keväällä 2008 yrityksen aloittavat/aloittaneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukkis79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervetuloa vaan sekalaiseen joukkoon, elsis!

Oletpa kyllä saanu kaksilahkeiset villiintymään, voin sieluni silmin nähdä äijiä käsi pystyssä... (joo, on mut varustettu myös liian vilkkaalla mielikuvituksella). Viime viikolla juttelin yhden ystäväni kanssa, joka on naimisissa, ja myöskin nuoruutensa ajatellut, ettei välttämättä halua lapsia. Nyt hän on tullut toisiin ajatuksiin, ikää 35. Mutta. Mies ei nyt sitten lämpene ajatukselle yhtään. Tämä ystävänikin sitten totesi, että lieneekö aika vaihtaa miestä vaiko vaan odotella josko mieli muuttuis.

Vieläköhän saisimme lisää yrittäjiä joukkoomme? HUHUU?

jolly

ei tarvi olla ees vilkasta mielikuvitusta niitä viestejä lukiessa. yksi olisi halunnu pitää naamiota tai huivia aktin ajan päässä etten voisi tunnistaa häntä jälkeenpäin!!! ja ne kalukuvat sitten. toki jos lasketaan yhteen miehen kalukuva ja minun alapääkuva, niin on helppo nähdä minkälaisia lapsia saisimme aikaiseksi. perustieto "lapsentekemisestä" on myös kaikilta hukassa. juu, ahkeraharjoitteleminen ja monen tunnin sessiot, nehän ne auttaakin asiaa... =)

yksi ystävä on sanonut että onko oikein lapsen kannalta oikein tehdä lapsi ilman isää. mutta onko sekään mukavaa lapsen kannalta jos ero tapahtuu raskausaikana tai syntymän jälkeen tai vuosien riitelyn tulos onkin vain että jäädään yhteen lasten takia, jolloin se lapsi vasta oppiikin hyvin parisuhdemallin. miehiä menee, lapset ja vanhemmuus pysyy. ja anonyymiä isää haen jotta ei tulisi niitä kauheita isyystappeluita ja elatusmaksuriitoja. kolmelle ystävälle olen tällä hetkellä kertonut, ja tämä negatiivisesti suhtautunut oli lapseton ikäneito. muilta kahdelta olen saanut positiivisia kannustuksia, toisella on itsellään (veljeni kanssa) neljä lasta, joten tietää mistä puhuu =)

Minusta se on lapsen kannalta oikein, että hänellä on edes yksi rakastava vanhempi. Jos vielä toinenkin, niin aina plussaa. Ainahan voi käydä niinkin onnellisesti, että tapaat tämän elämäsi miehen (tai vaikka naisen =) =) =) )kun olet raskaana tai myöhemminkin, mehän ollaan vielä nuoria vaikka 30+ ollaankin! Enkä kyllä epäile yhtään, että olisit ihan hetken mielijohteesta tähän ratkaisuun päätynyt. Olet rohkea ja taatusti vastuuntuntoinen.

Mun etova olo ja nipistelyt loppui =(

jolly

Tervetuloa elsis, mukavaa kun saadaan lisää porukkaa, on sitten enemmän jännättävääkin! Mielenkiintoiselta kuulostaa hankkeesi ja näköjään miehiäkin kiinnostaa... :) Millä kriteereillä meinasit valinnan suorittaa?

Mun pitää nyt juosta, kirjoittelen lisää myöhemmin.

