Kevään 2009 yrittelijäät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sida82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Katriina, olen ymmärtänyt että niitä ovislimoja voi tulla useana päivänä, ja varsinainen ovispäivä on niistä viimeinen. Eli oviksen jälkeen pitäisi limojen loppua kuin seinään (jos siis kroppa sattuu toimimaan siten kuin kirjoissa sanotaan...) Ja ainahan ei ovisplussaa näy vaikka ovis tapahtuisikin, eli pupuilla kannattaa varmuuden vuoksi mahdollisimman paljon. :)

Ai niin, Nellille pahoittelut tädin saapumisesta. Toivottavasti se mieliala pian kohenee.

Gynelle kannattaa mennä juuri ennen kierron puoliväliä, jolloin hän voi ultraamalla tsekata onko siellä munasoluja kasvamassa, eli mitkä on mahikset ovulaation tapahtumiseen.

Kiitos paljon selvennyksestä. Täytyy joskus laittaa omatkin tiedot tuohon, kun syvennyn asiaan vielä paremmin. Nyt kuitenkin odottelen taas menkkojen alkamista.. Mutta otan nyt ovulaatiotestit käyttöön seuraavan kierron aikana.. Lycka till!

Kiitos limaselvennyksestä. Plussaa ovistikkuun ei tullut eilenkään, tänään testaan uudelleen. Viime kierrossa se oli kp 17, ja tänään on tämän kierron kp 17. Tosin tässä kierrossa on se ero, että clomit ei ole käytössä. Mahaa kumminkin edelleen nippailee, vähäistä sitkeää limaa on edelleen. Lämmöt oli aamulla ihan normaalit edelleen, eli toiveet on korkealla... Lisäksi ovistestien viivat on olleet pari päivää hieman astetta tummemmat kuin aiemmin. Melkein joka päivä olen siis jonkinmoisen viivan kuitenkin sinne saanut.

Ja tosiaan, kyllä me yritetään, vaikkei sitä plussaa tuliskaan. Sinänsä lohduttaa, että mulla on jo lapsi ennestään ja tiedän, että ovulaatio on saatu aikaan ilman lääkkeitä. Toisaalta taas endo pelottaa.

Heippa,

täälläpä on hiljaista. Katriinalle peukut ovikseen.
Tuolla oli otsikolla "En usko" aivan liikuttava postaus haaveilijalta, joka oli miehensä kanssa yrittänyt saada vauvaa 8 vuotta. Sittemmin jo luopuivat ajatuksesta, mutta nyt oli raskaustesti näyttänyt plussaa. Veti aivan kananlihalle.

ON: 23/24-27 menossa. Nyt olen kehittänyt itselleni jo vatsatuntemuksia ja uskottelen itselleni, että ne ovat erilaisia kuin aikaisemmissa kierroissa. Pah, niin varmaan!
Mutta tää asia pyörii mun päässä nyt aivan koko ajan. Mieskin tuossa yksi ilta huhuili mun vatsaan, että haloo, onko siellä ketään.

Mutta tää odottelu on niin kuluttavaa. Sitten sitä saa taas pettyä ja aloittaa alusta (ja hokea, että takana on kuitenkin vasta puoli vuotta).

Pirteää viikonloppua kaikille,

Lilli

Katriinalle peukut ovikseen ja Lillille peukkuja, että nyt on tärpännyt :). Mulla kanssa viime kierrossa (kun olin liian varma tärpistä) mies jutteli mun vatsallani, onko siellä ketään. Oli aika söpöä.

ON. Täällä kp 15/28-34 ja vielä ei ole ollut oireita oviksesta eli menee yli 28 päivän tämäkin kierros. Huokaus. Mä niin toivoin, että tulisi suht lyhyt kierto. Ollaan kyllä jo varmuuden vuoksi reilu viikko pupuiltu vähintään joka toinen päivä. Saas nähdä, kauanko tätä joka toisen päivän taktiikkaa oikein joudutaan jatkamaan :D.

Nyt alkaa jo taas olla voiton puolella tuon menkkojen alkamisen aiheuttamaan pettymyksen jälkeen... Eihän se auta muuta kuin suunnata katse eteenpäin. Tsemppasin itseäni tosi vahvasti sillä että takana puolisen vuotta yritystä ja enemmistöllä alle vuodessa kuitenkin tärppää eli onhan tässä vielä aikaa tohon "normitasoonkin". Ja siihen asti kun tärppää niin pitää nauttia elämästä ilman lasta koska sen jälkeen mikään ei ole entisellään. Onneksi tämä vauvahaaveilu ei vaikuta elämään niin että jatkuvasti pyörisi päässä ja hallitsisi elämää.

