keväällä 2008 yrityksen aloittavat/aloittaneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukkis79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Iltaa! Taas kielikurssista selvitty.

Ok, jään sitten vielä, mukavaa että seura kelpaa :) Sain ekan neuvolan tänään varattua, se on toukokuun lopussa. Silloin raskaus olisi kai vähän reilulla kymmenennellä viikolla. Aika myöhään minusta ajan antoivat, täälläkin on moni käynyt paljon aikaisemminkin. No samapa tuo, kai ammattilaiset tietävät nämä asiat.

Aijai, monella on lupaavia oireita. Nyt jälkikäteen ajateltuna (silloinhan en pitänyt niitä minään) minulla oli oireina lisääntynyt valkovuoto ja painon tunne mahassa. Tällä hetkellähän niitä ei juuri ole, ainoa on hieman kasvanut maha, mieskin sen bongasi. Ja sitten väsymys, täysin vieraatkin ihmisetkin huomauttelevat minulle että näytän tosi väsyneeltä. Viimeksi kaupan myyjä...

Koskas teillä on niitä jännäyspäiviä? Voi sitten valmistautua hurjaan peukkujen pitoon:)

Tervetuloa mukaan Natiainen ja Vaaviska!

Itse en ole vielä mitään oireita huomannut. Luulen että ovulaatiokin on ollut, toivotaan että tärppäsi! Parin viikon sisällä pitäisi selvitä.
Toisaalta uuden asunnon kanssa on niin paljon hommaa että eipä sitä näitä vauvva juttuja onneksi ehdi juuri ajattelemaan.

Nyt sitten mullakin rysähti tajuntaan se, että alkoholista tosiaankin joutuu luopumaan. Lähinnä tuo punaviini on sellainen että sitä kyllä tulee ikävä. Mikään ei voita lasia hyvää punkkua silloin tällöin.
Koska kotona on nyt parikin hyvää pulloa niin täytynee availla niitä näin iltaisin. Sitä en kyllä tule kestämään jos ne mua 9 kuukautta tuolta hyllyltä tuijottelee. Vielä pahempaa jos mies pääsee ne yksin juomaan!

Sesami, millaiseen asuntoon muutitte? Nyt vaan viiniä lipittämään. Olikohan jostain toisesta ketjusta, kun luin, että oliko se nyt ovulaation aikaan yhdynnän jälkeen pitäisi juoda lasi viiniä. Vilkastuttaa kohdun verenkiertoa tms... :o)

Itsellä menossa kp 22/25-26. Menkkoja odottelen siis viikonloppuna (tai viimeistään ma-ti). Tuntemukset edelleen sitä, että menkat tulee. Yöllä näin kylläkin unta, että olin raskaana. :o) No katsellaan vkl saakka.

Nyt töiden pariin, on tulossa nyt tänään ja huomenna tosi kiireiset päivät... No sitten onkin jo viikoloppu!

Aurinkoista päivää kaikille! :o)

Nyt on taas ihan semmonen tunne että menkathan sieltä tulee..eilen illalla varsinkin oli JUST semmonen tunne mahassa ja hieman lurisi :( Oon siis valmistautunut siihen ajatukseen et vielä ei tärpännyt, mut yritän samalla ajatella positiivisesti..
..menossa 25/28, siis vkon 21 alussa pitäisi täti punaisen kurvailla..

Heräsin tänä aamuna kattoo suomen peliä klo: 4.00 (ukko herää siihen aik. duuniin..) ja onneks heräsin ku voittohan se sieltä tuli!! Kattooko kukaan muu?? En ala jauhamaan siitä kuitenkaa sen enempiä ;)

Kylmä keli, eiku vällyjen alle pötköttelemään :)

Huomenta päivää!

Muutettiin rivarikolmioon ja remppaa tehdään tässä samalla sinne.
Kaikki mahdolliset tutut on nyt sitten kyselleet että montakos teitä sinne on muuttamassa yms. Täytyy myöntää että hetken päästä toi utelu rupesi lähennä ärsyttämään. En nyt muista että onko ollut puhetta, mutta udellaanko teiltä perheen lisäyksestä? Tuntuu että meillä se utelu on nyt lisääntynyt ihan mahdottomasti.
Toinen on toi häistä vihjailu. Niitä siis ei ainakaan tällä hetkellä ole tulossa.
Udellaanko muiltakin tästä asiasta vai oletteko jo ehtineet naimisiin?

