keväällä 2008 yrityksen aloittavat/aloittaneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukkis79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mukavasti tuntuu täällä porukkaa pyörivän. Kiva että osalla on jo muksu/ muksuja (en nyt äkkiseltään muista oliko jollain jo kaksi). Onpahan sitten joku jolta kysellä!

Magpie, mulla taitaa olla ihan sama tilanne. Äkkiä kun laskin niin 8 vuotta tulee kohta täyteen pillereiden kanssa. 3 vuotta sitten lopetin ihan muista syistä ne ja hirveä akne puski päälle. Se tässä vähän pelottaa, onneksi on kesä tulossa ja eiköhän se kuivata kukkivaa naamaa. Onko muilla tullut tätä ongelmaa vastaan ja miten olette aknea hoitaneet?
Viimeksi kun oli tauko pillereistä menkat kyllä sitten tuli ihan normaalisti. Sitä tässä kovasti jänskään että tuleeko ne nytkin ja milloin. Mulla kun on muistaakseni ollut aina pitkähkö ja epäsäännöllinen kierto. Vaikea sanoa kun ei oikein enää muista.

Jenska85 toihan kuulostaa oikein mukavalta sivuoireelta. :D Toivottavasti itselläkin halut lisääntyvät. Näin vähän veikkailisin, pakkohan ton hormonaalisen ehkäisyn on jotenkin vaikuttaa.

Olen Sesami jostain myös lukenut noista iho-ongelmista pillereiden lopettamisen jälkeen ja se itseänikin hieman pelottaa. Tulisi nyt äkkiä raskaaksi niin se taas muuttaisi hormoonitoimintaa johonkin suuntaan ja ehkä akne jäisi tulematta... Kuinka äkkiä sulla viimeksi huononi iho?

Kyllä mullakin on seksihalut lisääntyneet ihan kivasti ja mukavaa on myös se, että kostuu helpommin (oliko tää jo liian intiimiä tietoa? :)) Mies on kyllä ollut tässä kuussa tyytyväinen.

Vielä yksi oire joka on pillereiden lopetettua tullut, on ruokahalun väheneminen. Ei oikeastaan tee mieli mitään ja oikein ärsyttää kun tulee nälkä ja pitäisi jotain jaksaa vääntää ruuaksi. Ihan kiva siinä mielessä, ettei tee herkkutkaan himota, mutta toisaalta pitäisi kai yrittää syödä kunnolla terveyden (vauvaprojektin:)) kannalta.

Mitäs teillä on viikonloppu suunnitelmissa?

Mulla meni iho meni huonoon kuntoon viimeksi muistaakseni 4kk lopettamisen jälkeen. Tosin juuri akneen olen aina pillereitä syönytkin, joten tästä syystä saattaa vaikuttaa mulla vielä normaalia enemmän.
Toi ruokahalun väheneminen näin kesän kynnyksellä kuullostaisi ihan mukavalta myös. Saa nähdä mitä sivuoireita siis tulee kun lopettaa hormoonien popsimisen. Hassua että tätäkin pitää ajatella näin päin.

Meillä muutetaan tänä viikonloppuna. Ostimme vihdoin oman rivari-asunnon. Tässä olisi sitten tilaa kolmannellekkin asukkaalle...
Mitenkäs te muut viikonloppuanne vietätte? Pitäisi olla kyllä upeat ilmat tulossa, jospa sitä ulkoilemaankin ehtisi.

Ihana ilma ainakin täällä päin, kaikki on varmaan näin viikonloppuna ulkoilemassa. Minäpä vaan täällä koneella näpyttelen, laiskamato... Sain eilen taas uusia sivuoireita pillereiden lopettamisesta johtuen, nimittäin nyt on tissit tosi kipeät! Taitaa tulla nämä oireet ihan samalla kaavalla kun viimekskin pillerit lopetettuani. No kiva tietää, että sentään jotain kropassa tapahtuu. Ja sama täällä, ruoka ei oikein maistu, mut se saattaa johtua ihan tästä keväästäkin, ois niin paljon kaikkea puuhasteltavaa että ei malta syödä.

