***Keskenmenon jälkeen plussanneet maalis- ja huhtikuussa***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gatsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä olen täällä! Joo toi sänky on vähän tuollainen, sain siis siskolta ja oli meidän makuun yltiöromanttinen, joten maalasin kiiltävän mustalla ja purin pitsit pois verhoista. Vieläkin mietin, että jos jättäisi koko verhot pois, mutta mies oli sitä mieltä että ne menee, kun meillä on muuten niin yksinkertaista. Kuulemma prinsessalla pitää olla prinsessamainen sänkykin...Täällä pohdin, että jaksaisiko lähteä illalla äitiysjoogaan?! Tekisi toisaalta mieli, mutta kun siellä on mun makuun vähän tylsää eli liian löysää, hengitellään vaan... Mitenkähän saisi aikaa siirrettyä eteenpäin, en taas yhtään jaksaisi odottaa 6 viikkoa tätä vauvelia+jos menee yli :(

Onko teistä kukaan raskautnut heti km:n jälkeen ilman , että menkkoja on ehtinyt tulla ja kaikki on sujunut silti hyvin? :flower:

Meillä km 8.2.-08 ja tarkoitus oli siis odottaa yhdet menkat, mutta nyt alkanut tulla raskauoireita ja vähän jännittää..mitä jos olenkin raskaana vaikka viikko sitten jälkitarkastuksessa gyne sanoi 2:n munasolun irronneen ja kohdun limakalvon alkaneen vahvistumaan ja jne...
Niin sitten heitimme kortsut laatikkoon ja nyt vaan odottelen tämän viikon ja sitten testaan., Jos siis aihetta vielä on! Kiitos jos joku vastaa! :flower:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

rouva pikkumyy en ole ollut samassa tilanteessa, raskauduin hieman myöhemmin, mutta uulalaa, mua jännittää sun puolesta!! bd bd!! vedetään sut vaikka väkisin tänne ketjuun!

mää oon sairaan väsynyt, sukuloitiin miehen suvun puolella pitkästä aikaa viikonloppuna ja se kävi ihan älyttömästi voimille :| olin paljon väsyneempi ku kotiviikonloppuna. tuli sitten itkeskeltyäkin eli lopultakin kai hormonit ovat löytäneet siltä osin meikäläisen. nyte särkee päätä (osin siks, kun itkin, niin käy mulle aina) ja taidan painua pehkuihin. harmi, että on ihan hakattu olo viikonlopun jäljiltä, kun sen sijaan piti kerätä voimia työviikkoa varten.
sitte harmittaa yks kommentti... kun me ollaan muuttamassa, niin sanoin siellä sukulaisissa, etten sitten voi juuri auttaa muutossa (kantamisissa). multa kysyi eräs ihmetellen, että miks ihmeessä. vastasin, että noo, kun olen raskaana, että pitää varoa. siihen vastattiin, että jaa kyllä meiltä töissä riikkakin kanto tossa viime viikollakin vielä jotain raskasta, vaikka se jäi perjantaina äitiyslomalle. yritin sitten, että niin, kun minä olen aika pienikin (no ei sillä mitään merkitystä ole, mutta ajattelin, että jos ihminen siitä jotain tajuaisi), mutta ei, kun se riikkakin on pieni.
teki mieli vastata siihen, että jaa, no ehkä se riikka sieltä töistä vois sitten tulla synnyttämään tän teidän sukulaislapsenki sitte... ei huvittanu jäädä selittämään enää yhtään mitään. mää oon varmaan sen erään mielestä ihan toivottaman laiskakin, kun lauantaina jouduin nukkumaan päivällä 2 ja puol tuntia, että jaksoin seurustella lopun päivää.
no, ihan sama...

irtis 17+4

Gatsu Osanotto Pappasi pois menon johdosta :hug:
Miun isoukki kuoli 2v sitten ja hääkin kerkes täyttää 90v...joten toi on kyllä nykyaikana kunnioitettava ikä.

Ninni Kärsivällisyyttä loppuraskauteen...äkkiä se aika menee (hyvä sanoa kun ei ite ole viel tossa vaiheessa)

Irtosora kylläpäs ihmiset osaa olla ymmärtämättömiä,ei sitä kyllä mitään isoa ja raskasta voi kantaa raskaana ollessa vaikka muuten elääkin normisti mutta se maha on kyllä sen verran edessä ja pahaltahan se tuntuu jos painavaa kantelee...jätät muuton toisten huoleksi ja huutelet vaan mihin tavarat kannetaan... =)

Omaan isoon napaan tai siis mulla ei ole kohta enää napaa...

