Keskeytetty yhdyntä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maria

Vieras
Lyhyesti ja ytimekkäästi... onko täällä ketään joka olisi tullut raskaaksi keskeytetystä yhdynnästä? Eli niin, että siemensyöksyä ei ole päästetty sisälle?
Tiedän, että se olisi teoreettisesti mahdollista, mutta minua kiinnnostaa nyt kuulla onko niin todella käynyt jollekulle. esim omalle tutullenne?
Kiitos vastauksista!

Olen lukenut tällä palstalla ja Vauva-lehden palstalla monia jotka odottavat vahinko/yllätysvauvaa luottaessaan keskeytettyyn yhdyntään...

Jos nyt kuitenkin jolle on käynyt näin kertoisi sen itsekin:)

Lukiossani oli tyttö ,joka tuli raskaaksi keskeytetystä yhdynnästä olivat seurustelleet jo pari vuotta ja koko seurustelun ajan harrastaneet keskeytettyä yhdyntää,joten kun tyttö tuli raskaaksi oli se hänelle ihan järkytys hän teki abortin.Sillon kun sit lapsi ois syntynyt oli hänellä kumminkin tosi kovat omantunnon tuskat ja koulu meni penkin alle,harmillista nainenhan tietää et jos ei pillereitä eikä kortsua käytetä voi raskaaksi tulla ja sit aika hullua on tietoisesti joutua tilanteeseen et sit joutuu kokea sen abortin!!

meidän suhteessa harrastettiin ns keskeytettyä yhdyntää kolme vuotta, enkä raskaaksi tullut. Nyt viime keväänä alettiin yrittämään vauvaa (ehdin jo epäillä tokkopa tulenkaan raskaaksi) niin heti ekasta kerrasta tärppäsi, siis silloin kun mies päästi spermat sisään. Eli meillä ainakin on toiminut ehkäisynä loistavasti. Myös miehestä tuntuu paremmalta tulla ""vapaana"" esim. mahan päälle tai rinnuksille.

Omasta kokemuksesta voin kertoa, että näin voi käydä. Olemme jo pari vuotta ""ehkäisseet"" kondomilla/päivien laskemisella/keskeytetyllä yhdynnällä, viimeiset kuukaudet kuitenkin nimenomaan keskeytetyllä yhdynnällä. Sisälle ei päästetty, mutta nyt odotamme vauvaa viikolla 11. Jos siis ehdottomasti haluat välttyä raskaudelta, niin en todellakaan voi suositella!

niin kuin ap totesi, riskihän siinä on ja kaikki sitä käyttävät toivottavasti tiedostavat sen.

meillä käytettiin keskeytettyä yhdyntää ehkäisynä (jos olisi vauva tullut, olisi saanut tulla) kolmisen vuotta.

meillä myös heti kun tavarat laskettiin oikeaan osoitteeseen, tulin heti raskaaksi, eli toimi meilläkin.

Meillä käytettiin keskeytettyä ja en tullut raskaaksi. Ekasta yrityskierrosta kuitenkin sitten tärppäsi, että meillä tuo keskeytetty on toiminut iahn oikeasti. Toki oltiin sitä mieltä jo keskeytetyn aikana, että saa tulla jos on tullakseen...

hyvä, nyt pääsenkin sitten seuraavaan kysymykseen, koska täällä on näitä esimerkkejä siitä, että on monia vuosia harrastettu keskeytettyä ja sit kun päästi sisään niin heti tärppäs. Jatko kysymys teille... hieman ehkä henkilökohtainen, mutta ehkä anonyymina kehtaatte vastata! Tuleeko miehiltänne niin kutsuttuja ""touhutippoja"". Eli ennen varsinaista siemensyöksyä tulevia joitain liukaste tippoja? Minua nyt kiinnostaa juurikin se, että onko ne pariskunnat joilla tämä keskeytetty yhdyntä on toiminut ehkäisynä, niin ovatkö niiden pariskuntien miehet sellaisia, että niitä ennakko kostukkeita ei tule?
Hassu kysymys... ja en nyt sen kummemmin tässä selitä mihin vastausta tarvitsen,mutta kiitos jo etukäteen jos joku vaivautuu vastaamaan!

Siis tämähän ei ole yksilöllinen kysymys, vaan JOKAISELTA mieheltä, jonka fysiologia toimii, tulee ""touhutippoja"". Vaikka päällisin puolin mitään ei näkyisi, niin onhan tilanne myös erilainen, kun tippoja tarkkaillaan ja silloin kun ollaan hommissa. Toisin sanoen, se joka väittää, ettei mieheltä tulee ennenaikaisesti mitään, on joko väärässä tai sitten miehen seksuaalireaktiossa on todellakin vikaa. Eri asia on sitten se, paljonko siinä on siittiöitä/ mitä aikaa kuukaudesta eletään. Onhan tietysti niin, että esim. 100 000 siittiötä ei ole sama asia kuin miljoonia, eli eroa on todennäköisesti siihen, jos päästäisi kaiken sisään, mutta luotettavaa tämä ei todellakaan ole. Sinuna en pähkäilisi liiaksi asian kanssa, vaan käyttäisin luotettavampaa ehkäisyä. Vai epäiletkö jo olevasi raskaana?

niin kun sanoin niin pitkä tarina. meillä tuota keskeytettyä käytetty jo monia vuosia ja nyt kuukautiset myöhässä reilusti... ei uskalla hakea testiä :) pakko kai se on hakea.
mutta ollaan mekin otettu se riski koko ajan ja päätetty että jos vahonko käy, niin sit käy!