Oi, kivaa Sesami varmaan muuttaa... Tai siis eihän se itse muuttaminen mitään nautintoa ole, mutta on varmaan mukavaa päästä uuteen, omaan kotiin. Mä pääsin vasta nyt viikonlopun viettoon töistä, jippii! Pitänee lähteä heittämään pieni lenkki pyöräillen. Hauskaa viikonloppua muillekin! :)

Tervehdys! Täällä myös ensimmäistä suunnitellaan ja kovasti toivotaan..molemmat ollaan 26-v. Kuukautiset loppuivat viime lauantaina ja jätin pilleritkin samalla kertaa pois..Tilasin netistä noita ovistikkuja ja 11 pvän paikkeilla sais rueta testailee.. Kannattasko pillereiden jälkeen antaa yhet kuukautiset tulla vai miten olis järkevää? Jätin kerran aiemminki pillerit pois ihan kokeilumielessä (kun niitä niin kauan syönyt) ja kuukautiset tulivat ajallaan (kylläkin runsaampana)..Tässä ei vaan malttas odotella vaan tahtos jo tositoimiin ;D

Tervetuloa ensikertalaisellekin!
Mulle lääkäri sanoi kierukkaa otettaessa, että heti voi alkaa yrityksen, jos raskautuu niin ultralla pystytään määrittelemään raskauden kesto ihan riittävän hyvin. Ei kai siinä eroa sitten ole, vaikka oliskin pilsut heittänyt pois?

Minä meinasin aamulla oksuta!
Hyppäsin sängystä laittamaan lastenohjelmat, kävin pissillä ja aloin keittään kahvia. Höystöjä mitatessa alkoi tuntua, että musteneeko, vai heitänkö laatat. Äkkiä kipin kapin takas vaaka-asentoon nieleskelemään. Ainakin puolituntia siinä makoilin ja luin lehteä, ja vieläkin tuntui että kärsiikö nousta ylös. Sitten piti mennä jo antamaan aamupalaa tytölle, niin hotkaisin samalla itsekin jugurtin, niin alkoi helpottamaan. Koko päivän on ollu vähän sellainen "kutkelo" olotila, ja nyt on sitten 37,6 lämpöä. Mistä sitten johtunee?

En tiedä... keskiviikkona on kp29, kyllä meinaa jo jännittää... mutta kp36 pitää malttaa oli olotila huomenna mikä tahansa! Sanoin jo miehellekin että taidan olla paksuna kun meinasin laatata. Ihana muikea ilme oli vastaus =)

Nyt en keksi mitään muuta järkevää kuin omaa napaa tän "käänteen" jälkeen...

Vielä on viikonloppua jäljellä!!! Nautitaan!

jolly

tuleekohan tää nyt kahdesti... kerran jo olin painavinani

Sori nyt tulee tekstia ilman aakkosia.

Hui ex-jolly, kuulostaa silta kun sulla saattaisi hyvinkin olla tarpannyt! Jannittavaa! Varmaan odotat jo testaamaan paasya innolla...

Tervetuloa myos enskertalainen, lisaa itsesi tuohon nimilistaan jos haluat. Luulisin ettei pillereiden jalkeen tarvitse pitaa taukoa, eri asia sitten, tuleeko heti raskaaksi.

Talla on aivan ihana saa, kaytiin pyorailemassa ja nyt laittelen ruokaa kun on miehen veli tyttoystavineen tulossa kylaan. Muutama tyojuttukin pitaisi jaksaa hoitaa ja tehda kielikurssin laksyt. uh. Taalla ei mitaan oireita, eilen oli maha kipea, mutta taisi olla kylla ihan tavallista mahakipua. Menkkojen siis pitaisi alkaa ensi viikon alussa, niita odotellessa...

