keväällä 2008 yrityksen aloittavat/aloittaneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukkis79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tsemppiä Nillalle ja Vaaviskalle! Minä en noista testeistä osaa sanoa, että kuinka nopeasti toimivat, mutta eivätköhän kuitenkin aika pian. Vaikka onhan ollut niitäkin tapauksia, että testit ovat näyttäneet pitkälle negaa raskaudesta huolimatta.

Huh, kun joku aika sitten ihmettelin oireiden puuttumista ovat ne nyt yhtäkkiä hyökänneet päälle. Pahaolo kuin olisi krapulassa jatkuvalla syötöllä (en siis ole oikeasti :)), väsyttää ja tissit kipeät. Oksentanut en ole onneksi ainakaan vielä, mutta syöminen tekee tiukkaa. Miten teillä joilla on jo lapsia, oliko huonoa oloa ja kauan se jatkui? Auttoiko mikään? Jostain luin että kylmät juomat ainakin helpottaisivat oloa, tiedä sitten. Mitään ei kyllä todellakaan tee mieli, mutta pakko syödä kun mulle tulee tosi pahaolo myös verensokerin laskusta.

No joo, eiköhän tämä valitus riitä. Voihan näistä oireista siinä mielessä iloitakin, että ainakin konkretisoivat jollain tapaa sen, että siellä mahassa kasvaa joku!

Jenska85, 22v
magpie, 27v
ex-jolly, 33v, (tyttö-05) viettänee tädin päivää 5.6.
elsis, 31v
Sesami, 25v
Maija79,
mume, 27v
ensikertalainen, 26v
Bijou73
Milo84, 23v
ensimmäinen yritys:)
Nilla87, 21v
vaaviska
natiainen

oletko vaaviska testannut? kerro kuin kävi?

Onnea oikeista raskausoireista magpie. Muistelin tuossa joku päivä sitten omaa raskauttani, ja naureskelin itselleni, kuinka olin viime kierrossa lähes varma siitä, että nyt on natsannut kun oli niin kovat "raskausoireet". Tosiaan kun tarkemmin mietin, niin omassa raskaudessani en minäkään tuntenut mitään oireita kun menkat oli viikon myöhässä, mutta oli vain sellainen tunne että nyt natsas. Ja oikeat raskausoireet (tissikivut ja vähän etova olo) tulivat vasta joskus parin-kolmen viikon kuluttua plussauksesta. Pahan olon sain pysymään aisoissa kun muisti syödä napostella jotain tarpeeksi usein. Töissä oli hankalaa, kun oli "pakko" ottaa vähän aamukahvia, etten jäisi kiinni, siellä kun on oikein vitsin aihe se, että siitä näkee kellä on tärpännyt.

Onkohan magpie siellä teilläpäin maailmaa järjestetty perhevalmennusta ensikertaa äidiksi ja isäksi tuleville? Tiedättekö muut onko omassa kunnassanne/kaupungissa? Mitenkäs te muut "lapselliset" osallistuitteko tuollaisiin eka raskauden aikana ja mitä piditte jos osallistuitte?

Huoh, että voi tuntua 32 päivää pitkältä ajalta. En käsitä miten voin olla näin kärsimätön, kun ennen ehkäisyn heivausta vähän jahkasin että aloittaako "alusta" tämä vauvaelämä vai jätetäänkö lapsen hankinta tähän yhteen viuhakkeeseen. Ja tässä vaiheessa tuntuu jo että heti heti heti!!! Ja miehellä tuntuu olevan vähän saman suuntaista, vaikka ensialkuun vaati vähän miettimisaikaa. Tässä on kyllä nyt hyvin pidetty harjoituksia yllä, jos vaikka kierto oliskin lyhyempi kuin viimeksi =), ensi viikko pitää vielä vanhojen jaksaa varmistella ja avot, eikun plussaamaan! Mutta tällä kertaa on siis jo pakko jaksaa ventata vähän myöhempään ennen kuin testaa.

jolly

Linjoilla taas. Viikonloppuna oli vieraita ja menoa, että kirjoittelut jäi. Kävin kyllä välillä lukemassa. :o)

Vaaviskaa, Nillaa??? Oletteko testailleet? Mites oviksen kuulostelijat??

