Kestovaipoista kysyy hän.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

moi

Vieras
Suunnitelmissa olis alotella kestovaippailua. ja tarkoitus hankkia niitä.
Eli kuinka monta vaippaa olis hyvä varata.
sellasia taskuvaippoja ois tarkotus hommata joissa hyvät säädöt ja jotka menis koko vaippakauden...
niinku näitä
http://www.aijaa.com/v.php?i=5613439.jpg

No esim. 10 pääset jo pitkälle. Taskuvaipat kuivuu nopsaan narullakin. Mutta: hommaat mitä hommaat, älä osta isoa settiä kerralla vaan kokeile ensin yhdellä vaipalla. Kaikki vaipat ei sovi kaikille. Mun mielestä toi näyttää aika leveeltä haaroista, mut en tiedä, pitäs nähdä livenä.

Riippuu siitä kuinka nopeasti kuivuu kotonasi ja kuinka usein saat koneeseen muuten täytettä.. parempi reilusti kuin liian vähän. Meillä riittää nafti määrä, eli 12 vaippaa ja pesen päivittäin käytetyt, eli noin 6kpl, kuivuu nopeasti.

Mun piti kanssa aloitella kestovaippailu, eilen kävin liikkeessä ostamassa yhden ja maksoi 53e!!
Aika kallista touhua.. Pitää varmaan ruveta kirppiksiä kiertämään ja huutonettiä penkomaan..

Jos haluat täyskestoilla, niin silloin vaippoja olisi hyvä olla vähintää 20 kpl. Tällöin riittää että vaipat pestää kerran päivässä (esim. illalla joilloin ne ehtivät yön aikana kuivumaan seuraavan päivän käyttöä varten).

Muistathan että kaikki vaipat eivät käy kaikille vauvoille (näin on niin kesto- kuin kertakäyttövaipoissa) eli ennen vauvan syntymää ei kannata hankkia vain yhdenmallisia vaippoja. Mieluummin hankkii vaikka 2-4 eri mallia kutakin 1-2kpl. Kokeilee näitä sitten vauvalla ja hankkii istuvimpia vaippoja sitten lisää (ja myy 'väärän malliset' pois).

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mun piti kanssa aloitella kestovaippailu, eilen kävin liikkeessä ostamassa yhden ja maksoi 53e!!
Aika kallista touhua.. Pitää varmaan ruveta kirppiksiä kiertämään ja huutonettiä penkomaan..

no huh, mistä noin kalliin vaipan löysit?
yleensä kun oon katellu niin uudet all in one vaipat on n.17-25? kpl
ja huutonetistä tosiaan saa halvalla käytetyt alle 10?/kpl
ja uudetkin 10? molemmin puolin

Mä suosittelen lämpimästi ettet suoralta kädeltä osta isoa läjää jotain yhtä tiettyä vaippalajia kun jos se ei sovikaan sun lapselle. Osta mieluummin yksi tai kaksi ja jos vaikuttaa hyvältä vaipalta niin sitten osta lisää. Kun kaikille lapsille ei sovi kaikki vaipat.

meillä noita hääkaupan babyland vaippoja ja oon tykänny tosi paljon. meillä taitaa olla noin 20 vaippaa ja hyvin pärjää sillä määrällä. nuo hääkaupan vaipathan on tosi edullisia

Suosittelen Mamzi Bamzin erilaisia yhdenkoon vaippoja. On taskuja, all in oneja, sisävaippoja ym. Sopivat monille jo ihan pienestä ja ovat pitkäikäisiä. Meilläkin käyneet monta kuukautta. Kaveritkin ovat kiitelleet ja tykänneet kovasti. Löytyy osoitteesta mamzibamzi.nettisivu.org.

Yhteistyössä