**Kesämassut 2009 Helmikuussa**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umayya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
pitkästä aikaa täällä jälleen.. en viitsinyt kaikkea lukea joten olentaas hieman jäljessä ennen kun ehdin kahlata monen monta sivua läpi..

tuossa jo tuonne mitäs nytin puolelle kirjottelinkin tästä mutta miten te muut ootte tehneet äitislomanilmoituksen kanssa? oletteko tehneet jonkun kirjallisen ilmoituksen tms. vai näyttäneet vaan raskaustodistuksen vai miten? mulle kun esimies ei sanonut mitään että tällainen pitäis tehdä mutta nyt sitten työkaverille oli mennyt sanomaan että jos meinaan rahaa saada niin ilmotus ois vietävä.. kyllä kyrsii tollanen toiminta, mistä hitosta mä sen voin tietää mitä pitää tehdä kun kelan sivuillakin lukee vaan että työnantajalle pitää ilmottaa 2 kk ennen aiottua lomaa.. tulee mulle pikkasen kiire kun maaliskuun alku lähenee uhkaavasti.. mä oon niin äkänen tästä kaikesta kun tuntuu ettei mikään mee niinkun pitäis..

mä tossa hiukan kattelin viimeisempiä sivja ja juttua oli hankinnoista.. mä oon ostanu ihan muutaman bodyn, en muuta.. sen verran kuitenkin pysäytti tuo sairaalaan joutuminen ja muu että mä nyt ootan jonkun viikon vielä ennen kun vaunuja tms lähden ostamaan, valimiiksi olen kyllä katellut ja tiedän jo mitä haluan ja mistä sitten haluamani saan :D

nyt sitten tosiaan saikulla tonne 22.4 saakka ja sitten talviloma ja sit oiskin tuon äippäloman aika.. kun nyt vaan sais nuo kaikki paperiasiat setvittyä...

niin ja tosiaan uusille tervetuloa munkin puolesta!

m-m 24+6, huomenna poksuu taas :D

Alkuperäinen kirjoittaja mansikka-maija:
pitkästä aikaa täällä jälleen.. en viitsinyt kaikkea lukea joten olentaas hieman jäljessä ennen kun ehdin kahlata monen monta sivua läpi..

tuossa jo tuonne mitäs nytin puolelle kirjottelinkin tästä mutta miten te muut ootte tehneet äitislomanilmoituksen kanssa? oletteko tehneet jonkun kirjallisen ilmoituksen tms. vai näyttäneet vaan raskaustodistuksen vai miten? mulle kun esimies ei sanonut mitään että tällainen pitäis tehdä mutta nyt sitten työkaverille oli mennyt sanomaan että jos meinaan rahaa saada niin ilmotus ois vietävä.. kyllä kyrsii tollanen toiminta, mistä hitosta mä sen voin tietää mitä pitää tehdä kun kelan sivuillakin lukee vaan että työnantajalle pitää ilmottaa 2 kk ennen aiottua lomaa.. tulee mulle pikkasen kiire kun maaliskuun alku lähenee uhkaavasti.. mä oon niin äkänen tästä kaikesta kun tuntuu ettei mikään mee niinkun pitäis..

mä tossa hiukan kattelin viimeisempiä sivja ja juttua oli hankinnoista.. mä oon ostanu ihan muutaman bodyn, en muuta.. sen verran kuitenkin pysäytti tuo sairaalaan joutuminen ja muu että mä nyt ootan jonkun viikon vielä ennen kun vaunuja tms lähden ostamaan, valimiiksi olen kyllä katellut ja tiedän jo mitä haluan ja mistä sitten haluamani saan :D

nyt sitten tosiaan saikulla tonne 22.4 saakka ja sitten talviloma ja sit oiskin tuon äippäloman aika.. kun nyt vaan sais nuo kaikki paperiasiat setvittyä...

niin ja tosiaan uusille tervetuloa munkin puolesta!

m-m 24+6, huomenna poksuu taas :D

Meillä on töissä sellainen lappu mikä täytetään kun on esim.sairauslomalla tms. (tai jos lapsi kipeä tms) sillä samalla ilmoitetaan, pistin siihen vaan vapaan syyn.
Luulis että joka työpaikassa joku tietää, meillä ainakin palkanlaskija hoitaa noi hommat ja auttoi muutenkin kun piti ottaa se 6 kk mukaan hakemus jne.

