Kesälomasuunnitelmia...... Muumimaailma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Xxxx"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

"Xxxx"

Vieras
Juu-u, jo tässä vaiheessa :)

Muumimaailma, onko se must paikka lapsille, once in a lifetime?? Lapset 2,5v ja 6v, meneekö siellä koko päivä (klo 10-18?) ja sit laivalle yöksi (Vikingin uusin, lähtö illalla ja seuraava päivä laivalla...)

Itse en ole mikään muumifani, ei ole myöskään lapset liiemmälti, mutta jos puisto on ok, se vois olla yksi vaihtoehto kesälomaan....

Me on oltu siellä monena kesänä. Lapset haluaa aina uudestaan, ensi kesänä ei enää mennä (lapset 6 ja 8). Menee koko päivä. Kannattaa ottaa omat eväät mukaan, ruoka siellä on kallista eikä mitenkään hyvää ja jonot pitkät.

Mun mielestä muumimaailmassa ei ollut muuta hyvää kuin ne muumi-hahmot jotka tanssi ja lauloi siinä muumitalon portailla.Muuten saari on täynnä jotain tyyliin pahvista tehtyjä hahmoja jotka seisoo pitkin pusikkoja siellä..Ilman niitä hahmoja esiintymässä se olis vaan tylsä saari täynnä patsaita ja vaarallisia kallioita.

Mä olen tykännyt Muumimaailmasta ja lapset kanssa. Mun mielestä siellä on niin ihana luontokin, kalliot, metsä ja maisemat merelle. Koko päivä kannattaa varata aikaa, varsinkin jos haluaa teatteri-esityksen/esityksiä katsoa. Meillä on ollut siellä eväitä mukana, ruuasta ei ole kokemuksia. Kyllä mä sanoisin että muumimaailmassa täytyy lasten kanssa käydä edes kerran.
Viime kesänä oltiin siskon perheen kanssa, 6 lasta ikähaitarilla 1v-8v ja kaikki tykkäs. Siellä ei mielestäni voi kiirehtiä vaan mennään asenteella: nyt otetaan rauhassa.

Meidän lapset on tykänneet kovasti Muumimaailmasta.

Oltiin siellä viimeksi niin, et kuopus oli 5v ja esikoinen 8v.
Kuopuksen kanssa oltiin Muumimaailmassa kahdesti saman päivän aikana ja esikoinen oli loppupäivän Väskin Seikkailusaarella.

Kyllä koko päivä meni; käytiin vaan kylillä siinä välillä (satoi) koska yövyttiin Naantalissa kumminkin.

Kyllä siellä saa koko päivän menemään. Muumimaailmasta on matkaa sinne parkkipaikalle, juna voi olla täynnä, tosin ei se rannan matka mikään paha ole kävellä, paitsi lapset voivat olla väsyneitä. Pienemmälle kannattaa olla rattaat mukana. Varsinaiseen Muumiparkkiin on sitten bussikuljetus tuolta junan läheltä, siihenkin kuluu kummasti aikaa, tosin me ollaan viety ilmaisella parkkipaikalle ja kävelty, mutta matkaa on sinnekin. Lähelle on turha yrittää saada autoa, ne vähät paikat mitä on, ovat sen verran lyhytaikaisia paikkoja. Meille ajelee vartissa, satamaan saa varata vähän kauemmin.

Yhteistyössä