Mukava rueta seurailemaan kellä tärppää, millon tärppää ja kun tärppää, että mitenkä alkaa menemään :) Jännää aikaa! Mietiskelin tässä, että jos sattus käymään niin hyvä tuuri, että heti tulis täysosuma, niin tulis mulle ensimmäinen kesä ilman tuota alkomahoolia :P Ei sillä että oon kauhee sieni, mut kyl siihen on tottuminen kun kesäisin on pidetty noita grillauspippaloita sun muita ja aina on mukaan kuulunut siiderit ja oluet..kyllähän se kesäkuumalla maistuupi, vai miten muilla? Mutta taatusti tottuu olemaan ilman, asenteesta kiinni ;) Ja onpaha aina kuski valmiina jos tarttee :D

Mitenkäs raskauden tuomat lisäkilot? Kertokaas te kokeneemmat! Mun siskolle ei kertyny paljon raskauden aikana ja sai kyl ittesä aikas pian "rantakuntoon".. Millasia himoja on tullu vai onko mitään? Kaverilla oli raskauden aikana ollu kauhee himo omenamehuun ja sen tuloksena useita reiänalkuja hampaissa! Kauheeta...itellä ei oo koskaan ollu reikiä hampaissa, et saas nähä miten käypi..

Enskertalainen taitaa lähtee lenkille (mielessään ne lisäkilot) xD

Ah, ihana viikonloppu takana. Tehtiin paljon pihatöitä ja pesin jopa ikkunat ulkoa. Sisältä, kun jaksaisi vielä vääntää niin hyvä. Kaappeihinkin pitäisi tehdä kevät katsaus ynnämuuta ynnämuuta.

Esikon aikana me aloitettiin yritys heti pilsujen lopettamisen jälkeen. Muistaakseni paketin ohjeessa sanottiin, että voi aloittaa. Mulla tuli silloin tyhjennysvuoto ja kahdet normi menkat ja kolmasia ei enää kuulunutkaan. Esikon jälkeen käytin sitten laastareita, mutta ne alkoi aiheuttamaan ihottumaan niin pahoin, että oli pakko lopettaa. Laastarit oli muuten hyvät. Sitten hormooniton olo alkoi olla kiva ja menkat säännölliset, niin päädyttiin käyttämään kumiukkoja ja nyt siis mennään ilman mitään. :o)

Meillä hedelmälliset hetket ajoittuu vapun jälkeiselle viikonlopulle ja menkkojen pitäisi tulla sitten vkon 20 ja 21 vaihteessa. Yleensä tunnistan oviksen limoista ja nippailuista, toivotaan että nytkin. Tikuttelemaan en kyllä rupea, menee mulla muuten liiaksi ressaamiseksi.

Nyt jatkan työskentelyä!

moi vaan

kp 27. Ei ole enää huono olo, pieniä ilmakuplia tuntui äsken syntyvän navan alapuolella? Eipä ole kyllä yhtään menkka-tuntemuksiakaan! Tämä on nyt kyllä yhtä vuoristorataa toivonkipinöiden ja luulotaudin välillä.

Mume, samalla kaavalla olet esikon tehnyt kuin minäkin, kolmannesta kierrosta.

Joo, kyllä mullekin oltsa ja sidukka maistuu normioloissa, mutta kyllähän kesällä istujaisissa voi juoda kylmää jaffaa ja mehua ja minä ainakin ostin eka raskauden aikana alkoholitonta sidukkaa ja ykkösolutta saunajuomaksi, kun oon niin oltsan ystävä.

... kylläpä tuntui aamulla kivalta, kun ukkokin jopa kysyi että mikä on vointi? (ei mikään empaattisuuden huippu yleensä ole...) sanoin että normaali olo, mutta lämpöä taitaa vähän olla. -pitäisköhän sun hakea saikkua, se huolehti =0)

jolly

Tulin naapuriketjusta pyörähtämään :}
Mietitte sitä, kuinka iho kärsii kun ehkäisyn lopettaa ja ajattelin kertoa oman kokemukseni.
Mulla ei ole koskaan ennen ollut iho-ongelmia kun vasta reilu 2v sitten. Mulle puhkesi tosi vaikea akne selkään ja pikkuhiljaa hiipi rinnuksille ja kasvoihinkin. Söin ensin 3kk tetrasykliiniä (josta ei ollut apua) ja sitten 8kk isotretinoin-lääkettä, jolla iho parani.