Heips!
32-v (kesällä 33-v.) "uranainen" aikoo jättää ehkäisyn kesäkuun alussa (touko-kesäkuulla 2 tärkeää työmatkaa..). Miehen pehmittelyyn on tuhrautunut puolisen vuotta.. Vähän jännittää, miten mahtaa käydä, kun 5 v sitten gynekologi näki ultrassa "hieman polykystisiltä vaikuttavat ovariot", kierto onkin ollut aina pitkähkö ja hieman vaihteleva 32-36 pv, aikaisemmin vähän enemmänkin vaihteleva, joskus jopa 40-50 pv (tosin ei viime vuosina). Toisaalta olen nyt 4 kk tikuttanut oviksen aina 16 pv ennen kuukautisia ja ovisoireet limoineen on mulla ollut "aina". Ei olla kuitenkaan kovin hedelmällistä sakkia meidän suvussa (siis äitini), toisaalta systeri tuli tosi helposti yli 30-v raskaaksi (eka ja ainoa). Kiva kuitenkin viimein päästä yrittämään!

Hei!

Tässäpä näyttää olevan sellainen ketju johon itsekkin haluasin mukaan, toivottavasti mahtuu!
Olen siis 25v ja mies 29v. Viimeistä pilleriliuskaa viedään ja kaksi pilleriä on jäljellä. Ensimmäistä pitäisi ruveta yrittämään. Kyllä tässä jänniä aikoja elellään. Toivottavasti ei rupea mies jänistämään, mulla kun kanssa on tuohon pehmittelyyn kulunut aikaa.

Tervetuloa mukaan myöskin kesäkuussa08 ja Sesami!

Kyllä vaan, jännää aikaa, vaikka jo toista kertaa yrittää raskautua. Tuntuu, ettei penkissä pysy, vaikka vielä 1-2 viikkoa on mahdollisten menkkojen alkuun. Meilläkin oli ensimmäisen kohdalla samaa empimistä useita kuukausia. Kun mies lopulta lähti mukaan, niin jo toisten menkkojen aikaan hätäili että mikä oikein maksaa, kun ei "idä"!!!

Kesäkuussa08, mitä tarkoittaa suomeksi polykystiset ovariot??? Sähän olet jo hyvän pohjatyön tehny, kun ovisaika on noin tarkkaan tiedossa.

Elsis, mua jänskättää jo nyt niin kamalasti sun puolesta, että "saatko miestä" ovisaikaan! Nehän voi vaikka jänistää, tai saat inhokki-kohtauksen etkä sitte huolikkaan. Sitte jos onnistuu, pitää vielä jännittää että tärppäskö! Tuplajännäri!

Jolly

Polykystiset ovariot (PCO) on suomeksi kai monirakkulaiset munasarjat. Eli ikäänkuin useampia munasoluja olisikin kypymässä ja ovulaatiota ei tapahdukaan, ei ainakaan aina ja toisilla PCO-laisilla ei koskaan (yleensä siis 1 munasolu kerrallaan kypsyy ja kasvaa ja poksahtaa = ovulaatio). Juu, olen asiaan jonkin verran perehtynyt ja vähän "alallakin". Siispä näppäränä tyttönä olen jo ennalta pyrkinyt valmistautumaan niin paljon kuin voin.

Tännehän on tullut päivän aikana monta uutta viestittelijää, kiva, kiva ja tervetuoloa! :) Elsiksen projekti kuulostaa kyllä mielenkiintoselta, tsemppiä sulle kovasti(kuin myös tietysti kaikille muillekin!)! Mitenkäs muuten (anteeksi urpouteni) tuo itse siittäminen hoidetaan, meinasitko ihan vällyihin miehen kanssa, vai muumimuki-systeemillä, vai antaako esim. jotkut yksityiset klinikat hedelmöitysapua?

Muakin alkaa jo kypsyttää tämä kun kropassa ei tapahdu mitään, sais jo menkat alkaa! Kauheeta kun oon jo nyt näin kärsimätön, mitähän sit jos ne tulee vasta joskus kuukausien päästä? Oon sit varmaan ihan hermorauniona...

