Ketkä palstalaiset polttaa tupakkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Röökimimmi;29869316:
Mitä se sulta on pois, jos muut polttavat? :D

Kyllähän se sillä lailla on pois, että tupakan aiheuttamia sairauksia (ja niitä on pitkä lista) hoidetaan verovaroilla. Lisäksi aihetuu kustannuksia siivouskuluista (heitellyt tumpit, tuhkakuppien tyhjennys) tupakointitiloista, tulipaloista jne, sekä haittaa sivusavusta ja hajusta.

passiivinen tupakointi

Mene nyt äkkiä sisälle ja laita räppänät kiinni. Mä oon pihal röökil. Varo ettet saa syöpää!! :D

Muista sitten, kovat äijät vetää syöpäsavut keuhkoihin asti, ethän vaan ole neitimäinen poskisavuttelija. Kyllä se niin on että kun on raha maksettu tupakasta niin siitä on otettava silloin kaikki myrkyt irti ja keuhkoihin asti. :D

Minä vertasin tupakkaa ja alkoholia keskenään,

Tää on taas kuin pulun kanssa pelais shakkia. Se kaataa nappulat, paskantaa laudalle ja lentää parvensa luo sanomaan, et mä voitin.

Mä en viitti kopipeistata puolta lääkärikirjaa.

Jospa laittaisin pikkuisen otannan esikaupunkilähiön ostarilta viimeisen kolmen vuoden ajalta.
Tos joutuu ambulanssi, poliisi tai molemmat käymään jokseenkin joka viikonloppu. Eli kuluneen kolmen vuoden aikana varmaankin parisataa kertaa. Koitahan arvata kuinka monta kertaa ovat joutuneet käymään sen vuoksi, että joku polttaa tupakkaa viidenkymmenen metrin päässä kaupan ovelta??? Arvaa edes jotain?

Mun nurkkabaaristani on tänä vuonna kuollut jo kolme. Kaikki polttivat. Mut röökaamista olisivat voineet jatkaa vielä kymmeniä vuosia. Mut sisäkaluilla tuli viinan puolesta kilometrit täyteen.

Suo ny kauheesti anteeksi jos mä kyseenalaistan sun uskontosi, mut kyl fakta on se, et viinan voimalla on tehty tuhannesti enempi vahinkoa ittelle ja muille kuin tupakalla tullaan koskaan tekemään.

• Tykkää
Reactions: kepsis
passiivinen tupakointi

Joko tajuat miten hakoteillä ihan oikeasti olet? Ajatusmaailmassasi on suurin ongelma tietämättömyys asioista. Ja pidät kiinni tiukasti niistä mitä isot pojat on nurkalla kertoilleet, mutta et suostu avaamaan silmiäsi uusille tiedoille.

Ja hei, se spaddu muutes maistu aika törkeen hyvälle! Suosittelen lämpimästi sulleki suhuja! ;)

Väestöön nähden ongelmakäyttäjiä on pieni määrä, miksi otat ääripään tähän keskusteluun mukaan kun suurinosa ihmisistä käyttää kohtuudella pieniä määriä ja se ei aiheuta niin suurta terveyshaittaa kuin tupakka.
Samat puliukot siellä kaupungin nurkilla häiriköi, ei se tarkoita sitä että se on todellinen väestön totuus jos näet puliukkoja kadulla.
Enempi niistä tupakanpolttajista on tuolla ulkona haittaa kuin puliukoista, ei ole koskaan tullut puliukko rähisemään mutta tupakansavu haisee joka päivä ulkona, liikuit melkein missä vaan.

Väestöön nähden ongelmakäyttäjiä on pieni määrä, miksi otat ääripään tähän keskusteluun mukaan kun suurinosa ihmisistä käyttää kohtuudella pieniä määriä ja se ei aiheuta niin suurta terveyshaittaa kuin tupakka.
Samat puliukot ...

Ai niin tietty. Alkoholi tarkoittaa sulle puliukkoja. Mä voin kertoa, että he eivät ole kovin riehuvaista sorttia. Pikemminkin hyvin harmittomia.

Ihan tilastotietona... 20% väestöstä polttaa. Se on pyöreesti miljoona.
Alkoholin suurkuluttajia taas on sit noin puolimiljoonaa.

Mut nyt on sopivasti viikonloppu käsillä, niin jospa vaikka ottaisit tiimarivihon ja kynän mukaan ja painuisit paikkakuntasi terveysaseman päivystykseen ja merkkaisit ylös kuinka monta sinne viikonlopun aikana tuodaan viinan vuoksi ja kuinka monta tupakan vuoksi???