Kävin tuossa äitipolilla ylimäräisessä tarkastuksessa kun oli vähän vaikee oli ja miettikääpäs mie en saa kantaa enää koko loppu raskauden aika 5kg enempää :headwall: jos sitäkään...ei ole oikein hyvä juttu kun toukotyöt alkaa kohta ja siellä kaikkia tarvittais...mutta ei voi mitään pakko mennä nyt tällä ni saapi pienet pysyyn mahassa loppuun asti.

Eilen siivosin ja järjestelin 10h yhteen menoon mutta saatiin toi yläkerta käyttöön :D ja sitä ollaan meinaan odotettu jo aika kauan...5v ollaan remontoitu ja rakennettu ja nyt ei puutu enää kun alakerrasta toi yksi vessa ja se tehdään kunhan juhlat on juhlittu.

Ton urakan johdosta eilen illalla supisteli pikkasen mutta meni onneksi ohi levolla ja nyt on pohkeet tosi kipeet tosta porrasrallista...mutta onpahan yläkerta melkein järjestyksessä...voi että mie olen onnellinen tuosta =)

Meillä on kaikilla flunssa ja kuopukseen taitaa olla taas päällä kurkunpään tulehdus :headwall: onneksi on astma-lääkkeet käytössä ni ollaan pärjätty vielä kotona ilman sairaala reissua.

Mukavaa viikon alkua kaikille.

Äitee ja tuplat 21+4

Rouva Pikkumyy: Täällä ilmoittautuu yksi, joka tuli raskaaksi heti keskenmenon jälkeen... :wave: nyt vaunuissa tuhisee kohta 3-kuukautinen tyttö... :heart: mulla ei tullut yhtiäkään menkkoja välissä, ainoastaan tuo keskenmenovuoto... Toivottavasti tärppi käynyt... :heart:

Ninni: Ihanaa, sulla se laskettu aika lähenee ja h-hetki pian käsillä, tsemppiä kovasti...

Repa: Säkin olet jo ihan mielettömän pitkällä, mahtavaa...

Ja kaikki muutkin, ihanaa, ett raskautenne edenneet kivalla mallilla ja halaus niille joilla ollut vaikeaa tms... :hug:

Pakkohan täällä on käydä kurkkimassa teitä usein... Ikävä niitä teidän juttuja. Meillä pikkuinen on nuhassa tällä hetkellä, mutta muuten menee kivasti. Yöllä syö edelleen tosi usein ja edelleen pääasiassa imetän ja pikkuisen joudun lisämaitoa antamaan, kun on neiti niin älyttömän kova syömään. Iltatissin korvaankin korvikkeella kokonaan, ett pysyisi massu täydempänä pidempään ja sitten yöllä imetän 100 prosenttisesti. Neiti on alkanut viihtyä masullaan ja tarttuu leluihin. Naureskelee, kiljahtelee ja jokeltelee... :heart: Ihana karsoa, miten hän kasvaa ja kehittyy... Olen ihan älyttömän onnellinen, mutta silti viime aikoina on ollut pientä alakuloisuutta tms ilmassa. En tiedä onko se tämä raskauden jäljiltä muuttunut kehoni vai mikä, mutta välillä on tosi huono olla henkisesti. Mä luulin, ett palaudun kilojen suhteen hetkessä, kun aloitin liikunnankin niin aikaisin, mutta edelleen mulla on se +7 kiloa eikä se lähde sitten millään. Tosin herkutkin maistuu ja kun ei ehdi syömään kunnolla, niin iltaisin mättää epäterveellisesti kaikkea mahdollista... Mutta eiköhän se tästä... Välillä on ollut ihan ikävä tuota raskausaikaa ja sitä ihanaa, valtavaa masua... :heart: Vaikka olen sanonutkin, ett nää lapset oli nyt tässä, niin enpä enää ole omalta kohdaltani niin varma... tuo vauvantuoksu vaan on niin huumaava ja ihana, ett voipi olla, ett parin vuoden päästä mut löytää tuolta jostain kuumeilijoista... :D Mies kyllä on kantansa jo esittänyt.... Tämmöistä meille taasen kuuluu...

