Keskenmenon kokeneet: Viitsisitkö vastata yhteen kysymykseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "dansku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

"dansku"

Vieras
Jos keskenmenosi alkoi ruskealla niukalla vuodolla, kuinka pitkään sitä tuli ennen kuin kunnon vuoto alkoi? Vai jouduttiinko avustamaan lääkkeillä tms?

Itselläni rv 7, ja jo 3-4 päivää tiputellut ruskeaa vuotoa, välillä tulee pieni lorahdus. Kerran hennon punaista. Mutta kunnon vuotoa tai kipuja ei ole vieläkään tullut. Kamalaa tämä epätietoisuus...:´(

Sain mukavasti vastauksia av:lla, mutta teidän kommentit olisi tervetulleita. Yleensä kai runsas vuoto jo alkaa tähän mennessä..Paitsi keskeytyneessä keskenmenossa, eli se on varmaan minun kohtaloni tällä kertaa. Onneksi ultra-aika on jo varattuna tulevalle viikolle.

2 vrk ja sitten alkoi isompi vuoto. silti oli keskeytynyt keskenmeno ja kaavittiin, rv 13+
Toisaalta yksi ystäväni vuoti pari kk ja vauva kasvoi hyvin.
tsemppiä

Mulla oli tollasta molemmissa raskauksissa ja sitä kesti monta viikkoa. Hyvin etenivät raskaudet siitä huolimatta, toinen ainakin johtui istukan sijainnista kohdun suulla tai jotain... ei muista enää.

Ensinnäkin pahoitteluni keskenmenosta, mikäli siitä on kyse :(

Mulla alkoi km 1 vrk:n ruskealla tiputtelulla, siitä sitten kiihtyi ja kolmantena päivänä alkoi lorista pönttöön kunnolla, siinä meni parissa vuorokaudessa kohtu lähes tyhjäksi ja vuoto loppui kokonaan 8 päivän päästä. Ultraus oli 9. päivänä ja silloin kohtu ihan tyhjä.

Ei mitään vuotoja, vain kumma alaselän särky.
vk 12 ultrassa vasta todettiin, että on sikiö kuollut kohtuun vk 8+.
Sen jälkeen lääkkeellinen tyhjennys, joka epäonnistui. Lopuksi kaavinta.

Mutta toivotaan, että sulla ap on kaikki sittenkin hyvin!!

Itsellä on jännä, vahva tunne, että vauvalla olisikin kaikki hyvin ja tämä johtuisi jostain muusta...Mutta silti olen aivan maassa, en edes viitsi lähteä minnekään ihmisvilinään juuri nyt, jos vuoto alkaa megana ja en pääse heti vessaan.

[QUOTE="a p";24407478]Itsellä on jännä, vahva tunne, että vauvalla olisikin kaikki hyvin ja tämä johtuisi jostain muusta...Mutta silti olen aivan maassa, en edes viitsi lähteä minnekään ihmisvilinään juuri nyt, jos vuoto alkaa megana ja en pääse heti vessaan.[/QUOTE]

Onko oireet pysyneet? Se on yleensä hyvä merkki. Itsellä phv loppui ennen tuhrua.

Mulla oli sellainen äklötys-olo tuhrusta huolimatta. Vähän heikotti ja äklötti ja oli huono-olo eli ne raskausoireet säilyi. Minulla siis raskauden sujuivat hyvin, "huonosta" alusta huolimatta.

Milla: Kysyn sinulta vielä sellaista, että miten suureksi kuvailisit sitä vuotoa, joka sitten päivän aikana tuli? Joku sanoi minulle, että näillä viikoilla voi olla että kohtu on jo tyhjentynyt näinkin pienellä vuodolla. Mutta itsestä kyllä tuntuu, että jos kokonaan tyhjentyy niin vuotomäärä oli suuri ja ehkä jotain kiinteääkin (kudosta/limaa)?

sssss: Voi kun minullekin kävisi yhtä hyvin kuin sinulle!! Tuota istukan kiinnittymistä mietin ensin syyksi kun eikös se näille viikoilla ala kehittyä, mutta olisi sen aiheuttama vuoto jo kai lakannut...?