Magpie, onnea oireista - toivottavasti ei hyökkää liian voimakkaasti päälle, että olo pysyis siedettävänä. :o) Mulla pahoinvointia oli muistaakseni vkot 6-14. Krooninen krapula kuvaa oloa hyvin. Välillä oksentelin ja vkot 6-8 tais olla pahimmat, olin hetken saikullakin. Säännöllinen syöminen kannattaa, itse söin kaikkea kylmää/raikasta. Muista juoda hyvin.

Meillä oli täällä pohjanmaalla valmennusta ja osallistuttiin. Mies ei ollu joka kerta mukana. Täällä oli ihan kivasti järjestetty ja tykkäsin kyllä. Synnärille tutustuminen oli kaikista paras, mä tihrustin itkua siellä, kun nähtiin vaaveja... :o) Valmennukseta sain joitain kavereitakin, joiden kanssa olen edelleenkin tekemisissä.

Täällä ois kp 27/25-26.... Eli jos tänään tulee menkat, niin ovat vielä ajallaan... Eli kp27 muuttuisi kp1 ja kierto jäisi 26 pvän pituiseksi. Olo on kyllä sellainen, että pitää käydä tarkistelemassa vessassa, että joko. Odotellaan. Huomenna tai keskiviikkona sitten testaan, jos ei jostain syystä tätiä näy.

Hyvä ajatus avata uusi ketju 10 sivulla! :) Mikäs ketjulle laitettas nimeksi, kun tuo keväällä 2008 ALOITTAVAT ei ehkä enää oikein sovi kun kevättä ei ainakaan mun mittapuulla oo enää paljoa jäljellä? Ja sit varmaan semmonen nimi et mahdolliset uudetkin kirjottelijat uskaltautuis mukaan.. Ehdotuksia?

Täällä kp 13 ja luulen et ovis saattaisi olla lähistöllä... On muutaman kerran juilaissut alavatsaa ja paikat on ehkä aavistuksen kosteammat kun normaalisti. Vatsaa on nipistellyt vaan vasemmalta puolelta, niinkun viimekskin. Eikös sen munasolun pitäs irrota joka kuukausi eri puolelta? Hmm, hankalaa kun ei muista miltä tuntui sillon ennen pillereitä kun oli luomumenkat. En kyllä muista et mulla ois koskaan ollu menkkakipuja oikealla puolella, mut en oo kyllä asiaan aiemmin kiinnittäny hirveesti huomiota. Mites muilla kipuilut tuntuu oviksen/menkkojen aikaan?

Mumella jännät paikat! :) Mites muut, tulkaahan päivittelemään alkavan viikon tuntojanne! ;)

Mulla on vissiin tekemisen puutetta, kun täällä roikun... :o) Menkat alkamatta, mutta pikkuhousunsuoja on varmistuksena, jos yhtäkkiä yllättää, eikä heti voikaan mennä vessaan.

Olisko keväällä 2008 aloittaneet hyvä uuden ketjun nimi? Muita ehdotuksia kehtiin, jos jollain välähtää joku iskevämpi. ;o)

Mulla oviksen aikoihin nippailee yleensä aina vasemmalta, joskus harvoin huomaan nipistelyt oikealla puolella. Kai se munis voi irrota miten vaan, eikä säännöllisesti joka toinen... Menkkojen aikaan mulla polttaa selässä ja mahaa supistaa.

Jospa sitä itsekkin osallistuisi keskusteluun näin työpäivän lomassa.

Kuulostaa hyvältä toi että 10 sivulla avataan uusi otsikko. Mites olisi jotain vaikka yrittäjät 2008? Vai keksiikö joku hauskemman otsikon? Nyt on vähän luovuus vähissä.

Mulla on nyt sitten kp19/28-30, vielä joutuu reilun viikon odottelemaan tietoa tärppäsikö vai ei. Ovista en kyllä mielestäni ole tunnistanut.

Hellou!

Täys kymppi on hyvä ajatus minunkin mielestä.

Oviksen nipistely puolta en oo tullut edes huomanneeksi, nyt tais nipsaista vasemmalta. Menkat ilman ehkäisyä tuntuu selässä, mahassa, ruokahalussa ja psyykkeessä... viikko ennen menkkoja mä syön kaiken mitä eteen laitetaan ja saatanpa viedä muidenkin eväät ;-) ja olen niinkin hyvällä tuulella, että voisin tappaa vastaantulijat ihan vain ärsyttävän kävelytyylin perusteella. Mä oon siis tosi herttainen.. Mies sanoikin, että pääs raskaus aikana helpolla kun tää oire hävis.