Kiitos Kinuski vinkistä gynelle.
Lilli me ollaan aika samoissa "ajoituksissa" eli puolen vuoden yritykset takana. On se tosi rankkaa että aina hirveästi odottaa ja sitten se pettymys kaataa taas kaikki haaveet. Se on todellakin niin kuluttavaa että ei usko ellei ole kokenut... Mulla myös mies harrastaa tota vatsalle juttelua ja lisäksi puhuttelee joskus leikillä että onko "teillä" kaikki hyvin jne. Mua aina myös hymyilyttää tollanen söpö hassuttelu.
Chili, harmi että sulla ei ole säännöllinen kierto, olisi helpompi mietiskellä tätä asiaa jos voisi edes vähän laskea :(

Mä tosiaan päätin nyt ostaa Clearbluen digitaaliovistikkuja vaikka mulla onkin säännöllinen 30-31 pv kierto, haluan varmistella että ovis edes tapahtuu.
Hyvää viikonloppua kaikille!
Nelli kp 3

Nelli kirjoitti: "Tsemppasin itseäni tosi vahvasti sillä että takana puolisen vuotta yritystä ja enemmistöllä alle vuodessa kuitenkin tärppää eli onhan tässä vielä aikaa tohon "normitasoonkin". Ja siihen asti kun tärppää niin pitää nauttia elämästä ilman lasta koska sen jälkeen mikään ei ole entisellään."

Nelli, kiitos tästä! Juuri näin pitäisi ajatella! :)

Mä tosiaan testasin tässä kierrossa ekaa kertaa tolla Clearbluen digillä. Itse tykkäsin, kun ei tarvinnut arpoa, että onko LH koholla vai ei. Eikä tarvinnut laskea, että onko edellisestä vessakäynnistä ainakin 2 tuntia yms. Tosin kärsimättömänä ehdin hieman hermostua siihenkin, kun se plussa tuli vasta tokavikalla tikulla. Mun pitäisi varmaan mennä johonkin kärsivällisyyskurssille. ;)

Tsemppiä kaikille ja niitä viikonloppuja,
Lilli

Voi hitsi, kirjoitin tänne juuri pitkän sepustuksen mutta taisi kadota taivaan tuuliin...ei sitä ainakana missään nyt näy. :(

NO mutta. Uusi yritys. Lilli ja Nelli, olette mun kohtalotovereita, mullakin viime viikolla juuri alkoi yk7. Toisaalta tuntuu että yritystä on takana jo kamalan kauan, mutta toisaalta taas aika on mennyt tosi nopeasti. Täytyy tosiaan vaan toivoa että me kaikki ollaan sitten seuraavan puolen vuoden päästä raskaana. siihenhän on tilastollisestikin 80-85% mahdollisuus...eli pidetään peukkuja ja liput korkealla!

Sain tänään ovisplussan. olen nyt neljä kuukautta käyttänyt digitestejä, ja vain viime kuussa ja tässä kuussa olen niillä saanut plussan. Tulin tosi onnelliseksi, ei voi tosiaan tätä ovuloimistakaan pitää itsestäänselvyytenä. Nyt äkkiä pitäisi päästä pupuilemaan (kunhan mies vain tulisi kotiin!).

Mukavaa viikendin alkua kaikille ystäväiseni!

Hellurei ja lauantai-iltaa!

Nyt oon kyllä niin samoissa ajatuksissa kuin Lilli-81, hän kirjoitti: "olen kehittänyt itselleni jo vatsatuntemuksia ja uskottelen itselleni, että ne ovat erilaisia kuin aikaisemmissa kierroissa. Pah, niin varmaan!"

