keväällä 2008 yrityksen aloittavat/aloittaneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukkis79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
geniherpes on mun oma lyhennys genitaaliherpeksestä eli alapään herpes. ensimmäinen puhkeamiskerta on tuskasin, joillain se ei puhkea toiste/enää koskaan, toisilla taas esim stressi voi puhkaista herpeksen. ylös eli huuleen se voi tarttua anaaliseksin kautta. hoitona oli joku lääke 5kertaa päivässä, viiden päivän ajan. rasvaus on kans hyvä juttu, samoin hygienia, ilma- ja vesikylvyt. ja jos se on synnytyksen aikana aktiivisena, alatiesynnytys ei tule onnistumaan. muutoin se ei lapseen tartu. nykyaikana herpes voi tarttua partnerille suojaamattomassa seksissä vaikka se ei kumppanilla olisikaan aktiivisena, näin kävi minullekin.

mut oviksesta. laskujen mukaan se olis pitäny olla tiistaina, mut testit... en tiiä kuvittelenko vai onko mulla teräsnäkö kun nyt oon jo toista päivää olla näkevinäni siinä tosi heikon haamun. ja pelkään ettei se siitä vahvistu tai tule ollenkaan. mulla kun on lähihistoriassa neljän vuoden anoreksia... haluja on ollu mut vähemmän ku normisti ovisaikaan, mitään hurjia limoja ei oo näkynykkään. ja tänään vasta oli ensimmäinen fiksu luovuttaja, jota voisin käyttää jatkossakin. koti-inseminaatio ohjeetkin löysin pesun sivuilta =) ihan oikeen oon siinä toiminu, se v***n tärppipäivä on vaan hukassa... toivottavasti ei kokonaan.

ja jos en jonkun kysymykseen vastannu, voi olla et en viitti vastatakaan. ei millään pahalla mut ei millään hyvälläkään. pinna ei oo pisimmillään. ja omat on asiani.

Tupakasta. Tuttavani oli tosi kova polttamaan (on vieläkin) ja tuli yllättäen raskaaksi. Ei siis ehtinyt lopettaan tupakointia ennen raskautta. Yritti sitten suht nopealla tahdilla lopettaa polttelun kokonaan ja tuloksena oli huimaus/pyörtyily, hikoilu, tärinä yms. Lisää siihen vielä alkuraskauden oireita väsymyksineen ja kuvotuksineen. Voin sanoa, että hän ei ollut mitenkään hehkeä näky. Terkan kanssa sitten juteltuaan päätyivät siihen, että lopettelee maltillisesti ja itseään kuunnellen. Hän polttikin sitten koko raskauden ajan tyyliin 1-2 tupakkaa päivässä. Toisilla sitten taas onnistuu raskauden myötä kertalaakista lopetus. No summarum suosittelen luopumaan tupakasta jo hyvissäajoin ettei tule tuollaisia ylläreitä kuten tutulleni...

Omaan napaan ei kummempia. Tilanne jauhaa paikallaan...

Tuohon aiempaan elsiksen ja vierailevan tähden keskusteluun en ota mitään kantaa. Toivottavasti keskustelu pysyy asiallisena ja voidaan jutustella mukavassa hengessä kaikki. :o)

"Vieras" uskalsi ensimmäisenä avata suunsa, veikkaan että tätä ketjua lukeneilla monella on ollut silmät pyöreänä "elsiksen" kirjoituksista.
Raju kielenkäyttö, herpesjutut, alapääjutut..oletko ihan oikeasti elsis ajatellut, että kun saat tuntemattomilta miehiltä spemuja, niin miehellä voi olla jokin periytyvä sairaus joka siirtyy lapseen, puhumattakaan siitä että saat itse vielä kamalamman taudin kuin sen herpeksen? Vai oletko ajatellut omaa napaa pidemmälle lainkaan, kun vauvakuume on iskenyt?

On hyvinkin mahdollista että sinulla ei ole ovulaatiota lainkaan. Mitäs jos aloittaisit ihan sitä "oikeaa" reittiä, eli hakeutuisit ihan ensiksi tutkittavaksi ja hankkisit sperman pankista, jolloin se on tutkittua ja turvallista. Tai edes varmasti terveeltä tuttavalta?

Jotenkin on sellainen käsitys, ettei kaikki ole elämässäsi kohdillaan etkä ole osannut ajatella asioita järjen kanssa. Kuka tasapainoista elämää elävä nainen ilmoittelee prepaidin kanssa chatpalstoilla haluavansa spermaa? Päästät ventovieraita kotiisi runkulle, kuinka turvallisen kasvuympäristön voit lapselle tarjota?

Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että sinkkunainen haluaa raskaaksi.
Kyse nyt onkin siitä, millaisen kasvuympäristön lapsi saa.

Ihan samaa mieltä edellisen kanssa tuosta elsiksen kirjoittelusta ja tilanteesta.

Hän on joko provo tai sitten kaikki ei muuten vain ole kohdallaan. Huh huh. Ei vaikuta mitenkään tasapainoiselta yksilöltä ja vastuu lapsesta yksin kannettuna on suuri. Ja lapsen alulle laittaminen tuntuu vähintäänkin arveluttavalta. Mutta kai näitä kiikkuu joka oksalla ja ketjun muiden kirjoittelijoiden visteistä voisi ajatella, että suurin osa osaa jättää nuo omaan arvoonsa? Siinäpähän kirjoittelee, toivottavasti ei pääse pilaamaan mielenkiintoista ketjua.

Itse olen taustalta lukenut viestejä, kun olen samassa tilanteessa - yritys alkutaipaleella. Nyt oli ihan pakko jotain kirjoittaa, mutta vastaisuudessa jään kyllä varmasti taas taustalle.....

Minusta on jokaisen oma asia miten toimii, mulla riittää kyllä huolehittavaa omassakin elämässä ihan tarpeeksi. Lupautuiko, elsis fiksu luovuttaja "jatkokäyttöön"? =)

Oma kierto käy kuivaksi, kun täti viipyilee. Ja oon nyt jotenkin niin kamalan malttamaton tämän toisen raskautumisen kanssa, heti! Ekaa yrittäessä oli paljon rennommat fiilarit, varmaankin kun oli kuitenkin pikkasen epävarmuutta et miten tulee selviämään yms. Ja kun oon alitajuisesti ajatellut, että max 3v ikäeroa olis ihan hyvä lapsilla, niin nyt tulee väkisinkin vähintään 3v4kk, jos nyt raskautuisin (todella hirveää...)

jolly

Jolly, meillähän taitaa olla samanikäiset muksut! Meidän tyttö on 09/05 syntynyt. :o) Ja malttamaton tahdon olla minäkin... Eka tuli jotenkin niin kivasti ja nyt tuntuu, että pitäis tärpätä pian, mielellään heti. ;o)

Nälkä kurnii mahassa ja tunti vielä ruokkikseen. Pitäis olla jotain naposteltavaa ennen aamupalan ja ruokkiksen välissä... No jaksettavahan se vaan nyt on.

Missäs muut luuraa??? :o) Mulla on tänään varmaan joku nettiaddiktiopäivä. Käyn vähänväliä tsekkaamassa kirjoituksia. No olipa tuossa taukoakin välillä.

No nyt pois täältä roikkumasta, kun ei mulla oo ees mitään asiaa varsinaisesti.

Aurinkoista päivää! :o)

Ja meillä 10/05! On kyllä ihana ikä tämä. Meidän tyttö on jo puhua pälättänyt kauan, ja käyttäytyminen ja jutut alkavat nyt olla niin pikkuvanhaa että. Oliko teillä ennen varsinaista toimintaa mitään "ikäerosuunnitelmaa"?

jolly

Ensin pieni palaute:

Tylsää, että täälä palstalla ja tässä keskustelussa puututaan muiden valintoihin. Minä ainakin ymmärsin ketjun nimestä, että täällä saa jutella kaikki vauvaa yrittävät, ilman mitään rajoja millä tavalla asiaa toteuttaa. Olisi parempi avata uusi ketju jossa voi keskustella ja kiistellä muiden tekemistä valinnoista ja puolustella omaansa. Minusta on ihan mukavaa, että täällä toiset puhuu ihan avoimesti, vaikka sitten geniherpeksestä - se on elämää eikä mikään tabu.
Mammapalstalla jo ärsyttää, kun siellä joka hiivatin ketjuun tulee näitä "hurmosmammoja" (<- lainattu vela-palstalta).
Se on jokaisen oma asia kuinka lapsensa alulle saattaa, millä ruokkii ja kuinka synnyttää. Milloinkohan nämä tämän ääripään ihmiset puuttuvat siihenkin, että milloin ja missä asennossa meidän "tavisten" olisi syytä hommat tehdä?
PUUUH.... Johan helpotti...

Mulla omaan napaan kuluu sitä samaa, höystettynä pienellä pelolla...

