Kiehun, pännii tuo poika!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja K
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi elämä. Mun mielestä epäkohteliaisuudella ja "avoimuudella" on kyllä vissi ero. Eikö teitä muita oikeasti harmita sellaiset "koska sä lähdet kotiin, voisko noin jo lähtee"- tyyppiset muksut? Tai vastaavasti kyläillessä "mennään jo kotiin, lähdetään, kooosska me mennään kotiin" -hokijat?! Mä häpeäisin silmät päästäni, jos omat olisi vastaavaa jankuttamassa.

juu ei. omani kysyy juuri nin jos näkee kaverin pihalla ja meilläon joku vieras. sanon että olet vielä hetken seurana ja sitten voit mennä jos haluat kaverin kanssa.

usein unohtaa sen kaverin ja onkin kotona.

nyt tämä mamma menee nukkumaan, öitä kaikille. yritetään parhaamme kaikki noiden kakrujen kanssa, mitään käyttöohjetta niiden mukana ei tullu, kuunnellaan sydämemme ääntä :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja punkmamma:
Et tajunnu pointtia. Kyse on tästä:
"Minä olen opettanut lapsilleni alusta alkaen sellaista sääntöä, että eri paikoissa käyttäydytään eri tavalla, samoin eri ihmisten kanssa ollaan eri tavalla."

"Hyvä sääntö on, että niin saa käyttäytyä kuin se, kenellä ollaan kylässä."

Kyllä minunkin lapsellani käytöstavat on, hän vain on oma itsensä paikassa kuin paikassa eikä vaihda roolia sen mukaan missä ollaan!

Eihjän tuo ROOLIA tarkoita vaan juuri sitä, että se hyvin käyttäytyminen kuuluu asiaan, ja eri paikoissa tietyt asiat on sallitumpia kuin toisissa.

Vaikka kyllähän sä sen tajuat, ethän sä tyhmä ole. Kunhan periaatteesta nyt väännät asiaa tuohon suuntaan.

ois varmaan nauttinu kun ois päässy katselemaan kun lapsen lapsi innoissaan pelaa...oisitte kaikki lähteny sinne.Ja sitten siitä samaa matkaa vieny mummun kotiinsa...kaikilla ois ollu kivaa....

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Ootteko te ihan tosissanne?? Lapselle sanottu, ettei asiasta puhuta mummon kuullen, eikä poika silti uskonut. Rumasti poika kyllä sanoi mummon kuullen.
Eipä tarvi ihmetellä, ettei kakarat mitään usko, kun teidän mielestä poika käyttäytyi ihan ok.
No, onnee vaan teille kersojenne kanssa.

Lapsi on lapsi, poika ei sanonut mitään rumasti!
Kyllähän se saa kysyä pelivuoroansa!
Tuo asenteesi on kammottava!

Muistan aina,kun olin pieni ja mentiin mummulaan niin mun serkkupoika kysyi aina ekana,et millon te lähdette?se halusi aina tietää,et kauanko olen siellä,kuinka monta päivää keretään leikkiä:)

sorry,aiheen vierestä,mut tuli vaan muistoja mieleen...

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Ootteko te ihan tosissanne?? Lapselle sanottu, ettei asiasta puhuta mummon kuullen, eikä poika silti uskonut. Rumasti poika kyllä sanoi mummon kuullen.
Eipä tarvi ihmetellä, ettei kakarat mitään usko, kun teidän mielestä poika käyttäytyi ihan ok.

toivottavasti sulla ei ole lapsia eikä tule. minun lapsi saa omien mummojensa seurassa olla avoin, ei tarvitse teeskennellä mitään näkymätöntä. Mun lapsi tuntee omat mummonsa ja toisin päin.

Toivottavasti sinulla ei ole lapsia! Jos on pojalle sanottuj, ettei mummon kuullen puhuta, niin 8-vuotiaan kyllä pitää jo uskoa ja osata pitää suunsa asiasta kiinni. rankaisu on ihan ok ja todellakin paikallaan!

Haloo, ei 8-v. ole sama kuin aikuinen! Lapset eivät esitä ja teeskentele.
Mikä sille voi jos on innostunut pelaamisesta ja sitä kyselee. Varmasti mummu ymmärtää. Mitään rankaisua ei tarvita muuta kuin tyhmille vanhemmille ja nämä vastaajat jotka eivät käsitä että 8-vuotias on lapsi, ei aikuinen!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

toivottavasti sulla ei ole lapsia eikä tule. minun lapsi saa omien mummojensa seurassa olla avoin, ei tarvitse teeskennellä mitään näkymätöntä. Mun lapsi tuntee omat mummonsa ja toisin päin.

HUOM. Omien mummojensa, kyseessä oli kuitenkin MUN mummu, iäkäs ihminen, eli lapsen isomummu! Mun mielestä jonkinlainen kunnioitus vanhempia ihmisiä kohtaan pitää olla!

Kuule, kyllä pieni poika saa omaa peliänsä kysellä eikä siinä ole
mitään etteikö silti olis kunnioitusta olemassa.
Sulla on nyt hiukan väärä asenne ja teet hallaa pojallesi.

Mitähän se mummukin ajattelee kun käyttäydyt hänen lapsenlapsenlastaan
kohtaan noin julmasti?

Alkuperäinen kirjoittaja www:
hei oikeesti kyllä kahdeksanvuotiaan pitää sen verran tajuta että oli huonoa käytöstä!!! en hyväksyisi tollasta käytöstä itsekään edes mun neljävuotiaalta.

pelottava olet.

minkälaisia pikkuaikuisia teidän lapsosten kuuluis olla? surullista.

www, sä oot pelottavan sairas

Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
Onko tosiaan jotkut mammat sitä mieltä, että jos lapsi pari kertaa jotain asiaa kysyy vaikka on asiasta sanottu niin kyseessä on joku UHMAKKUUSHÄIRIÖ!?

Herranjestas... minusta alkaa tuntumaan että täällä joillain mammoilla on HALUAN SELITTÄÄ LAPSENI KÄYTTÄYTYMISEN KEKSIMÄLLÄ HÄIRIÖN - HÄIRIÖ

Liian pitkälle menee... viaton lapsi kysyy hänelle luvattua peliä mummun
kuullessa, ja voi voi, meneeköhän se mummu nyt ihan rikki?
Kauhia häpiä, niinku mummu nyt ei olis elämää nähnyt!
Ja sitten puhutaan uhmakkuushäiriöstä.
Katsoisin mieluummin että nyt on vikaa aikuisissa, ei pienessä
lapsessa.
Perusasennevika on eräillä ettei käsitetä että lapsi ei ole pienikokoinen
aikuinen vaan lapsi!!

Yhteistyössä