Sit voit maanantaina tulla uunituoreen tilaston kanssa kertomaan, et kumpi rasittaa terveydenhuoltoa enemmän.

Eli normaali ihminen ottaa viikossa muutaman hassun oluen mutta tupakanpolttaja imee tupakkaa koko viikon tunnin välein, kumpi on terveellistä ja kumpi ei?

Siis missä maailmassa kohtuukäyttöä ja vakavaa addiktiota voidaan näin vaivatta pitää vertailukelpoisina :D

Entäs jos tehtäisiinkin sellainen vertailu, että vaihdetaan tupakoitsijan tilalle kohtuukäyttäjä ja alkoholinkäyttäjän tilalle addikti?

No Heikki Heikkinä, ei tästä mitään tolkkua tule kuten on jo usean sivun verran nähty. Tuolla sairaaloiden maailmassa jonkin verran pyörineenä voin sanoa, että kyllä alkoholi on se mikä näkyy ja kuuluu aivan ylivoimaisesti eniten päivittäisessä hoitotyössä. Ei yksinkertaisesti ole sellaista päivää, ettei osastolla olisi lukuisia alkoholisairauksista kärsiviä potilaita.

Siis missä maailmassa kohtuukäyttöä ja vakavaa addiktiota voidaan näin vaivatta pitää vertailukelpoisina :D

Entäs jos tehtäisiinkin sellainen vertailu, että vaihdetaan tupakoitsijan tilalle kohtuukäyttäjä ja alkoholinkäyttäjän tilalle addikti?

Monella menee aski päivässä ja pahimmilla jopa kaksi.
Jatkuvastihan nuo ihmiset tupakkaa vetävät, taitaa olla kovat vieroitusoireet päällä kun tupakka loppuu niin seuraavaa aletaan jo himoitsemaan.

Tavallinen duunari ei yleensä ota alkoholia viikolla kun pitää töissä käydä mutta tavallinen tupakoiva duunari polttaa myös arkena.

Teillä tupakinpolttajilla se ajatus ei kulje ei sitten yhtään, vänkäätte ja intätte vastaan että tupakointi on terveellistä eikä aiheuta terveyshaittoja, semmosia te tupakanpolttajat olette aina olleet,se on huomattu että tupakasta haitoista puhuminen on arka aihe teille ja aiheuttaa hermoromahduksia, et ole ainoa mutta omapa on terveytes. ;)

Missä kohtaa on väitetty tupakan olevan terveellistä eikä aiheuttavan tervetshaittoja? Laitahan suorat lainaukset niihin kohtiin. Vai tuliko taas kerran sammakoita näppikseltä ja ajauduit valehtelemaan? ;)
Olet kuin abortin kiihkovastustaja. Syydät valheita sen minkä kerkeät ja suutut kun niitä oiotaan.

Missä kohtaa on väitetty tupakan olevan terveellistä eikä aiheuttavan tervetshaittoja? Laitahan suorat lainaukset niihin kohtiin. Vai tuliko taas kerran sammakoita näppikseltä ja ajauduit valehtelemaan? ;)
Olet kuin abortin kiihkovastustaja. Syydät valheita sen minkä kerkeät ja suutut kun niitä oiotaan.

Miksi nämä tupakanpolttajat inttää vastaan tupakan vaaroista?
Se on katsos kun polttavat tupakkaa ja eivät kestä kuulla totuutta niin pakkohan sitä on puolustella sitä myrkkyä, nämä tupakoitsijat käyttäytyy niin kuin pikkulapsi laittaa kädet korville ja huutaa en kuule mitään.

Miksi nämä tupakanpolttajat inttää vastaan tupakan vaaroista?
Se on katsos kun polttavat tupakkaa ja eivät kestä kuulla totuutta niin pakkohan sitä on puolustella sitä myrkkyä, nämä tupakoitsijat käyttäytyy niin kuin pikkulapsi laittaa kädet korville ja huutaa en kuule mitään.

Vastaatko kysyttyyn ja laitatko ne suorat lainaukset nyt vain?

Ja mietihän nyt mitä kaikkea oletkaan väittänyt tupakasta johtuvaksi. Kumman paljon listasta löytyy niitä, mitä alkoholin käyttö aiheuttaa. Tupakka taasen ei. Sinä tässä nyt olet itsesi pussiin puhunut ja nyt vaan enää epätoivon vimmalla koitat saada sädekehääsi kiillotetuksi.

