~ Keskenmenon jälkeen plussanneet ~ *talvella 2012-2013*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kwaidan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
iitu tsemppiä huomiseen! Täällä kaikki peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki on hyvin!

neiti -81 katsoin masuketjusta sun kuvan ja vitsi sulla on kaunis masu :-)

(.) oli jo niin lupaava alaselkäjomotus, kaurapussikaan ei auttanut mutta sitten kävin piiitkässä tulikuumassa porekylvyssä, niin katosi. En tiedä olenko pettynyt vai iloinen...

Kyllä taitaa olla paras taas rauhoittua hätäilemästä, taitaa olla ihan normaalia tämä.. Kiitos vaan selkäkipukokemuksiaan jakaneille :)
Esikoisesta taisi olla samanlaisia, ja ties mitä muita jomotuksia ja kolotuksia. Keskenmeno vain enteili menkkamaisilla selkäkivuilla, ja pidin sitä ihan normaalina kunnes verta alkoi vuotaa. Tulee nyt sitten oltua turhankin säpsy kaikille tuntemuksille.

Tanitalle onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista, mahtavaa että pääsit sydänääniäkin kuulemaan jo :)

iitulle tsemppiä huomiselle! Eiköhän kaikki ole ihan hyvin, kyllä nuo oireet voi tosiaan aaltoilla ja välillä olla ns parempia päiviä. Aikaisemminkin olen tainnut täällä mainostaa, mutta vau.fin raskauslaskurin mukaan viikolla 10 "pahoinvointi alkaa kenties jo helpottaa", eli ihan normaalia tuon pitäisi olla!

malttamattomalle jaksamista loppumetreille, koita lepäillä ja tehdä kaikkea muita luksusjuttuja jotka ei sitten pariin kuukauteen onnistu kun vauva vihdoin syntyy ;)

mumina 14+0 että poks vain!

mumina mulla on tässä raskaudessa ollut tosi paljon menkkamaisia alaselkökipuja alusta lähtien ja lääkäri vaan totesi, että johtuu siitä kun kohtu niin reippaasti taaksepäin kallellaan. Hyväksyn selityksen, mutta vähän ihmettelen koska onhan se ollut aikaisemmissakin raskauksissa, mutta niin kuin tässä raskaudessa on tullut huomattua: kaikki on mahdollista! Edelliset olleet niin kivuttomia ja helppoja, nyt koko ajan joku ongelma.

(.) niin kuin kellon ajasta huomaatte, täällä taaaas valvotaan. Hitto! Täytyy varmaan nousta istualleen telkkaria katsomaan hetkeksi niin pääsee kannuttamaan, jos saisi painetta ja räkää pois päästä. Hip hei, tsekkasin taas vauva-lehden odotus sovelluksesta ja vain 19 pvä laskettuun. On muuten tosi kätevä sovellus nimi-päätöstenkin kannalta eli pääsee klikkaa omat suosikit milloin siirtyvät suosikkilistalle, sitten vaan miehelle puhelin ja sama homma. Näkee sitten helposti mitkä nimet käy molemmille.

Viimeksi muokattu:
).( Kaveri on elossa! Sydän sykkii ja kaikki on muutenkin tosi hienosti! Siellä köllitään hyvässä vesimäärässä, hematoomaa ei näy. Kohtu kivasti pyöristynyt. Liikkeitä ei nähty, mutta lääkärin mukaan kaveri vaan köllii. Niskakin näyttää kuulemma normaalille. Mullahan on nt-ultra 18.12. ja jollen saa äitiyspolille ainakin yhtä kontrollia ennen rakenneultraa, niin pitää kuulemma ottaa yhteyttä lapsettomuuspolille, jotta tarkistellaan tilanne. Voiko ihminen enää olla onnellisempi! Kaikki on just niinku pitää!
:heart::heart::heart::heart::heart:

Siinä ekassa, kkm rv18, mulla oli näillä viikoilla hematoomia ja todella runsasta vuotoa (pahempaa ku kuukautisissa). Jotenkin nyt tuntuu, että ehkä tämä voi onnistua, kun kaikki on niin normaalisti (eli loistavasti!)

Päiviä tuli 3 lisää. Niin ja mittaa kaverilla siis nyt 38mm päästä pyllyyn.

