***Keskenmenon jälkeen plussanneet maaliskuussa***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Empuuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
buamille synttäri onnittelut! :flower:

lahjoitetaan unet vievä närästys tai vaihdetaan supistuksiin!
koko ajan närästää ihan kamalasti ja ei toivoakaan käydä makuulteen.. nyt ihan töttöröö olo toivottavasti johtuis vaan siitä ettei oo nukkunu.
mun olot heittelee ihan kamalasti ja oon alkanu miiettii et jos tää raskausmyrkytys on nyt sit pahentunu koska vaik mulla on noi verenpaine lääkkeet nii silti välil pyörryttää ja tulee oksettava olo ja nyt ilmennyt päänsärkyäkin :(
no huomen on neuvola nii saa siihen varmaan jotain selvyyttä.. mä oisin jo niiiiiiiiiin valmis synnyttämään ärsyttää koko ajan tarkkailla vauvan liikkeitä ja varsinkin kun niitä on niin vähän just ja just se kymmenen liikettä tulee tunnissa ja yleensä nekin on vaan sellaisia pieniä hipaisuja :( mihin hävis se mun möngertäjä joka saatto parituntiakin mönkiä oikeen kunnolla =(

nanakuu ja hiljentynyt mönkerö 37+1

Enpä muista milloin viimeksi kirjoittelin, olenkohan tämän vuoden puolella ollenkaan... Mutta hengissä ollaan ja hyvin voidaan.

Maha on iso ja painoa tullut ihan liikaa, vaikuttaa siltä että yöunien tarvitsee olla 10-12 tuntia eikä oikein mitään voi hirveästi enää huhkia kun alkaa vähän heikottamaan ja/tai ottamaan mahasta. Muuten on kaikki loistavasti, kaikki arvot ja vauva kunnossa.

Rakenneultrassa lupasivat poikaa, mikä olikin loistouutinen koska esikoinen on tyttö. Eihän siinä tytössäkään tietysti mitään pettymisen aihetta olisi ollut, mutta kiva saada heti molemmat sukupuolet. Kova sälli on potkimaan ja pyörimään. Ensi perjantaina olisi taas neuvola-aika. Edessä tietysti myös se iki-ihana sokerirasitus.

Kovasti olen onnellinen ja kiitollinen siitä, kuinka helpolla tässä on päästy, täällä ja tuolla kuumeilevien puolella on saanut välillä lukea niin kamalia tarinoita että ihan sydäntä kylmää. Vaikka ei se aina helppoa ole itselläkään ollut tuon stressaamisen kanssa. Hyviä voimisia kaikille, tarrasukkia uusille ja helppoja ja nopeta synnytyksiä meidän vanhimmille.

Päivitelläämpäs vähän taas tännekkin ettette luule päässenne musta eroon =) Tänään käytiin äpolilla kokoarviossa ja synnytystavasta oli samalla puhe. Ensin tärkein, eli vauva voi oikeen hyvin, kaikenmaailman virtauksia seurailtiin ja sykekäyrää otettiin :heart: Kokoa vauvalle oli tullut jo 4kg, mistä johtuen on sitten uusi käynti ensi viikolle ja silloin puhutaan sitten mahdollisesta käynnistyksestä. Mulla oli kohdunsuu parille sormelle auki ja jälellä reilu sentti, lääkäri oli toiveikas ettei ehkä tarvisi käynnistää vaan tulisi omineenkin jo ajallaan :saint: Muuten lantio oli tilava, mutta häntäluu on kääntynyt vähän sisään päin, kun pääsi murtumaan teininä, mutta kuulemma on joustava ja hyvät mahikset että ei murtuisi uudelleen. Tänään aamulla tuli limatulppaa (tällä kertaa se ei jäänyt epäselväksi :x ) ja nyt sisätutkimuksen ja kalvojen irrottelun jälkeen sitä on tullut vähän lisää, koostumus vaan on muuttunut vielä ällömmäksi. Käytiin pitkällä kävelylläkin ja nyt sitten vaan ootellaan, josko vauva haluaisi ulkoistaa itsensä =)

Nanakuu mustakin vauva on hiljentynyt tässä viime viikkoina, mutta johtuu vaan siitä kun tila on vähissä. Toivotaan, että sunkin kirppusi sielä voi ihan hyvin ja liikkuminen vaan on käynyt vähän hankalammaksi. Jaksuja myrkytyksen kanssa :hug:

