Kestoliivinsuojien tekoon apuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luminka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Luminka

Aktiivinen jäsen
23.10.2007
2 824
0
36
Laitan tämän saman viestin tällekin puolelle =)

Haluaisin koittaa itse tehdä suojia, mutta oon vähän hukassa mistä kankaasta, mitä kosteussuluksi ym.!

Ja mistä olette kankaat ostaneet, netistä?

Olen koittanut googlettaa teko-ohjeita, mutta niitä näyttää olevan vaikka millaisia et oon vielä enempi sekaisin :whistle:

Microfleeceä, bambufleeceä, mikä paras? Ja mitä muuta kangasta tarviis laittaa?

Kiitos jo etukäteen =)

en oo tehnyt, mutta lähtisin kokeilemaan jotain kestovaippaohjeissa neuvottuja materiaaleja (olettaen, että haluat tehdä suojia siitä syystä, ettei kaupan suojat tahdo riittää maitosuihkuihisi)

Mulla oli ihan tavallisia- tai siis ei ollut kosteussuojaa, pelkkää kangasta.

Tein ihan sellaisia pyöreitä vaan, n. 10 cm halkaisijaltaan. Materiaalina mulla oli puuvillaa useampi kerros(jostavaa) ja saumurilla hurautin ympäri. Sellainen joustofrotee on hyvä- oli materiaali sitten puuvillaa tai jotain muuta luonnonkuitua.

Bambu ja hamppu kankaat on antibakteerisia ja huippuimukykyisiä- niitä nyt laittaisin!
Ja kosteussulun jos tahtoo niin laittaisin ihan sellaisen kevyen, esim. softista (nettikaupat)
Sinne jonkun kerroksen väliin.

Mutta joustavista kankaista kantsii tehdä.

Minä tykkäsin eniten sileästä college/trikoopinnasta sisimpänä (frotee tarttui maitoiseen nänniin kiinni ja ikävä irrottaa vaikkei varsinaisesti sattunutkaan), sitten kerros paksua tai kaksi ohutta jotain froteeta/collegea/trikoota mitä sattui vaippakankaista jäämään tilkkuja. Saumurilla ympäri. En laittanut kosteussuojaa, mutta jos olisin laittanut niin ehkä softista uloimmaksi.

mä oon käyttänyt vaippaompelusta jääneitä jämäpaloja. kaikissa suojissani on ulkopintana PUL-kangas, kuivaliinana joko kuivaliinaneulos tai coolmax ja välissä flanellia ja vohvelikangasta. mun suojat on halkasijaltaan 10cm, yksi kerros flanellia on pienempi ympyrä jonka oon ommellu muihin imuihin kiinni niin ettei lähde vaeltelemaan pesussa. muut imut ylettääkin sit päälikankaiden kanssa samoihin saumurointeihin :)

Ite oon tykänny sellasista jotka ei ole tasapaksuja vaan ovat pari senttiä reunoilta ohuempia kuin keskeltä, liivinsuojien reunat eivät silloin törrötä liivien alta ohuen paidan läpi selvänä ympyränä samalla tavalla kuin tasapaksut ja kertisliivinsuojat tekevät vaan muotoutuvat paremmin.

ok, kiitos tähän saakka vastanneille!
Mistähän löytäisin sitä softista, myydäänkö sitä juuri tuolla nimellä?

Ja tuo PUL-kangas, onks se sama kuin muovifrotee? Kysyy ihan tyhmänä :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Luminka:

ei oo :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

se on kosteussulkukangasta, hengittävää sellaista, pitää paremmin kosteuden ku softis ja sitä saa aivan ihanissa väreissä ja kuvioissa :heart:

PUL= Polyuretaanilaminoitu

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:

ei oo :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

se on kosteussulkukangasta, hengittävää sellaista, pitää paremmin kosteuden ku softis ja sitä saa aivan ihanissa väreissä ja kuvioissa :heart:

PUL= Polyuretaanilaminoitu

okei, mä vähän ajattelinkin omaa kysymystäni, ois aika hiostavaa jos samaa ois
:laugh:

Sanokaas vielä mielipide ennen kuin tilaan:

coolmax-kangasta 150x50
flanelli 150x50
soft pul 50x50 kaksi palaa

Tulisikos noista hyvät yhdistelmät? :p

flanellia tilaisin enemmän.. siis vaikka tuohon coolmaxiin verrattuna. tilaisin sen 3 kertaisen määrän flanellia (tai sit pienentäisin tuon coolmaxin määrää mielummin ), koska ei yksi kerros flanellia riitä imuksi :)

Yhteistyössä