Voikaa hyvin ja paksusti ja nauttikaa loppuajoista varsinkin... Kuten muistatte, ett minä en enää osannut ja nyt harmittaa... Tuli hän sieltä kuitenkin, vaikkakin käynnistyksellä.... :heart:

Riikkuli ja pikkuinen 11 viikkoa ja 5 päivää :heart:

moikkelis!!

täällä taas, oltiin viikonloppu mummulassa kylässä, eilen illalla kotiuduttiin ja oli kyl pakko jo sillon tulla kurkkaan mitä teille kuuluu =) onneks kaikille ihan hyvää kuului

gatsu osanottoni pappasi vuoksi :hug:
onnea paljon ihanista ultrakuulumisista :heart: juu tehdään vaan rehvit tayssiin, jos teidän vaavi on vähän myöhässä ja meidän aikasessa niin hyvin onnistuu :D

repa hei mäkin oon opiskellu pukuompelijaksi =) hyvät taidot koulusta sai vaikkei työkseen koskaan tekiskään, vaikka eihän sitäkään tiedä =)

malttamaton hieno sänky teillä, noita on niin ihana laittaa valmiiks vaikka meillä ei oikeen oo ainakaan ekaan puoleen vuoteen ollu käyttöö pinniksille kun molemmat nukku vieressä, mutta kyllä nytkin silti haluan valmiiks laitella =)

irtis älä välitä muitten puheista, toiset vaan tekee kaikkia hommia välittämättä omasta tai vauvan olosta ja toisilla ei tosiaan oo mitään kipuja ja pystyy vaikka mihin, mä en kyllä oo pystyny enkä nostele mitään painavaa, en vaan uskalla ottaa mitään riskejä, eihän tää niin pitkä aika oo etteikö pystyis sen aikaa ottaan rennosti
et annat muitten kantaa muuttolaatikot etkä pode asiasta yhtään huonoa omaatuntoa =)

äitee ihana masu =)

rouva pikkumyy toivotaan parasta, tuuhan kertomaan kun tiedät

ninni jaksamista odotukseen

mun maha tuntuu kasvaneen parissa päivässä ihan kauheesti, eilen onneks löysin kirpparilta mammafarkut, ettei ihan uusiin tarvii törsätä, nyt on muutamat housut mut lisääkin ois tietty kiva saada, täytyy kattella jos jostain löytyis
mutta muuten täällä keskiviikkoa odotellessa, aamulla on se ultra ja tuun sit heti kertoon kuinka meni
voikaahan hyvin =)

eliisa ja pikkuruinen 18+4

riikkulille vielä et ota ihan rauhassa sen oman palautumisen kanssa, ethän sä edes saa laihduttaa kun imetät =) kyl ne kilot tippuu pikkuhiljaa ja eihän sun synnytyksestäkään oo kun kolme kuukautta, ihan rennosti nyt vaan =)

miikkis olikos sullakin tälläviikolla ultra, onkos muita, saa jännätä muttenkin puolesta kun omastaan =)

Kunpa tämä runo kietoutuisi ympärillesi
kuin käsivarsi, ja lohduttaisi Sinua.

Kunpa tämä runo olisi huone
ja hehkuva takkatuli,
jonka ääreen voisit käpertyä.

Kunpa tämä runo voisi antaa Sinulle
niin paljon enemmän.

Kunpa tämä runo
voisi täyttää kaikki toiveesi...

Silloin et ehkä enää itkisi...

e025.gif

Voimia ystäväni
d050.gif

Julietta :hug: sulle ja kovasti voimia!!! Ja miehelles kanssa!

( . ) tää mamma lähtee tänään ehkä synnärille käymään kun on nyt supistellu melkeen tunnin ajan 5 min välein ja 30-45 sek kerrallaan... Jos jotain ois vaikka tapahtumassa.
Katotaan miten käy!

:heart: :Ninni ja Muru 39+1

Julietta voimia sinulle, tältä listalta ei kenenkään pitäisi pudota...tarpeeksi surua ollaan kaikki saatu kokea :hug: tulethan pian takaisin :heart:

Ninni, tsempukkaa synnärireissulle...uutisia odotellessa :heart:

Irtis ja Äitee ottavat nyt vaan rennosti ja kantelevat niitä massujansa :D

Eliisa tsemppiä ultraan, tulehan kertoon heti kuulumiset =)

Missäs Oikukas ja Sipuli luuraa? Mahtaako olla uutisia heilläkin?

(.) Minä sain ensimmäisen kunnon potkun masusta lauantai-iltana :D Niin hyvin sai Elvis mut hätkähtämään että tyyppi monottaa varmaan ihan ilokseen nyt heti kun hetkeks rauhotun. Ihanaahan tämä on :heart:

Julietta: :hug: :hug: :hug: Olen todella pahoillani puolestanne. Voimia sinne molemmille ja tsemppiä. Toivottavasti saamme sinut pian tänne takaisin :'(

Kylläpäs veti taas hiljaiseksi, että meinaa ihan unohtaa mitä piti kirjoittaa.

