R
"Ripsa"
Vieras
Minulle laitettiin kierukka tämän vuoden tammikuussa n. 4kk synnytyksen jälkeen. Alussa vuotoa oli runsaasti ja se kesti ehkä 2-3kk. Siitä saakka menkkoja ei minulla oikeestaan ole ollut, silloin tällöin tulee 3-5 päivää vuotoa mutta ei ole mitenkään säännöllistä ja aika niukkaa vuotoa on muutenkin. Nyt sitten on jonkun aikaa ollut huimausta, etovaa oloa, nännit on välillä tosi kipeet (varsinkin aamuisin ja turvonneet), oon äksyllä päällä vähän väliä ja muutenkin tuntuu että mielialat heittelee miten sattuu ja valkovuoto on välillä tosi runsasta. Pari päivää sitten koski alavatsaan aika kovasti tai tuntu itseasiassa vähän supistuksen omaisilta kun aaltoilevasti tuli, loppu kyllä sitten aika nopeesti. Vihlontaa on myös välillä tuntunu alavatsassa ja eilen tuntu ihan kun ois menkat alkanu, ihan semmonen kipu mahassa, mutta ei tullu mitään. Niin epäilen että olen raskaana, mutta samat oireet oli jo jokunen aika sitten ja tein kaks negaa testiä ja soitin neuvolaan. Neuvolasta sanoivat että kierukka voi aiheuttaa tämmöstä tai sitten on hiivatulehdus tuon valkovuodon takia (mitään siihen viittaavaa muuta oiretta ei ole, yleensä kutinaa on kamalasti) joten en usko tuohon hiivaan. Varmastikkin teen taas testin kohta mutta jos nää oireet tosiaan voi johtua vaan kierukasta niin taidan kyllä sen poistattaa, ei oo kiva itellä olla ja jännätä koko ajan että on raskaana ja iho on menny ihan kamalaan kuntoon
onko muilla tämmösiä kokemuksia? Tai miten helposti kierukka sitten tosiaan pettää, oon aika paljon kuullu että ei oo kovinkaan varma ehkäsy mutta otin sen kuitenkin kun pidin sitä helppona.