Puh, tänään siivosin koko huushollin lattiasta kattoon. Välillä aina mietityttää että minkähänlainen äiti musta oikein tulee, kun nytkin meillä on viimeks perusteellisesti siivottu ennen joulua ja imuroimisestakin on vierähtänyt varmaan melkein pari viikkoa. Lapsi-parka joutuu ryömimään villakoirien keskellä. No, kai sitä on sitten vaan pakko parantaa tapansa... Muilla samanlaisia mietteitä? :)

Ilmoittaudun mukaan, jos vielä sekaan sopii. Meillä on aloitettu yritys viikko sitten, eli kumit on jätetty kaappiin -vihdoinkin!! Hieman joutui miestä taivuttelemaan (8 kuukauden väsytys takana =)).. Mies koki esikoisen vauva-ajan aika raskaaksi ja ei siis ole minun vauvakuumeestani erityisesti riemuinnut, mutta nyt on tajunnut useamman lapsen hyvät puolet ja ryhtynyt "leikkiin" ihan hyvillä mielin. Saahan sitä "pistellä paljaalla" melkein vuoden päivät ja mahdollisesti paljon pitempääkin, tuskin heti tärppää, kun alkaa 30 vee olla lasissa. Mahdollisuus raskautua on paljon pienempi, kuin 20-vuotiaalla, mutta onhan tässä aikaa yritellä, esikoinenkin on vasta 1v 8kk.. Mulla on laskujen mukaan ovis olisi tasan kahden viikon päästä ja alkaa jo jännittää..

Tervetuloa Maija79! Toinenkin kakkosta yrittävä, kiva!

A-Haa! Vai sellainen on PCO, (taas sivistyi blåndi hippusen verran) tuota lyhennelmää olen kyllä lukenut noilta lapsettomuus-palstoilta, mutten ole koskaan painanut mieleeni mitä se sitten tarkoittaa. Sitä vissiin voidaan lääkitä jos oikein paha tilanne?

Joo, Jenska85, normisti sitä kyllä kiroaa niitä naisten vaivoja, mutta kun on yritys päällä, niin välillä niitäkin oottaa kuin kuuta nousevaa.

Jolly

jotenki ei tee tällä hetkel seksii yhtään mieli, saatikka sitte tuntemattomien kans, joten taidan tyytyä tuohon muumimukitekniikkaan =) tosin mun mukit on joko spongebobia tai nalle puhia. ruisku on vielä ostamatta. ilman neulaa siis =) miehet olis tietty intona pääsee panee paljaana, mut dream on!!

onkohan muuten miehille mitään ruokavaliojuttuu tms millä sais spermanlaadun nopeasti/hetkellisesti paremmaks? mut tuskin mul on varaa käydä ketään pyytää sellasta tekeen. riittänee ku minä nappaan vitskuni!

yritän välttää miehenvalinnassa mitään hirmu kriteerejä. ei oo tarkotus "parantaa rotua" tms. monet kyl kehuu kuin fiksuu ja akateemista sukuu niil on. mua kiinnostais enemmän miltä ne on näyttäny muksuna =D yks ehdokas on nyt vaan ylitse muiden täl hetkel. se on Perusta kotoisin oleva latino-italiaano poika... oon ollu Italias vuosii sitte töis ja puhun (periaattees ainaki) sekä espanjaa että italiaa. ja oon heikkona ulkomaalaisgeenisiin muksuihin. esteettisistä syistä... *punastuu* mut sit on monta muuta ihan muuten vaan mukavaa ja fiksuu miestä. paremmat onnistumisprosentit annan miehille joilla on jo lapsia ja jotka on tehny tätä ennenkin, eli luovuttaneet sukusoluja lasta haluaville naisille.

mut tosiaan, tänään alko ekat menkat eli nyt on päivä 1/28.

Myöhään liikkeellä taas, mussa on vähän yökukkuja vikaa. Tänne on tullutkin paljon uusia, tervetuloa kaikille tasapuolisesti!

