Kierukan langat!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijaffa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailijaffa

Vieras
Mulle on asetettu n. 3 viikkoa sitten kierukka ja aloin nyt tunnustella löytäisinkö lankoja.. Löysin mielestäni vain yhden?! Kokeilin monta kertaa?! Pitäisikö ne molemmat langat selvästi tuntea? Ovatko erillään toisista, vai lähekkäin? Voivatko ne esim. kietoutua toisiinsa?

Kuinka helposti kierukka voi lähteä paikaltaan? Meinaan, että toinen noista langoista tuntui aivan selvästi ja mielestäni suhteellisen alhaalla. Etsin ensin syvemmältä :D

Voinko jotenkin vahingossa itse poistaa kierukan? Tai voiko mieheni vaikka vahingossa poistaa kierukan yhdynnän tai sormileikin aikana?

Äh.. en ymmärtänyt yhtään mitä kaikkea olisi pitänyt kysyä lääkäriltä.

Kierukan langat ovat hyvin lähellä toisiaan, joten voivat joskus kietoutua yhteen, jos ne on jätetty melko pitkiksi. Joskus lanka/langat saattavan vetäytyä kohdun kaulakanavaan, jolloin niitä ei pysty sormella tuntemaan. Sormilla lankojen löytäminen voi olla vaikeaa, sillä ne pyritään leikkaamaan niin lyhyiksi, ettei esim. yhdynnässä mies tuntisi lankoja. Ja tietenkin lankoja on vaikeampi löytää silloin kun kohdunsuu on melko takana.

Jotta kierukan saa pois, pitää langoista yleensä vetää melko napakasti, joten aika epätodennäköistä, että sitä itse/mies tulisi vahingossa poistaneeksi. Ei nyt silti turhia kannata ronkkia kohdunsuulla, ihan jo tulehdustenkin välttämiseksi.

Yhteistyössä