**KESÄMASSUT 2009 joulukuussa**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umayya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:flower: Niin, ja kitos kaikille tsempeitä. Kovasti oli täällä jo huolehdittu minusta, ihana tunne!! =)
Normaalit neuvolarutiinit sit hoidettiin samalla, hemppa 126, verenpaine 126/58, pissa puhdas, paino TIPPUNU (!!! :o ) 500g 5 viikon aikana, sikiön syke + - 150.
Th katso myös kohdunsuun tilannetta, (tutkiessaan, mistä vuoto tulee ) ja ronklasi sen verran, et saattaa vielä tänään vuodella vähän. Seuraava kerta 22.12., käyn vaan kuuntelee ne sydänäänet, että uskaltaa joulun yli olla rauhassa.
Voi jessus, että tuo veren vuoto kyllä säikäytti sekä mut, että miehen. Mut mies parka, meillä alkaa siis selibaatti, annan seuraavan kerran pimpsaa sit, kunhan tämä vauva on syntyny :kieh: :xmas:
Nyt pitää lähtee pötköttelemään.
Sisu ja matkustaja 13+6 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja MiNiMaM:
Sisu Hieno juttu =) :flower: Ja voihan sitä seksiä harrastaa muutenkin kuin yhdynnällä.. ;)

Aivan, mä jo miestä kiusasin, et onhan sillä 2 tervettä kättä... ;) Muusta (omista käsistäni, ja suusta :xmas: ) en maininnu mitään... :whistle: :heart:

thäks vastauksista :) :heart: Pitänee siis vaan soittaa jonnekin ja varata aika tammikuulle. Kauheeta kun aika menee näin nopeasti. Toivottavasti tuo maha vaan alkais kasvamaan, jotenkin sitä niin odottaa että voi olla täysillä raskaana!

Hienoa Sisu, että kaikki kunnossa - varmasti säikäytti :hug: Ja miehelle kanssa jaksamista

Ja kiva lukea onnellisia ultrakuulumisia jälleen =)

HS hyvä kun mainitsit! Hitto mä oon unohtanu koko purkkiin pissaamisen - eikä o muuten haisuakaan missä se on :o Mut sun purkki ei kyl varmaan enää o streriili :laugh: Miks siel mandariinia oli...? :whistle:

caisachu mulla paheni ahdistus tosi pahaksi sillon viime raskausaikana ja se meni aika pitkälle ennenkuin sain otettua yhteyttä lääkäriin. Pahimmillaan olin ihan oikeasti sitä mieltä, että synnytän vauvan ja hänet annetaan adoptioon ja sitten mä lähden pois perheeni (miehen ja pojan) luota, koska se on meille parasta. Eli siis ajattelin suoraan sanottuna niin, että koska en pärjää itseni kanssa ja sitä parempaa päivää ei tule koskaan, miten ihmeessä voisin olla vauvan kanssa?
Raskaus oli kans vähän hankala kun jouduin supistusten takia niin aikasin saikulle ja tuo ahdistus sai sit kans stressaamaan tosi paljon kaikkia mahdollisia asioita, niin se ei yhtään parantanu oloa.
Kun Otava syntyi niin se ei ollu mikään samanlainen tunnekuohu kun ekalla kerralla. Mut kun muutama kuukausi oli kulunu niin huomasin, että mähän rakastan tuota lasta ihan yli kaiken :heart:

Lisbet ihana kuulla tollasista lääkäreistä! mulla itellä on ollu tuuri saada sekä äippäneuvolan että lastenneuvolan th:ksi todella ihanat ja ymmärtäväiset ihmiset, joista ollu paljon apua

Magnesiumia suosittelen ehdottomasti!!! :attn: Viimistään siinä vaiheessa kun heräätte yöllä jalkakramppiin, niin käykää ostamassa purkki. Magnesiumissa ei tosiaan ole liika annostuksen vaaraa: jos sitä syö liikaa, maha menee löysäksi, eli tosiaan on tuossa ummetuksenkin hoidossa oiva apu! Siitä voi olla apua myös ennenaikaseen rasituksesta johtuvaan supisteluun. Ainakin itelle oli sillon kun tein viel seisomatyötä ja töissäolo aiheutti supistelua.
Monissa Euroopan maissa magnesiumia suositellaan raskaana oleville.

Ninniliina ja pikkuinen - edelleen ilman viiikkoja

Moi!

Kun oon kirjottanu nyt niin harvoin, niin aina on isompi kynnys alottaa kirjottaan, kun sit on keskusteltu jo niin monista asioista, et ei kaikkia muista, eikä jaksa ruveta kaiveleen. Mut nytpä kirjotan ainakin jotain, kun muuten jää aina kirjottaminen. Tää, kun vielä on niin vilkas palsta ja tekstiä tulee hirveesti.