:hug: kaikille muillekkin sitä tarvitseville =)
MLL :heart: 38+6

Täältä sais supistuksia, mä en niitä vielä tarvis. Estolääkitystä napsin ja hieman onkin jo auttanut. Tekemättömyys ja paikallaan olo käy jo hermoon. Nyt kun vaan joutuu makailemaan, niin tekemistä keksis vaikka millä mitalla. Ikkunat likaiset, kaapit sekaisin, sormenjälkiä siellä täällä.... No hyvän asian takiahan tässä huilataan.

Raskausmyrkytystä odotan kauhulla. Kaksi kertaa sen jo sairastaneena tiedän mitä on taas tulossa. Lääkäri oli sitä mieltä ettei kahta ilman kolmatta...

omenaruusu+touhukas pikkuveli 23+5

Ai niin
-omenaruusulta piti kysyy et tiedätkö kuin todennäköisesti raskausmyrkytys uusii jos se on kerran ollut? Mulle viimmesimmässä tuli ja toivottavasti ei enää ikinä :ashamed:
Saa toki muutkin vastata jos joku tietää =)

Raskausmyrkytys johtuu geenivirheestä, joten uusitumisen mahdollisuus on kohtalainen, paitsi tietysti, jos kumppani on vaihtunut. Raskausmyrkytykseen kun tarvitaan se virhegeeni joko äidiltä tai isältä. Yleisintä raskausmyrkytys on ekassa raskaudessa, mulla tosin oli molemmissa ja aikanaan selviää tuleeko tässäkin.

omenaruusu 23+6

MLL o-ouuu, sul on varmaan kohta lähdön paikka. Ainakin toivottavasti. Ei oo meinaan kiva kärvistellä sinne 42+1 saakka, jättimahan kanssa. Tsempitykset sinne!

Mä olen edelleen vatsataudissa, tai toipumassa siitä. Käväisin eilen töissä ja piti sitten lähteä kesken kaiken kotiin, kun vatsaan tuppas sattumaan niin pirusti. Vieläkin iltaisin on niin karsea olo, että sormet kurkkuun -menetelmällä sais varmaan satsin tulemaan. Tosi tosi inhaa. Taitaa olla se kuuluisa Noro-virus. Ainii, ja kurkkukin on kipeä, joten varmasti tulee sitten vielä lentsu tähän kylkiäisiksi.

Navassa tapahtuu turpoamista, selälleen tunnen jo ihan selvästi kumpua ja liikkeitä uskaltaisin sanoa tuntevani. Hennon hentoja sipaisuja. Ihan kivaa, satunnaisesti tosin, mutta kuitenkin.

Nyt lepäämään

kreta 15+2

joopa joo päätinpä supistuksien toivossa siivota no siistiä tuli mutta supistuksia ei muuta ku yks vaivanen :( tänään ois ollu niin hyvä päivä synnyttää ois tullu pikkuiselle kiva henkilötunnuksen alku :laugh:

MLL kalvojen irroittelua?

mun maha naksuu ihan hassua..

pää tyhjeni täysin en muista enää mitä piti kirjoittaa :(

nanakuu ja naksuva maha 37+3

moi

neuvola oli tänään, syke 155, vaavi viel hengissä siis :) lääkäri nlassa syke oli vaan 105 :o
painoa oli tullu 3 kg kuukaudessa, liikaa siis :) verenpaine ookoo, hg laskenu 143-> 122 joten tarvittaessa lisärautaa, jos alkaa väsy iskeen.
jos huomenna selviäis vesirokkotulokset, että olikos mulla niitä vasta-aineita, kun tuli kontaktia reilu vk sitten vesirokkopotilaaseen...

:wave: Sinimarja 16+5

Nanakuu se kalvojen irrottelu oli semmonen inha toimenpide missä lekuri työnsi pari sormea sen kohdunsuun läpi sinne kohdun puolelle ja pyöritteli niitä siitä suuaukolta irti. Toisille härnää supistuksia ja jos on heikentyny kalvot niin saattaa tulla lapsivedet. Mulla aiheutti kivat mahakivut ja yöllä en saanu nukuttua, mutta eipä käynnistyny synnytys.