Mulla oli tuollaista rusehtavaa vuotoa kaikissa kolmessa raskaudessa. Alkoi viikolla 6-7 ja jatkui viikolle 13-14 asi. Vauvat voineet kuirenkin hyvin ja loppuraskaus sujunut ongelmitta. Välillä vuotoa oli reilummin, niin etä täytyi olla ohut side. Yleensä kuitenkin pikkuhousunsuoja riitti. Mulle sanottiin, että saattaa johtua hormoneista tai istukan sijainnista tms.
Että älä vielä heitä pyyhettä kehään! :)

Kiitos vieras. Yritän juuri tsempata itseäni, että meillä olisi vielä mahdollisuus saada pitää tämä vauva..:) Itku on ollut kovin herkillä viime päivät, eihän tällaista kukaan jaksa.

[QUOTE="a p";24407575]Milla: Kysyn sinulta vielä sellaista, että miten suureksi kuvailisit sitä vuotoa, joka sitten päivän aikana tuli? Joku sanoi minulle, että näillä viikoilla voi olla että kohtu on jo tyhjentynyt näinkin pienellä vuodolla. Mutta itsestä kyllä tuntuu, että jos kokonaan tyhjentyy niin vuotomäärä oli suuri ja ehkä jotain kiinteääkin (kudosta/limaa)?[/QUOTE]

Minä voin vastata, vaikka en Milla olekaan.

Minulla tuli siis vähän ruskeaa tuhrua reilun viikon ja koko sen viikon elin toiveikkaana kun olin täältä lukenut näitä juttuja että vuoto ei välttämättä ole keskenmeno. Valitettavasti se omalla kohdalla kuitenkin oli sitä.
Reilun viikon päästä vuotoa tulikin sitten kunnolla ja todellakin myös "kiinteää" tavaraa kun kohtu tyhjeni ja kivut olivat kamalat. Alkoi ihan yhtäkkiä töissä ja oli pakko lähteä kotiin. Keskenmenon jälkeen raskaushormonitaso pysyi aika kauan korkealla ja se ylläpiti niitä raskausoireita.
Minulla oli viikkoja tuolloin 6+5 eli aika alussa oli.

Toivottavasti saat asiaan selvyyden pian. Minä pääsin äitiyspolille ultraan, ehkä sinäkin voisit mennä katsomaan onko kaikki hyvin vai onko tullut keskenmeno. Voimia sinulle!

[QUOTE="Milla";24407523]Alkoi pienellä vuodolla joka muuttui suuremmaksi jo samana päivänä. Viikkoja oli n.6. Kaikki tuli pois eikä tarvinnut mitään lääkkeitä tms.[/QUOTE]

Samoin täällä. Mutta viikkoja oli kasassa jo 9.

Toinen keskenmeno (rv10) olikin sitten keskeytynyt. Siinä ei tullut mitään vuotoja ennen tyhjennyslääkkeitä.

En usko, että keskenmeno 7rv viikolla olisi kovin "huomaamaton", eli kyllä sen huomaa. Minulla vuoto alkoi tuhrulla, jota tosin kesti vain 1-2 päivää, sitten alkoi kunnon vuoto (hyytymiäkin) joka jatkui tavallista runsaampana kuukautisvuotona.
Oireista huomasin vähäiset raskausoireet ja rinnat lässähtivät ensimmäiseksi normaalitilaan.
Mysteerejä on nämä meneekö kesken vai ei. Koskaan ei voi tietää.

Tsemppiä sinulle! :)

Kiitos taas vastanneille. Miten tää voikin olla tällaista. Sais tulla kerralla jos on tullakseen. Ei oo kauheen kiva vuotaa viikkoa jopa toista ennen kuin asialle tulee kunnollinen päätös...Pahalla tuurilla ei vielä silloinkaan vaan joutuu lääkkeitä popsimaan tai kaavintaan...huh, luonto saisi helpommin hoitaa asian.

Empuuu: Näin taitaa tosiaan olla minunkin tilanteeni. Joko aavistelit pahinta sen viikon aikana vai oliko silti toiveikas olo? Itsellä nyt ajatukset tässä ja harmittaa vaan...

Yhteistyössä