Töissä täällä ahkerasti ollaan, tää viikko ollut tosi rankka, jopa 11 h päiviä sekä henkisesti tosi stressaavaa (ja fyysisesti kohtalaista myös). Ihanaa kun nyt on viikonloppu. Ensi viikko vielä on tosi rankka, mutta sitten pitäis olla taas normitöitä. Huomas vaan että parina iltana ei jaksanut mitään muuta tehdä kotona kun syödä ja maata sohvalla, ei oikein leikkiä edes 2v kanssa. No, tässä tilanteessa olen "korvaamaton" (mulle ei saada sijaista) töissä, joten yritän kotona ottaa rauhallisesti että jaksan tän työkiireen. Sen jälkeen voi sitten tarvittaessa ottaa vaikka saikkupäivän johonkin jos tuntuu ettei pysty.

Onneksi vauvalla tuntuu kaikki olevan hyvin. Huomenna on jo viikkoja täynnä 26 muistaakseni, eli alkaa 27 viikko. Alkaa tosiaan olla jo kohtuu turvallista jos vauva syntyisi, mutta tietysti sitä ei toivota, ainakin sen 10 viikkoa saisi tosiaan kasvatella itseään. Rankkaa se on jos vauva syntyy keskosena, pelkkää sairaalassa oloa ja jännistystä pienen puolesta ja niitä ongelmia voi tulla vastaan vielä monen vuoden päästäkin.

Mukavaa viikonloppua meidän pinkalle!

kekkeri, jo huomista 26+0 odottaen =)

:/ Nonni, näyttää se sille, että meillekin tulee uusi auto. :| Älkää kysykö, mitä mieltä olen. Mies oli ottanu sen koeajolle huomis-iltaan asti, ja soitti tuossa (tulossa siis kotiin ), että kyllä se taitaa olla, että vie entisen auton kesärenkaat ja toiset avaimet liikkeeseen... :| Mä en siis ole edes nähny tätä uutta autoa.

Mikäköhän se mun eilinen kutiaminen oli (sivulla 26 on juttua siitä )?? :o Siis se meni sit illan myötä ohi! Pitää kyllä tietysti sanoa neuvolassa asiasta, mutta jäi vähän mietityttää, et onko se edes normaalia?
mansikka-maija, mä huomasinkin sun ihmettelyn tuolla mitäs nytissä, mutten ehtiny vastaa sulle. Siispä vastaan nyt. Meillä on töissä semmonen käytäntö, että olen suullisesti ilmoittanu, millon äitiyslomani alkaa, ja millon jään vuosilomalle. Maaliskuun kuukausi-ilmoituksen mukana mun pitää lähettää virka-vapaushakemus, mikä täytetään meillä KAIKISTA poissaoloista. Siihen siis täytän päivämäärät, miten olen ä-lomalla, ja miten vuosilomalla, ja asia on sit sillä selvä.
Ja meillä kans palkanlaskija hoitaa nää hommat.
Minni on ollu taas ihan hillittömällä jumppa-tuulella koko aamun :heart: Kaikki siis hyvin =)
Sisu ja Minni 25+2

Alkuperäinen kirjoittaja pilttiä4:
ootko vielä miettimässä sitä Swiss Strolleria?
Ei sillä että varsiansiesti kiire olis,, :wave: :p ???

Piltsu ja Nestori 23+1

Mä mitään mieti, kun oon tilaamassa sitä sitten yhdessä sun kanssa. :laugh:
Nyt ensi lauantaina lähdetään ensin hakee ne vaunut Ruotsista.