Kivaa kuulla useammasta kirjottelijasta pitkästä aikaa, ihanaa että vauvat on alkanu liikkumaan ja masut pyöristymään :)

POKS! (meinasi unohtua tänään...) MLL :heart: 39+0

MLL Apua, sä synnytät kohta! :o Mä aina "kauhistelen" toisten viikkoja, tuntuu että omat ei kerry, ei sitten millään. :headwall:

omenaruusu Toivotaan, että supparit hellittäis. Ei ole vielä vauvan hyvä syntyä, vaikka ihan kivasti sulla alkaa viikkoja olemaan. :hug:

kreta Paranemisia :hug: Jospa ne hippaisut alkaisi voimistumaan pikkuhiljaa. :)

Sinimarja Jospa olisit jo vesirokon sairastanut, jos et, niin toivotaan että säästyt taudilta. :hug:

*Valitusta* Täytyypä sanoa, että alkaa olemaan inhottava virtahepo-olo tuolla punkan puolella. Miten sitä sitten viimeisinä viikkoina taipuu kokeilemaan sitä kolmatta ässää. :kieh: Ranteet on ihan paskana (rannekanavaoireyhtymä? ), ei pysty tekeen paljo mitään vasemmalla kädellä. Sormet turpoaa ja puutuu öisin, niveliin sattuu. Alavatsa täynnä arpia rasvailusta huolimatta, huonot geenit. Tervetuloa vaan tänne viimeiselle kolmannekselle. :kieh:

Huomenna neuvolaan! Vaaka kiittää; tuli syötyä huomisiin suffelipuffelivadelmamuffineihin tarkoitetut suffipuffit. :ashamed:

Tännekin mahakuvaa, tässä näyttää taas pieneltä, huomenna se on taas erikokoinen. :D Kattokaa mun nakkisormia kans.

2cibg9i.jpg

rv34+0

Taas minä täällä :saint: *kopio toisesta pinosta*

Neuvolassa käyty. Verenpaine edelleen koholla (kahdella mittauksella 148/86 ja 140/90), pitää siis välttää suolaa, liikkua, juoda vettä jne. Ei kuitenkaan syytä huoleen, koska ei ole oireita raskausmyrkytykseen. Paino noussut taas kivasti, yhteensä 15kg lähtöpainosta! Mä ajattelin, että nyt kun en ole töissä, ei tuo paino nousisi niin hurjasti, kun tulee syötyä järkevämmin, mutta ei. :kieh: Mitä te, joilla paino on laskenut, oikein teette/syötte? :attn: Mä olen liikkunutkin enemmän nyt parin viikon aikana, mutta laardia kertyy vaan. Pissa puhdas, niin kuin aina. Hemoglobiini on jo 143, joten voisi melkein lopettaa Obsidanin. En ole sitä enää joka päivä ottanutkaan. Sf-mitta on 32, niin kuin viime kerrallakin. Lapsivettä normaalisti, ja vauva raivotarjonnassa. Vauva tuntui terkan käsiin normaalinkokoiselta, taisi käyttää sanaa siro. Ei kuulemma pitäisi tulla mitään nelikiloista, huh! Liikkeet ++ ja sykkeet hurjat 150-160 (taisi vauva innostua, kun kaksi eri henkilöä kokeili hänen asentoaan). :heart:

rv34+1

MLL kuullostaapa kivuliaalta operaatiolta..sähän saat sit kohta sun pikkuisen jo syliis :) kunpa mäkin jo saisin. nyt jotenki vaa sellai fiilis et varmaan menee sen 2viikkoa yli :(

empuuul on söpö maha eikä nuo sormet mun silmiin näyttäny nakkisormilta :D näkisitpä mun sormet jaloista puhumattakaan

tänään neuvola ja kaik oli ok huomenna labraan maksa ja sappiverikokeisiin kun jalat kutisee kamalasti.. maanantaina sairaala..
maha on alkanu naksumaan paljon enemmän ja kovempaa ku ennen.. kunpa vaikka kalvot naksuis ja vedet menis (elättelee toivoa) :laugh:
neuvolassa kehottivat pikimmiten pakkaamaan sairaala kassin.. mutta kun en mä vaan saa sitä aikaseks :D ja kaikenlisäks ostin väärän kokoiset imetys liivit niin ne pitäis käydä vaihtaa oikeen kokoisiks et saisin pakattua ne sinne kassiin sit. jotenki en muka voi pakata kassia ennen kun oon ne liivit käyny vaihtaa :D tekosyitä vaan

kiva kun alkupuoliskoltakin ihmiset on uskaltautunu kirjoittelemaan taas tänne! yhessä vaiheessa tuntu että kaikki on hävinny jonnekkin! :laugh:

nanakuu ja naksuva maha 37+4

Empuulla on niin söpö maha. Ei siinä mitään laardia näy. :)