Ninni78: Onnea synnärille, täällä odottelemme kuulumisia innokkaana!

äitee2: Vitsi toi sun masu on ihanan iso, mutta pakkohan sen on olla kun on kaksi asukkiakin. Ihana :flower:

Gatsu: eikö liikkeet olekin ihania?!? Tai täytyy tunnustaa, että muutaman kerran olen masulle ärähtänyt, että nyt vähän rauhallisemmin kun meno on niin kova, mutta sitten heti jos ei tunnu niin tulee paniikki että jotain on vialla...

Mua ensimmäistä kertaa pitkästä aikaa jännittää huominen neuvolakäynti, syystä että, jotain kummaa touhuttiin eilen illalla mun masussa. Vauva on ollut joulusta asti samassa asennossa eli pää oikealla alhaalla, peppu vasemmalla puolella masua ja jalat on tullut ylös oikeaan kylkeen. Eilen illalla sitten alkoi ihan kauhea myllerrys ja vääntö masussa. Sitä jatkui 10-15 min putkeen ja ei voitu miehen kanssa kun tuijottaa ihmeissään mahaa ja pyytää kauniisti tytöltä, että älä kulta vaan käänny ympäri! No myllerryksen tulosta ei nyt sitten tiedetä?!? Koko aamun olen tyttöä yrittänyt koplata ja ihan kuin ns. peppu tuntuu joka toinen kerta vasemmalla ja joka toinen kerta oikealla puolella eli toivottavasti on peppu eikä pää, mutta masu tuntuu tosi erilaiselta kuin ennen. No huomenna kuulee!!

Olen päättänyt yrittää, että vauva nukkuisi omassa sängyssä. Tuossa on pyörät alla ja laidan saa alas, joten vedän sen kiinni meidän sänkyyn. Meillä kun on yleensä sängyssä jompi kumpi tai molemmat koirista, niin ajattelin että voi tulla aika ahdasta muuten. Voi olla että ne kyllä itsestään siirtyvät rauhallisemmille nukkumispaikolle vauvan synnyttyä. Mutta sänky saa testikäytön perjantaina, veljen perhe tulee kylään ja heillä on se kuukauden ikäinen poikuliini, joten saa lainata serkun sänkyä. Ai niin, ne iloitsemani harkkasupparit ovat sitten kadonneet totaalisesti, joten ei mun kroppa sittenkään tiedä olevansa raskaana...

riikkuli: Voin varmaan sanoa kaikkien puolesta, että olemme tosi kateellisia sinulle ;) Että olet jo tuossa vaiheessa, vauvan kanssa turvallisesti kotona. Mä en millään jaksaisi odottaa...

malttamaton&prinsessa rv 33+6

ekana Julietta pahoittelut :'( tuntuu pahalta, muistan miten jalat lähti alta ja mies joutu melkein kantaa mut taksiin ja kotiin ku kuulin tuulimunasta. Enpä uskonut että koskaan kävisi hyvin, mutta nyt vähän yli vuotta myöhemmin odottelen vauvaa syntyväksi minä päivänä tahansa. Toivon että sulle kävis samoin :hug:

Nyt kopsaan vaan tähän osan mitä kirjotin jo muualle, meni halu kirjotella omia uutisia sen enempää:

Eilen aamulla heräsin aivan tajuttomaan vitutukseen ja tylsyyteen mutta se onneksi meni ohi ja tänään oon taas ihan normaalihyvällä tuulella =) Jotenkin vaan tää päivästä toiseen kököttäminen ja odottaminen ja kaikki muu jännitys purkautu unessa ilmeisesti jolloin heräsin suoraan vihaisena. No käytin sitten koiran puistossa ja heti tuli vähän parempi olo, sitten menin itikseen ostamaan itselleni yhden Viivi & Wagner -kirjan, manikyyriä varten valkoisen kynsilakan, uuden kivan ripsarin ja ristiäiskutsuihin loput korttitarpeet. Ja valkaisuainetta valkoisen sohvamme saamiseksi takaisin valkoiseksi. Huomasin nimittäin että sohvatyynyjen alaosa ei oo kovin vaalea enää kun koira aina nojailee siihen :laugh: Kohta on :) Tuleepa sekin tehtyä.