Olen ollut aika kauhuissani, miten iho reagoi nyt kun lopetin ehkäisyn mutta itseasiassa ei ole tullut mitään ihmeellistä, mikä poikkeaisi tavanomaisesta.

Uskoisin että tuo on todella yksilöllistä, miten iho reagoi hormonimuutoksiin, eikä kannata murehtia ennenkuin on siihen aihetta.

Plussaonnea tällekin ketjulle!!

Tuosta iho asiasta piti munkin kommentoida, mutta unohtui. Mulla on ollut nuoruudessa paha akne ja söin siihen pitkän ja vahvan kuurin, jolla tilanne korjaantui. Pillereitä oli silloin ehdottomasti syötävä, koska raskaaksi kuurin aikana ei missään nimessä saanut tulla. Iho muuttui ongelmallisesta normaaliksi. Eli mustapäätä ja pieniä näppyjä ihosta löytyi (löytyy edelleen), mutta akne korjaantui. Ehkäisyn lopetuksen jälkeen iho pysyi normina (toki raskauduinkin sitten jo pian) ja raskauden aikana sitten ensimmäinen kolmannes oli sitä, että iho ja hiukset rasvoittui huippu nopeaa. Sittemmin iho on ollut hyvä. Nyt viimeisimmän hormoni ehkäisyn jälkeen (laastarit) lopetuksen jälkeen iho on pysynyt normaalina, mutta esim. ennen kuukautisia yleensä johonkin kohtaa selästä/naamasta/hiusrajasta pomahtaa kunnon näppy. Olipa sekava sepustus... :o)

Jolly, pitkäkös se sun kiertos olikaan? Eli milloin vois olla odotettavissa ensimmäinen plussa uutinen tähän ketjuun? :o)

Kierto on kai 28-31, korkeintaan 34 joten aion odottaa kp 36 saakka menkkoja...
jaa-a, saapa nähdä maltanko kuitenkaan. Jos ei menkat ala, niin se on sitte vappu ihan sima-linjalla, mutta kyllä se mulle käy!Pitää sekoilla muuten vain!

Jaahas, alkaa olemaan päivä pulkassa....ja hoitopaikan kautta kotia, pyykit oottaa ja potun keitto. Piristäkää mun iltapäivää vielä muutkin kuin mume ja ensikertalainen... ja ohdakkeenkukka! JOOKO!!!

Heipsan! Se olis taas maanantai. Onneksi tämä viikko on lyhyt ja ensi viikolla odottaa reissu eli mukavaa tiedossa. Kiva kun kerroitte noista ihojutuista, ehkä mäkin nyt vaan odottelen rauhallisin mielin mitä tuleman pitää.

Enskertalainen kyseli alkoholin käytöstä. Täytyy sanoa, että sen jälkeen kun tänne ulkomaille muutin, olen juonut useammin kuin Suomessa. Mutta pienempiä määriä, esim. lasi viiniä tai olut illalla kotona tai jossain kuppilassa. Niitä täällä löytyy joka lähtöön ja hinnat ovat suht edulliset Suomeen verrattuna. Kuitenkin jos raskaaksi tulisin, olisi mun varmaan aika helppo olla ilman alkoholia. Kokiksesta luopuminen olisikin sitten suurempi ongelma :)

Mitäs teillä on vappuna mielessä? Meillä ei kai mitään kummempaa ohjelmaa, vappua ei täällä vietetä samaan tyyliin kuin Suomessa. Kaverilla saattaa olla jonkinlaiset kotibileet, eli ehkä sinne. Ja jos kaunis ilma vappupäivänä niin piknikille ehdottomasti!

Jännät paikat alkaa olla ex-jollylla! Pidetään peukkuja! :) Huh, en kyllä varmasti ite malttas oottaa kp 36 asti sun housuissa, kun nyt jo hermoilen sun puolesta!