Nyt kyttäilen kans raskausoireita kun tunsin ton oviksen ja periaatteessa olis mahkut tärpätä. Mulla ekat oireet oli hillitön väsymys, vilu, banaanin syönti, viiltävä kipu nivusissa esim. kylkeä kääntäessä ja "yliherkät" nännit. Väsymystä on vaikea erottaa nyt ton esikon aiheuttamasta kroonisesta väsymyksestä. Nännejä vähän kihelmöi, mutta tarttis varmaan mennä testaamaan Prisman kylmätiskeille muuttuuko tilanne siellä sietämättömäksi. Kuun vaihteessa pitäis varmaan tätin tulla jos ne oli ekat menkat silloin vappuna. Noh, mene ja tiedä. Onneksi kaupat on pullollaan testejä.

Me käytiin synnytysvalmennuksessa ja osa sitä oli ihan ok, osa sitten ei. Minustakin parasta antia oli se synnärille tutustuminen. Toisena hyvänä oli tietopaketti kivunlievityksestä. "kuinka vauva muuttaa elämää"-video oli vähän höpönlöpöä ja ehkä vähän liian myöhään kertoa siitä tuolla. Kyllä mulla oli ainakin jo faktat tiedossa ja eihän sitä voi niin yksiselitteisesti kertoa kuinka paljon se kenenkin elämää muuttaa. Vauvat ja perheet on niin erilaisia. eikä sitä kokonaisuutta tajua ennenkuin se nyytti käärelöinen on muuttanut kotiin.
Mutta muuttaa se kuinka paljon hyvänsä, niin on se sen arvoista!

Plussia tikkuihin ja toivottavasti pian myös lämpömittariin...

Bijou

Huh, kävin ostamassa r-testin ruokkiksella. On tuo apteekki näkösällä tästä mun työhuoneen ikkunasta ja poltteli siinä ääressä... :o) Testaan siis aamulla, jos ne menkat ei ole ennen sitä alkaneet. Huomenna aamulla siis luvassa testi uutisia tai menkka uutisia. Olo voi viitata kumpaankin lopputulokseen. Jotenkin tuli sellanen olo, että pakko saada se testi ainakin kaappiin polttelemaan, että on sitten tarpeen tullen jotain jolla testailla. Loppukierron hätähousu taidan olla... :D

Nyt kyllä keskityn loppu päivän TÖIHIN ja jätän tämän jännittämisen vähemmälle! ;o)

Aurinkoista päivää!

Mumen nimi ehdotusta kannatetaan!
Saa yrittämisen kuulostamaan hauskalta puuhalta - mitä se tietty onkin.

Mä oon mume samanlainen häärä noitten testien kanssa... Siksi en varmaan ehtinyt edes ajatella ovistestejä, kun kaapit oli pullollaan niitä toisia. Ainoana erona sinuun, mä tekisin yhden testin jo tänään illalla ja hakisin varuiksi toisen aamuksi... Mutta mä olen todellakin paha paketin hypistelijä. :-)

Munkin pitäis mennä käyttämään pienen päikkärit hyödyksi ja siivota..

..juuh, kuten otsikosta voipi päätellä, täti riensi aamulla ihan ajallaan niinkuin pillereidenkin kanssa! Eilen illalla testi poltteli kaapissa ja olin tänään valmistautunut sitä käyttämään, mut eipäs tarviikaan..aamul rupes semmone lurina kuulumaan mahasta et arvasin mistä on kyse.. Noh, täähän oli vasta eka yritys, joten en kauheen pettynyt ole siinä mielessä, mut kyllä se pisti mielen matalaksi :( Kaiken pahan lisäks flunssakin pukkas päälle ..kele!! eipä oo pitkään aikaan sitäkään ollut.. nyt on kyl tosi hehkeä olo ;)

Ovis ois seur. kerran VASTA 1.6 huoh, taas pitää vaan odotella...rasittavaa .."aika on niin julma, se mateleee-ee-ee, juuri silloin kun se saisi kiiruhtaa-aa.."

Mume, toivotaan et sä pääset ees käyttämään sen raskaustestin!! peukut pystyyn! ..ja myös muut joilla jännät paikat..ei vaan taho pysyä perässä kellä on menossa mikäkin pvä :) Joten laittakaas infoa!

