Ketä kutsu(i)tte häihinne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuleva morsian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuleva morsian

Vieras
Meillä on jonkin ajan päästä häät ajankohtaiset ja nyt jo suren sitä, että ketä oikeasti sinne kutsuisin. Ihmiset, joita ennen olen pitänyt hyvinä ystävinä, ovat kaikonneet lasteni myötä...Ehkä kerran pari vuodessa jossain facebookissa kuulumisia vaihetaan tyyliin; "mitäpä sinne"? "No, ei tänne ihmeempiä, sitä samaa".. Pari uutta äitituttavuutta on lasten syntymisen jälkeen tullut, mutta jotenkin en koe, että he vielä ainakaan olisivat niin läheisiä, että häihini kehtaisin kutsua. Minulla ei ole ketään, ketä edes voisin kaasoksi pyytää :(

Miehen puolelta tulisi ystäviä ja sukulaisia vähintään n. 30 ja minulta sukulaisia vain 3 tai 4..

Kutsuisitteko noita vanhoja kavereita? Tai uusia tuttavuuksia?

Tuleeko minulle omissa häissäni paska fiilis siitä, ettei minun puolelta ole juuri ketään ja kaikki lähinnä miehen puolelta? Tai haluanko oikeasti kutsua sellaisia ihmisiä, joilla ei ole edes kiinnostanut lapsiani nähdä tai käyneet meillä kylässä?

Unelmahäät niin miehelle kuin minullekin olisi sellaiset, että molemmilla olisi siellä parhaat ystävät ja sukulaiset juhlimassa ja haluaisin järjestää todella hyvät häät kunnon koristeluineen ja tarjoiluineen.. Tulenko vain pettymään, jos nämä kaverit eivät tulekaan ja toisaalta, meneekö rahat hukkaan kestimällä ihmisiä, jotka eivät välttämättä häidenkään jälkeen pidä yhteyttä?

Pelkät maistraattihäät eivät tunnu omalta ratkaisulta ja tiedän, että miehen puoleltakin odottavat jo meidän juhlia ja mielellään heidän kanssaan juhlisin, mutta sitä mietin, että meneekö häämme pilalle siinä, että surenkin siellä ettei minulla olekaan yhtään ystävää jakamassa elämäni tärkeintä juhlaa?

Miten olette vastaavassa tilanteessa toimineet?

Me otettiin aika rankalla kädellä ne listasta pois kenen kanssa viime aikoina vaan vaihdetaan kuulumisia. Ja lisäks semmoset joille vaan ei koskaan käy treffaaminen tai ehdi vastaamaan viestiin ym. Ei sen väliä vaikka kuinka läheinen on ollu. Lisäks meil oli "ehtona" että kaikki vieraat oltais tavattu aikasemmin, parin osalta tää ei onnistunu mutta ei nyt jaksanu nipottaa :D

Me haluttiin juhlia lähimpien kanssa... Jos jo pelkka ruoka yhden vieraan osalta maksaa melkein 40 euroa niin miks mä kustantaisin sitä ihmisellä jonka kanssa ei olla juuri missään tekemisissä enää. Ja mun mielestä niille kuulumisten vaihtamiselle on ihan eri paikka kun mut häät.

Sukulaisten osalta tehtiin semmoinen ratkaisu että tädit ja sedät kutsuttiin, serkuista vaan ne joiden kanssa ollaan oikeesti tekemisissä.

Meillä oli siis 70 läheisintä juhlimassa enkä olis voinu parempaa päivää toivoa :heart:

Yhteistyössä