Mäkin olen mietiskellyt, että mitenkähän sitä kesällä "pärjäis" ilman lirmettiä, jos sattuisi tärppäämään. Meillä on miehen kanssa aika usein tapana viikonloppuisin nautiskella muutama lasi viiniä, mutta kyllä kai sitä keksii jotain korvaavaa mitä voi sitten nautiskella, vaikka karkkia tai alkoholitonta siideriä tosiaan.

Omaa napaa... mulla oli eilen tosi tuskaiset oltavat, kun tissit on vaan kipeytyny entisestään ja mahaa kramppaili aika julmetusti. Siis tämmöistä menkkakipua, mutta ilman menkkoja. Oli oikein viiltävää välillä, onneks oli sunnuntai ja vapaapäivä. Tänään ei oo onneks sattunu niin paljoa, mutta välillä nippailee. Väkisellä kävi mielessä, että onkohan kaikki mun nais-elimissä ihan kunnossa kun näin sattuu... Ovistakin tikutin eilen, mutta negaa näytti. Mulla on muuten enää yks testi jäljellä, vaikka ajattelin että en alota tikuttamista ennen kun ekat menkat on tullut! Oonpas ollu kärsimätön... :/

mää kärssin vaan siitepölyistä... nyt on kp 6/28 ja oon laittanu monta viestii miehille "lastin" luovutuksista. pitäis hankkii joku pre-paid numero, ei viittis omaansa antaa. himassa ei vaan verkko toimi kummallakaan koneella joten hieman vituttaa. mut toivon et saan mahdollisimman monet miehet liikekannalle jo tähän kiertoon. oon pyytäny kuppia joka toinen päivä, 4.-10.5 aikana. ovis on lultavasti 7.5. pitää viel tikuttaa kun aika lähenee...

Huomenet kaikille!

Alkoholin käytöstä. En ole koskaan ollut oikein kova juomaan. Joskus yläasteella ja lukiossa olin kova menemään ja ottamaankin, mutta amk opiskelujen aikana sitten menohalut oli lievemmät. Miehen tavattuani linja on ollut lähinnä viiniä ruoan kanssa ja sit, jos ollaan jossain riennoissa, niin sitten tulee otettua. Esikon raskausaikana ei ollu ongelmia ja esikon syntymän jälkeen alkoholin käyttö on entisestään vähentynyt. Viiniä silloin tällöin ja saunasiiderikin on harvinaista. Mutta jotenkin raskausaika ja se, että on pieni lapsi on jättänyt muhun sen, että ei tee mieli ottaa ja jos otan niin sitten, kun lapsi on hoidossa.

Kiloista. Mulle kiloja tuli vajaa 6 eli vähän. Olin normaali painossa, kun aloin odottamaan ja söin tosi säännöllisesti ja tarkasti odotusajan ja siitä tuo vähäinen painonnousu. Ja tietty liikuin myös osotuksen sallimissa rajoissa. :o) Laitoksella jo painoin vähemmän kuin silloin ennen osotusaikaa. Kaiken kukkuraksi imetys vei kiloja hurjaa tahtia ja pian painoin melkein kymmenen kiloa vähemmän kuin ennen odotusta. Olin omastakin mielestä jo liian laiha. Kaikki vaatteet roikku päällä ja posket oli lommolla... Söin kuitenkin koko ajan normaalisti ja en yhtään vältelly herkkuja tai mitään. No imetyksen jälkeen painoa alkoi taas tulla ja pian olin normaaleissa mitoissani ja näissä viihdynkin. :o)

Esikon alkuraskaudesta voin pahoin/oksentelin viikolta 6 tuonne viikolle 15 ja silloin mielihaluna oli kaikki kylmä. Jogurtti oli hyvää, jäätelö ja samoin kylmä juotava. Yhtään ei saanut nälkä yllättää, koska silloin pahoinvointi oli ihan kaamea.

Toivottavasti elisiksen allergia helpottaa ja miehet innostuu kantamaan kuppia pöytään. ;o)

Minkäslaista koulutustaustaa teiltä löytyy? Jos edelleen opiskelet, niin mitä? Itse olen sosionomi (amk) ja töitä on kivasti riittänyt. Valmistumisen jälkeen olen ollut tasan viikon työttömänä. ;o) Olen omalla alallani kyllä. Jos joskus koulunpenkille palaan voisi sairaanhoitajan tutkinto olla mielenkiintoinen tai sitten jokin olemassa olevaa tutkintoa syventävä juttu.