Juu keksikääpäs hyvä uuden ketjun nimi..joku erilaisempi ja hauskakin, kuten tuo karkelot xD ..nyyttikarkelot 2008! heh..nyt ei aivot oikeen hyrrää meikäläisellä :P onneks on suklaata mielen piristykseksi!

Hellurei ja hellät tunteet!

Mume, sähän oot niskanpäällä! Käy jännäksi... ja jenska, nyt ei saa ukkoa päästää kovin vähällä jos alkaa ovis kolkutteleen, päälle vaan!
enskertalainen, tiedän niin ton tunteen.... huoh edelleen! Vaikka mulla taitaa kans olla se ovis ny käsillä, ei kyllä oo niin voimakkaat oireet kuin viime kierrossa, mutta kuitenkin havaittavissa. Jospa kierto lyhenee, on se joskus ollu sen 28 pv:kin.

Karkeloita kannatetaan täälläkin!

jolly kp16

Nyt siis menkat myöhässä kolmatta päivää ja testi odottelee kaapissa huomisaamua varten. Niin kovasti vaan jännittää se, että kuinka mahdolliseen negaan pystyy suhtautumaan, -olen niin jo kerennyt maalailemaan mielikuvia omasta pikkuisesta nyt kun menkkoja ei ole kuulunut, mutta onhan se mahdollista että jäivät muuten vaan pois.
Mieskin on puhunut niin paljon vauvasta ja tulevasta muutosta, -että pitää sitten katsoa että lastenhuone on tarpeeksi iso ja täytyy vauvalle ostaa sitä ja tätä... Minä koittanut toppuutella että ei puhuisi koko vauvasta vielä mitään, odotetaan ja katsotaan miten käy, ettei sitten molemmat petytä niin paljon jos negaa näyttää.

Olisihan se hienoa, jos todella huomiseen testiin ilmestyisi kaksi viivaa. Voi luoja, mä itkisin onnesta ihan varmasti :)
Mites muiden tilanne?

Vieläkö mahtuisi tänne mukaan?
Olen 3-kymppinen 5v pojan äiti, nyt uuden miehen kanssa ensimmäistä lasta yritetään. Kierukan kävin poistattamassa huhtikuun loppupuolella, menkat alkoi heti ja nyt siis menossa kp 21. Ei ole mitään hajua kierron pituudesta, ennen kierukkaa se oli n. 32-36 pv. Mutta nyt en siis tiedä kierron pituudesta tai oviksesta, joten "tasaisen tappavaan tahtiin" ollaan tässä nyt sitten lakanoita laulatettu. Mutta isäntä ainakin on ollut tyytyväinen, kun viime viikolla on useampaan otteeseen puuhailtu ;)

Nyt on pari päivää ollut vähän etova olo, närästää ja väsyttää, mutta ei kai oireet voi vielä näin aikaisessa vaiheessa tuntua, vaikka olisikin heti tärpännyt (?) Taidan elää niin toiveessa, että kropassakin tuntuu siltä, miltä haluan ;)

Joku tuossa kyseli pahoinvoinnista: mulla meni ekassa raskaudessa varmaan n. 5-6 kk silleen, että oli JATKUVA etova olo. Kuka on keksinyt aamupahoinvoinnin?? Mulla se ainakin oli 24h....Onneksi en oksentanut, mutta siis paha olo oli koko ajan.

Toivottavasti pääsen tänne teidän joukkoon, kotona kun ei voi ihan kaikista asioista vaahdota :) Ja ulkopuolisetkaan ei vielä asiasta tiedä.

Tsemppiä kaikille :)

elikkä mulla sama tilanne ku vaaviskalla menkat 3 tai 4 pvää myöhässä mutta ekan negan testasin jo lauantai iltapvällä..hätähousu ku olen joten nyt aattelin ootella launati aamuun:)Ku luulen että menkkojen poisjäänti johtuu lähinnä pillereiden pois jäännistä....toisaalta....:D olen vaan niin epätietonen ja epävarma että voiko raskaus olla ede mahdollinen vielä tai siis että näkyykö jo r.testissä kun vika nappi otettu 25 huhtikuuta ja heti siitä 2vkoa pupuilua siis joka pvä eli jos ois heti tärpinny niin näkyiskö se jo testintulos plussana????per.le...:P vikat menkat loppui siis 22.huhtikuuta..

onnea vaaviskalle testin tekoon toivottavsti ehit tehä ja saat plussan..jännään sun kanssa..:)

Tervetuloa elmeri77, toki mahtuu mukaan!