Mutta eipä mitään erikoista. Olo ollu nyt ihan siedettävä.

Tosi hienoa Sisu, et kaikki oli hyvin :heart:

Monilla jo selviä ja söpöjä vauvamasuja!

Nyt on pakko jatkaa taas esikoisen viihdyttämistä.

O ja Möti 13+0

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
No niin, kätilö (kätilö on meidän äitiysneuvolan terkkana ) ultrasi ja vauvalla kaikki hyvin. Istukka on suoraan kohdunsuulla, ja vuoto tuli varmaankin sieltä. Hoitona nyt selibaatti ja lepoa, saikkua huominen ja perjantai.

Hyvä, että kaikki kunnossa! :hug:
Mulle selvisi viime viikolla np-ultrassa myös, että istukka kohdunsuulla. Kätilö ihmetteli, ettei ole vuotoja ollut. No, tänään on sitten verta tullut vähän. Toivottavasti mulla yhtä onnellinen tilanne ku sulla, ettei tyypillä hätää masussa olisi.. :|

vanttu rv 13+2

Ninniliina; jompikumpi noista tytöistä oli työntäny sinne mandariinin. ei vissin maistunu. kun oli piilottanu sen ja kaikkee. pesin sen kunnolla ja käytin sitä. täti kirjoitti purkin kylkeen "mandariini" ettei tädit ala miettiä jos löytyy jotain ylimääräistä. :laugh:

tais mun kusipurkista tulla kahvihuoneen vitsi. :ashamed: :D

mä lähen kohta 1. ja 2. tyttöjen kaa kakkosen joulujuhliin. :xmas: kovasti on tyttö oottanu niitä. laulanu täällä kotona tonttulauluja. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Ninniliina; jompikumpi noista tytöistä oli työntäny sinne mandariinin. ei vissin maistunu. kun oli piilottanu sen ja kaikkee. pesin sen kunnolla ja käytin sitä. täti kirjoitti purkin kylkeen "mandariini" ettei tädit ala miettiä jos löytyy jotain ylimääräistä. :laugh:

tais mun kusipurkista tulla kahvihuoneen vitsi. :ashamed: :D

mä lähen kohta 1. ja 2. tyttöjen kaa kakkosen joulujuhliin. :xmas: kovasti on tyttö oottanu niitä. laulanu täällä kotona tonttulauluja. :heart:

:hug: Sitä sattuu...

Moikka kaikille uusille ja vanhoille. siitä on aikaa kun olen tänne kirjoitellut. Mulla siis oli pari viikkoa sitten np ultra jossa kaikki hyvin nt oli 0.6mm elikkäs ihan ok. Itselläni on kaikki raskausajanoireet hävinneet ihan lievää ällötystä aikaa-ajoin lukkuunottamatta. Rinnat silloin tällöin arat yl. aamuisin enemmän. Vaunuasioita en ole vielä miettinyt se tulee meillä ajankohtaiseksi vasta keväällä.

Nyt vain odottelen mahan kasvua ja rakenne ultraa kärsimättömänä :) . Oli kiva lukea ihania ultrakuulumisia muilta. Vointeja kaikille!

maare 14+0

Sisu ja Vanttu:
Pakko vielä sanoa, kun mulla oli viime raskaudessa myös istukka kohdunsuulla (=etinen istukka) että se säikäytti monen monta kertaa - vuotoja tuli, ne rauhoittui jonkin puoliväliin mennessä kun istukkak siitä nousi, mutta monta kertaa pivystykessä tuli käytyä tsekkamassa. Silloin antoivat ohjeeksi, että aina saa tulal tarkistamaan, mutta kun tietää tilanteen, niin hätää ei pitäisi olla, jos ei tule esim. side täyteen 45min aikana. Myös kun olin ollut illalla 'levossa' sohvalla töllötintä tuijottaen, niin vain hulahdus kävi kun nousin ylös -> paniikki ja tuhatta ja sataa päivystykseen. Ei ollut sen kummempaa hätää, mutta oli jäänyt 'pussiin' makuuasennossa ollessa, ja tuli kaikki kerralla. Tämä siis ihan vaan rauhoitukseksi, vaikka tiedän ettei siinä tilanteessa pysty päätä kylmänä pitämäänkään. :hug:

Moikka täältäkin kaikille :wave:

Joka päivä tulee luettua täällä taustalla. Ultrattiin taas kun maanantaina alkoi runsaampi vuoto. Joka päivä on ollut jonkin verran vuotoa jo yli kaksi viikkoa. Vekaralla kaikki hyvin kuitenkin! Sokerit oli vähän koholla kun rasituksessa kävin aikaisemmin ja nyt sain sitten ruokavalio-ohjausta. Hb 121 ja roimasti pudonnut aiemmasta. Ja painokin noussut ihan liikaa. Vauvamasu näkyy selvästi. Vaikea sitä on peitellä vaikka vielä yritänkin.
Jotenkin ei riitä energia mihinkään. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja MiNiMaM:
Alkuperäinen kirjoittaja Happy-:
Mitä teidän suhde on siellä ollut? niskaturvotus oli ihan normaali mutta jotenkin se 1:1700 tuntuu niin pieneltä..
minä: 12+5

Mulla oli turvotus 0,9 mm ja suhe 1:2100, mustakin tuo tuntuu jotenkin "pieneltä" tuo suhe.. :|

No terkkari sanoi just tänään, että jos alle 250 niin sitten lisätutkimuksiin. Eli hyviltähän nuo luvut vaikuttaa, niistä jotka niihin lisä tutkimuksiin menee, niin eihän niissäkään kun murto-osassa havaitaan jotain poikkeavaa.
Itsellä luku oli 1:14 000, silti jo mietin että entäs jos.... mutta hyvältä siis pitäisi näyttämän, mulla kun tuota ikääkin on jo 31, että sikäli varmaan noussut tuo luku.

Joo olin tänään lääkärineuvola ja oli kyllä niin kovakourainen täti, (nuori tyttö) en muista koska olis niin kovin sattunut, no synnyttäminen tietty. Pääasia että kaikki oli hyvin, sykkeet taas huiteli 160, ne nyt on aina bonusta niiden kuuntelu.

Seuraava nla on aaton aattona :heart:

Eipä muuten mitään ihmeitä, kaikki hyvin ja tavalliseen tapaan soljuu eteenpäin, ylihuomenna pikkujoulut, toivottavasti mahdun vielä tavis mekkooni, varasuunnitelmaa ei ole.

kekkeri öööps 14+3/ 15 tasan

sisu: ihanaa että kaikki on kunnossa! Itse kanssa painiskelin samojen fiilisten kanssa. Mun istukan ei pitäis olla kohdun suulla, mut silti on noita vuotoja ollut yhdynnän jälkeen.. Tänään onneks neuvolassa kuulin pikkuisen sydänäänet! Ensin ei meinannut millään löytyä, mut sitten varmaan kymmenen minuutin ettimisen jälkeen ne löytyi! :heart:
bad virgin kysyit jossain vaiheessa siitä mun LA:n muuttamisesta, mutta sen voi pitää siiinä 28. kun ei oo neuvolakorttiinkaan vaihdettu =)

no nyt on käyty joulujuhlissa. sen jälkeen tuli niin paska olo ettei oo tosiikaan. en jaksa kirjoittaa uusiks. tossa on ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1250874

herkkä hormonien takia. itkeny jo yli tunti. |O

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
no nyt on käyty joulujuhlissa. sen jälkeen tuli niin paska olo ettei oo tosiikaan. en jaksa kirjoittaa uusiks. tossa on ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1250874

herkkä hormonien takia. itkeny jo yli tunti. |O

Sanot sille likalles et saa lahjan huomenna,oli pukilta vahingossa tippunut matkasta =)
Ja sä käyt salaa ostamassa huomenna jonkun pussukan missä on joku kiva pieni ylläri :hug:

Sisu: onneksi oli kaikki hyvin vauvalla ja vuodon syy selvis! :heart:

Tänään kuunneltiin neuvolassa sydänäänet ja hienosti kuului :heart: Perjantaina sit se np-ultra niin tuun varmaan sillon kertomaan lisää :)

noppispoppis & toukka 12+1 :heart:

Sisulle :hug:

Tälläänpä nyt oman komean masuni kuviksi teille, tänään aamulla otettu eli rv 14+0, ei tätä masua ole enää salailtu pitkään aikaan =)

[/img]

Ja masu edestä, pullahtanut napa mukaan lukien :p
[/img]

Palaan huomenna jutustelee lisää, nyt nukkumatti kutsuu :wave:

Vauhtis ipanoineen rv 14+0

Sisu ihanaa et kaikki olikin kunnossa. :)
Voinen siis jatkaa vielä palstailua.

Vauhtiksella on mahtava masu! OIkein ihana. Hieman kyllä hirvittää, et onko itellä kahden viikon päästä tuollainen....
Nyt jo tuntuu olo niin paksulta, ni miltä se tuntuu sit loppuajasta?

Kovasti mahanahka tuntuu kirraavan, tuntuu eniten tuossa kyljen kohdilla sellaselta kireältä, kohta se repeää... :|

Yhteistyössä