Ja mikäs on haave lapsien lukumäärästä? Jos me tämä yksi vielä saataisiin, niin se olisi sitten siinä... nyt ainakin tuntuu siltä. :o)

Ohhoh, onpas mumelle tosiaan tullut vähän kiloja raskausaikana! Kävispä mulle yhtä onnellisesti sit kun/jos olen raskaana! Mutta mä luulen että olen sitä tyyppiä, joka lihoo holtittomasti ja saa sit vielä raskausajan diabeteksen kaupan päälle... on meinaan tuota sukurasitetta aika paljon siihen suuntaan. En oo kyllä koskaan ollu ylipainonen, mutta paino vähän tuppaa jojoilemaan, BMI on vaihdellut 19 ja 23 välillä. Tiedän hyvin mitä pitäs tehdä teoriassa, mutta käytännössä en osaa aina oikein hillitä itseäni...

Elsikselle tsemppiä, myös allergian nujertamisessa! :) Mulla ei oo koskaan ollu mitään allergioita ja pitäs osata olla kiitollinen siitä. Tuntuvat nimittäin olevan tosi yleisiä nuo allergiat, eikä olo varmasti oo mukava kun kaikki limakalvot on tukossa pahimmillaan puolet vuodesta.

Koulutustaustasta... Mä opiskelen yliopistossa yhteiskunnallista alaa. Lukion jälkeen valitsin opiskelupaikkani melko puhtaasti tilastojen perusteella, mua kiinnosti kaikki ja oisin voinu ihan yhtä hyvin lähteä opiskelemaan vaikka sähköasentajaks amikseen. Mut tälle alalle oli verrattain helppo päästä sisään, työllistymistilanne näyttää kohtuulliselta, samoin palkkataso. Vähän puisevaa opiskelu välillä, mutta kyllä sen kestää... :)

Itse haaveilen kahdesta lapsesta. Kolmekin menisi, mutta sitten nuorimmalla ja vanhemmalla pitäisi olla jo jonkin verran ikäeroa. Mutta kunhan tässä nyt edes sen yhden saisi alulle... :)

Onpas tänne tullut tekstiä parin päivän aikana!
Meillä elellään nyt sitten muuttolaatikoiden keskellä. Toivottavasti saadaan tavaroita paikoilleen Vappuna ja viikonloppuna. Siinäpä ne mun Vappu suunnitelmat.
Olin tuossa pari päivää ilman nettiä ja yllättävän orpo olo oli. Kovasti sitä on kai sitten koukuttanut itsensä tuohonkin.

Nyt sitten jännitetään kaikki ex-jollyn puolesta, toivottavasti tärppää!

Itse olen Yhteisöpedagogi (amk) ja myös oman alan töissä heti valmistumisesta lähtien. Samat on ajatukset lapsista kuin Jenskalla eli kaksi olisi mukava määrä, mutta jos nyt aloittaisi yhdestä.

Mahtuuko vielä mukaan?

Minulla esikoinen on vasta 4,5kk, mutta olosuhteet järjestivätkin semmoisen tilanteen, että pienellä ikäerolla on kakkonenkin tervetullut..

Sain imetyksen ajaksi ehkäisyksi Cerazettet ja ne eivät sopineet minulle alkuunkaan. Yhdistelmä pilleritkin jäivät haaveeksi kun verenpaineet oli nousseet taas pitkästä aikaa ja taustalla raskausmyrkytys ja sukurasite verenpainetautiin. kierukkaa en viitsi laittaa kun vuoden sisään oli tarkoitus aloitta kakkosen yritys joka tapauksessa. Mutta nyt mennäänkin sitten jo keväästä lähtien tjot-meiningillä..