Nuo sanat voisi olla kuin suoraan mun suusta. Mä täällä nimittäin myös tunnen aika ajoin jonkin "oudon" vihlaisun, ja toivon niin kovasti, että se olisi merkki jostain.. Mutta hyvin paljon pelkään myös sitä, että aivan turhaa se taas on. Mutta.. saas nähdä! Tänään aamulla panin merkille myös aivan uuden ilmiön: mies tuli halaamaan töihin lähtiessään minua sänkyyn, niin rintaani särki aivan älyttömästi! Sellainen outu paineen tunne.. Jaa-a. Mikähän sekin voisi olla? olenko taas vainoharhainen? No, antaa olla vainoharhaa, mikään ei ole sanottua ennen kuin oon testannu 16.1. johon on siis enää.. vajaa viikko! Täytyy yrittää pinnistellä.. ja ennen kaikkea TOIVOA ettei ne pahukset menkat nyt alkaisi :)

Mitäs muille kuuluu?

Terkuin,
pieni-suuri toivomus, kp 41 (huh huh, mitä kierron pituutta..)

Pitkästä aikaa täällä:) Kuten muut jo kirjoottelikin niin pettymys tätin tullessa on ihan mahroton... sitä vaan miettii että miksen minä voi onnistua...

Hassua kyllä mä orotan tätiä nyt kuin kuuta nousevaa! Tierän etten mitenkään voi olla plussannut (nännit on kyllä kipiät ja välillä juilii alavattassa), koska se ei ilman teroja+clomeja ole useaan vuoteen onnistunut ja nyt tämän kierron olen ollut myöskin ilman lääkkeitä. Gyne sanoi, että jos ei annetulla lääkemäärällä tärppää niin niitä on turhaa jatkaa napsimasta. Eli täällä nyt odotellaan tätiä, jos jonkun ihmeen kautta se tulis vaikken teroja olekaan syönyt...(epäilen kyllä suuresti)
Voi kun tulis jo kutsu sinne keskussairaalaan tarkempiin lapsettomuustutkimuksiin, niin sais lisää tuulta alle näille yrittämisille!!
Mutta jännäilen innoissani teirän muiren testailuja ja toivon kauhiasti kaikille plussaa!! Voi olla että olen vähän hiljaiselolla tähän ketjuun kirjoottelussa, mutta tulen kyllä päivittämään tietojani jos jotain tapahtuu.. ja katselemaan mitä kaikkea teille muille kuuluu:)
Sida82 kp29/28-30

Maanantaihuomenta,

täällä tosiaan kuvittelin kaikenlaista ja tätipirulainen kurvasi paikalle päiviä liian aikaisin. No, kovin tosissani en tässä kierrossa kuvitellutkaan että tärppäisi (defenssi, defenssi ;) ). Jotenkin tämä täti muistuttaa ajasta ennen 12-vuotista pillerirumbaa: tämä on pirun kivulias ja runsas. Toivottavasti tämä kielii siitä, että kroppa alkaisi toimia normaalisti vihdoin.

Toivottavasti PST:llä oireet ovat sitä itseään ja että Kinuski on saanut ovisplussan hyödynnettyä. Ja toivottavasti Sidan luokse täti ja tutkimuskutsu tulevat nopeasti. :/

Voimia kaikille yritykseen! Mä otin eilen tädin tullessa oikein kunnon itkut. Mies tuli lohduttamaan, että kulta, etkö muista mitä sovittiin. Se tulee, kun tulee, stressiä ei tästä saa ottaa. Yritän pitää sen mielessäni. Jos vaikka tässä kuussa keskittäis energiansa keventämiseen. On tuossa syksyn aikana hiipinyt muutama kilo ylimääräistä. Niin, ja jos stressaamiseen tuhlaamani energian laittaisi pupuiluun. ;)

Lilli

Kp 20 eikä vieläkään ovisplussaa. Eilen testasin viimeisen tikun ja nyt limat taas näyttää vähän enemmän ovikselta... mitä ihmettä mun kropassa tapahtuu. Lämmöt oli aamulla normaalit, limojen seassa vilahti hieman ruskehtavaa.. ja jonkinmoista himoakin vauvantekopuuhiin olis enemmän kuin aiemmin. Oisko mun ovis nyt vihdoin viimein...?

Laitoin jännäyspäivääni yhdellä eteenpäin, kun oletan oviksen olleen eilen. Nyt onkin sitten tämä kierron tuskasin vaihe. Huokaus.