Mutta nyt taitaa olla kp 16 menossa. Kierron pituutta edelleen arvuuttelen taitaa olla jotain siltä 29-32 väliltä.

mä ostin viime viikolla semmosen digitaalisen ovistestin ja kun koneen puolisko alkoi ryppyilemään, rupesin ite tulkitsemaan niistä tikuista ja nyt ne näyttää et ovulaatio ois tulossa/vahvistumassa! vai muuten ois kp 23/28!! himotkin on alkanu löytyä, jee!! (ollu niin kauan ilman...) miehet on vaan muissa puuhissa, tai siis ne joita kehtais käyttää... ehkä innostun sitte ku ovis todellakin tulee. jos tulee.

jos ei tule niin ei se ehkä haittaa, ehtii tottua ajatukseen ja syödä paremmin =) hb oli nimittäin veritestien mukaan vähän alhainen, 116. tosin mun maksimi on ollu 130, normisti 126.

Aah, perjantai. :o) Sainkin eilen hyvin työhommia hoideltua ja tänään arvioitua iisimpi päivä, jes! Ja oireet viittaavat edelleen vahvasti menkkoihin. Nytkin toimistossa istuessani, jomottelee siihen malliin, että huomenna tai sunnuntaina lorahtaa.

Magpie, mä oon aikoinaan käynyt kymmenennellä viikolla ekan neuvolan. Eli siis viikkoja oli 9+ jotain = kymmenes viikko. Sydänääniä kuunneltiin ja kuuluivatkin pienen etsimisen jälkeen. Terkka tosin sanoi, että ei välttämättä saada kuulumaan ja ei tarkoita mitään huonoa, vaikka ei kuuluisikaan. Eka neuvola oli jännä kokemus ja käynnillä vierähti n. tunti jatkossa käynnit oli puolen tunnin luokkaa. Eka käynnillä kysellään taustoista ja tehdään mittauksia yms. Mulla oli onni, kun oli aivan ihana ja osaava terkka koko raskauden ajan. Kuulinkin tässä juuri, että jos nyt odottaisin, niin sama terkka edelleen töissä. :o)

Elsiksellä vähän matalalla hb, verilättyjä, maksalaatikkoa, pinaattilättyjä, punajuurta mahaan - ne ainakin käsittääkseni vois auttaa. Ja tietty muutoinkin terveellinen, säännöllinen ruokavalio. :o) Mulla esikon synnytyksen jälkeen hb alle sata ja oli kyllä tosi hutera ja väsy olo. En tiedä miksi se meni niin alas, kun en vuotanut mitenkään erityisen paljoa synnytyksessä ja viikkon ennen synnytystä oli hb kuitenkin n. 120. Onneksi pian asia korjaantui ja hb nousi normaalille tasolle (130 päälle).

Missäs muut jännäilijät viipottaa? Oireita ilmoille oviksesta tai mahd. raskaudesta! :o)

Perjantaita!

Mulla on normi hb samoissa elsiksen kanssa. Siitä saat sitten plussatessas kuulla neuvolassa jatkuvasti ja vetää erilaisia rautatabuja. Mulla oli raskauden alussa hb 125 ja viikolla 27+5 se oli pudonnut 110. Minusta pudotus ei ollut suuren suuri lähtöön nähden, mutta kun jossain taulukossa luki, että näin alhaalla ei saisi olla.. Noh, loppua kohti neuvolassa ihmeteltiin verenpainetta ja lievää toksemiaa joten toi hb jäi onneksi vähän toiselle sijalle. Mulla ei muuten mikään noista mumen mainitsemista jutuista nostanut hb arvoa, ei siihen edes tehonnut rauta tabut tai se iihan hirveä kräuterblutsaft (YYYÖKKK!!!) Synnytyksen jälkeen multa ei vissiin edes sitä mitattu (tai ainakaan mulle ei siitä mainittu), mutta jälkitarkastuksessa se oli 116.

Mä ihmettelen edelleen kiertoa.. Menkkamaista poltetta edelleen, erityisesti iltaisin, mutta mitään ei vaan tapahdu. Lukaisin taas kerran tuon Lauran tietoiskun, josko siitä pääsis edes vähän jyvälle elimistön tepposiin. Vähän näyttäis sille että ovis olis "ovella". Olispa se nyt, kun tuo mieskin on vielä tänään maisemissa..