Esikko antoi odottaa itseään 6kk, mutta silloin oli päällä armoton työstressi ja 2 viikon lomallahan sitten tärppäsikin :-)

Cerazette lopetettu kesken lätkän vko 17 lääkärin määräyksestä ja kadonnutta tätiä odotellaan. Siis toiveissa on että näkisin tädin edes vilaukselta, niin osaisin vähän laskeskella.

Hauskaa Wappua kaikille!

Tervetuloa Bijou73! Sulla on siellä vielä ihan pieni kääryle kainalossa! Oih!

Niin tämä itsekin jännittää... tai en tiedä... Kun nyt vaan niin vahvasti tuntuu taas siltä että oon raskaana. Mahan toiminta alkaa muistuttaa esikon odotuksesta, tissit on kyllä isommat kuin kuukausi sitten (muttei vielä ainakaan kipeät niin kuin ekassa raskaudessa), illalla ei ollut yhtään nälkä, mutta kun silmät ummistin niin tuli niin hirveä olo, että juoksin jugurttipurkille. Eikä ole menkkaoireita. Yhtään.

Huoh. Tietenkin tästä epävarmuudesta pääsis, jos menis apteekkiin ostamaan testin. Mutta sitten varmaan alkais samalla vessareissulla menkat, joten odotellaan, odotellaan...

Jokos olette ihastelleet kelan ä-pakkausta? Mun piti aamulla katsoa, kun luin elleistä, että kuvat on ilmestyneet. Oi, miten ihana, minä tykkäsin. Taitaa taas jakaa mielipiteet jyrkästi kahtia.

Minä olen kouluttautunut merkonomiksi ja olin kyllä monta vuotta työttömänä, aivan tarpeeksi sitä lajia = ( Kävin kursseja ja ammattitutkinnonkin omalle alalle. Sitten sain jalan oven rakoon tälle työnantajalle, ja pääsin vielä oppisopimuksella suorittamaan toista ammattitutkintoa, jälleen omalle alalle. Ja sain vakipaikan, jes jes!!! Työsopparin allekirjoitustilanteessa esimies kysyi että saako sinua onnitella? Oli "jotenkin" hokannut että olen viidennellä kuulla raskaana! Mutta paikan sain, koska siitä oli puhuttu jo ennen raskautumistani (olis ehkä ollut liian riskaabelia jättää vakinaistamatta, kun niin selvästi olin siinä vaiheessa raskaana).

Voi mume, kuus kiloo?!?!?!? No, ei kai mullekaan paljoa tullut, noin kymmenen kiloa, jotka on onneksi häipyneet itsestään. Joko sais lopettaa tän "työnteon" tältä päivältä = )

jolly

Sesamilla ollut kivaa/raskasta puuhaa muuton kanssa! Ja Bijoylle tervetuloa!:o)

Ex-jollylla jännät paikat, toivottavasti on tärpännyt ja kerrot meille viralliset plussa uutiset!!! :o)

Se kuuskiloa raskausaikana oli kyllä vähän. Tarkkana oli syömisen kannssa siksi, että sukurasitteena diabetesta äidin ja isän puolelta ja äidilläni on ollut normaalipainoisena odottajana kaksi kertaa raskausdiabetes. Mulle ei onneksi tullut, kiitos "tiukan" ruokavalion?? Pelkäsin sitä painon tuloa myös siksi, että olen samaa kroppamallia äitini kanssa ja hän on kolmessa raskaudessaan saanut ylimääräistä rutkasti (20kg tai yli).

Tänään kivaa tiedossa, kun mennään kaveriperheen luo syömään koko perheen voimin. Illaksi kotiin ja torstaina aamupäivällä vapputorille ilmapallo-ostoksille. Meidän neiti on ihan tohkeissaan ilmapalloista...saatika sellasista, jotka "itsekseen" leijailee. :o)

Voi olla, että palaan langoille vasta ensi viikolla. Toivottavasti saadaan meillä simpat tehokkaasti liikkeelle, kun (tod.näk.) se oviskin kolkuttelee viikonloppuna ovelle. Ollaan toki jo alkuviikko oltu aktiivisia varmuudenvuoksi ja sitä varmaan jatketaan ensi viikon alkupuolelle saakka. ;o)

Klaara vappen kaikille! :o))))

Hyvää vappua kaikille! Ja pekut pystyssä täälläkin ex-jollylle, testailehan jo pian!

