Keskenmeno vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 19v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

19v

Vieras
Ole 19-vuotias nainen, luulisin olevani raskaana, viikkoja olisi 4+. Minulla alkoi menkat paria päivää ennen kuin olisi pitänyt ja ne olivat niukemmat. Valemenkat? Nyt siitä on viikko ja minulla alkoi eilen vuotaa verta alapäästä. Voiko se olla keskenmeno? Kipuja minulla ei oikeastaan ole ollut. Entäs pitäisikö lääkäriin jo vuodon takia mennä? Vuoto oli ensimmäisenä päivänä kirkasta alussa, mutta muuttui tummemmaksi ja sitä se on tänäänkin. En ole joutunut vaihtamaan sidettä kuin kerran, koska sitä on tullut ehkä näinä 2 päivänä 3 ruokalusikallista.

Raskausoireina on ollut mielialan vaihteluita, huimausta, ummetusta ja ripulia, pahoinvointia, ruuan ajattelu oksettaa toisinaan, ilmavaivojakin on lähes päivittäin, ruokahalu aamuisin on kasvanut ja hajuaisti herkentynyt. Tein raskaustestin 15.1 tiistaina, joka näytti negaa, minulla kuitenkaan ei normaalistikaan näytä positiivista heti ensimmäisinä päivinä.

"minulla kuitenkaan ei normaalistikaan näytä positiivista heti ensimmäisinä päivinä."

Oletko ollut aiemmin raskaana? Jos raskaustesti näytti negatiivista kannattaa testata myöhemmin uudelleen jos epäilee olevansa raskaana. Voi olla, että sinulla on ihan vain kuukautiset ja onhan se keskenmenokin mahdollinen. Jos kipuja ei ole ja et varmuudella edes ole raskaana niin tuskimpa lääkäriin kannattaa mennä. Spontaanissa varhaisessa keskenmenossakaan ei välttämättä tarvitse. Eipä lääkäri pysty mitään muuta tekemään kuin varmistamaa, että kaikki tulee pois.

[QUOTE="vieras";27905442]minulla kuitenkaan ei normaalistikaan näytä positiivista heti ensimmäisinä päivinä.
-Monesko lapsi ontulossa?
-Oletko työtön vai opiskelija?[/QUOTE]

Kysynpä vaan että mitä merkitystä tällä on koko aiheeseen?

Ja ap:lle sanon sen, että luulisin ettet ole raskaana. Ja yleensä selvimmät / voimakkaimmat raskausoireet alkavat ilmetä vasta viikolla 6-8, tai no toki tämäkin on ihan yksilöllistä.

Suosittelisin nyt kuitenkin, että testaat uudelleen ja jos edelleen näyttää negaa niin luultavasti vain menkat kyseessä.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";27905471]Mitähän merkitystä sinun luuloilla on aloittajan ongelmaan. Jos et osaa vastata järkevästi niin poistu kejusta. Ole hyvä ja lähe vetää![/QUOTE]

:ashamed: Totta, olen tietämätön tähän asiaan ja moni varmaan osaa vastata nettitohtorina täältä ruudun takaa :rolleyes:

Eikös 19-vuotias ole jo sen ikäinen että voi olla valmistunut ammattiin ja tehdä töitä alallaan? Jotkut pääsee suoraan koulusta töihin.

AP: Menkoilta vaikuttaa, valitettavasti, mutta voithan toki testata varmuuden vuoksi uudelleen. :)

• Tykkää
Reactions: ~fruity~
[QUOTE="vieras";27905621]Ei. Sinun epävarmuus nostattaa sinussa mitä ihmeellisempiä asioita esiin. :D[/QUOTE]

Kerro mistä olen mielestäsi epävarma, jos tällaisen analyysin olet aikaiseksi saanut? :)

Eikös 19-vuotias ole jo sen ikäinen että voi olla valmistunut ammattiin ja tehdä töitä alallaan? Jotkut pääsee suoraan koulusta töihin.

AP: Menkoilta vaikuttaa, valitettavasti, mutta voithan toki testata varmuuden vuoksi uudelleen. :)

Eihän 19-vuotias voi olla työelämässä. Opiskelujen jälkeen jäädään automaattisesti työttömiksi.

• Tykkää
Reactions: Zucchini

Yhteistyössä