:heart::heart:

-iitu 10+1 -> 10+4

PS. Toivottavasti teidän selkäjomotukset helpottaa. Paitsi malttamaton, sä taidat jo haluta synnyttämään, niin sulle toivon niitä synnytystä enteileviä jomotuksia ;)

Voi iitu, ihanaa :heart: Musta ihan tuntuu, että tällä kerralla kaikki menee teillä loppuun asti hyvin :)

(.) Täällä on väsymys vähentynyt niin paljon, että hetkellisesti melkein unohtaa olevansa raskaana! Olen jopa jaksanut taas liikkua, tällä viikollakin ehtinyt käydä jo kahdesti salilla sekä yhdellä kunnon lenkillä! Pahoinvointikin on enää satunnaista, eilen aamulla piti ykskaks yllättäen käydä yrjöämässä sisuskalunsa ylösalaisin, mutta päivän mittaan pahaa oloa ei juurikaan enää tule. No on kai jo aikakin vähentyä, 17. viikko pyörähti käyntiin tänään!! Tiistaina olin neuvolassa ja kaikki oli ihan mallillaan. Nyt siis vaan odottelen niitä liikkeitä sekä rakenneultraa, johon on vielä aikaa reilu kuukausi.

Scarleth 16+0 *POKS!!*

Malttamaton, kiitti masukehusta:heart:

iitu, ihanaa:heart: Onnea hyvistä ultrakuulumisista:heart: Kyllä nyt kaikki menee hyvin :)

Scarleth, kiva että väsymys helpottaa :) Mulla oli aluksi kans niin tosi hirveetä väsymystä et tuntu ettei mitään jaksanu.

Mumina ja omenankukka, mulla oli alkuoireina juurikin menkkajomottelut+alaselkäsäryt. Mulla taaksepäin kohtu kallellaan niin sekin kuulemma lisää selkäkipuja

Hei kaikille :wave:

Ihana nähdä niin paljon tuttuja täällä!

Minäkin voisin ilmoittautua mukaan. En tiiä, muistaako mua enää kukaan, kuumeilupuolella kirjoittelin aiemmin, mutta alkukesästä asti on ollut palstataukoa. Olen kirjoitellut tässä vain tuolla kolmekymppisten eka kertalaisten ketjussa, kun koko raskauden ajan on ollut jotenki ..hmm.. rauhallinen mielentila enkä oikeestaan oo miettiny edes keskenmenon mahdollisuutta. Toisaalta, mitään iloista ja onnellistakaan musta ei saa, vaan olen jotenki ihan turta enkä tiiä, mitä tässä pitäis ajatella. Huomaan kuitenkin lukevani teidän kuulumisia melkein päivittäin. Eka neuvola on mulla takana, siellä ultrattiin kun dopplerilla ei ääniä vielä kuulunut. Maanantaina olis sitten ensimmäinen lääkärineuvola ja tiistaina nt-ultra.

15.6. -- kodehu -- 29 v. -- km 04/11, 08/11, 06/12 -- 1. lapsi -- OYS

kodehu 12+0 (tässä kohtaa sai vissiin poksua :) ) *POKS*

• Tykkää
Reactions: Scarleth
kodehu, onnea! Mä muistan sut kuumeilupuolelta oikein hyvin. Mulla itselläni on vähän sama juttu, että keskenmeno ei enää niin hirveästi ole mun mielessä kummitellut - toki kylläkin sellainen yleinen hermoilu joka varmaan kuuluu mun luonteeseen, riippumatta km-taustasta. Silti täällä on ollut ihan kiva kirjoitella, kun ketjussa pyörii tuttuja tyyppejä. Mulla itselläni on 12-viikon jälkeen aikakin jotenkin mennyt nopeammin, ehkä sitä vähän relasi sitten kun nt-ultra ja veriseula oli ohi.

Ihanan luminen keli - tässä tulee ihan joulumielelle, vaikka muuten en paljosta lumesta niin hirveästi piittaakaan!

Scarleth 16+1

Onko muilla ollut ekan kolmanneksen aikana/lopulla alavatsakipuja ? Tänään on itselläni ollut ihme juilintoja ja jomotteluja : / Menossa 10+2. Olisko ne kenties jotain kohdun venymistä tms.??? Huolihan se toki hiipii päälle heti. Tänään on muutenkin ollut rankka pvä kun eka ukon kans hirmu riita ja sitten ajoin autoa 300 km lumisateessa huonossa kelissä, jännitti ja säikähtelin eri tilantessa tosi paljon. Ehkäpä moiset stressaukset ei kuitenkaan masu-asukkaisiin niin paljoa vaikuta, että vahinkoa tulisi. :confused:

Niin ja tervetuloa uudet :wave:

kodehu onneksi olkoon!

tanita kuulostaa aika normaalilta, mulla ainakin tässä raskaudessa on ollut jos jonkin näköisiä kipuiluja tämän tästä. Häpyluun kivut helpottivat taas jälleen pariksi päiväksi, mut nyt eilen tilalle tuli ihan ihme vihlontoja mahaan. Tosi ilkeitä, ihan kun noissa ihme sähköiskuvihlaisussa nivusissa ei olisi ollut tarpeeksi.