Aina välillä tuntuu kyllä, että mä en kyllä halua tähän enää pientä vaavia, mutta yleensä se tunne häviää nopsaan. Meillä tuo vauva hakee uutta rytmiä ja vissiin tekee hampaita, joten "helppo" vauva onkin nyt yhtäkkiä kitisevä. Noh, on se edelleen tosi hymyilevä ja kiltti. ja kun näkee kuinka täpinöissään se on muskarissakin muista pikkuisista niin onhan se sille kaveria edes yritettävä...

Mulle tuli muuten ekassa raskaudessa 8,5kg ja ne on nyt lähteneet pois ja vieneet pari ylimääräistäkin kiloa mennessään. :-) Enkä mä raskauden aikana elänyt mitenkään eritavalla. Tietty se punkku jäi pois, mutten mä mikään suurkuluttaja ollut muutenkaan.

Ihanaa viikonloppua ja paaljon tärppejä!

Bijou

No perjantaita! :)

Onpas ollut aika hiljaista täällä viime päivinä... Kaikilla taitaa olla jännäilyt edessä ens viikolla, täällä ainaskin on tosi tylsä vaihe menossa... Mites, Nillako se oli jolla menkkojen ois pitäny alkaa tällä viikolla, onkos mitään kuulunut? ;)

Meillä olis myö tarkoitus tehdä vielä huushollissa remppaa ennen mahdollista vauvaa. Ollaan kyllä pakerrettu jos jonkinnäköistä kotona viimeisen parin vuoden aikana, mutta ois vielä monta paikkaa parantelua vaillakin... Sit on varmaan turha ajatellakaan kun on vauva. Hatunnosto kaikille niille perheille joissa aletaan rakentaa taloa samaan aikaan vauvantekopuuhien kanssa, siinä on varmasti kantti koetuksella monessa suhteessa! :)

Meillä myös on aika paljon vihjailtu ja kyselty vauvan hankinnasta, erityisesti sen jälkeen kun mentiin naimisiin. Pahin on anoppi, jolta saatiin kastemalja häälahjaksi!!! :D Anoppi-parka kun on huolissaan että mummotettavat loppuu kesken, mun mies kun on sen iltatähti ja anopin tämän hetkiset viisi lastenlasta alkaa olla kouluikäisiä.

Alan kyllä vahvasti painottua sille kannalle et voisin tilata niitä ovistikkuja, ehkä seuraavaan kiertoon. Kun ei tuosta lämpöjen seuraamisesta tule mitään. Limojen tarkkailukin on ihan yhtä tyhjän kanssa, minä en ainakaan erota omia limoja miehen limasta! Tai siis kun pupuilua on vähintään se joka toinen päivä, niin spermaa on aina sisällä enemmän tai vähemmän, niin erota nyt siitä mikä on valkovuotoa... Onko muilla samanlaisia ongelmia, vai olenko mä jotenkin poikkeuksellinen? ;) Nää on taas näitä asioita mitä ei oikein voi ottaa kahvipöydässä puheen aiheeks, niin täällähän näitä on hyvä kysellä, heh!

juu, perjantaita =) ei mun ovistikkujen väri nyt kuitenkaan tunnu yhtään tummenevan. mut ostin halpa-testi.fi:n sivuilta halpojatikkutestejä, 28kpl 27e. josko ens kuussa apahtuis jotain. greippimehua pitänee ruveta juomaan =)

Jenska samoja aatteita on ollut täälläkin. Esikon yritysajalta muistan tuon oikein hyvin!

Omaa napaa: nyt alkaa taas oireiden tarkkailu hetki... mä "tunnen" mun rinnat koko ajan. Siis tuntuu, että nännit on ihan sellaset kihelmöivän säkenöivät ja etenkin silloin, kun on kylmä. Ei varsinaisesti kipeät, mutta ne jotenkin "tiedostaa" jatkuvasti - tajuaakohan kukaan. :o) Harvoin ennen menkkoja on rinnat kipeät, mun joskus kumminkin... hmm. Menkka juilinnat tulee ja menee pitkin päivää...aaltoillen. Mieli tekee tepposia, kun ensin saa vakuutettua itselleen, että menkat tulee varmasti, niin johan kohta toivo nostaa päätään, kun tulee joku oireen tunne....

Missäs Jolly ja muut kumppanit? On ollut kyllä hiljaista. No jospa tästä taas vilkastuisi. :o)

elsiksen kanssa yhtäaikaa linjoilla. Mä nostin eskon aikana hemoglobiinia Ferrofortella (? kirjoitettiinkohan noin), kun tabletit/kapselit ei sopinu mulle. Toi on nestemmäistä ja saa ihan joistain marketeista luontaistuotehyllyltä. Pahvipaketissa silloin komeili Tuuli Matinsalo raskaana ollessaan. Oli hyvää ja nosti/piti samassa mun hempan silloin raskauden puolivälin jälkeen. :o)

Oi, meillä oli juuri kylässä ystävän vauva (2kk). Kyllä rupesi heti vauvvakuumetta taas pukkaamaan! Oli sen verran ihana nuori herra.

