Kiinteiden aloitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sanni

Vieras
Missä iässä ja miksi olette aloittaneet kiinteät vauvallenne? Minkä kokoinen oli vauvanne eli vaikuttiko vauvasi koko aloitukseen vai muut seikat?
Millä aloititte - misäs tahdissa lisäsitte eri makuja jne?
Tässä puntaroin 3,5 kk kanssa milloin aloittaisin kiinteiden maistelun. Toistaiseksi ollaan ihan rintamaidolla pärjätty. TYttö on melko solakka ja pieniruokainen - ainakin äitinsä mielestä.

Meillä aloitettiin kiinteiden ruokien antaminen pojalle 3 viikkoa sitten. Poika oli silloin 3 kk. Neuvolassa annettiin lupa aloittaa kiinteiden maistelu, koska korviketta meni noin 1,4 l päivässä.

Olen antanut purkkiruokia ja ensimmäisenä kokeiltiin peruna-porkkanaa. Ensimmäisinä päivinä opeteltiin lähinnä käyttämään ensilusikkaa ja poika pyöritteli aivan ihmeissään ruokaa suussaan. Jo muutaman päivän kuluttua syöminen alkoi sujua tosi hienosti ja nyt menee vähintään puoli purkkia ruokaa kerralla. Aamupäivällä annan aina kasvisruokaa eli perunaa maustettuna porkkanalla, kukkakaalilla tai parsakaalilla. Iltapäivällä annan hedelmäsosetta. Meillä ei ole tullut minkäänlaisia vatsavaivoja kiinteiden aloituksen jälkeen. Ainut muutos on ollut se, että poika nukkuu 11-12 tuntia yössä syömättä. Tähän äiti on ollut hyvin tyytyväinen!

Kiinteät aloitettiin kun poikani oli 3,5kk ja painoi 5kiloa, ollut Nan-ruokailija aina. Itse halusin alkaa kiinteitä antamaan... Ekana iltana velliä, seuraavana päivänä maisteltiin perunaporkkanaa ja iltapäivällä hed.soseita ja siitä eteenpäin. Ei ole mitään masuvaivoja ollut, kakka muutti muotaan, siinä kaikki :D Syö kaksi kertaa yössä edelleen, sitä kiinteiden aloitus ei ole muuttanut.

aloiteltiin tytön kanssa pari viikkoa sitten kun ikää alkoi olla 5 kk. pikkuhiljaa maistellaan uusia juttuja. hyvin on kasvanut tähän saakka pelkällä rintamaidolla, vaikka on iso tyttö. turha kiirehtiä kiinteiden annossa, jos maidollakin pärjää. minä päättelin että aika alkaa olla kypsä, kun vauva alkoi osoittaa selvää kiinnostusta aikuisten ruokaa kohtaan.

Yhteistyössä