(.) tänään ajattelin synnyttää ja tänne kotiin ;-) sisarukset tulee päiväksi juhlimaan 3 v. prinsessaa. Veljen vaimo on doula, sisko lääkäri ja muut voisi hoitaa lapsia. Ei tarvisi miettiä lähteekö sairaalaan liian aikaisin vai myöhään. Esikoisesta menin liian aikaisin ja kuopuksesta liian myöhään. No, ei ole hätä syntyä, flunssa alkaa helpottaa ja nukuin pitkästä aikaa yön putkeen: IHANAA! Tai siis heräsin klo 5.30 kun mies lähti enduro-kisoihin mut siihen asti pääsin parilla supistukseen havahtumisella mutta ei tarvinnut valvoa sitä paria tuntia keskellä yötä, joka on niin turhauttavaa! Mä kyllä veikkaan, että vauva syntyy 9.12. joka on 10 pvä ennen laskettua ja mun nimipäivä :-)

Tässäpä meidän rakas 20+5. Rakenneultrassa käytiin, ja kaikki mitä katsomaan pystyttiin, oli ok.

WP 21+4

11376411.t.jpg

Aijaa.com - 11376411

• Tykkää
Reactions: kodehu ja Scarleth
Whisky Peat: Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja ihana kuva. :) Mullakin on jo kuvia pikkuisista vaikka oon näin alussa, kyllä niissä jotkut hahmot selvästi näkyy, vähän väliä täytyy itsellä niitä katsella ja ihmetellä, eilen kerroin isälleni tästä näyttämällä kuvaa. :)

malttamaton: Kiitti rohkaisevasta mielipiteestä, jospa nää ois jotain paikkojen venymisestä johtuvaa kipuilua. Nukkuessa tiedostin sen aina vaihtaessani kylkeä ja nyt koiran kans kävellessä se tuntui taas alhaalla vasemmalla sivulla.
-Ja sulla siellä on jännät päivät, tsemppiä kovasti. Viimeisinä aikoina ei koskaan tiedä tarkkaan milloin se voi alkaa. Kaverillani tuli kerran yhtäkkiä vedet kun olin sen luona kylässä, miehensä oli täysin estynyt pääsemään noin yllättäen mukaan laitokselle, joten minä menin sitten synnytykseen kaveriksi. :D

10+3

kodehu: Onnea rajapyykistä ja tervetuloa! Sullakin on 3km:a ja ensimmäistä odotat, tehtiinkö sulle tässä välissä tutkimukset? Löytyikö mitään?

Tervetuloa JeNski91

Onko malttamaton vielä yhdessä koossa? Olis kyllä ollutkin hyvä sauma synnyttää, kun olis ollu kaikki apu kotona :) Noooh, eiköhän se sieltä tule, sitten kun on valmis :)

).( Mä meen edelleen ihan fiiliksissä perjantain ultrasta. En vaan ymmärrä, että mulla voisi olla ihan normaali raskaus. Kai se sitten voi. Toivotaan vaan, että pysyy tällä mallilla. Viikonloppuna etoi taas, onneksi vain vähän. Olin äiteen tykönä "etelässä" viikonlopun ja jouduin pariin otteeseen tiukkaan tilanteeseen, kun olis pitänyt ottaa lasi viiniä. Onneksi mun äitini ei tajua mitään ja pystyin ohittamaan nämä tilanteet aika helposti :) Ei se kyllä epäile yhtään mitään :)

-iitu 10+6

iitu nauti nyt vaan raskaudesta, kun lupaa nyt niin hyvää :-) valitettavasti vielä yhdessä koossa eli huomenna taas neuvolaan vaikka niin terkka epäili ettei nähdä ilman vauvaa. Tänään siis kestinnyt monta tuntia porukkaa ja aamulla käynyt lenkillä tyttöjä pulkassa vetäen eli ei tämä touhuamalla ulos tule. Yritän nyt siis vaan relata, onneksi flunssa ehkä vähän alkaa helpottaa.

