Kihloihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rengas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rengas

Vieras
Asiallisia vastauksia ja jos jollain olis omakohtaista kokemusta niin niitä kaipaisin.

Eli onko teistä "oikein" mennä kihloihin silloin kun vielä on avioerossa harkinta-aika menossa? Ero hakemus olisi voinut mennä käräjäoikeuteen jo aiemminkin niin että nyt jo voisi olla ero tuomittuna, mutta sattuneista syistä se hakemus ei sinne mennyt "ajoissa".
Sitten ne kommentit siitä että mikä kiire on mennä kihloihin heti, niin se, että avioero oli tiedossa jo 2v ennen kuin ne paperit lopulta toimitettiin ja "uusielämä" oli on ollut kuvioissa jo pitkään ja ennen kuin viralliset eropaperit saatiin käräjäoikeuteen asti. Olen raskaana...,ja on harkittu raskaus kyllä.
Avopuoliso haluaisi kihloihin mutta minua vähän kaihertaa jostain syystä tuo, että olisko se ihan ok juttu kun se harkinta-aika on vielä käynnissä?

Ymmärtääköhän tuosta sepostuksesta mitään, toivottavasti

Ero voi olla jo omasta puolesta läpikäyty. Mutta muiden ihmisten silmissä hätäilet ja muiden mielestä teet virheen. Mutta jos et välitä toisten mielipiteitä, ei kun kihloihin.

Musta olis outoa mennä kihloihin kun vielä virallisesti ois naimisissa toisen kanssa. Toki juridista merkitystähän sillä kihlauksella ei ole.
Toki tunnen parin joka meni kihloihin kun mies vielä oli virallisesti naimisissa toisen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Miia:
Ero voi olla jo omasta puolesta läpikäyty. Mutta muiden ihmisten silmissä hätäilet ja muiden mielestä teet virheen. Mutta jos et välitä toisten mielipiteitä, ei kun kihloihin.

Tuota toisten "mielipidettä" minäkin vähän mietin, mutta mistäs ne toiset ihmiset tietävät koska meidän avioero astuu voimaan? Vai saako sen yksityisistä ihmisistä kans tietoon samoin kun julkkiksista että milloinka ovat paperit jättäneet.
No, tuskin ketään niin paljon minun asiat kiinnostais että jaksais käräjäoikeudesta lähteä tietoja hakemaan :D

Enkä yleensä välitä toisten mielipiteistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rengas:
Asiallisia vastauksia ja jos jollain olis omakohtaista kokemusta niin niitä kaipaisin.

Eli onko teistä "oikein" mennä kihloihin silloin kun vielä on avioerossa harkinta-aika menossa? Ero hakemus olisi voinut mennä käräjäoikeuteen jo aiemminkin niin että nyt jo voisi olla ero tuomittuna, mutta sattuneista syistä se hakemus ei sinne mennyt "ajoissa".
Sitten ne kommentit siitä että mikä kiire on mennä kihloihin heti, niin se, että avioero oli tiedossa jo 2v ennen kuin ne paperit lopulta toimitettiin ja "uusielämä" oli on ollut kuvioissa jo pitkään ja ennen kuin viralliset eropaperit saatiin käräjäoikeuteen asti. Olen raskaana...,ja on harkittu raskaus kyllä.
Avopuoliso haluaisi kihloihin mutta minua vähän kaihertaa jostain syystä tuo, että olisko se ihan ok juttu kun se harkinta-aika on vielä käynnissä?

Ymmärtääköhän tuosta sepostuksesta mitään, toivottavasti

Muistathan, että jos uusi vauva syntyy, kun olet vielä virallisesti naimisissa, sen isäksi tulee aviomiehesi ja joudut erillisillä testeillä ja oikeuden(?) päätöksellä muutamaan isän. Lapsi menee aina aviopuolison nimiin. Joten pidä sen eron kanssa hoppua.

Mulla sama tilanne kun vielä 1kk harkinta-aikaa jäljellä exän kanssa. vauvaa odottaisin myös jos ei keskenmeno olisi tullut... kihloihin aiotaan mennä piakkoin ja mielestäni se ei kuulu kellekkään onko ero jo virallisestikkin selvä vai ei.

Rakkaus uuden mieheni kanssa on tärkeintä tässä asiassa ja nyt tuntuu kihlaus hyvältä asialta, en aioi jäädä odottelemaan.

Yhteistyössä