keskenmenon jälkeen raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rusina+mama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rusina+mama

Jäsen
27.09.2010
35
0
6
pakko tulla purkamaan ja kyselemään onko muita ketkä raskautuneet keskenmenon jälkeen ja kaikki mennyt hyvin???
pelottaa niin kauheasti että myös tämä raskaus menee.. varhaisultra varattu enkä tiedä miten kestän sinne ja vaikka siellä kaikki olisikin ok niin jos menee sen jälkeen kesken niin se tuntuu vielä pahemmalle..mulla siis yksi tuulimuna ja keskenmeno takana ja nyt ei ees ole mitään oireita niin on melkein jo varma ettei tuol ketään ole..:'(
voiko ees olla että yhdestä raskaudesta oksentaa koko ajan ja toisesta ei mitään?ja onko yleistä saada monia keskenmenoja putkeen?

No, onhan noita nyt varmasti paljonkin.. Jotkut kokevat enemmän km ja jotkut vähemmän. Itse sain km reilu kuukausi sitten. En ole edes yrittänyt tulla sen jälkeen raskaaksi. Ei mielestäni ole vielä aika yrittää uudelleen. Haluan kehon palautuvan kunnolla ennen uutta yritystä ja ainakin ne yhdet menkat odottaa. Olen muutenkin huomannut raskautuvani todella helposti, mutta yhtäkään lasta en silti ole vielä saanut. 2 keskenmenoa takana. On erillaisia raskauksia. Oireellisia ja täysin/melkein oireettomia samalla ihmisellä. Kokemusta on. Kaikki tämä on niin henkilökohtaista. Jokaisella on omanlaisensa raskaus.

Toivotan sulle parasta, että kaikki menee hyvin! :hug:

no mulla eka oli tuulimuna,sitten puolen vuoden päästä tulin uudestaan raskaaksi ja sain pojan.viimesen keskenmenon jälkeen tuli 3 kuukatiset ja taas raskaana mutta ei uskalla yhtään nauttia,pelottaa niin etten tiedä miten päin olisin...eniten pelkään sitä kauan koko vuoto ym kestää ja sittekö pitäis taas yrittää uutta.
toivottavasti molemmat saadaan pian pienet nyytit :heart:

Mulla keskeytynyt keskenmeno tammikuussa ja yritystä yksien menkkojen jälkeen ja heti tärppäsi.Pelko uudesta keskenmenosta oli läsnä ainakin raskauden puoliväliin asti.Nyt porskutellaan jo viikolla 33.Oireista ei kannata päätellä mitään.Yleisiä toistuvat keskenmenot eivät ole.1 % kokee 3 peräkkäistä keskenmenoa.

ihana kuulla että sulla on onnistunut!:hug:
mulla on varhaisultra viikon päästä ja jännittää niin...mutta neuvolan mielestä on hyvä että heti menen.ja sain sen vielä neuvolasta,ei tarvi yksityiselle mennä.oi mä niin toivon että tää onnistuu!:heart:

Minä kuulun sitten tuohon harvinaiseen 1%:n joukkoon. Vuoden sisällä kolme keskenmenoa, ja tottahan se on, että se pelko astuu kuvioihin uuden raskauden aikana. Mutta ei se auta, päivä kerrallaan. Lääkäri sanoi, että se on vaan huonoa tuuria. Nyt sitten on menossa neljäs raskaus reilun vuoden aikana, rv 12+6 ja np-ultra takana, joten hieman uskaltaa hengähtää.

Lisäksi kuulun siihen vähemmistöön, joka on kokenut kohtukuoleman (rv 40+1), todellinen helpotus tulee vasta sitten, jos ja kun elävän vauvan syliinsä saa.

Nyt on menossa elämäni 11. raskaus, eläviä lapsia mulla on 6. Luota siihen, että nyt onnistuu. Hienoa, että olet päässyt neuvolan kautta ultraan, niin pääsin minäkin. Tuosta oireettomuudesta, se ei kerro mitään raskauden ennusteesta, nim. monen oireettoman ja onnistuneen raskauden kokemuksella.