Pitäkää nyt peukkuja ettei huomenna tule kun on kuopuksen virallinen synttäripäivä että molemmat saa omat juhlapäivänsä :-)

omenankukka luulisi, että tutkisivat extratarkkaan ihan tuolla julkisella puolella utrassakin, kun ilmaiset huolesi. Mä ainakin olen saanut ihmeen hyvää palvelua tässä raskaudessa, kun olen suuni avannut ja kertonut peloistani juuri noiden Kkm:n takia. Ylimääräisen alkuraskauden ultran, neuvolalääkärin käynnin jo rv 9, josta jälleen lähetteen ultraan, np tehtiin pitkään ja hartaasti kun olin ihan varma että jotain on pielessä, kun raskaus kerrankin jatkunut. Rakenneultra tehtiin superpitkän kaavan mukaan kätilön selittäessä tosi tarkkaan kaiken. Polille ovat ottaneet joka krt (2krt) ylimääräisiin tsekkauksiin kun olen soittanut esim supistuksista ym. silloin olen joka krt maininnut, että menetystaustani mua pelottaa et vauvalle käy jotain ja siksi ovat kyllä ottaneet tosissaan jutut. Ja neuvolääkärissä olen tainnut päästä ylimääräisesti käymään tässä lopuksi. Ja voihan olla, että tuo veriseulahälyyttää helposti ihan vaan tuon iän takia ja pääset siihen anyway?

(.) täällä valvotaan taas, mut ei supistusten takia niin kuin tässä vaiheessa olettaisi vaan tämän flunssa takia taas! Hitto, en oikeasti jaksa tätä valvomista enää. Pakko kai nousta sängystä pariksi tunniksi niin nenä lähtee aukeamaan ja pääsee takaisin nukkumaan :-(

Tervetuloa JeNski91!

Onnea Whisky Peat hienoista ultrakuulumisista!

iitu itse asiassa luomusti tärppäs lääkärin aikaa odotellessa. Eli tarkoitus oli alunperin pitää kesä ihan taukoa kaikesta ja sitten mennä tutkimuksiin. Ja tottakai nyt pitää olla fiiliksissä! On kyllä mulla ainaki helpommin sanottu ku tehty..

malttamattomalle malttia!

omenankukka onpa kurja, että teillä ei julkisen puolen jutut pelaa. Meillä neuvolassa on ollu ihanaa henkilökuntaa.

Scarleth Määki tykkään, ku on lunta. Ei oo enää yhtään niin synkkää ja pimeää. Ehkä tuo väsymyskin alkaa tuon myötä helpottaan. Ja jos edes siitä tulis joulumieltä, kun muuten ei oikeen meinaa olla.

Tänään oli eka lääkärineuvola. Dopplerilla ei kuulunut ääniä, niin ultrattiin. Siellähän se heebo jumppaili ja imi peukkua. Valtakunnassa siis kaikki hyvin ja huomenna nt-ultraan.

kodehu 12+2

Omenankukka: En mäkään aikaisemmin ole päässyt ultraan kovin helposti. Nyt mun tarvii vaan aloittaa juttuni "mulla on ollut kolme peräkkäistä keskenmenoa ja nyt olen raskaana..." ja pääsen tutkimuksiin heti.
Ensimmäisessä raskaudessa en päässyt, vaikka vuosin verta aivan piip paljon (huomattavasti enemmän kuin kuukautissa) ja raskausoireet vaan jatkui. Olin käynyt kolmesti neuvolassa ja kerran neuvolalääkärillä siitä asiasta. Neuvolalääkäri totesi raskauden menneen kesken, mutta kun aina vaan jatkui oireet, niin siitä sitten parin viikon päästä ihmeteltiinkin kohdun kasvua samaisen lääkärin kanssa. Koska lääkärikään ei enää tiennyt olinko raskaana vai en, niin pääsin ultraan. Mulla oli siinä kohtaa viikkoja 10 ja elävä tyyppi mahassa. Noh, sehän meni kesken sitten rv18, ettei sitä iloa ihan kauaa kestänyt... Verta vuosi kaikkiaan rv4-12. Eli aika pitkään.

Meilläkään ei ole ultraa neuvolassa eikä neuvolalääkärillä, vaan heiltä täytyy yrittää vongata lähete naistentautien polille.
Nythän mulla onkin sinne sitten jo polin päivystävän hoitajan numero, mistä saan apua kellonympäri. Onneksi en sitä numeroa ole nyt tarvinnut, kuin silloin rv6 paikkeilla.

Kodehu, Mä yritin kysyä, että onko sulla selvinnyt syytä keskenmenoihin? Ilmeisesti ei? Sullahan on nyt rajapyykki ohitettu, joten enää todella pieni mahdollisuus keskenmenoon. Kyllä se luotto siitä varmaan löytyy, kunhan sulle tulee viikkoja lisää. Mä en oikein vielä uskalla luottaa, mutta olen ihan fiiliksissä joka tapauksessa. Tekis mieli uskoa klexane-hoidon tehoon, mutta ei ihan vielä täysillä kuitenkaan.

