olohuone-eteinen, tuolloin siis keskellä kaikkea ja saadaan vauva kiikkumaan. Joku kertoi, että on käyttäny kehtoa 8kk ikään asti ja sen jälkeen päivä keinuna lapselle.. Kehto oli pituudelta jonkun 80 cm ja kesti muistaakseni 15 kg. Itse ajattelin tuon hankkia tosiaan, kun toki mielellään haluaisin myös toisen lapsen vaikka siihen ei mies kovin suopea ole.. Vielä =)

Meillä olis miehen "suvun" vanha kehto myös tarjolla, mutta vierastan ajatusta koska kehto on ollut mieheni exällä ja heidän vauvallaan ja kiertänyt muutenkin kaikki miehen siskon kaverit yms. Lähinnä ajatuksessa tökkii nimenomaan tämä miehen exä. Hän sotkee meidän elämää aikalailla ja ei todellakaan kuulu lempi-ihmisiini niin jotenkin en haluaisi "häneltä mitään" / mitään mikä on hänellä ollut. Väkisinkin tunkee mieleen ajatukset ja mielikuvat miehestä ja exästä onnellisena tuudittamassa omaa yhteistä vauvaa.. Olenko ihan pimee? Tuntuu vaan, että en halua toistaa mieheni ja hänen exän elämää, vaan luoda ihan jotain omaa ja uutta meidän perheelle.. = /

Jahas, jokos tässä olis romaania taas kerrakseen.. =)

Huomenia vaan..oli vaikeuksia päästä sängystä ylös:)10 menin jo nukkumaan ja 12 tuntia tuli nuohottua tuol sängyn pohjalla yhteensä siis. Ihanaa vapaa viikonloppu tulossa, saapi lepäillä ja ottaa rennosti. Vähän meinas yökkäys muutaman kerran tulla kurkkun tässä keittiössä ollessani.

Tänään pitäs soitella neuvolaan, jospa sais sitä ekaa aikaa. Jännää. Meillä mies tulee ekaan neuvolaan ja mihin nyt pääseekin, jännitän ite muutenkin lääkäreitä ja sairaaloita ihan tarpeeksm,että henkinen tuki on tarpeen. Ihan sama vaikka ultra tehtäiskin alakautta, eiköhän tuo iso mies sen kestä:),

Niin asiasta kukkakeppiin, heiluteltiin eilen peittoa pitkästä aikaa. Tää alku on vieny ajatukset niin kovin muualle että seksi on tuntunu olevan tärkeysjärjestyksis viiminen. Mutta eilenpä sitten ja koko ajan mielessä vaa jännitti et apua tuleekohan tästä vuotoja tms. mutta kaikki menikin oikein loistavasti, ei sattunu eikä muitakaa ongelmia ilmenny, joten ehkäpä tästä tämänki asian suhteen rentoutuu.

Onnellisuus jatkuu...mulla on jotenki käsittämättömän rauhallinen ja onnellisentyyni, odottava olo:D Saa nähä tippuuko tässä viel korkeelta, mutta...ihanaa ku on hyvät fiilikset henkisesti että fyysisesti.

Omien ja miesten vanhempien ajatukset kun saavat tietää mietityttää...luulenpa,että iloisia ovat ja rivien välistä on pystynyt bongailemaan jotain vihjeitä kyllä asiasta. Mutta sitten ku eka ultra takana, ni sit on asian julkistamisen aika. Onneksi muutama läheinen ystävä tietää asiasta, voipi purkaaa ajatuksia.

no nii.. täällä siis on muutamia PK-seutulaisia.. onko kiinnostusta tavata vaikka vuodenvaihteen jälkeen jossain esim Helsingin keskustassa? Tähän voidaan palata toki tuonnempana kunhan katsotaan kuinka meillä laikilla homma etenee.. =)

On kiinnostusta tavata täälläkin! Toivottavasti kaikki menee kaikilla hyvin ja voimme mahat pystyssä kahvitella alkuvuodesta :). Kauheeta kun tekisi jo mieli miettiä minkälaista vaunua voisi hankkia yms mutta on aivan liian aikaista. Ootteko lueskelleet jotain vauva tai kaksplus lehtiä? Meinäsin sellasen kaupasta ostaa mutta suoraan sanottuna jutun aiheet ei tuntuneet kiinnostavilta. Valitsin Olivia lehden sen sijaan ;).. Ei oo musta vielä mammaa henkisesti näköjään kasvanut.

En oo vielä ostellu vauvalehtiä..ainoastaa keskustelupalstoilla hengaan sillo tällö:) Mulla ois eka neuvola 4.11:). Neuvolatäti oli hurjan kiva joka vastas, toivottavasti myös oman alueen on mukava. Se mulle kerto jo ultraääni jutuistakin..et on mahollista valita jorvi(jonne useimmait espoolaiset menee), kätilöopisto ja naistenklinikka:) Ihan sama kait se on minne sitä sitten mennee:).

Iik. Jotain konkreettista tehty tämän eteen. Onko teillä ollut jo siis kuinka monella eka neuvola, kuinka monella tulossa ja milloin:)?

Uusimmat

Yhteistyössä