Kertokaapa kokemuksia noista ovistikuista. Itse en ajatellut niitä käyttää, mutta saattaapa tuo mieli muuttua matkan varrella.

Itse en huomaa mitään erilaista siihe verrattuna kun söin pillereitä. Sekin tuntuu jotenkin hassulta kun taas muistelee kuinka iso pohdinta oli pillereiden lopettaminen. Nyt sitten vaan odotellaan tuleeko menkka oireet ja menkat vai ei. Kovasti toivon että ei, mutta taitaa olla liian hyvä tuuri jos ekasta kierrosta tärppäisi.

Kuulostaa mukavalta Sesamin ja Jenskan remppatouhut, olisikin oma kämppä jota laittaa. Saisi juuri sellaisen kun haluaisi, mulla on vaikka minkälaisia suunnitelmia jo nyt... Ei vaan taida olla ajankohtaista vielä meille kun ei edes osta päättää missä maassa asuttaisiin. No, ehkä jonakin kauniina päivänä.

Mulla tuo hemoglobiini on aina ollut alhaalla, olen esim. useasti yrittänyt käydä verenluovutuksessa, mutta koskaan ei ole kelvannut liian alhaisen arvon takia. Katsotaan nyt sitten, miten alas se vielä menee.

Ai, olisikin ihanaa jos siellä neuvolassa kuunneltaisiin sydänääniä! Pyysivät tosiaan varaamaam aikaa puoleksitoista tunniksi, joten varmasti sieltä on tietopakettia tulossa. Toivon että sattusi mukava täti :)

Meiltä on kanssa jonkin verran kyselty vauvasuunnitelmista, varsinkin sen jälkeen kun veljen tyttöystävä sai lapsen ja sisko tuli raskaaksi. Ei kyllä ole vastattu juuta eikä jaata, kohtahan ehkä pääsee kertomaan uutiset!

Hauska tuo Jenskan anopin lahja, pikku vinkki teille. Kaverini sai anopiltaan myös vihjeen, mutta ei ehkä niin mukavan. Anoppi meinaan antoi lahjaksi selluliittivoidetta:)

Täällä ollaan, päivällä en ehtinyt taas kirjoittaa mitään kun oli kiirettä töissä. Mutta luin teitä moneen otteeseen. Elättelen vieläkin toiveita oviksen aikaistumisesta, ja itseasiassa kuvittelen sen jo olevan päällä, kun hätyyttelen isäntää siihen malliin housut märkinä... Joo-o, eihän sitä kroppaansa voi hoputaa, kierron pituus on se mikä on.

Mume, sulla on SELVÄSTI oireita, hyvä hyvä!

jolly

mulla ekan raskauden yhteydes, eka neuvola oli rv10, yritettiin kuunnella sydän ääniä mutta kun mitään ei kuulunut (paitsi istukan ääni) niin laittoivat parin päivän viiveellä naapurineuvolaan jossa yritettiin kuunnella ja katsoa ultralla vatsan päältä. seuraava aika olisi ollut viikon päästä ekasta neuvolasta mutta tarvettahan siihen ei ollut kun raskaus keskeytyi spontaanisti rv11. sairaalassa katsoivat sitten sisäultralla mutta sitten oli jo myöhäistä. kyseessä oli luultavasti tuulimuna tai sitten tod aikaisessa vaiheessa keskenmennyt sikiö.

niin että kyllähän ne sydänäänet pitäis kuulua jo rv6 eteenpäin ja näkyä siis jo varhaisultrassa.

mä oon jo luovuttanu tän kierron osalta, menkat pitäis tulla ens viikon puoles välis.