Jännääjät:

Sipuli 09, yk2, (1), 3.1.
Haaveilija* yk3, (1), 5.1.-->
Kisu_mirri yk2 (2), (kierto sekaisin)
Nelli 79, yk5, 8.1.
Sida82, yk3, (1), 10.-12.1.
Lilli81, yk7, (1), 14.1.
pieni-suuri toivomus, yk3 (1), 16.1.--> (kierto sekaisin)
Pilvi82, yk6, (1), 19.1.
Chili28 yk4, (1), 25.1. -->
Katriina _, yk4 (2) 24.1.
Kinuski5, yk7, (1), 25-28.1.
Sari_80, yk2, (1), kierto sekaisin km:n jälkeen

+++ Plussanneet:
Inya ('81), +13.9. (yk1)
Elli83, + 10.10. (yk3)
Lotta*80, +11.10. (yk1)
Amalia79 +10.11. (yk3)
Minttu +16.11. (yk3)
Muppelo, +30.11. (yk5)
Aurora81, +6.12. (yk2)
Maruzen, +8.12. (yk5)
Lehmus28, +10.12 (yk3)
Homegirl80, +12.12. (yk7)
Siina76, + 21.12. (yk3)
Elviira 82, +24.12 (yk3)
Suvipilvipäivikki, +1.1.2009 (yk4)
Kata-82, +6.1.2009 (yk4)

---- Kesken menneet plussat:
Hansu77, +17.09, (yk1) -> km
Sari_80 ('80), +1.10. (yk1) -> keskeytynyt km 11/08 rv 10+4

Sida, toivottavasti pääsette pian tutkimuksiin. Vaikka kyllä toi nännien kipuilu ja vatsan juiliminen voisi raskauttakin tarkoittaa :).

Nelli ja Lilli, pahoittelut tädistä :(. Pidän molemmille peukkuja uuteen yritykseen.

Kinuski, toivottavasti tärppäsi.

PST, toivottavasti saat pian sen plussan (tai sitten edes tädin kylään)

ON. Oletan, että ovis oli eilen (tuli paksua limaa ja eilen illalla nännit alkoivat kipeytyä). Sängyn puolella ollaan kyllä sen verran touhuttu, että mahdollisuus pitäisi olla, mutta sittenhän sen näkee kahden viikon päästä, tuleeko se täti vai voiko testata. Mitenköhän sitä taas jaksaa odottaa sen kaksi viikkoa??

Mä olen ihan järjettömän masentunut. Luulin, että kroppa vois toimia raskauden jälkeen kunnolla, kun raskaus olisi ainakin vähän tuhonnut endoa.

Mutta ei, nyt on kp 22, ovista en saanut bongattua lainkaan ja eilen alkoi tuhruttelut, joita mulla oli ennen raskauttakin. Tai mistään tuhrutteluista ei voida mun tapauksessa puhua, kaikenkokoisia ja näköisiä limakalvonkappaleita valuu aina vessakäynnin yhteydessä kaikissa sateenkaarenväreissä. Välillä sitkeempiä nesteitä mukana, nyt ihan vetistä taas äsken ja kunnolla verta seassa. Ja tätä riemua kestää sinne menkkojen alkuun saakka. En jaksa enää.

Menisittekö te jo nyt tässä kierrossa lääkäriin, vaikka tämä on eka luomukierto hormoneitten jälkeen? Kun tää oireilu on ihan täsmälleen samanlaista kuin ennen ekaa raskautta joka kierrossa parin vuoden ajan.

Mitään oireita ei olisi kai taaskaan kannattanut kuvitella, nimittäin todellisuus iski hetki sitten vessassa käydessä. Täti on täällä taas, tällä kertaa kierto oli sen 44 päivää..

Jännääjät:

Nelli 79, yk5, 8.1.
Lilli81, yk7, (1), 14.1.
Pilvi82, yk6, (1), 19.1.
pieni-suuri toivomus, yk 4, (1) kierto täysin sekaisin

+++ Plussanneet:
Inya ('81), +13.9. (yk1)
Elli83, + 10.10. (yk3)
Lotta*80, +11.10. (yk1)
Amalia79 +10.11. (yk3)
Minttu +16.11. (yk3)
Muppelo, +30.11. (yk5)
Aurora81, +6.12. (yk2)
Maruzen, +8.12. (yk5)
Lehmus28, +10.12 (yk3)
Siina76, + 21.12. (yk3)
Elviira 82, +24.12 (yk3)
Kata-82, +6.1.2009 (yk4)

Poistin siis itseni jännäyslistalta tai laitoin itseni sinne ihan häntäpäähän, koska ei ole taas mitään käsitystä siitä, koska seuraavan kerran voisi kuvitella jännittävänsä. Huoh.