Ja sitten tuohon kyselyyn...eli miten on ilmoittanut töihin äippälomista jne

Eli mulla on valtion virka pl:lla joten meillä tehdään kaikki poissaolot ja lomailmot erillisellä kaavakkeella...haetaan siis virkavapautta.
Äippälomaa ja rahaa koskevat Kelan paprut toimitetaan Palkeen joka sitten toimittaa kaiken eteenpäin Kelalle.
Josta taas voin antaa kiitosta Kelalle...mun äippärahat ja vanhempainrahat oli jo netissä näkyvissä samoin äitiysavustuksen maksupäiväkin. Nopeaa toimintaa.... :D

:laugh: :) :D
Jepulis, selväks tuli.. JA kuten sanottu,,,, sillähän ei varsinaisesti kiirettä ole vielä

Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja pilttiä4:
ootko vielä miettimässä sitä Swiss Strolleria?
Ei sillä että varsiansiesti kiire olis,, :wave: :p ???

Piltsu ja Nestori 23+1

Mä mitään mieti, kun oon tilaamassa sitä sitten yhdessä sun kanssa. :laugh:
Nyt ensi lauantaina lähdetään ensin hakee ne vaunut Ruotsista.

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
26+0 täällä tänään,98 päivää laskettuun aikaan :whistle: :wave:

Tää on hyvä et sä BV pidät tätä tietoa täällä yllä niin mä tiedän päivän heitolla omankin tilanteeni...mä oon nyt jo niin jauhopää etten enää muista millä viikoilla mennään jne. :ashamed:

http://www.mielihuvitus.com/verkkokauppa/naytaKuva.php?tuotteen_id=305&pic_id=572

Katsotaas onnistuiko:Mä tilasin 2 meidän tytölle ystäväni häihin tämmöiset ja sit tilasin 2 samanlaista mekkoa Linukselta ja Lotalta.
Vielä pitäis itselleni löytää juhlamekko...Nyt vois tilata kun häät on noin kk kuluttua ja en usko paisuvani enää hillittömästi 4:ssä viikossa.

Mä oon ihan ihastunut noihin Tintun vaatteisiin :heart: Ekaa kertaa nyt kuitenkin niitä tilasin,vauvalle aion tilata jotain lähempänä la...

Huomenna paukkuu viikot täälläkin,tulee sit 26+0 :heart:

Mimmi potkii nyt milloin minnekin,välillä kylkiluita kohden,välillä masun sivuillle ja sit tuonne alas.Uskomatonta,et enää noin 2kk kun alkaa mammaloma,opiskelen vielä n. kk mammalomallakin,mut tuolloin ei pitäis olla enää päivittäin koulua =) Ehtii sit välipäivinä valmistella vauvantuloa :heart:

A-Mam ja Mimmi rv 25+6

Tää on hyvä et sä BV pidät tätä tietoa täällä yllä niin mä tiedän päivän heitolla omankin tilanteeni...mä oon nyt jo niin jauhopää etten enää muista millä viikoilla mennään jne. :ashamed:

Kyllä mä melko tarkkaan muistan,kun ei viime raskaudessa tullut paljon viikkoja laskeskeltua :whistle:

:wave: :hug: Sama täällä. Olikohan toissa ilta, kun mitäs nytillä piti bongaa HS ja kysyä, et paljonko meillä on viikkoja :ashamed: On mulla yksi kalenteri, missä on tarkkaan päivät ja viikot merkattu, mutta sekin oli hukassa vielä joku aika sitten.

:heart: Olemme olleet nyt 10v yhdessä rakkaan aviomieheni kanssa :heart: Saa onnitella! Saatiin tämmönen harvinaisuus järjestettyä, kun tyttö hoitoon anoppilaan, ja kahdenkeskistä aikaa miehen kans. Se auto vaan sotki kuvioita vähän, mutta saatiin me ilta viettää rauhassa, ja tänä aamuna olikin luksusta, kun ei tarvinnu herätä lastenohjelmien ääniin, vaan saatiin kaikessa rauhassa pötkistellä ja vötkistellä sängyssä, ja harrastaa aamuseksiä ilman ylimääräisiä korvapareja. :heart:
Ja huomenna sitten listan päivittäjä saa lisätä vuoden mun ikään etusivulle |O EI saa onnitella!