Meillä oli ajatuskin yrittää lapsia pienellä, enintään parinvuoden ikäerolla, kun mulla alkaa jo tuo ikä painaa. Mutta nyt siis luonto järjestikin tän puolivuotta aiottua aiemmaksi.. Ei mua pelota sinänsä se, että kuinka mä pärjään kahden pienen kanssa, mutta oman elimistön toipuminen vähän mietityttää. Ekasta sain toisen asteen repeämät, jotka tosin parani aika nopeasti, mutta välillä tuntuu että vieläkin vähän aristaa.. Mä kärsin varmaan jonkin asteisesta synnytyspelosta (tarkemmin repeämispelosta) ja kunhan tää kakkonen saadaan alulle, niin taytyy varmaan mennä pelkopolin kautta. Jos tästä nyt ikinä saa turattua pikkukakkosta, kun pistivät vissiin pari tikkiä liikaa...kerpeleet!

Me ollan oltu yhdessä 4,5v ja naimisissa vajaat 2v. Toisemme ollaan tiedetty teini-iästä asti, mieheni on mun hyvän ystävän veli... Tää suhde on mun "enkkarit" ;-)

Jaahas, se olis sitten alettava kotihommiin.. Voih kuinka niitä riittääkin!!!

Bijou

Palautetta voisin vähän itsekkin antaa.
Jokaisellahan meistä on täällä oikeus vastata tai jättää vastaamatta kysymyksiin. Sitä tulisi mielestäni kunnioittaa. Tässä tapauksessa kunnioitan asiaa kysyjänä. Erilaisia asioita voi kysyä ja nostaa keskusteluun, mutta jos niihin ei toiset osapuolet tartu voi aiheen mielestäni unohtaa.
Lisäksi toisen kritisoiminen keskustelupalstan kautta ei hyödytä yhtään mitään. Ainut mitä sillä saatetaan saavuttaa on toiselle paha mieli.
Jokainen meistä tekee omat valintansa ja tämä palsta ei ole mielestäni eettistä keskustelua varten.
Jätetään siis toisten arvostelu muille palstoille kokonaan!

No sitten tätä omaa elämää. Nyt on siis ens menkat ohitse ja seuraavia odotellessa. Itse en jaksa uskoa että ensimmäisestä kierrosta tulisi raskaaksi. Mielenkiinnolla odotan tuota kierron pituutta ja sitä mihin se sitten tasoittuu...
Toivottavasti pääsen kohta aktiivisemmin palstaa lukemaan ja seurailemaan kunhan saan taas nettiyhteydet toimimaan! Ja takasin töiden pariin...

Joo, meikäläisenki uteluihin saa ihan hyvällä omatunnolla jättää vastailematta, oon joskus niin utelias, kun tuntuu että oma elämä on ihan tasapaksua arkea...

Meillä tulee siis juhannuksena 18 vuotta yhdessäoloa miehen kanssa. Ei olla naimisissa. Täytin just sillon 15, kun alettiin... ja olen tuntenu siitä, kun täytin neljä. Hassua ettei taaksepäin ajateltuna kyllä tunnu 18 vuodelta. Parasta on se, että on jaksettu yrittää niiden huonojenki aikojen yli =)

jolly

Syy siihen, etten itse enää aikonut kirjoittaa tähän ketjuun ensimmäisen viestini jälkeen, on myös se sama, mitä edellä on esitetty. Siis joku joukossa on provoilija tai mieleltään sairastunut enkä kumpaakaan aio sekaantua. Eli näkemiin!

Huomenta!

Nyt ollaan kyllä lähdetty hieman sivuraiteille täällä. Mitäpäs jos palattaisiin taas asiaan. Itse mielelläni pysyisin tällä palstalla, toivottavasti ei koko homma mene turhuuksien jauhamiseen.

Jos viitsitte niin laittakaapa nopea päivitys tilanteestanne! Täällä on nyt ollut niin paljon kirjoittelijoita etten yhtään tahdo muistaa mitä kenellekkin kuuluu.
Itse olen siis lopettanut pillerit . Menkkojen alusta laskettuna nyt on menossa 10 päivä ja kyseessä siis ensimmäinen kierto.