Eli tälle päivälle on taas tekemistä! niin ja ajattelin käydä myös ostamassa pari sinistä miljoonakalaa tohon parveen kun eilen oli myyjällä niin kiire yksin siellä etten jaksanut jäädä odottelemaan. Onhan mulla tänään aikaa :)

kävin muuten eilen tarjoustalossa mainonnan uhrina ja ostin 24-packin kindermunia ja kolme pussia nougatsuklaamunia :laugh: :laugh: Nyt ne pistettiin kyllä ylähyllylle piiloon koska mä en tosiaankaan saa syödä niitä vielä. Mutta pian, pian :p

Pahoinvointi on täällä tullut takaisin päivittäisenä muuten, toissailtana oksensin kaaressa taas. Inhottava :/

Nyt on ruvennu tulee kyselyitä syntymästä, ihanku vaan kaverit tarkistais et oonko unohtanu kertoo jotain :laugh: äiti ja muut ei soittele kun oon tehny hyvin selväks et eipä tarvi. Mut aina nyt kun mä soitan mutsille niin se totee et jaah, taaskaan et soittanu lähdöstä :D

Eikä näillä näkymin edes aiota ilmoittaa lähdöstä kellekään, vaan vasta kun vauva on maailmassa ja viesti sisältää myös tiedon ettei sairaalaan tarvi tulla vaan halutaan rauhassa tutustua. Tämä siis jos saadaan perhehuone =) Ja tosiaan mieli saattaapi muuttua jos siellä käy aika pitkäksi tai jotain.. Mutta nyt tuntuu tältä.

Sitten kommentteja:

irtosora mä olisin varmaan sanonut että ehkä he sitten pyytää työpaikan riikan auttamaan.. itse en myöskään kantele mitään mikä ei tunnu hyvältä :D Enkä kannellut aiemminkaan jos ei tuntunut siltä, tosin oon ollut voimissani aika hyvin ettei maha sillai ole rajoittanut. Lepäät just niin paljon kuin tuntuu että tarvii! mä nukun 2-3 päikkärit päivässä ja öisinkin. Ihan sama mitä muut miettii. Jos väsyttää niin nukutaan <3

Äitee sulla on jo kunnioitettavan kokoinen masu! samankokoinen ku mulla nyt :D toivottavasti flunssailut ja muut kipeilyt on menny ohi. Muista säkin levätä tarpeeksi!

malttamaton hieno sänky kyllä! meilläkin vauvan sänky on pistetty meidän sängyn viereen ja se sivu siitä alas niin että on ikäänkuin lisävaunu. Saas nähdä miten käytännössä menee mut tää olis ajatuksena että siinä nukkuisi. Koira ei meillä kyllä sänkyyn oo eläissään päässyt, mutta muista syistä :) Tosin on tolla kokoakin sellanen 30kg, sehän tois hiekkalaatikon patjalle aina ulkoa tullessaan :laugh:

Nyt vien tuon koiran koirapuistoon kun aurinkokin paistaa täällä itäisessä Helsingissä ainakin :)

Hyvät päivänjatkot :wave:

Oikukas rv 39+5!

Ei VOI mennä enää kovin kauaa! mitään synnytykseen viittaavaa ei ole, ei tihku vettä eikä muitakaan eritteitä,ei supistele yhtään eikä tasan ainakaan kipeästi. Jännittää!

ja pitkästä aikaa tänneki kirjoittelen...
Mulla tuo väsymys rassaa edelleen kovasti.
hb on vielä hyvä, mutta silti...väsymys vaivaa...

ja pahoinvointi ei voi jättää mua rauhaan...
nytkin tuossa syönnin jälkeen on ollu ihan karsee olo...pitäis päästä nukkumaan, koska sillä saa pahan olon pois, mutta kun on noita hoitolapsia...

muru alkoi liikkumaan siin 17+ ja oikeestaan tuossa 18+1 tunsin ensimmäiset kunnon liikkeet, jotka mieskin tunsi masun päältä.
Nyt on ollu torstaista asti hiljaisempaa, tosi rauhallisia liikkeitä tuntuu..luulenpa että mukelo on nyt sillai päin että jalat on kohti mun selkärankaa, joten siksi en tunne liikkeitä.Masun päältä tunnustellen tietää missä mukelo on mutta asentoa ei oikein vielä voi sanoa :laugh:

että tällaista tänne...

My Angels : piti kysymäni että mikä se oli se www-sivu mistä löytyy noi ihanat hymiöt?
Joku cosgan??

Ajatuksin ja fiilistellen AE ja Muru 18+5

Yhteistyössä