Meillä käytettiin keskeytettyä ""ehkäisynä"" 2vuotta enkä raskaaksi tullut (tietysti vauva olisi ollut tervetullut jos olisi alkunsa saanut). Sitten ruettiin tekemellä tekemään vauvaa ja tärppäsi vasta kun puoli vuotta oli yritystä takana.

Meillä miehen simpatkin tutkittiin ja niissä oli hieman ""vikaa"" eli normaali muotoisia oli vain 6% joten voi myös johtua tuosta. Tosin diagnoosi oli kyllä normo spermia.

Kyllä kaikki alle 50 vuotiaat tietävät, ettei varsinaisia vahinkoja enää ole, ne abortoidaan. Yllättäen alkunsa saaneet on ns. vahinkoja, mutta jos tälläinen vauva annetaaan syntyä, hän tietää olevansa onnellinen sattuma.

Miks ette sitten hyvät ihmiset käytä ehkäisyä? Vai onko teillä joku hyvä syy tuohon keskeytettyyn yhdyntään?? Kaikki sanoo, että vauva saa silti tulla jos on tullakseen, mutta epäilenpä mitä mieltä olette oikeesti, jos tuuttekin vahingossa raskaaksi??

Myös meillä käytettiin ehkäisynä tuota keskeytettyä yhdyntää pari vuotta ja raskaaksi en tullut. Ei tietenkään olisi ollut suurikaan onnettomuus jos olisin tullut. Ja sitten kun vauvaa aloimme yrittämään niin heti ekassa kierrossa tärppäsi =)

Sopi ehkäisyksi meille kun oikeestaan mikään muu ""pilleri"" ei sopinut.

Mulla on paljonkin kommentoitavaa aiheeseen... Eli tiedän miehen käyttäneen entisessä suhteessa vuosikausia keskeytettyä yhdyntää ehkäisynä, eikä vahinkoa sattunut. Meillä lapsen yrittäminen kesti lähes vuoden ja pelkäsinkin, ettei saada lapsia, koska juuri miehen edellisessä suhteessa ei ollut sitä vahinkoa sattunut ja meillä normaalimenoissa, ei tulosta tuntunut syntyvän. Silloin olisi todellakin kaivannut tätä ketjua luettavakseni!!!!! Nyt siis onnellisesti raskaana :)

Joskus ei vain löydy sopivaa ehkäisykeinoa. Olen kokeillut pillereitä ja muita hormooni valmisteita viittä erilaista. Mikään niistä ei minulle sopinut, vaan musta tuli masentunut kiukuttelija, enkä ollut ollenkaan oma itseni. Kondomi ei käy miehelle, ei pelkästään siitä, että se on epämukava, vaan myös siitä, että miehellä on huomattavan iso ja kondomit oikeasti puristivat väärästä paikasta :) Tiedän kyllä, että esim seksikaupoista olisi saanut sopivia, mutta tiedättekö mitä ne maksavat!!!! Kokeilimme myös ehkäisykapseleita, jotka toimvat muutaman kerran, ja sen jälkeen alkoivat kirveltämään miestä.

Eli synnyttämättömälle naiselle (kun siis kierukka jäi pois laskuista) jäi aika vähän vaihtoehtoja... Ymmärrän täysin muita pariskuntia, jotka tuskailevat sopivan ehkäisykeinon puutteessa. Luulen myös, että on aika monia pariskuntia, jotka elävät epätyydyttävässä parisuhteessa juuri samasta syystä johtuen. Olisiko tässä selventävää vastausta niille, jotka ihmettelevät, miksei käytetä ehkäisyä. Elämä saattaa joskus näyttää aika yksinkertaiselta, kun ei tiedä paremmasta :)

nimenomaan... kyse ei ole enää vahingosta jos vauva pidetään... ja sehän pidetään :)

olen muuten minäkin vahinko...siis alunperin. ei pitänyt äidin ja isän tehdä kuin kaksi, mutta kolmas tuli :) onnellinen vahinko kuulemma olenkin :)

Juu. Mäkin olen ns.vahinko. Äitini yritti säästää rahaa 70-luvulla ja jätti kerran ostamatta pillerit. Ollaan monesti naureskeltu, että eipä tainnut olla kovinkaan hyvä rahansäästösuunnitelma.. hah :D

Mä olen vahinko. Mulla on pikkuveli, joka on vahinko. Kaikki rakastamme toisiamme ja mulla on hyvät vanhemmat. Kun harrastaa seksiä, voi tulla raskaaksi. Mikään ehkäisymenetelmä ei ole sataprosenttinen.

Musta tuntuu ihan oudolta, että olen tahallani raskaana. Mun elämänpiirissäni lapset ovat yleensä tulleet maailman ilman eri yrittämistä, ihan vahingossa ja luontevasti. Lähisuvusta löytyy niin pessaarin, e-pillereiden, kondomin, kuukautisten kuin kierukankin ""läpi"" tulleita mukuloita. Ja kaikkia on rakastettu.

Mäkin olen käyttänyt keskeytettyä yhdyntää mieheni kanssa ennen kuin päätimme ryhtyä lapsentekoon. Meidän oli niin vaikea löytää oikeaa ehkäisyvälinettä, kun päätin kymmenen vuoden hormonien syönnin saavan riittää. Nyt aion kyllä laittaa kierukan synnytyksen jälkeen.

Yhteistyössä