Kestovaippailiat? Kysymys teille ku kiinnostaa aihe...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hanna-Riitta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hanna-Riitta

Vieras
Niin kestoiletteko pääasiassa vai käytättekö kertakäyttösiä koskaan?

Käytätkö itsekkin kestosuojia tai kuppia?

Elättekö/pyrittekö elämään muuten ekolokisesti ja taloudellisesti.

käytän kestoja ja kertiksiä.. nyt on semmonen kausi että kertistelen, ku matkustelen ja kylästelen. itellä on kuukuppi ja kestositeitä.. en enää käytä kertissiteitä ikinä! täytyy kyllä myöntää että en kyllä elä taloudellisesti muuten.

Käytin kuopuksella kestoja. Ensin osittaiskestoiltiin, sitten täyskestoiltiin, ja palattiin taas osittaiskestoiluun.

Mulla on kuukuppi ja kestositeitä, mutta myös kertissiteitä. Taloudellisesta en tiedä, mutta pyrin elämään ekologisesti: kierrätän, lajittelen jätteet, ostan mahdollisimman paljon luomua ja lähiruokaa, en yksityisautoile, käytämme energiansäästölamppuja, jne.

Itse en kestoile, esikoinen käytti pitkään pelkkiä kertiksiä, nykysin kestoja sillonku vaippaa enää harvoin tarvitaan, paitsi yöksi kertis. Mikään kesto ei ole toistaiseksi pitänyt yön litrapissejä :ashamed: Kuopus kestoilee muuten mut tällähetkellä yövaippa on kertis kun pitävää kestoa ei lisääntyneille pissamäärille ole löytyny, mutta jatkan kokeiluja :/

kohtuu ekologisesti pyritään elämään, luomua ei osteta usein taloudellisista syistä :ashamed: mutta taloudellisesti on pakko yrittää elää kun on hoitovapaalla.

Aloitellaan pikkuhiljaa kestoilua 3kk tytön kanssa.
Itse en vielä kestoile. Tarkoitus olisi kokeilla kuukuppia sitten, kun kuukautiset taas tulee normaalisti.
En elä ekolookisesti. Meillä on kaksi autoa, tietokoneet aina auki, sauna aina päällä...

meillä kestoilee kaksi lasta. Vanhempi tarvitsee vaippaa öisin ja kaupungille mentäessä laita usein varmuudeksi jos ei pääse vessaan ajoissa. Nuorempi kestoilee muuten paitsi yöllä käyttää kertistä kun pissaa tulee paaaljon... Meillä lajitellaan roskat ja kierrätetää muutenkin, käymme paljon kirppareilla yms. Auto on, mutta ilman sitä täällä maalla olisi lähes mahdotonta päästä edes kauppaan. Itse en kestoile, rohkeutta olen kerännyt... kuukuppi kiinnostaa mut kolmas lapsi on toiveissa joten hinta tuntuu kalliilta käytön määrään nähden...4 menkat kun on ollut v.2004 alusta lukien...

Yhteistyössä