Joo, ei tullu siitä V 70:stä meidän autoa (mies vei eilen sen pajalle kaverinsa kans, ja siitä löytykin yllättäen semmosia vikoja, että ajatus kaupoista kariutu niihin ). Katselu ja etsintä siis jatkuu. Taitaa tosiaan mennä tämä niin, ettei me sitä boxia tyydytä ostamaan, tuossa autossa (siis 70:ssä... ) on ihan JÄRKYTTÄVÄN iso takakontti, ja sinne kyllä sopii meidän kamat, kärryt ja koirat. Ja hätätilanteessa voi laittaa pienemmän koiran boxin takapenkille kaukalon ja korokeistuimen väliin (V 40:ssä ei mahdu!! ) ja siten taas saa lisää tilaa konttiin, jos tarve vaatii.

Pitkästä aikaa semmonen normaali olo :saint: Ei säre mihinkään, ei supistele, ei kutita mistään, ja muutenkin ihan hyvä olla.
Pitää katsastaa mitäs nytin meno ja sit lähtee pesee perunoita, kun appivanhemmat tuo tytön takas, niin pitää jotain sapuskaa kehitellä tarjolle.
Palataan :wave:
Sisu ja Minni 25+3 :heart:

tsemppiä Sisulle auton ettimiseen! :flower:
meill sama homma edessä. tila-autoa joudutaan hommaamaan. merkkikin taitaa olla aika selvä. nyt pitää vaan ahkerasti bongata et millon sattuu hyvä kohdalle. ilmastointi ainakin on pakko olla. :D tila-autojen takakontti ei taida olla kovin kummonen mutta sisäpuolel ehkä mahtuu kauppaskassit jos ei muuta. :kieh:

onneks asutaan niin lähellä kaupunkia ett jos tulee tarvetta niin pääsee kävellenkin. ei tarvii joka kertaa ahtaa vaunut autoon. en kyllä tiiä edes minkäkokoset ne vaunut on mutta kyllä ne mahtuu. jos ei muuta niin ottaa pyörät ja muut irto-osat irti. :laugh:

eipää mitään muuta. laiskasti menny vloppu. eilen oli mässypäivä ja sen huomas yöllä kun nukkuminen tuntui olevan tosi työlästä. |O

eipä muuta...
HS ja typykkä rv 25+3

Heippa.

Täällä on nyt sitte siirrytty rouvashenkilöksi ja totuteltu kutsumanimeen vaimo :heart:

Kovasti on taas tullut juttua, kertoilen mitä muistan kyssäreitä.

Monta monta sivua sitten joku ihana vastasti kyselyyni KOKSin toimintatapaan synnytyksissä ja kakka-asioissa. Kiitos sinulle, tieto helpotti ahdistusta. :)

Painosta purnausta, olen saanut hehkuttaa ihmisille kuinka on tullut vain neljä kiloa koko raskauden aikana, no viime neuvolassa tuli märkää rättiä. Painoa oli tullut 1200g/viikko!!! Eli tuplasin kuukaudessa painonnousuni. Upeaa. Onneksi mahduin vielä hääpukuuni. :|
Enkä edes tajua mitä muka olen syönyt sitten niin paljon, omasta mielestäni olen syönyt koko ajan samalla tavalla. No ei voi mitää.

Muuten on ollut todella hyvä olla, ajoittan on ollut selkäsärkyä mutta muuten voin hyvin. Supistelee kyllä, mutta en ole niistä hermoillut, eiköhän niitä jo pidäkkin tulla.

Sokerirasitus olis edessäpäin, yök.

Jos minäkin kerron hieman itsestäni.

Elikkä, olen 28v (tai 29 tänä vuonna tulee täyteen) Mies on 25v. Yhdessä olemme olleet reilut kolme vuotta. Esikkoa odotellaan syntyväksi ihan intopinkeenä molemmat. :heart:
Peheeseemme kuuluu vielä kolme koiruutta. Asustelemme Kouvolassa omassa rivarinpätkässä. Tällä hetkellä on remontti saatu valmiiksi, paitsi lastenhuoneen osalta, en osaa päättää mitä sinne tahdon. Kevättä odotan innolla, jotta pääsen laittamaan puutarhaa.

bree ja kerttuliini 24+0 poks!

ps. meillä oli pienin häävieras 3kk vanha kummityttöni ja voi elämä hän oli niin suloinen ja nauravainen. En malta odottaa että saan oman pienokaisen syliini :heart:

:'( Ihan pikaisesti vaan, tuolla toukokuun pinossa ollut ja keskoisena syntynyt niin nimimerkin mukaisesti: tarttui 10 päivän iässä enkelin käteen.