-iitu 11+0 poks ;)

kodehu thanks, tuota malttia tarvitaan ja paljon. Miten mä jo opi vaan aina loppuraskaudessa alkaa hermot menemään tähän odottamiseen?! Mut kyllä alkaa lapsillakin jo menee hermot, vierittivät mulle jumppapallon saunasta olkkariin ja sanoi että etkö voisi pomppia sen veljen ulos :-) olen varannut sen sinne odottamaan avautumisvaihetta varten, kuopus tuli viereen kun siinä mieliksi muutaman kerran pompin ja totesi että tulen tähän viereen, että saan sen sitten kiinni ettei tipu lattialle ;-)

iitu heh, kohtahan sulla on jo np-ultra, jee!

Pääsin myös heti ultraan naistentautien polille, soitin vain että on ollut kolme keskenmenoa vuoden sisään ja nyt taas plussa. Eihän siellä niin alussa paljon mitään näkynyt, mutta sen verran kuitenkin että jotain on kohdun sisällä oikeassa paikassa ja limakalvot ok. Ikävää, että joillakin paikkakunnilla on niin hankala päästä. :/

Verikokeessa kävin tänään, olen vähän pihalla, mutta ilmeisesti sitä seulaa varten. Joku toinen verikoe on taas ensi ti. -Ja kaiketi siihen nt-ultraan aika tulee mulle postissa kotiin? Neuvolan lopussa menin ihan sekaisin mitä tapahtuu milloinkin ja miten. Lisäksi labran koneella näkyi vielä yksi aika tässä kuussa joka pyydetty naistentautien polilta, eli niitä hyytymistekijöitä. Eihän niitä enää voi tutkia kun uusi raskaus on jo, eivät vaan nähtävästi ole huomanneet sitä perua.

10+4 (masu kasvaa, illalla löysin jo pari lilaa venymisarpeakin :O)

Huomenta!

Jenskille tervetuloa:heart:

Omenankukka, mulla oli tässä raskaudessa eka kerta kun sain neuvolasta ultran jo ihan alkuun, koska mulla 2 tuulimunaa ollut. ja niin monta keskenmenoa lisäksi. Keskenmenot itsessään ei ole "oikeuttanut" ultriin, koska niille ei käytännössä voi tehä mitään, tuulimuna taas on ihan kiva todeta jo vähän aikaisemmin kun siellä 12 vkoilla (mulla molemmat tuulimunat tuhrutteli vkon 6-8 korvilla)

Tanita, mulle sanottiin ettei tuplaraskaudessa seulontaa voida tehdä koska voi antaa vääriä tuloksia (tulokset ei luotettavia suurempien hormonimäärien takia)

WP: ihania ultrakuvia:heart:

(.)
Ei hitto tätä mahaa, miten se voi näin paljon vaihdella vielä:laugh

Eka kuva 27+5 ja toinen 28+4:laugh: (kuopuskin pääsi näköjään kuvaan ja keskimmäisen pennun jalat kun kiukuttelee lattialla :D )
oon varmaan täs flunssassa yskiny asukit jonnekki suoleen ja häntäluuhun:laugh:

Flunssa alkaa onneks! vihdoin helpottaa.... reilu 2 vkoa onkin ollu ihan kauhee olo, eilen itkeä tirautin kauppareissun jälkeen isännän olkaa vasten kun yskitti ja vaan sattui se jo joka paikkaan, keuhkoihin, liitoksiin, kylkiin, vatsaan...

Tänään ollu taas ihan ei raskaana oleva olo kun tuo mahakin taas noin paljon pienempi :D

T:Neiti+Prinsessat 28+4

Neiti-81: Huomasin tuonkin eilen kun luin sikiöseulontaopasta ja äsken kun olin neuvolan kanssa puhelimessa sekavista ajoista, mainitsin asiasta. Th tuumas vain että kyllä niitä tutkitaan, mutta tulosta luetaan vaan eri tavalla suuremman hormonimäärän takia. :confused: Lisäksi nuo tulevat ajat ei vieläkään selvinneet vaan hän soittaa mulle tänään uudestaan.

Jännä tuo massusi, olisko se hiukan suurentunut sivuille päin sitten. :) Oma käyttäytyy vielä näin alussa niin, että aamuisin on pienempi ja iltaa kohti valtautuu ihan mahdottomaksi, kaverilla silmät pyöristyi päässä käydessään eräänä iltana kylässä. :D
Pakkaspäivän jatkoja kaikille. (meillä -23)

10+5

Yhteistyössä