Jolly kysyi missä asustelen, en taida ihan viitsiä maata sanoa (jos täällä on vaikka tuttuja, iik), mutta suurehkossa kaupungissa Keski-Euroopassa. En nyt sanoisi mikään kielinero olevani, sen verran osaan, että pärjään :)

Jenska tuosta siivousinnosta tiedusteli, mulla taas on niin päin, että olen hieman siisteysintoilujeni kanssa rauhoittunut tässä viime vuosina, mutta aika tarkka olen edelleen. Muuten kyllä olen miettinyt paljon, että mitä se lapsen saanti elämässäni muuttaisi ja sellaisia juttuja löytyy paljon! Kuitenkin kaiken olen valmis muuttamaan, olisi se niin valtavan ihana asia...

Elsis, perulais-italianen kuulostaa hauskalta, voisi tulla nätti lapsi :) Onko tämä ihan oma projektisi, vai ajattelitko että isäkin olisi jollain tapaa mukana lapsen elämässä? Vai onko niin, että aika näyttää?

Ehkä koitan painella nukkumaan, huomenna pitäisi kuitenkin jossain vaiheessa herätäkin...

Huhuu!

Missä kaikki on?

Mulla taas oireita havaittavissa: sydämentykytys-kohtauksia ja päätä särkee, tuntemuksia navan alapuolella ja silmissäkin musteni. Ja paha luulotauti ja lorvikatari.

Tulkaa piristämään mua!!!

Menen kahville kun pää on ihan tyhjä. Voi työnantaja-parkaa =(

Mullakin oli aamulla nenä tukossa :) Bongailen jatkuvasti raskaana olevia naisia nykyään, ennen en edes huomannut. Mistäköhän johtuisi? Kyllä se odottavan aika on pitkä, pitäisi vissiin keksiä jotain mielekästä tekemistä nyt lähiajoiksi. Tai sitten tehdä enemmän töitä.

Luin täältä jostain linkistä, että tutkimuksen mukaan ibuprofeiinin syönti saattaisi vaikeuttaa raskaaksi tuloa. Päätä särkee, mutta meillä ei ole muuta ja en sitten uskalla ottaa. Heh heh, ihan kun se yksi tabletti nyt mitään vaikuttaisi... Mutta tällaiset mietteet täällä kuitenkin :)

Elsis: Siittiöt "kypsyvät" kolme kuukautta joten millään pikaisilla konsteilla ei sperman laatua muuteta. Nyt käytössä olevat siittiöt ovat siis kehittyneet alkuvuodesta.

Jostain olen kuullut että jos käyttää useamman miehen spermaa niin siittiöt kilpailevat hedelmöittämisestä ja tulosta pitäisi syntyä varmemmin. En tiedä onko tämä totta. Tv:ssä tuli myös dokumentti homoparista joka halusi lapsen, he laittoivat myöskin kummankin spermaa naisen emättimeen juuri tästä syystä.

Oi voi, tänään viedään viimeistä pilleriä. Tiistaina pitäisi menkat alkaa ja sen jälkeen onkin sitten jännitystä odotettavissa. Onneksi meillä on muutto uuteen kotiin käsillä niin onpahan jotain muuta ajateltavaa.

Olen muuten huomannut saman jutun magpien kanssa. Kaikkialla tuntuu pyörivän raskaana olevia naisia. Tietysti varmaan vaikuttaa että omassa ystäväpiirissäkin on osa tällä hetkellä raskaana. Kummasti ne kuitenkin tuntuvat silmään osuvan kun ulkona liikkuu.

no, mä poistin sit kuitenkin sen perulaisen "listalta", tuli nimittäin paniikki/pelkokohtaus eilen illal et en meinannu millään saada unta. kokeilen ensin suomalaisia. leikitään väreillä ja geeneillä sit joskus myöhemin.

ajattelin kyl sitä et pyytäisin useammalta mieheltä spermaa samaan aikaan, et ois mahdollisimman monta polskijaa samaan aikaan, tuntuu vaan sit jotenk entistä kummemmalta kun ei todellakaan tiedä kenen muksu sieltä sit tulee. ts. minkä näköinen!

otin myös tänään ibuprofeiinia, päätä särkee ja poskiontelontulehdus on näköjään tulossa, pitää soittaa lekurille huomenna. antibiootti kuuri varmaan ehkäsee tän kuun yritykset, tulehduskipulääkkeethän ainakin on kiellettyjä. allergiatkin on niin pirun pahasti päällä just nyt!

