Kihomadoista (ällövaroitus!!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ollako vai eikö olla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ollako vai eikö olla

Vieras
Päiväkodissa oli ollut kihomatoja talvella. No meillä niitä ei ole näkynyt eikä ole ollut oikein oireitakaan, tai no, mulla kutisee peräpukamat joskus mutta tämä on ihan tuttu juttu kun olen raskaana. Ummetus ei suinkas paranna asiaa. Tämä on nyt tosi nolo juttu mutta mun on ihan pakko kysyä.. Eli kun käyn kakalla tulee monesti sellaista suolilimaa. Tänään katoin että onko siellä joku vaaleampi huitula joukossa, semmoinen pitkulainen, mato??? Jotain puoli senttiä se oli.. En nyt hirveesti ruvennut analysoimaan omia pyyhkimyksiäni enkä muutenkaan hirveesti tiiraa, mutta nyt sattui osumaan silmään kun katsoin tuleeko vielä verta pukamasta :ashamed: :ashamed: .. Siinähän nyt saattaa olla vaikka sun mitä kökköä`ja hitusta mutta mietin että jos mulla olis kihomatoja ja vielä niin paljon että tulee uloskin, niin eikö mulla pitäis olla jotain oireita? Kokemuksia?

Kiitos jos joku kehtaa vastailla.. Ääh, nolo asia ja aikas inhottavakin vielä, mutta pakko saada tietoon.

No nukkumaanmennessä valot sammuttaessa ne madot alkaa pyörimään siellä reiän ympärillä. Eli silloin alkaa yleensä se kutina. Ota ihmeessä kihomatolääkkeet.

No mutta kun ketään ei kutita iltaisin, nukutaan yöt hyvin, ruokahalussa ei muutoksia, ei MITÄÄN noita oireita eikä niitä matosia ole näkynyt vaikka on tarkisteltu iltaisin. Mietin vaan et voisko se olla joku muu hitale kuin mato? Kun se meni rikki kun yritin paperilla sohia mikä se on. Ihan huvikseen en haluais matokuureja syödä kun olen raskaana ja atoopikon kädet menee rikki pesuaineista ja kumihanskoista. Siis totta kai hoidan jos tarvetta on mutta haluan ensin olla varma siitä että niitä matoja on.

Eiköhän se sitten ollut vaan joku muu "hitale". Mulla on (tai meidän perheessä) ollut kihomatoja, kun lapset oli jo kouluikäisiä. Kun olin illalla ollut hetken pitkälläni, alkoi kutina ja ihan peilillä katsoen peräaukon suulla näkyi 1-2 pikkuista matoa (yök!). Eli jos niitä ei näy, ei niitä sitten kyllä ole.

:D suolinkainen.. No ei se nyt sentään viittätoista senttiä onneks ollut ;)

Ehkä mä tiirailen vaan sitten peilillä. Naurattaa jo etukäteen, peili ja taskulamppu yöpöydän laatikkoon että voi tiirata takapuoltaan iltaisin, pervoa :D.. Mutta siis pieniä valkoisia suikaleita, onko ne ihan täysin valkosia? Yritin googlata mutta kysynpä nyt että huomaahan ne siis ihan helposti?

Hei!

Noihin kihomatoihin auttaa sellainen että syöt parina kolmena iltana raakaa valkokaalia illan päätteeksi. Itse olen suikaloinut pienen lautasellisen ja syönyt parin pikkunakin kanssa. Pystyisin syömään kyllä paljaltaankin mutta nakit antaa lisämakua. Pääasiassa annoksen täytyy siis olla kaalia. On terveellistä eikä tarvita lääkekuuria. Kaikille tietysti kaali ei maita...

Yhteistyössä