Kestääkö suhde, jossa ei muuteta yhteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietiskelen...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ollaan me ihmiset vaan niin erilaisia.
Tästäkin ketjusta näkee kuinka erilaiset koittavat, ovat koittaneet, elellä yhdessä. Mielestäni noinkin suurista asioista kuin asumisesta pitäis kyllä pystyä keskustelemaan, laukaisemaan tilanteet. Ja jos kerran asiat ei mene kuten halutaan, tehdään asialle jotain. Turha niistä on pähkäillä kovinkaan pitkään.

Ja toiseksi, ainakin keski-ikäiset haluavat usein huomattavasti enemmän omaa aikaa kuin nuoremmat. Ollan itsensä kanssa tasapainossa, ei halutakkaan siihen vierelle ketään elämään sitä kovin sosiaalista elämää. Sehän edellyttää molemmilta todella paljon antamista ja luopumista omista, usein kovinkin jyrkistä rajoista, mukautumista.
Ei väkisin mitään parisuhdetta väännetä.

Yhdessä on oltu jo 15 viisitoista vuotta. Yhteen ei muuteta, koska aika erilaiset tavat ja tottumukset. Minä olen asunut yksin jo 30 vuotta, silloin erosin ex-miehestä. Hän ei ole ollut koskaan naimisissa ja asunut yhdessä avoliitossa 20 vuotta sitten. Ihan hyvin menee viikonloput usein ja osa lomasta yhdessä. En milllään kestäsi sitä, että televisio olisi jatkuvasti auki ja sieltä tulisi urheilua. Itse en katsele edes jokapäivä telkkaa. Lisäksi minä ole varsin suurpiirteinen kaiken suhteen ja mies kamalan pikkutarkka. Lisäksi olen hirveän aamuninen ja mies herää joka aamu klo 6. Parempi näin.

Yhdessä on oltu jo 15 viisitoista vuotta. Yhteen ei muuteta, koska aika erilaiset tavat ja tottumukset. Minä olen asunut yksin jo 30 vuotta, silloin erosin ex-miehestä. Hän ei ole ollut koskaan naimisissa ja asunut yhdessä avoliitossa 20 vuotta sitten. Ihan hyvin menee viikonloput usein ja osa lomasta yhdessä. En milllään kestäsi sitä, että televisio olisi jatkuvasti auki ja sieltä tulisi urheilua. Itse en katsele edes jokapäivä telkkaa. Lisäksi minä ole varsin suurpiirteinen kaiken suhteen ja mies kamalan pikkutarkka. Lisäksi olen hirveän aamuninen ja mies herää joka aamu klo 6. Parempi näin.

Eikö olekin vain ihana ratkaisu.!

Samat sanat siinä suhteessa, että ukko on melkein steriili siisteydessä ja töllöttää teeveetä iltakaudet.

Eri asia on tietenkin nuorena kun pitäisi perhe perustaa, mutta en käsitä enää sitä että mennään uudestaan vanhana naimisiin kun molemmilla on jo liitto ja lapset takanapäin ja jopa yritetään asua yhdessä, mutta ne on ne toiset ihmiset.

Viimeksi muokattu:
Kestää, jos sen haluaa kestävän.
Itse meistä minä olen se kahta asuntoa haluava osapuoli.
Minusta on vain hyvä olla osa aikaa erillään, suhde säilyy tuoreempana ;)

Se vaatii luottamusta puolin ja toisin, eikä sovi jos mies on mustasukkainen luonteeltaan - edellinen suhteeni päättyi juuri tästä syystä; jos en illalla muistanut/ehtinyt/jaksanut raportoida missä olen tuli huikeita kohtauksia. Nykysuhteeni toimii hyvin, tosin olemme muutaman vakavan keskustelun asiasta käyneet, kun olimme seurustelleet/tapailleet/vakavammin yhdessä noin 1,5 vuotta. Tuota keskusteluaikaa kesti vuoden verran, nyt olemme olleet seurustelu/sinkkusuhteessa 6 vuotta. Puhun välillä me muodossa välillä minä muodossa, jotkin ihmiset asiaan kiinnittävät huomiota, useimmat eivät. Olen siis vakavasti seurusteleva sinkku.