Tulethan sitten ilmoittelemaan kuulumisiasi!

ai että kyllä sattu kun luin tekstisi Scala!olet kyllä joutunut kestämään liian paljon!:hug:
toivottavasti kaikki menee hyvin!ja meneehän se:heart:eipä tunnu omat keskenmenot miltään tuohon kohtukuolemaan verrattuna..kyllähän nuo keskenmenot jättää jälkensä ja ei vielä osaa nauttia niin kuin pitäisi ja tuntuu että olisin liian onnellinen jos tää onnistuu.juu tulen kertomaan kun ei enää pelota:p

Täälläkin eka raskaus alkoi 8/10. Se meni pian kesken rv 4+6. Kahdet menkat välissä ja raskaana. Ekassa raskaudessa todella voimakkaat oireet,joita sitten odottelin tähän toiseen raskauteen. Oireet paljon lievempiä,mutta testasin huvikseni ja plussa.
Eka keskenmeno oli tuoreena mielessä,eikä plussasta osannu iloita lainkaan. Viivat olivat vaaleita vielä kolmantena testipäivänä,ihan niinkuin ekassa raskaudessa. Olin samantien varma keskenmenosta. Ja niinhän se menikin ja taas rv 4+6! Vuoto alkoi pe 29.10 ja nyt se on ohi..
Itse siis kuulun näihin,jotka kokevat enemmän keskenmenoja. Yritystä takana yli 7 vuotta ja nämä kaksi keskenmennyttä saatu vain aikaiseksi. Uuden raskauden yrittäminen pelottaa vielä enemmän kuin tähän mennessä.

Itse sain keskenmenon vkoilla 8+5 ja tulin raskaaksi heti. Liekö siitä johtuvaa, että raskaudessa supisteli paljon ja keskosehkäisyssä maattiin osastolla. Poika syntyikin vkolla 34, syytä ei löytynyt keskosuuteen, mutta epäilen, että kohtu ei ollut vielä valmis raskauteen. Terve poika on kuitenkin ja toinen raskaus sujui ongelmitta.

Mulla on takana lapsettomuutta ja rankat lapsettomuushoidot. Tuloksena tästä kaikesta on hoidoilla aikaansaatu: 11/2008 plussa, joka kesken muutaman päivän päästä; 2/2009 plussa, joka myös kesken muutaman päivän päästä; 8/2009 alkoi uusi raskaus, mutta ilman mitään ennakkovaroitusta tuli keskeytynyt km; 2/2010 uusi raskaus, mutta se osoittautui ekassa ultrassa tuulimunaksi. Nyt jälleen hoidoista raskaana, odotan kaksosia ja huomenna raskausviikkoja tasan 16+0.

Älä luovuta! Mä ainakin sisun ja raivon voimalla kahlasin läpi rankkoja hoitoja, koska muuta vaihtoehtoa meillä ei lasten saamiselle ole. Keskenmenot ja hoidot jättäneet kyllä jälkensä ja edelleen salailen siksi tätäkin raskautta, en hehkuta, sukulaiset on ihan pimennossa koko asiasta jne. Toivon vain, että saisin edes yhden elävän lapsen kotiin - ihmeellisintä olisi, jos molemmat elävänä keväällä syntyvät. Toistaiseksi kaikki mennyt hyvin, mutta pelko ei katoa mihinkään ja raskaudesta on vaikea nauttia.

jep, sinne 1% minäkin kuulun. Raskaana lähestulkoon kokoajan, mutta aina menee kesken vkoilla 6-8. 6kk:n aikana 3 keskenmenoa:'( ja niitä ennen jo 2 epäonnista raskautta. kaksi tervettä tyttöä mulla onneksi on. heidän jälkeensä en sitten tässä touhussa näköjään enää onnistukkaan :(

Yhteistyössä