heippa..pikaisesti yritän saada nyt tekstiä..
Ensinnäkin :wave: ja jaksamista kaikille, jotka taistelevat pienokaisten kanssa nukkumisen kanssa. Pikkumyylle etenkin jaksamista.
Joulu: Me lähdetään mökille syötteelle jouluna, kun vanhempani vuokraavat sieltä mökin. Ollaan kaksi yötä siellä. Ekaa kertaa ollaan minun vanhempieni kanssa joulu.
Joulukortit- ja lahjat: Amaliasta otin juuri kuvia ja tilasin ifiltä joulukortit 30kpl. Siinä samalla saa kaikki kuvan neidistä, jotka eivät ole neitiä ehtineet vielä nähdä tai näkevät tosi harvoin. Oli NIIN ihana neiti mekossaan (uusi), että äidillä tietty valui täällä kyyneleet pitkin poskia. Mitenhän näin kammottavasta äidistä on voinut syntyä tuollainen sulotar...

... ? Voisin päivittää profiilin kirjoittamisen päätteeksi, laitan vaikka yhden kuvan se mekko päällä (en tosin nyt sitä korttikuvaa)...

. Lahjoja en ole ostanut yhtään ja viime tinkaan jää varmasti. Olen päättänyt, että Amalialle ostan vain kaksi lahjaa: kirjan/lelun ja vaatteen. Kun ei neiti kuitenkaan ymmärrä vielä joulua sillain, niin en ala turhaan kaikkea ostamaan.
Amaliakin on oppinut
kääntymään massulta selälleen ja osaa
ryömiä taaksepäin, sivulle ja ympyrää 
. Minä jo ehdin huolestua, ettei koskaan lähde liikkeelle. Selältä massulleen ei edes yritä kääntyä. Kova kiire olisi neidillä liikkeelle vauhdikkaammin: on niin huvittavan näköinen, kun yrittää eteenpäin, mutta sitten päästää irti..mutta taaksepäin tosiaan jo mennään...
Amalia
täyttää 3.12 puoli vuotta, muttei me sitä taideta erikseen juhlistaa. Samana päivänä onkin sitten puolivuotisneuvola.
Harrastuksia meillä neidin kanssa on värikylpy, kävely ja amalian harrastuksena taitaa olla myös äidin mukana kulkeminen aina milloin minnekin, kun äiskä ei täällä kotona jaksa paljon viihtyä. Nyt neiti taas vähän kipeänä, joten tänään ollaan kotona oltu (ja heti ahdistaa). Sen olen huomannut, että neidin kanssa voi oikeastaan tehdä melkein mitä vain ja olen enemmän kuin tyytyväinen, että heti alusta asti opettelin liikkumaan tytön kanssa kaikkialla.
Joku kyseli vauvan herättämisestä: minä ainakin olen joutunut Amaliaa toisinaan herättelemään unilta, jos illalla ns.päiväunet menee pidemmäksi, että sitten nukkuu yöllä. Amalia nukkuu ihan mukavasti jo yöt: herää 1-2x syömään, yleensä vain yhdesti (saa nykyään oikeaa puuroa iltaisin) ja sitten herää tutille. Tutille herääminen on raivostuttavaa, pitäisi opettaa tavasta pois, kun vain jaksaisi yöllä silitellä neitiä uneen aina..
Voi että, kun unohdin taas kaikki aiheet täällä...
Jouluvaloista: Minäkin haaveilen, että saisin tuolta täpötäydestä varastosta valot haettua ja laitettua. Rakastan jouluvaloja, ne on niin kauniita.
Amalia on aivan ihana tietenkin edelleen. Jaksaa leikkiä jo itsekseen, paitsi, kun sairaana. Naureskelee ja juttelee edelleen kovasti. Uusia ilmeitä neidille on tullut.
Jaksamista kaikille.
Pepsukka ja Amalia