:'( Siis tosi tosi surullista, olen noita toukokuisten juttuja lukenut (jotta vähän tietää aina mitä tulevan pitää). Nyt oli tosi surullista luettavaa. Toivottavasti menetyksen kokenut äiti saa jostain voimia... (siis äiti sen takia että ymmärtääkseni odotti yksin)

kekkeri - taas järkyttyi että tosiaan mitä vaan voi tapahtua...

onnea Brianna:lle! :flower: :heart:
me mentiin ukon kaa naimisiin viime vuoden heinäkuussa. eli tänä vuonna vietetään ekaa hääpäivää. :D

paljon voimia toukokuisen äidille. :'(

Itsekin olen käynyt toukokuisten puolella kurkkimassa, kun oma la on 1. päivä, niin voi vaikka tuosta omasta pojasta tulla toukokuinen. Kyllä pysäytti tuo pienen pojan kuolema :'( Toivon kovasti voimia äidille, ei ole helppoa olla enkelin äiti :hug:

Kunpa kaikki kesäkuiset pienoiset nyt pysyisivät masun turvissa vielä pitkään!

Ahdistunut MM ja Pepe 25+6

:attn: Meitä on monta, jotka ollaan seurattu pienen toukokuisen pojan elämää tästä pinosta käsin. Mitä jos joku laittais koko meidän pinolta suruvalittelu-viestin toukokuisten puolelle? Mitä mieltä olette?

:'( Surullista, niin surullista... :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
:attn: Meitä on monta, jotka ollaan seurattu pienen toukokuisen pojan elämää tästä pinosta käsin. Mitä jos joku laittais koko meidän pinolta suruvalittelu-viestin toukokuisten puolelle? Mitä mieltä olette?

pistä juu. koko ryhmän puolesta. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

pistä juu. koko ryhmän puolesta. :heart:

Samaa mieltä. Niin hiljaiseksi vetää tuo uutinen :'(

Vauhtis rv 25+4

No niin tämmösen laitoin toukokuisten pinoon:

DUELLOLLE!
Olemme kesäkuisten pinossa yhdessä seuranneet vauvasi taivalta. Olemme järkyttyneitä, ja surullisia tapahtuneesta ja haluamme ilmaista osanottomme :'(

Niin lähdit enkeli kultainen
luo taivaan omien enkelten.
Ota syliisi Isä taivainen
nyt lapsemme pienoinen.

:hug:
Paljon voimia tulevaan toivottaa kesäkuisten pino

:'( Mä en saa mielestäni sitä faktaa, että jos siskon tyttö olis syntyny vaikka viikkoakin aikasemmin, niin heillä olis saattanu olla sama tilanne edessä... :'( Muutenkin tuo asia on ollu mielessä koko ajan siitä asti, kun tieto meille tähän pinoon tuli... :'(

Kiitos Sisu kun laitoit tuon viestin meidän kaikkien puolesta =) Olen myös miettinyt asiaa siitä asti kun asiasta kuulin ja olen ottanut asian todella henkilökohtaisesti. En edes ymmärtänyt, että kuinka kova menetyksen pelko minulla näköjään onkaan. Hetken ajan olen elänyt ns. huoletonta raskautta, vaikka taustalla on koko ajan ollut tieto/pelko siitä, että mitä vaan voi vielä tapahtua. Oma menetys elokuulla on aiheuttanut sen, että pienetkin prosentit ja todennäköisyydet tuntuvat nyt mahdollisilta ja todellisilta, olenhan jo kerran kuulun yhteen kymmenestätuhannesta.

Tänään huomasin ensimmäistä kertaa potkut vatsan läpi, ja se on sentään piristänyt mieltä. Hassun näköistä kun vatta pomppi ja värähteli :heart:

MM ja Pepe 25+6

Yhteistyössä