Huomenta!

Sesamilla alkaa kohta myös jännäys, kiva! Kuinka kauan olet syönyt e-pillereitä? Itse ajattelen, että mulla saattaa mennä aika kauan kierron normalisoitumiseen, kun olen popsinut niitä niin monta vuotta. No, sen näkee.

Jos kierto pysyisi suht samanlaisena kuin pillereiden kanssa, ensi viikon alkupuolella pitäisi kuukautisten alkaa... Sitä odotetaan. En voi millää uskoa että olisin raskaana, tämä on vasta eka kierto (mulla ei yleensä ole mikään huipputuuri :)), eikä mulla ole ollut mitään oikeanlaisia oireita. Eilen mahaa väänsi samaan tyyliin kuin kuukautiskivuissa, mutta se kesti vaan hetken.

Toivotaan ekoja plussia tähän meidänkin ketjuun piakoin, kesän aikana nyt viimeistään :)!

Jolly täällä, vaihteeksi oireettomana.
Eilinen jatkui päänsäryllä ja yöllä piti herätä koiran vuoksi kahdesti, niin navan alus tuntui kyllä vähän omituiselta. Nämä viime viikkoiset päänsäryt oon kyllä sitkeesti sinnitellyt ilman panadolia (sitähän kärsii syödä). Aamulla sit mietin, että ei mulla kierukan aikaan kyllä mitään tällaista ollut havaittavissa, mutta sehän voi johtua tosiaan ihan kirkkaasti siitä, että kun silloin ehkäisee, niin ei kiinnitä pienintäkään huomiota mihinkään pikku nippailuihin, ainoastaan ne kunnon menkka/endo kouraisut kyllä huomaa! Mutta kyllä mua pikkusen jännittää, että olisko kuitenkin...

tiistaina sit alkaa tosijännäilyt joten magpie, kohtalotovereita ollaan. Ja elsiksen o-aika on kai siinä 5-7.5, reilu viikko aikaa valmistautua henkisesti. Onko ruisku jo ostettu ja nalle puh pestynä kaapissa? = )

Maija79 oletko muuten kotosalla vai käytkö töissä? Minä odottelen, josko pääsisin osittaiselle hoitovapaalle piakoin, 4pv:n työviikkoon.

Haluaisko /viitsiskö joku värkätä (tai edes aloittaa) jonkinlaisen esittelylistan meistä jo mukaan ilmoittautuneista, kun mä horopää en vielä tahdo muistaa meitin nimiä ja ikää yms kriittistä tietoa, joten pitää aina rullata ylöspäin tarkistamaan kuka kukin on...

jolly

Täällä yksi kuumeinen joukkoon mukaan tuppaamassa! Pari päivää olen teidän juttuja lueskellut ja olisi kiva päästä joukkoon mukaan jännäämään.

Vuoden vaihteessa ajatus kypsyi pikkukakkoselle ja nyt keväällä (= tässä kierrossa) aloitellaan yritystä. Menkat on parhaillaan päättymässä ja vapun tienoilla/jälkeen on kriittiset päivät (mulla kierto 25-27pvää). Alkuvuosikin jo meni ehkäisyn (kumiukot ollu käytös, kun ehkäisylastari ei käynyt mulle) kanssa niin ja näin, mutta nyt siis aloitetaan kunnolla. Esikoinen on reilu 2,5 vuotias ihana uhmispakkaus. Itse olen 27vee ja mies vajaa 10 vuotta vanhempi. Töissä olen tällä hetkellä, menin esikoisen ollessa pari vuotias. Nyt alkaa määräaikainen työsoppari olla sillä mallilla, että toinen saisi tulla. Välillä liikaa mietiin työkuvioiden kautta elämää, mutta haluan tämän tulevaisuuden kannalta tärkeän sijaisuuden hoitaa loppuun kunnialla. Ja eihän meillä muutoinkaan mikään kiire ole ja kakkoskuumekin iski sopivasti kaikkea ajatellen.