Taas on kaikki kirjoitellut vaikka ja mitä. Pian jotkut vauvautuukin jo :heart: (Voikohan noin edes sanoa...)

Mä kyllä kanssa luulen tunnistavani liikkeitä, tai niinhän mä oon kuvitellut jo pari viikkoa. Viime viikolla ei vaan tuntunut kaikkien muiden kipuilujen lisäksi, joten pelotti ja paljon. No nyt taas tuntuu möyrintää. Tiistaina on neuvola, joten toivottavasti oon tulkinnut oikein ja sydänäänet kuuluu hyvin. Paino on varmasti noussut ihan kamalasti, kun en ole päässyt liikkumaan kunnolla. Ja samalla ruokahalu on kasvanut, koko ajan nälkä.

Zanz ja poksut 18+0

Tietääkö muuten kukaan, milloin ihan perusstetoskoopilla voi kuulla sydänäänet?

Elossa ollaan.. Eipä vaan oo tullu kirjoteltua.. :kieh:

Oloissa ei mitään muutoksia..
Viimeisimmät neukkukuulumiset (lääkärineuvola) lyhyesti:
Rv 35+3 (tänään 36+4)
Painonmuutos +840g/vko (lähtöpainosta 9kg)
Rr 106/56
Pissa puhdas
Hb 131 (viimeks vielä 113, eli noussu ihan kivasti! :) )
Sf-mitta 30cm (edellisellä kerralla rv 32+4 29cm)
Cx sulj.
Vauski raivotarjonnassa
Sykkeet 165 ( :) viuhtaskin melkoisesti!)
Liikkeet ++

Seuraava käynti oiski sit jo maanantaina.. Masu tuntuu kovasti laskeneen ja vauva painaa lantioo vasten aikalailla, joka vaikeuttaa mm.kumartelua, sellanen keilapallo haarovälissä - olo jatkuvasti.. :p Muuten olo ja vointi on hyvä. Ei suppaile, eikä mitään muitakaan vaivoja oikeestaan ole. Selkähän tuo juilii tapansa mukaisesti, mut siihen on (jos mahdollista) tottunuki jo jonku verran.. Pahemminki vois olla, joten olen tyytyväinen näihin oloihin.. :)

Maanantaina tuleeki viikot täyteen ja sit ois vauskilla vaik lupa mun puolesta jo tulla.. :) :heart: Esikko syntyi 37+5 ihan ilman mitään "ennakkovaroituksia". :)

Kellis ja Aarre 36+4 :heart:

Eipä ole tullut kirjoiteltua, kun täällä on sairasteltu ihan urakalla. Onneksi nyt aletaan tervehtyä. Vatsatauti oli vasta alkusoittoa. Sen jälkeen esikoinen sairastui vuosisadan flunssaan, johon ei meinnannut antibiootit tehota. Seuraavaksi sairastuin tietysti itse ja viimeisenä mies. Kyllä on ollut rankkaa. Samalla huoli siitä miten vauva jaksaa masussa kaikki nämä sairastelut. Nyt alkaa helpottaa ja mahassa liikuskellaan etenkin aamuisin ja iltaisin, joten kai tässä voi jo huokaista =) Kyllä on muuten ihanan tuntuisia nuo likkeet, niihin on niin kiva aamuisin herätä :heart:

Neuvolassa olen myös ollut missä kaikki muuten oli hyvin mutta rautaa joudun syömään. Viimeksi se alkoi närästää ihan tuhottomasti. No ei voi mitään.

Nyt tuli aika omanapainen viesti, kun en kenellekkään osaa mitään kommentoida.

JFJ ja Nöppis 23+2

Yhteistyössä