Jolly, ei meillä ollu sen suurempaa ajatusta ikäerosta. Ainoastaan se, että sisarus sitten, kun siltä tuntuu. Ja nyt tuntuu siltä! Ikä on mahtava neidillä. Puhuu ja laulelee jo ihan täysillä, oppi aikaisin puhumaan. Tämä aika on ihanaa! Uhma meinaa vaan olla aikasta voimakasta täällä meidän taloudessa, että oksat pois. No niistä selvitään ja puhumalla päästään pitkälle, kun neiti osaa itsekin aika hyvin sanoa, että mikä on pielessä. :o)

Oma napa-päivitys: menkkoja odottelen saapuvaksi vko 20 viikonloppuna tai viimeistään viikon 21 alussa. Tuntemuksia ei ole mitään. Mutta menkat varmaan tulee, kun ei oltu ahkeria juurikaan ja en edes mielestäni tunnistanut ovista. Yleensä se on ollut aika selkeästi omasta mielestäni havaittavissa, mutta nyt kun olis oikeesti pitäny se bongata, ni ei mitään. äääh. Meillä ei ole ollut hormonaalista ehkäsy käytössä vuoteen, joten kumeilla ollaan pelattu tähän saakka. Eka muksu tuli kolmannesta kierrosta pillereiden jälkeen, katsotaan miten nyt käy. :o)

En tuolla alkuperäisellä herätyksellä todellakaan tarkoittanut pahaa tälle ketjulle, päinvastoin! Ensimmäistä kertaa luin ketjuanne ja kävi sääliksi muut ketjulaiset. Hyväuskoisina useat yrittävät tsempata aivan sairaalta kuulostavaa juttua. Ei todellakaan ole kyse kenenkään valintoihin puuttumisesta, vaan siitä kuten muut tässä välissä ovat kirjoitelleet, että tuo koko kirjoitustyyli ym. eivät kovin totuudenperäiseltä vaikuta.

Ja sitä paitsi tuo herätykseni ei ollut kyllä kenellekään nimellä osoitettu. HAU HAU!

Asiahan ei tietenkään minulle mitenkään kuulu, mutta harmittaa...
Oikein kovasti tsemppiä kaikkien oikeasti haaveilevien yritykselle! Plussia plussia!
Ja tämän enempää en puutu ketjuunne. Nämä kaksi visiittiä riittävät.

..noh, netissähän ei koskaan voi tietää puhuuko kaikki totta, mutta jokainen arvuutelkoon sitä jos ei muuta tekemistä ole ;) Itse tähän ketjuun koukutuin ja lopuksi liityin, koska asia on meille ajankohtainen ja uusi, joten on mukava keskustella muiden samassa tilanteessa olevien kanssa! Mutta se siitä!

Joup, eli vkon 21 alussa pitäis tädin vierailla...tuntuu niiiiin pitkältä ajalta odotella sinne asti :( muuten, mulla on ollu iha sika paljo valkovuotoo nyt parina pvänä! Suojaakin pitäny pitää vaik aiemmin ei oo tarvinnu...hmm...alkavan raskauden oieita?? ;) no, ainaki kuviteltuja :D

Pitää varmaan taas hyödyntää tuo keli ja lähteä koirien lenkkeilytykseen!

Joo, jatkakaamme kirjoittelua ja yritystä!

Pääsin tätiliinistä eroon. Neljä vuotopäivää (aika vähän???), mutta selkäkipua oli vielä tänä aamunakin (kp6). Taitaa se endo vielä mun kropassa myllätä.

kuinkahan magpiella reissu sujuu?

Viikko 21 näyttää olevan muillekin jonkinlainen etappi, mä odottelen silloin niitä tärppipäiviä. Joo, kyllä ne hyvinkin vois olla plussa-oireita, ensikertalainen. Oisko mitään muuta havaittavissa, päänsärkyä, tissikipuja yms ? = ) (...kaipaa jännitystä elämään =) )

Mun esikoisen syntymästä ei onneksi jäänyt itselle mitään traumoja, enempi ehkä ukolle, kun lapsen hengitys meinasi olla vaikean kuulloista ja joutui pariksi tunniksi happikaappiin. Itse olin kyllä ihan muissa maissa, kun synnytin ihan luomuna. Ajattelen, että oma kroppa tietysti puskee jotain hyvän olon hormooneja kivun lievitykseen, niin olin vaan aivan suunnattoman onnellinen lapsen syntymästä, vaikka mulle käytiin välillä kertomassa, että vauvan on aika huono hengittää. Sitten jälkikäteen vasta alkoi kirkastua... (oi niitä aikoja!)

työt kutsuu jollya

Hmm, päivään en kerinny täällä käydä viestejä lukemassa, ei kovin mukavalta näytä tää mihin suuntaan keskustelu on karannu... :( tosiaan, kyllähän kaikki tänne kirjoittelevat ottaa sen riskin et joukossa on niitäkin jotka ei puhu totta. Mut mua se nyt ei juuri haittaa niin kauan kunnes joku tosiaan provosoituu ja ketju alkaa sen tähden tuhoutua. Ei kai tää nettikeskustelu nyt niin haudanvakavaa oo...? Jokainenhan saa vastata tai olla vastaamatta toisten viesteihin, ei siitä nyt ketään tarvii sääliä tai kenenkään loukkaantua...

