Keskenmenon jälkeistä elämää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja melleri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

melleri

Uusi jäsen
13.10.2008
4
0
1
Uoh.

Tuntuu että olen aivan loppu, enkä tiedä minne purkautua. Hirveä surumieli, ja tuntuu että kukaan ei ymmärrä! Tai ainakaan oma poikaystävä. Lopetin pillereiden syömisen, 'vähäksi aikaa'. Hän tiesi että en syö siis niitä, ja harrastimme seksiä ilman ehkäisyä. Suureksi yllätykseksemme tulin raskaaksi jo ensimmäisestä yrityksestä. Tai siis, raskautta emme yrittäneet, lähinnä oli tulkoon jos on tullakseen.

Ensin hän oli tukena, sitten hän melkein vaati aborttia, sitten ymmärsi että lapsi on todella tulossa ja tottui asiaan. Minä olin tietysti onneni kukkoloilla, perhe =) Olemme pian olleet jo kaksi vuotta yhdessä. Keskenmenon jälkeen suhteemme ei ole ollut entisellään. Vaikka keskenmeno tapahtui varhaisilla viikoilla (6), olin surun murtama ja tuntui että elämäni oli tässä.

Suurimmat ongelmat alkoivat, kun poikaystäväni ei ymmärtänyt kuinka suuri menetys tämä oli. Itkin viikon putkeen. Vaikka tämä oli yllätys, ehdimme suunnitella lähes loppuelämämme etukäteen. Olin henkisesti niin valmistautunut, olin niin valmis äidiksi..

Nyt olen päässyt suurimman surun ylitse, ja olen sanonut haluavani lapsia. En ehkä nyt samantien, mutta lähitulevaisuudessa. Tuntui, että elämäntehtäväni on olla hyvä äiti meidän lapsellemme. Poikaystäväni ei ole samaa mieltä. Nyt lapsi pilaa hänen elämänsä, pilaa opiskelut, pilaa nuoruuden. Olemme 23-vuotiaita. Mutta minä tahdon meille lapsen..

Uoh. Tuntuu jotenkin kamalan itsekkäältä? Tuntuu myös kauhean pahalta. Kerroin keskenmenosta, niin hän oli vain 'voi harmi' ja alkoi puhua jostain aivan muusta. En saanut edes halausta!? Suhteemme on kyllä ollut vakaalla pohjalla, mutta uskoni loppuu. Haluan sekä miehen että lapsen =)

Minusta sun kannattaisi nyt ajatella asiaa tulevien lastesi näkökulmasta, mikäli semmoisia aiot häneen kanssaan hankkia. Sinä olet miehesi kanssa vapaaehtoisesti, lapsilla ei ole valinnanvaihtoehtoa mitä vanhempiin tulee.

Kukaan ei ole täydellinen. Kehotan sinua silti miettimään haluatko että lapsellasi on tuollainen isä. Hän ei tunnu haluavan lasta.

En mä usko, et hän hirmuisen hyvä isä olisi ainakaan vielä kun ei kerran lasta halua. Tai ehkä aikaa myöten kun tottuisi asiaan, mutta kannattaako toista sellaiseen pakottaa? Sun pitäis ajatella myös sitä lasta eikä vain itseäs. Ootteko kunnolla jutelleet lapsista, kuin monta haluatte ja missä vaiheessa? Ei kannata kahlita toista jos toinen kerran on kunnolla kantansa esittänyt, että haluaa vielä nuoruuttaan elää eikä ole valmis isäksi. En siis todellakaan kehottaisi hankkiutumaan uudelleen raskaaksi.

Pahoittelut silti keskenmenostasi :hug: , onhan se aina raskasta vaikkei raskaus suunniteltu olisikaan.

Niin joo, unohdin pahoitella keskenmenoasi, anteeksi! :hug: Toivottavasti se ei satu sinua enää kamalan pahasti.

Minä en usko, että kukaan on hyvä vanhempi joka ei lasta halua. Sinä et voi pakottaa toista haluamaan isäksi, vaikka sinusta itsestäsi se olisi kuinka hyvä idea.

Minusta nuo miehesi puheet kuulostavat hieman epästabiileilta. Ensin tukee, sitten haluaa abortin, sitten tottuu asiaan, ja sitten keskenmeno ei tunnukaan missään. Oletko varma että näet nyt tilanteen/miehesi realistisesti? Kuulostaa hieman siltä, että sinä näet nyt vain sen mitä haluat nähdä.

Yhteistyössä