Joo täällä mä jännäilen niin paljon etten ooo päässy kirjottelee menkkojen pitäs viimeistään huomenna alkaa..epäilen kyllä:D MIten onko edes mahdollista että kun alotimme yrittämisen tarkalleen 23pvää sitten eli heti edellisten menkkojen loputtua niin jos olisi lykästänyt tossa puoltoista viikkoa sitten niin jääkö menkat tulematta??Ooon ihan pihalla että kuinka nopeesti muutos kehosa tapahtuu ymmärkö kukaan mitä selitin:D

Mekin etsiskellään jo isompaa asuntoa..kaikki vähän ihmettellyt et miks ni vatsaan vaan et on tulos niin kova vuokran korotus ku ollut täys remontti talossa nioin ei mitään järkeä asua kaksiossa jos samalla rahalla saa hienomman kolmion:P Mennyt ihan hyvin läpi:)Sesami kyselit miten onko ollut uteluita no eipä juuri kun ollaan kovaan ääneen koko ajan kailotettu että ei lapsia vielä pariin vuoteen:)ovelaa yllättää kaikki..Ihanaa eilen olin parhaan ystäväni kanssa Saslikissa(venäläinen ravintola)syömässä oli taas niin hyvää ruokaa ja KALJAA ystäväni on jo raskaana joten alkoholittomaa meni kurkusta alas:P

Mut huomenna aattelin aamupissasta testin vai onko liian aikasta näkyykö herkimässä testistä jos hedelmöitys olisitärpännyt about puoltoistaviikkoa sitten-2viikkoa sitten??

PLUSSAILUA TOIVON KAIKILLE!!etenkin itselleni ei jassa enäään miettiä uskaltaako juoda pari alkoholipitosta juomaa vai ei...:)

Mulla menkat olisi pitänyt alkaa eilen, eipä vaan kuulu. Eilen aamulla tein testin joka näytti negaa, pettymys oli niin kova että samasta virtsasta tein vielä uuden ja negahan se sekin.
Jospa olisi käynyt onni, eikä vaan yksinkertaisesti mahdollinen raskaus vielä olisi näkynyt testissä, eilen aamullahan siis menkatkaan eivät vielä olisi pitänyt alkaa.

Toivotaan nyt ettei tätiä kuulu, -on niin epätodellinen olo kun menkat myöhässä, olen lähes varma että ne alkavat pian mutta silti on toivo korkealla että jäisivät nyt yhdeksäksi kuukaudeksi pois :)

Oireitahan minä löydän vaikka millä mitalla, olen niin turvonnut etten oikeastikkaan moniinkaan vaatteistani mahdu, ja rintoja turvottaa, pientä nipistelyä kokoajan vatsassa. Liekö kuvitelmaa vaan, voihan nuo menkat niin monesta syystä myöhästyä...

Kuinka todennäköistä on, että eilinen raskaustesti ei vielä näyttäisi hedelmöittymistä, ovishan minulla on ollut pari viikkoa sitten? Kiertoni pituus on 21-22pv, eli aika lyhyt.

Toivon onnea teidän muidenkin yrityksiin ja tuleviin odotuksiin!

En malttanut odottaa tein testin ja nega:( mutta ei oloja että olis ees menkat alkamas..voihan se minullakin olla että ei vaan näy vielä mullakin ovis about 2viikkoa sitten..no 2viikon päästä uusiks testi jos menkat ei vielä sillonkaa alkanu..voihan se olla että kaikki johtuu vaan siitä kun lopetin vasta pillerit..:(

Nilla, onko tämä ensimmäinen kiertosi pillereiden lopetuksen jälkeen, onko siis ollut menkkoja lopetuksen jälk.?
Itselläni jäivät pariksi kuukaudeksi pois kun lopetin pillerit.

Ei ole vielä tätiä näkynyt, -toivottavasti johtuu siitä että olisin raskaana. Kokoajan pelko että kohta ne alkavat, olisihan se pettymys mutta sitten vaan jatkettaisiin tarmokkaasti yrittämistä ja oltaisiin onnellisia yrittäjiä, -kun ei vielä kerta odottajia.
Menkkani ovat kuitenkin olleet säännölliset pillereiden lopetuksen jälkeen nyt muutaman kuukauden, ei ole koskaan päivälläkään myöhästyneet. Nyt tässä tosin on tämä kova toivominen ja jännääminen, kun ensimmäinen varsinainen vauvan yrityskuukausi, joten olisikohan kroppakin sitten lähtenyt mukaan jännäämään ja unohtanut menkat...

On kyllä hankala keskittyä mihinkään kun odottelen vaan että alkaako ne punaiset päivät vaiko ei.

nyt mä näytän olevan ihan koukussa tänne. :) vieläkään ei menkkoja kuulu, kyllä mä luulen että nyt saattaisi olla tärpännyt. huomenna jos teen testin, niin siinä varmasti jo näkyisi mahdollinen raskaus? menkkojen siis olisi pitänyt alkaa perjantaina.

Yhteistyössä