Sori, mutta sotkit asiasi jo.

passiivinen tupakointi

Joko tajuat miten hakoteillä ihan oikeasti olet? Ajatusmaailmassasi on suurin ongelma tietämättömyys asioista. Ja pidät kiinni tiukasti niistä mitä isot pojat on nurkalla kertoilleet, mutta et suostu avaamaan silmiäsi uusille tiedoille.

Ja hei, se spaddu muutes maistu aika törkeen hyvälle! Suosittelen lämpimästi sulleki suhuja! ;)

Anna mun arvata, tupakointi on muuttunut terveelliseksi?

Otetaanko porukan haaste? Mä olen tästä päätöksestä jo ilmoittanut läheisille, mulle tekee hyvää se että on porukan painetta, en ilkee repsahtaa.
Mietin kaikkia hyviä puolia; iho paranee, juoksulenkit sujuu paremmin, rahaa menee vähemmän (aiotaan laittaa röökirahat sivuun joka viikko niin päästään joskus vuoden päästä ulkomaille lomalle), ei maistu aamulla pahalta suussa jne.
Helposti on saanut vähennettyä puoleen tuota poltettavaa määrää, jospa se onnistuisi.
Jännä miten raskaaksi tultu (x2) oon lopettanu kuin seinään ilman mitään vieroitusoireita. Sitä oli niin onnellinen raskauksista ettei tullut mieleenkään polttaa enää. Nyt on vain oma perse kyseessä joten haaste on hankalampi...
Mä olen polttanut elämässäni 14 vuotta. Huhhuh.

Voisin kans ilmoittautua haasteeseen =)
Heinäkuun ekako alkaa teillä? Voisin miehen kans ottaa vaikka saman päivän ellei aiemmin tule jotain SUPERintoa :D

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
passiivinen tupakointi

Miksi et vastannut tuolle "hävettääkö?" nimimerkille? Hän esitti aika hyvän kysymyksen sinulle, mutta etkö kykene vastaamaan vai onko vain liikaa sinulle myöntää, että valehtelit?

Haukkumaankin sorruit vain sen takia, kun sinut valehtelusta saatiin kiinni. Ja nyt loppu sanat, niin tartut viimeiseen oljenkorteen haukkua ihmisiä. Sälittävää toimintaa.

Muista kuitenkin kultapieni yksi asia. Tupakoiva voi aina lopettaa tupakoinnin, mutta kaltaisesi pysyvät tyhminä hamaan hautaan asti.

Mutta hieman voisivat tupakoitsijat huomioida muita ihmisiä, etteivät muut joudu sitä tupakansavua/-hajua hengittämään.

Siis voisivat miettiä kussakin tilanteessa, että viittisivätkö pieraista, vai siirtyisivätkö loitommalle.

Nikotiininarkkareita ymmärrän sen verran kuin kofeiininarkkina kykenen.

Poltan ja oon polttanu 14-vuotiaasta saakka. Elikkä, oon polttanu n. 13-vuotta. Raskaus ja imetys ajan olin polttamatta. Imetyksen kun lopetin, niin alotin uudestaan. Tosin piti olla vaan kokeilu, että tekeekö mieli enää muutaman henkosen jälkeen ja tuosta lähti uusiks.

passiivinen tupakointi

Miksi et vastannut tuolle "hävettääkö?" nimimerkille? Hän esitti aika hyvän kysymyksen sinulle, mutta etkö kykene vastaamaan vai onko vain liikaa sinulle myöntää, että valehtelit?

Haukkumaankin sorruit vain sen takia, kun sinut valehtelusta saatiin kiinni. Ja nyt loppu sanat, niin tartut viimeiseen oljenkorteen haukkua ihmisiä. Sälittävää toimintaa.

Muista kuitenkin kultapieni yksi asia. Tupakoiva voi aina lopettaa tupakoinnin, mutta kaltaisesi pysyvät tyhminä hamaan hautaan asti.

Lue edellisiä viestejä, sieltä ne vastaukset löytyy.

Ei tupakoivaa tyhmempää, tuhoaa tietoisesti oman ja muiden terveyden, tuhlaa rahat savuna ilmaan, roskittaa tupakannatsoilla kaikki julkiset paikat.
Siinä on tarpeeksi todisteita kuinka tyhmää porukkaa ovat, samalla tasolla huumeiden käyttäjien kanssa, yhtä heikkoja ja tyhmiä.

Yhteistyössä