Kuume on kova ja sitä lisää vain se, että kaikki lapselliset kaverit on jo "kakkos kierroksella", olisi huisia olla äippälomalla edes hetken yhtäaikaa. Mutta kuten todettua tärppi ei ole niin helppoa ja varmaa. Malttia siis ja mulla on suvussa paljon sekundaarista lapsettomuutta eli yksi lapsi on, mutta toista ei kuulu ei kuulu ja jää tulematta.

Lista kirjottelijoista olis kiva, jos joku osaa sen väsätä, mulla ei sitä taitoa kyllä löydy. :o)

No mä nyt sitten tein listan nimistä, siihen voi kukin muokata omia tietojaan mielensä mukaan :) Maijan ikää en löytänyt, tietty vuosiluvusta voi jotain päätellä, mutta ei voi olla varma onko synttärit jo olleet vai ei... Eli merkkaa se sitten itse ja lapselliset voivat lapsensa myös merkitä ym. Joillainhan on vissiin ne kierrotkin tuossa mukana (jos osasin oikein lyhenteistä päätellä, heh), eli jos haluaa niin voi senkin laittaa.

Jenska85, 22v
magpie, 27v
ex-jolly, 33v
elsis, 31v
Kesäkuussa08, 32v
Sesami, 25v
Maija79,
mume, 27v

Toivottavasti ei tullut virheitä :)

Jee, taas ollaan saatu uusia joukkomme sen jälkeen kun viimeksi kirjottelin! Tervetuloa Maija79 ja mume!

Äh, voi ei, mulle on ilmaantunut aikaslailla ikävä vaiva ilmeisesti pillereiden lopetuksesta johtuen, nimittäin hirvittävä seksin himo! :) Eipä tässä muuten mitään, mutta kun se suuntautuu suurin piirtein kaikkiin kaksilahkeisiin... Mä en ole mitenkään herkästi syttyvää tyyppiä, mutta eilen ja tänään huomasin päässäni pyörivän aika kiihkeitä ajatuksia, joiden kohteena oli lähistöllä kullakin hetkellä oleilevia mieshenkilöitä... No, osasin kyllä oottaakin jotain tämän tyyppistä kun viime kerralla pillerit lopetettuani oli samanlaista. Pitää nyt vaan kanavoida kaikki himo omaan mieheen... :) Kyllä se tästä taas tasaantuu parin kuukauden sisään. Mutta kiusallista on... Helotan varmaan koko ajan ihan punasenakin kun on niin härskejä ajatuksia... :)

ex-jollylla on lupaavia oireita, tiedä vaikka olisi jo tärpännyt! Ja magpiellakin kohta alkaa jännäys, huih! Toivottavasti saadaan tosiaan tännekin jo ensimmäisiä plussia lähitulevaisuudessa. Mulla ei tunnu mitään menkkoihin/ovulaatioon viittaavia oireita, joten pitkä odottelu voi olla tiedossa. Eipä sen puoleen, ei mulla kyllä koskaan ole ovulaatio/pms-tuntemuksia ollutkaan, joten tiedä nyt näistä... Odottelua, odottelua...

Jenska85, ettei sulla olis vain ovis!!!

Mulle nimittäin kävi samoin. En ole kyllä ollut ton kierukan kans mikään seksihurjastelija koskaan (enkä pillereitten) vaan ah, kun sen sai pois niin avot, alkoi omat halut hyrräämään. Varsinkin kierron 13-15 päivä oli hurjimmat... (punastuu vieläkin). Sitten jo 16 pv oli jo normaali olotila.

Väitänkin siis vakavalta naamalta että ehkäisy tappaa himot (ainakin multa).

Kiitos magpie!

Jolly

Yhteistyössä