Varasin ajan terveydenhoitajalle, menen ensin keskustelemaan hänen kanssaan, ja pyydän lähetettä gynekologille, jotta voisimme about 20 päivän päästä ultrata, että näkyykö mun sarjoissa mitään elämää.. vai mitä tämä touhu nyt on.. siis kai siellä jotain on, mutta mikä nyt on, että kierto on sitten elokuun lopun ollut 51-44 päivää ja ei merkkiäkään raskauden mahdollisuudesta. Alan kyllä huolestua, vaikka ei kyllä pitäis mutta kyllähän tää MASENTAA, ei voi mitään.

Katriina_: oon tullut nyt siihen tulokseen, että mahdollisimman pian vaan lääkärille. Itse en ainakaan enää odottele. Joku selvyys pitää tulla. En tiedä oviksistakaan mitään, kun kierto on tällainen sekapaska. Vastaukset olisi ihan mukavia!

Antakaa anteeksi tämä "katkeruus". Olin vain niin kovin varma jo.. miksi edes olin..

no joo, nyt vain taas uutta kohti, ehkä terkkari osaa jotain sanoa tai ainakin ohjaa sinne gynen luokse. Sitä odotellessa ja kaikille plussatuulia puhallellessa,

pieni-suuri toivomus, kp 1

MOI Katriina ja PST!
Menkää ehdottomasti lääkärille niin saatte mielenrauhaa ja erityisesti tätä vauva-asiaa eteenpäin. Me miehen kanssa ollaan yritetty lasta jo useampi vuosi silleen puolitosissaan, joten gynelle/lääkärille meno ei tuntunut niin tämän hetken asialta...kunnes sitten vauvakuume todella heräsi ja päätin oikeesti tehdä jotain tälle lähes tädittömälle elämälleni.
Ennen joulua nyt sitten olin yksityisellä lääkärillä, joka on erikoistunut lapsettomuuteen (käynti maksoi jotain 70e) ja sain kauhiasti lisätietoa, tsemppiä ja mikä tärkeintä lähetteen jatkotutkimuksiin keskussairaalaan (yksityisellä olis maksanut niin paljon jatkotutkimukset).
Lääkäri antoi mulle myös terolut ja clomifen-kuurin 3kk ja sanoi että jos näilläkään ei tärppää niin sitten ei ole muuta mahdollisuutta kuin odottaa niitä lisätutkimuksia ja edetä sitten niistä tulevien tulosten mukaan. Ja nyt siis olen siinä pisteessä että kutsua odotellaan, terot ja clomit ei auttanut...yyh..yyhh...

Mutta siis tämän sepustuksen tarkoituksena oli kertoa että ehdottamasti kannattaa mennä asiantuntevalle lääkärille niin hän laittaa samantien asiaa eteenpäin. Tiedän monia, joille on vain annettu terot ja clomit ja jätetty sen jälkeen ns. omilleen.

Täällä eletään edelleen tätitöntä elämää.... luultavasti niin kauan kun ne taas teroilla käynnistetään:( tai tuloo se kutsu sinne sairaalaan...
Sida kp32/28-30

PieniSuuri toivomus tsemppiä sulle ja varaa ihmeessä aika gynelle, et ainakaan häviä mitään! Mäkin tosiaan olen menossa nyt viikon päästä, ovulaatiota just ennen ja toivon että siinä puolen tunnin ajalla pystyy tekemään ultran josta näkisi jotain. En kovin usein käy gynellä niin en tiedä onko toi ihan normitoimenpide...

Katriinalle myös tsemppihalit, ei kannata ainakaan liikoja odotella että menisi lääkärille, mun mielestä jos siltä tuntuu niin sinne vaan :)
Päivitin itseni listalle.
Jännääjät:

Lilli81, yk7, (1), 14.1.
Pilvi82, yk6, (1), 19.1.
Nelli 79, yk6, 8.2.

+++ Plussanneet:
Inya ('81), +13.9. (yk1)
Elli83, + 10.10. (yk3)
Lotta*80, +11.10. (yk1)
Amalia79 +10.11. (yk3)
Minttu +16.11. (yk3)
Muppelo, +30.11. (yk5)
Aurora81, +6.12. (yk2)
Maruzen, +8.12. (yk5)
Lehmus28, +10.12 (yk3)
Siina76, + 21.12. (yk3)
Elviira 82, +24.12 (yk3)
Kata-82, +6.1.2009 (yk4)

Onpas täällä paljon ikäviä uutisia :(. Toivottavasti saatte pian apua noihin "ongelmiin".