Mulla on ollut aika huono päivä, olen oksennellut ja maannut sängyssä tässä etovassa olossa. Luojan kiitos että teen kotoa käsin töitä!

Onko sulla Nilla ollut millaiset pillerit käytössä? Kun sanoit, että olet ottanut viikan pillerin 25. huhtikuuta ja menkat loppui 22. päivä? Kiinnostaa kun itsellä ne kuukautiset tuli aina sillä viikon tauolla kun ei syönnyt niitä tabuja... Vai aloititko uuden laatan ja sitten jätit kesken? Jos ehdit aloittaa, niin voi olla että tämä eka kierto vähän heittelee. Sori, en halua tunkeilla, tulin vaan uteliaaksi :)

Joo kymmenenneltä sivulta uusi ketju! Nimiehdotusta ei kyllä ole nyt heittää, mutta ehkä se vuosiluku olisi kiva pitää mukana siinä.

Nyt taas sinne hemmetin kielikurssille, toivottavasti en oksenna pulpettiin...

Peukkuja kaikille jännääjille!

mä odottelen kans tätiä tulevaksi, kp 27/28, eikä mitään oireita (mulla oireena on aina ärtyneisyys)...

eikö nimi vois olla ihan vaan kevään yrittäjät, kevään yritystä, tms? ei millään pahalla mut karkelot ja muut kuullostaa... hmm... lapsellisilta eikä mitenkään aiheeseen kuuluvilta??

Jenska85, 22v
magpie, 27v
ex-jolly, 33v, (tyttö-05)
elsis, 31v
Sesami, 25v
Maija79,
mume, 27v
ensikertalainen, 26v
Bijou73
Milo84, 23v
ensimmäinen yritys:)
Nilla87, 21v
vaaviska
natiainen
elmeri77

tervetuloa elmeri77!

jolly

Joo elikkä ehdin syödä (yasmin)uudesta lätkästä kolme ekaa pilleriä..:( Menkat alkanut muuten 2pvää vikan napin jälkeen..Ja sit sattu viel sellanenkin vahinko että edellisestä kokonaisesta lätkästä jonka söin unohtui vikalla viikolla 3 pilsua ni alko menkat viikkoa liian aikasin..(Kun toi mun mies oli hölmö ja alko asiasta keskustelee vasta kun uus lätkä oli jo alotettu:D )Niin pelkäsinkin että johtuu vaan siitä..pyääh :,( No mutta ainahan voi silti toivoa..:)

Elmerille tervetuloa!

Testi tehty, negaa näytti, puhdasta sellaista. Menkat ei ole alkaneet, mutta olo sama kuin eilenkin - hetkenä minä hyvänsä. Odottelu jatkuu kp 28/25-26, tulossa vissiin vähän normia pidempi kierto. Tosin olinkin oviksen aikaa kipeänä, oliskohan siirtänyt sitä... No niin tai näin, menkkoja odotellessa.

En nyt enempä ehdi raapustaa, mutta tsempit kaikille jännääjille tasapuolisesti!

Kiitos tervetulotoivotuksista :)

Netistä varmastikin löytyy joku ovis-laskuri, teillä jollain on varmaan siitä tietoa? Mietin vain, että voisiko ovis olla vasta nyt, etova olo on hävinnyt, mutta alavatsassa on "kivistävä" tunne kolmatta päivää. Pitää vain arvailla kropan toimintaa, kun tosiaan eka kierto kierukan jälkeen on vasta menossa. Nyt siis kp 22, kierto ennen kierukkaa vaihtelevasti n. 31-36 pv.

Tsemppiä magpielle etovan olon kanssa. Toivottavasti pystyt kuitenkin pakolliset hommat tekemään!

Tervetuloa vaan uusille!

Voi mume, onpa kurjaa. Noh, ei se plussan tavoittelu onneksi niin kurjaa puuhaa ole ;-)
Ajatelkaapa jos yrittäminen olisi yhtä inhaa kuin esim. imurointi! (Mä en voi sietää imurointia...)

Tässä elmerille yksi linkki:
http://metku.net/~pesu/ovulaatiolaskuri.php

tuolla minä kävin "lottoamassa" edellistä yrittäessä...

Yhteistyössä