Mumen kysymykseen, olen ammattikorkean käynnyt ja koulutukseltani medianomi. Ihan hyvin on hommaa riittänyt ja pidän paljon työstäni. Ajatuksena on mahdollisesti myöhemmin kouluttautua lisää, kahdessa vuodessahan voisi saada maisterin paperit. Ei sillä kyllä sinänsä ole alallani niin väliä, mutta omaksi huviksi ja vaihteluksi olisi kiva vielä istua koulun penkillä :)

Eipä menkkoja ole kuulunut, huoh, kauankohan niitä saa odotella... Pitää koittaa olla kärsivällinen vaikka se vaikeaa onkin. Luulin kyllä ovulaation bogaaneni, mutta saattoihan se olla jotain muutakin. Kun ovulaation jälkeenhän menkkojen pitäisi alkaa kai parin viikon sisään?

allergioiden lisäks mielialat vaihtelee ihan sikana. ja viime yönä näin painajaista tästä raskautumisasiasta. unessa ovulaatio oli käsillä mut en saanu hankituks ku vaan yhen kupin ja yhtenä päivänä. itkin sitten et musta ei koskaan tuu äitiä! päivisin mul on hirvee jännitys päällä koko ajan. rasvapitoisia jätskejä oon vedelly kun alipainokin vaivaa ja saanu niistä mahan sekasin kun en oo kattellu tarkkaan hyla-merkkien perään. eli olo on kokonaisuudessaan paska. ja itse yrittämis-yrityksestä en oo kertonu ku parille ihmiselle (enkä aiokaan) ja silti kutkuttaa niin kovasti puhua tästä asiasta jonkun kanssa... kun ajatukset ei tosiaan pyöri muualla kuin tässä...

koulutusta mulla on yo, verhoilijan pt, parturi-kampaajan pt, 1/3 amk tietojenkäsittelyn saralta ja ajattelin vielä opiskella sisustusalaa.

Moi

mun oireet katosi mystisesti enkä keskiviikkona siis bongannut oikein mitään oireeksi luokiteltavaa, joten karautin töiden jälkeen apoteekkiin testin ostoon. Tänä aamuna sitten raahauduin sen kans aamupissalle. Eipä tullut muuta kuin testi- vai mikä kontrolliviiva se nyt onkaan. Joten se siitä tässä kierrossa.

Ilman oireetonta keskiviikkoa olisin voinut vaikka vannoa, että testi on fiasko, mutta kai se vaan täytyy nyt uskoa, että oireet oli jotain muuta kuin sitä itteään. Oon tässä sitten "analysoinut" näitä oireita, jos ne ovatkin vaan sitä normaalia meikäläistä, kun on näes aika monta vuotta siitä, kun olen näin luomusti ilman hormooneja porskutellut eteenpäin. Ekaksi 14 vuotta pilsuja, kolme kuukautta ilman ja sitten raskaus ja pitkä imetys ja sitten kierukka oli 9 kk. Joten lienee vaan paras keskittyä nyt kattoon minkälaiseksi nämä kierrot oikein tasaantuu. Ja tänään vois vaikka keskittyä sitten ihan rauhassa pariin kolmeen koff-olueen =)

Mutta täytyy kyllä myöntää että olin aamulla oikeesti ihan huuli pyöreänä, melkein nakuttelin testi-tikkua, että mikä sua vaivaa kun ei sitä rantua ala siihen pikkuhiljaa tulemaan! Olin ihan varma että natsas. Eihän tässä nyt muu auta kun sitten venttailla vaan niitä hiien menkkoja. Tulis edes äkkiä ja häipyiskin yhtä joutuisasti hiien kuuseen!!!

Mutta hauskaa vappu-iltaa vielä kaikille, mulla on onneksi huomenna vapaa päivä!

Taistoon, tytöt!!!

jolly

Yhteistyössä