Mut asiaan, mulla kp 3 ja täti tekee lähtöä... Oli siis ekaa kertaa käymässä pillereiden lopettamisen jälkeen(tai paremminkin pillereiden alottamisen, koska menkkoja ei siis ollut pillereitä syödessä) ja on vaatinut vähän totuttelua. Olin ihan hukassa side- ja tamponikaupassa kun osa paketeista näytti ihan erilaisilta kun ennen, enkä enää muistanu mitkä merkit olit aiemmin todennut hyväksi... Hih, melkein kun murrosiässä kun sai ekat menkat! ;) Ja sit on myös outoa et ei oo voinu harrastaa yhdyntöjä... Tai siis ei nyt vättämättä oltas muutenkaan peuhattu, mut se ajatus siitä et nyt ei voi on vaan aika rajottava... Toivottavasti ei tarviis enää toista tädin vierailua kestää! ;)

Minulla menkkojen "pitäsi alkaa" viikolla 20 toivon kyllä todella että olisi jo tärpännyt tän kahden viikon pupuilun aikana:D Bebanteeniakin joudun käyttää "siellä"kun on jo paikat ihan kipiät..:D pupuilusta johtuen sain jopa elämäni ensimmäisen hiivan..:( Mutta ensviikkoa odotellessa..Tisut on kyllä kipeät,päänsärkyä piiitkästä aikaan,valkovuoto runsas(johtuuko hiivasta)en tiiä:D

Hyvä Nilla, kyllä pitäis pamahtaa noin kovalla panostuksella asiaan =)

Tajusin vasta, että sunnuntaina on äitienpäivä! Pitääkö mun leipoa kakkua oikeen, oon kyllä tosi surkea siinä hommassa... ei passa tehdä liian suurta, ettei syöminen ole liian tuskallista =)

ensikertalainen, mehän voidaan vähän vertailla "oireita". Mulla äskön vihloi masusta ja päivällä, kun aivastin, niin tuntui sellainen repäisy vasemmalla puolella... Lisäksi mustakin tuntuu, että hiiva on iskemässä... kutittaaa.... aaargh. Mulla on ollu varmaan kuusi vuotta sitten hiiva yhden ja ainoan kerran. Lisäksi tänään ruoan jälkeen tuli tunne, että on ihan sika ähky, vaikka en edes syönyt mitenkään "liikaa". Se ei ollu varsinaista närästystä vaan sellanen pala kurkussa- fiilis. Muut "oireet" varmaan jää tämän flunssasta toipumisen alle. Vaikka ajattelisin, että menkat tulee varmasti, niin tuleehan sitä itseään tarkkailtua. ;o) Ja kaikki oireethan voi viitata sitten myös niihin menkkoihin!

Mä en tee kakkua äitienpäiväks. Mies saa hoitaa pöytään herkkuja, jos haluaa. Eniten odotan sitä, että sais vaikka nukkua myöhälle! :o)

Tsemppiä kaikille ja tosiaan viikko 21, on odotettu monessa osotteessa näköjään. ;o)

Viikonloppua!!! :o)

no, mul ei oo ollu muuta ku tuo "valkovuotoputous" oireena ja sekinhän voi tosiaan johtua hiivasta :( mul on kyl ollu aiemminki hiivaa, mut ei heti menkkojan jälkeen, eikä kyllä näin runsaana! tuntuu niinku ois täti..samalla lailla vuotelee :O vähän on semmosta lurinaa alavatsassa ja pieniä vihlaisuja, mut ei kyl tunnu mitn jos aivastan tms..

nii-in, nyt tulee seurailtua noita oireita enempi vaik voip olla tulevat menkat syynä :) on se jännä tuo pää ku se menee sekasin tästä touhusta :D kaikki oireet liittää heti raskausoireisiin! oon käyny paljo lueskelemassa raskausoireista ja niistä löytää tietty niitä samoja mitä itelläki on, heh..otetaanko vaa iha rauhallisesti!?

Ois se kuulkaa siistiä päästä ens vuonna juhlistamaan äiteenpvää itekki ;)

Yhteistyössä