ON. menossa noin kp20 ja aika kuluu tuskasen hitaasti. Olispa jo ensi viikon loppupuoli.

joo ei täälläkään sen kivempaa kerrottavaa. Olenkin ollut aika hissukseen nyt vähän aikaan, koska kropassani ei tunnu tapahtuvan mitään ihmeellistä. Nyt eletään siis 8:tta viikkoa keskenmenosta. Välillä juilii vähän munasarjojen kohdalta ja limaa näyttäisi olevan vaikka muille jakaa, mutta eipä sen kummempaa. Ajattelin jo tänään, että olisin ostanut lisää raskaustestejä ja testaillut plussaa, mutta enpä tiedä vaikuttaako sen bongaaminen mihinkään. Tulee vaan pahempi mieli, jos se haamu siellä taas kummittelee. Mietin, että soitan vasta viikon päästä, kun elellään 9:ttä viikkoa. En millään haluaisi siihen kaavintaan, mutta en mä tiedä mitä muutakaan vaihtoehtoa tässä enää on.

Nyt menossa 34/30-42. Voi kun oiskin tasaisemmat kuukautiset. Ovulaatiotestejä oon tehny 3kk:na, eikä ne ole näyttänyt kuin negaa.. huoh.. Itkuhan tässä taas kerran pääsi tai itseasiassa montakin kertaa tänään, kun niin harmittaa koko asia. tajusin, että kohta vuosi jo yritetty. En vielä olisi valmis lääkärin puheille, joten oisko teillä jotain vinkkejä tms.. Miten lämmön seurailu tapahtuu oikeaoppisesti? Onko siitä ollut jollekin hyötyä?
Ansku81, yk (11), ehkä 16.1 Toivottavasti oon ymmärtäny noi oikein..

Ansku81 - Tervetuloa joukkoon!! Nyt täällä meidän ketjussa taitaa olla melko apeet tunnelmat, mutta toivottavasti ne tästä nousoo, kun saadaan joku plussaamaan:) Lämpöjä en itse ole koskaan mittaillut, mutta ovista olen myöskin viimeisen 3kk aikana tikuttanut ja sen löytänytkin, mutta tärppiä ei tule..plääh....

Tänään muuten tuli se kutsu sinne naistentautien polille, lapsettomuuden lisätutkimuksiin!!! Tulikin yllättävän nopiaa:) Seuraavan viikon tiistaina olisi aika minulle ja miehelleni. Jospa saisin jotain lisäinfoa "tilastani" ja mahiksia plussa-uutisiin:):)
Joten Ansku... mieti sitä lääkärille menoa, niin ei tarvitse kuukausi toisensa perään pettyä tätin tuloon...
Tsemppiä kaikille!!!! Tulenpa sitten kertomaan mitä siellä lääkärissä sanottiin...
Sida kp 33/28-30

Jännääjät:

Sida82, yk3, (1), 10.-12.1. (kierto sekaisin)
Lilli81, yk7, (1), 14.1.
Ansku81, yk11, 16.1.
Pilvi82, yk6, (1), 19.1.
Nelli 79, yk6, 8.2.

+++ Plussanneet:
Inya ('81), +13.9. (yk1)
Elli83, + 10.10. (yk3)
Lotta*80, +11.10. (yk1)
Amalia79 +10.11. (yk3)
Minttu +16.11. (yk3)
Muppelo, +30.11. (yk5)
Aurora81, +6.12. (yk2)
Maruzen, +8.12. (yk5)
Lehmus28, +10.12 (yk3)
Siina76, + 21.12. (yk3)
Elviira 82, +24.12 (yk3)
Kata-82, +6.1.2009 (yk4)
Sipuli 09, +5.1.2009 (yk2)

Päivitin Sipulin tonne plussaisiin (toisesta ketjusta luin että on plussannut:) ja Anskun kans tähän samaan listaan. Laitatko Ansku vielä sulkuihin monesko lapsi on kyseessä. Ja sori, kun "tunkeuduin" näin omapäisesti korjailemaan listaa.

Yhteistyössä